Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7444
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7090
Pohvalio: 17281

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Pet Maj 17, 2019 2:11 pm

Свака част за репортажу. Да ли је планирано и фарбање новог железничког моста можда у склопу ових радова?
ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 50

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Pet Maj 17, 2019 2:22 pm

Дошљак » Pet Maj 17, 2019 2:11 pm napisao:Свака част за репортажу. Да ли је планирано и фарбање новог железничког моста можда у склопу ових радова?

Nije bilo planirano osnovnim ugovorom, ali je vrlo verovatno da će farbanje i hidroizolacija biti deo naknadnih radova.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27944
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14538
Pohvalio: 6076

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Pet Maj 17, 2019 3:45 pm

Ladno nisu predvidjeli farbanje mosta ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 2
ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 50

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Pet Maj 17, 2019 3:52 pm

direktor » Pet Maj 17, 2019 3:45 pm napisao:Ladno nisu predvidjeli farbanje mosta ...

Ne da nisu predvideli, nego su tokom ugovaranja odbili kineski prdlog da se na mostovima uradi Investiciono održavanje. Na nesreću (ne mogu da kažem na sreću) desio se onaj nemili događaj s mostom u Italiji prošle godine, pa se valjda neko dozvao pameti.
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27944
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14538
Pohvalio: 6076

Re: Modernizacija železnice

Postod direktor » Sub Maj 18, 2019 9:18 am

Koji su to pajseri umjesto da se sve odradi pa da budemo mirni strasno ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7444
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7090
Pohvalio: 17281

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Sub Maj 18, 2019 9:44 am

Kлошари са штрумфетом на челу, шта очекивати.
Pohvale za post: 4
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sub Maj 18, 2019 4:23 pm

Kažem ja, biće dobro ako bude bilo 120 km/h...
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 3
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 566
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1024
Pohvalio: 3449

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Ned Maj 19, 2019 1:13 pm

Zna li neko koji je sada standard za visiunu perona kod nas (ako ga uopšte i imamo). Da li će recimo nova visina na Novom Beogradu da bude u ravni sa ulazom u Flirt?
Pohvale za post: 2
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9115
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4257
Pohvalio: 6383

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Ned Maj 19, 2019 7:26 pm

углавном су 350 мм или 400 мм. а негде их и нема. имаш овде, од 162. стране. а убудуће ће сви бити 550 мм
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1213
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2105
Pohvalio: 1559

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Ned Maj 19, 2019 7:56 pm

Tako je Johnny.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9115
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4257
Pohvalio: 6383

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Ned Maj 19, 2019 8:15 pm

али мени су највећи хит стајалишта која немају пероне. како је то могуће?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 566
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1024
Pohvalio: 3449

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Ned Maj 19, 2019 8:41 pm

Hvala na odgovoru momci ;)
Ako sam dobro razumeo ovo na listi je postojeće stanje, to znači da se Novi Beograd podiže na 550mm, a da je Rakovica onda spuštena na 550? Je li onda to odgovarajuća visina za Flirt?
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9115
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4257
Pohvalio: 6383

Re: Modernizacija železnice

Postod JohnnyLee » Ned Maj 19, 2019 10:04 pm

то је стање пре реконструкције Раковица-Ресник. ту су сада сви перони 550 мм, што је висина пода на Флирт-у, и већини нископодних возова. чак је и на високоподним возовима и вагонима висина првог степеника (отприлике) на 550 мм (@mvbg1 да ме исправи ако грешим)
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 3
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Uto Maj 21, 2019 2:31 pm

Po ovome bi izgradnja nove dvokolsečne pruge za velike brzine u najskupljoj varijanti trebalo da košta manje od 2 miliona dolara po kilometru:

https://compassinternational.net/railroad-engineering-construction-cost-benchmarks/?fbclid=IwAR06qUdz5R-gwYbrDiqzLIWsMcAl9Spq7AVqh07qMhAxgohFtHyqKJzYIX4

