Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 98
Pohvalio: 51

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Pet Jun 14, 2019 12:02 pm

Vectroni su kupljeni zato što je politika tako diktirala. EU dala kredit pa je logično da će neki evropski proizvodjač i dobiti posao. Sigurno to neće biti Kinezi.

Nema to veze s Evropskim kreditom, kinezi nisu ni učestvovali na tenderu jer je taj tender bio raspisan još 2013. godine. Dobro su ga i završili.
Stereotipje da EU forsira svoje kompanije kada daje kredit, poslednji primer je most Pelješac u HR. Finansira se iz EU fondova, tender je dobila kineska firma CCCC, iznos 270mEUR.
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2122
Pohvalio: 1654

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pet Jun 14, 2019 12:24 pm

ttbgd » 14 Jun 2019 11:02 am napisao:
Vectroni su kupljeni zato što je politika tako diktirala. EU dala kredit pa je logično da će neki evropski proizvodjač i dobiti posao. Sigurno to neće biti Kinezi.

Nema to veze s Evropskim kreditom, kinezi nisu ni učestvovali na tenderu jer je taj tender bio raspisan još 2013. godine. Dobro su ga i završili.
Stereotipje da EU forsira svoje kompanije kada daje kredit, poslednji primer je most Pelješac u HR. Finansira se iz EU fondova, tender je dobila kineska firma CCCC, iznos 270mEUR.

Kolega,ti zaboravljaš da je ovo Srbija. I da se mi ne pitamo ama baš ništa. I kakve veze godina kada je raspisan tender? Kineska kompanija koja je npr. proizvela TENT-ove lokomotive ima višedecenijsko iskustvo u izradi istih i da je videla da ima šanse da prodje na tenderu sigurno bi bila medju ponudjačima.
Još jedan bukvalan primer koliko se mi ustvari ništa ne pitamo je aktuelni Ruski kredit iz kog smo mi kupili dizel motorne vozove.
Rusi dali kredit,rusi nas uslovili da kupimo njihove vozove.
Za te novce smo mogli nabaviti daleko bolje DMV od Štadlera. Ali ništa se nismo pitali i to je to.
Pohvale za post: 4
perovicp
Beginner
Postovi: 31
Pridružio se: Sre Jul 29, 2015 9:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 56
Pohvalio: 43

Re: Modernizacija železnice

Postod perovicp » Pet Jun 14, 2019 12:27 pm

mvbg1 » Fri Jun 14, 2019 8:33 am napisao:
Pendolino » 14 Jun 2019 06:00 am napisao:
Gazi Bengazi » Fri Jun 14, 2019 12:07 am napisao:Nesto mi neugledan ovaj natpis "Serbia cargo". Neki "brzi" font preko citave strane bi bolje legao :)

Meni je čitava kolor šema ružna.

Sve je stvar ukusa.
Kolege koje su bile u Nemačkoj na obuci kažu da su od Nemačkih mašinovodja čuli da je ovo jedan od najlepših Vectrona u Evropi.
O5 kažem,sve je stvar ukusa.


Kolor šema u Srbiji će uvek zavisiti od onoga ko je u tom trenutnku na vlasti (čitaj kolor šeme stranke). Dal bili vozovi, gradski autobusi, nebitno. U prilog tome govori da malo malo pa se prefarbavaju bez realne potrebe. Niti treba tome pridavati značaj tako je kako je. Lepa ili ne boja, nemački ili kineski, samo da ljudi ne voze izraubovane i neefikasne. To je samo kap koliko u Srb. zaista treba još ulaganja. Putujem vozovima svaki dan u DE pa iz te perspektive gledam koliko nam fali ulaganja u železnici pod oznakom hitno.
Dalmatinac
Intermediate
Postovi: 285
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 9:24 am
Kontakt:
Pohvaljen: 524
Pohvalio: 426

Re: Modernizacija železnice

Postod Dalmatinac » Pet Jun 14, 2019 12:48 pm

Koje buncanje...
Pohvale za post: 1
NSB
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 28
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 104
Pohvalio: 77

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Pet Jun 14, 2019 1:38 pm

ttnt » Pet Jun 14, 2019 8:45 am napisao:
NSB » Pet Jun 14, 2019 1:58 am napisao:Па мртва је трка ко има лошији и јефтинији лого кад погледамо Инфраструктуру железнице, Србија воз и Србија карго.


Muka mi je kad vidim ta nedela!

Tvoj avatar, rekao bih, potice odavde. Veoma dobro resenje! Nesto slicno je i meni delovalo kao logicno. Povecao bih malo razmak izmedju >|< zbog bolje prepoznatljivosti kod prikaza u manjim velicinama. I pronasao malo bolje resenje sto se tice tipografije. Ali, to je otprilike - to.


Да у праву си то је по мени савршено решење, а ово што данас имамо не вреди коментарисати.

Што се тиче шеме бојања вектрона ту немам замерки, сигурно најлепша шема од свих наших локомотива.
ttbgd
Beginner
Postovi: 50
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 2:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 98
Pohvalio: 51

Re: Modernizacija železnice

Postod ttbgd » Pet Jun 14, 2019 1:50 pm

Još jedan bukvalan primer koliko se mi ustvari ništa ne pitamo je aktuelni Ruski kredit iz kog smo mi kupili dizel motorne vozove.
Rusi dali kredit,rusi nas uslovili da kupimo njihove vozove.
Za te novce smo mogli nabaviti daleko bolje DMV od Štadlera. Ali ništa se nismo pitali i to je to.


Mešaš babe i žebe.

Rusi kada su dali kredit to je međudržavni kredit, nema tendera nego država koja daje kredit odmah odredi izvođača radova ili isporučioca opreme. Ista priča je i s Kinezima. Dakle iz Ruskog kredita ne možeš da kušpiš Štadlera, iz Kineskog kredita ne možeš da kupiš Siemens ili Alstom ETSC L2.

Druga priča su komercijalni krediti koje država (železnica) uzima od međunarodnih finansijskih institucija (EIB, EBRD, WB,...) Tu obavezno idu tenderi, ali ne po našem zakonu o javnim nabavkama, nego po procedurama ovih koji daju kredite. Eto tako su stigli Štadleri iz kredita EBRD-a, tako su stigli i Vektorni iz kredita EIB-a.

Kada će se uzeti međudržavni kredit a kada kredit od međunardnih finansijskih institucija to odlučuju političari, jer razlozi i jesu politički (uzemš kredit od Rusa i Kineza, pri tom nemaš tender pa zato imaš visoke cene, ali za uzvrat dobijaš podršku u SB UN ili kakav drugi politički benefit).

Kuvajtski kredit za Prokop je bio jedini međudržavni kredit gde Kuvajćani nisu nikakve uslove postavljali, tender je bio raspisan po nešem zakonu o JN.
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2122
Pohvalio: 1654

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pet Jun 14, 2019 2:32 pm

@ttbgd
Znači ipak je politika ta koja odredjuje od koga i šta će se kupiti.
Kako god,kupljene su nove dobre lokomotive i srećan sam zbog toga. Pre svega zbog samih uslova rada mojih kolega iz SK,koji se ne mogu uporediti sa dosadašnjim.

Da se razumemo,ja sam pre bio da se kupe "kineskinje" sa rasporedom osovina Co'-Co' ,zato što dobro znam kakve su njene vučne karakteristike u odnosu na Bo'-Bo' varijantu koju imaju Vectroni. Pre svega zato što je u pitanju kargo operater.
Pohvale za post: 2
Gazi Bengazi
Intermediate
Postovi: 238
Pridružio se: Čet Jul 07, 2016 1:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 582
Pohvalio: 1330

Re: Modernizacija železnice

Postod Gazi Bengazi » Pet Jun 14, 2019 3:54 pm

mvbg1 » Pet Jun 14, 2019 8:33 am napisao:
Pendolino » 14 Jun 2019 06:00 am napisao:
Gazi Bengazi » Fri Jun 