A kod nas će Novi Sad - Subotica - granica koštati 10,7 miliona evra po kilometru:

http://www.gradsubotica.co.rs/pruga-novi-sad-kelebija-kostace-skoro-11-miliona-evra-po-kilometru/?fbclid=IwAR3c85kQiwPjAG0u7NduQfXBJ-T95MZGF9qJ-JL5kMVpA3TIqOccu1ARF90
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 10202
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6877
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Maj 21, 2019 3:03 pm

Brze pruge koštaju u proseku 1 milijarda evra za 100 km
Pohvale za post: 1
ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 50

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Sre Maj 22, 2019 10:16 am

WLABmz » Uto Maj 21, 2019 2:31 pm napisao:Po ovome bi izgradnja nove dvokolsečne pruge za velike brzine u najskupljoj varijanti trebalo da košta manje od 2 miliona dolara po kilometru:

https://compassinternational.net/railroad-engineering-construction-cost-benchmarks/?fbclid=IwAR06qUdz5R-gwYbrDiqzLIWsMcAl9Spq7AVqh07qMhAxgohFtHyqKJzYIX4

A kod nas će Novi Sad - Subotica - granica koštati 10,7 miliona evra po kilometru:

http://www.gradsubotica.co.rs/pruga-novi-sad-kelebija-kostace-skoro-11-miliona-evra-po-kilometru/?fbclid=IwAR3c85kQiwPjAG0u7NduQfXBJ-T95MZGF9qJ-JL5kMVpA3TIqOccu1ARF90


Ako si korišćenjem gornjeg linka računao samo ovo:
High speed double track on new stone rail road stone bed 1.650.000 $/km
Install a Centralized traffic control system - double track 257.825 $/km

To nije bi blizu onoga što se radi. High speed double track on new stone rail road stone bed ne uzima u obzir radove na donjem stroju.

Dalje nema kontaktne mreže, EVP. PS, PSN,.. Imamo vijadukt u Vrbasu dužine 1600m, radi se 40 denivelacija putnih prelaza, ukupna dužina svih objakata (mostovi, propusti, nadvožnjaci, podvožnjaci, galerije,...) je 4.967m. Regulacija vodo-tokova, arhitektura i uređenje staničnih platoa, zidovi za zaštitu od buke, mere zaštite životne sredine. Nema informatičkih i telekomunikacionih sistema (kamere, sistemi kontrole pristupa, sistemi za obaveštavanje putnika, SDH mreža za prenos, IP/MPLS mreža, optička mreža...).

Ima tu još dosta stvari koje bi mogle da se nabrajaju.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1028
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1379
Pohvalio: 84

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sre Maj 22, 2019 10:35 am

Samo se nadam da sve to što si nabrojao urade kako treba i da na kraju sve funkcioniše kako je predviđeno. To bi bio presedan u istoriji železnice u Srbiji od 1992. jer do danas se nikada nije dogodilo da je po završetku neke modernizacije sve funkcionisalo kako je predviđeno. Večito neki problemi sa sleganjem terena, propustima, mostićima, uključnim tačkama, kontaktnom mrežom, zaustavnim putevima, skretnicama, prelomima niveleta u sred skretnice itd. koji se na kraju nikad ne reše.

Čujem da Rusi imaju određenih problema sa čortanovačkim vijaduktom, tj. da su se pojavile pukotine. Da ne bi bilo rekla-kazala, da li neko zna koliko je ovo tačno i kolike su razmere problema?
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 1
ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 50

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Sre Maj 22, 2019 11:15 am

WLABmz » Sre Maj 22, 2019 10:35 am napisao:Samo se nadam da sve to što si nabrojao urade kako treba i da na kraju sve funkcioniše kako je predviđeno. To bi bio presedan u istoriji železnice u Srbiji od 1992. jer do danas se nikada nije dogodilo da je po završetku neke modernizacije sve funkcionisalo kako je predviđeno. Večito neki problemi sa sleganjem terena, propustima, mostićima, uključnim tačkama, kontaktnom mrežom, zaustavnim putevima, skretnicama, prelomima niveleta u sred skretnice itd. koji se na kraju nikad ne reše.


Odlično zapažanje :grand:
Rile
Intermediate
Postovi: 256
Pridružio se: Čet Jun 16, 2011 8:10 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 415
Pohvalio: 128

Re: Modernizacija železnice

Postod Rile » Sre Maj 22, 2019 12:00 pm

A dok se svi ti kataklingeri i cincilatori ne ugrade i stave u funkciju, saobraćaj vozova u stanici Zemun
reguliše se pomoću ovog MUMZ uređaja ( Mobilni Uređeaj Međusignalne Zavisnosti), koji i nije neka
posebna tehnologija. Svaku pohvalu mogu da dam za radio-stanicu koja služi za neposrednu komunikaciju
staničnog osoblja i koja je uključena u registrofon (snima se).
Sve ostalo je klasika.


IMG_20190517_105800 FB.jpg
Pohvale za post: 4
spatiotecte
Professional
Postovi: 10202
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6877
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Maj 22, 2019 2:47 pm

Kolosecna sema na slici ukazuje samo Skretnice na desnom koloseku posto je levi demontiran a time i ostalih 5 koloseka stanice Zemun.
NSB
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 16
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 52
Pohvalio: 55

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Sub Maj 25, 2019 2:46 am

Цистерне са фосфорном киселином исклизнуле код Мајданпека

Приликом изласка из железничке станице Мајданпек према Пожаревцу, са пруге је исклизнуло пет цистерни, товарених фосфорном киселином, из састава теретног воза. Нема опасности по околину. Инцидент се догодио 25 минута после поноћи.

Цистерне нису оштећене и из њих нема никаквих цурења. Нема никакве опасности по људе и животну средину, саопштиле су "Инфраструктуре железнице Србије".

У саставу теретног воза, који је за шабачки "Еликсир" саобраћао из Праховa за Шабац, било је дванаест цистерни, а исклизнуле су од шесте до десете.

На лице места одмах су изашли ватрогасци, као и представници железнице.

Желетнице саопштавају да су на месту исклизнућа параметри геометрије колосека, као и рад саобраћајног особља били исправни.

Железнички саобраћај на овом делу пруге тренутно је у прекиду. Помоћни воз за подизање исклизнулих цистерни на колосек је током ноћи кренуо ка Мајданпеку.

Комисија за ислеђење ванредних догађаја утврдиће узроке овог исклизнућа, наводи се у саопштењу.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/134/hronika/3533177/cisterne-sa-fosfornom-kiselinom-iskliznule-kod-majdanpeka.html
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10202
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6877
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sub Maj 25, 2019 3:17 pm

Planovi rekonstruisanih staničnih objekata na pruzi Novi sad Subotica

C4950A97-9576-4ABC-9251-462EEFE21430.jpeg


C06014E2-D980-4F73-9BA3-2F25B0DB7EDD.jpeg


25B03B5B-98A2-4A2F-8084-D84AC38A36F7.jpeg


940D6620-6FA5-4F24-A310-AF9CEEDBE586.jpeg


3891ACEE-EE5D-44A5-B64A-9BA261644941.jpeg


0FDBB65D-2F29-43A3-BE2A-0233979DB65F.jpeg


0FDBB65D-2F29-43A3-BE2A-0233979DB65F.jpeg
Prikačeni fajlovi
1492C006-B32C-42D1-BCBF-D420DDF03F16.jpeg
Pohvale za post: 4
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1213
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2105
Pohvalio: 1559

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Sub Maj 25, 2019 3:29 pm

Jesu li ovo liftovi predvidjeni na peronima u Vrbasu?
spatiotecte
Professional
Postovi: 10202
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6877
Pohvalio: 1649

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sub Maj 25, 2019 3:34 pm

Verovao ili ne predvideli su liftove, i ja sam se prijatno iznenadio :)
Pohvale za post: 2
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 566
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1024
Pohvalio: 3449

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Sub Maj 25, 2019 5:50 pm

OMG :shock: Evo i ja ostadoh zatečen da su predvideli liftove (ako dobro vidim na svim stanicama, ili grešim?).

Ono šta me razočarava su one krš CIP nadstrešnice, odvratne su i lošeg kvaliteta.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta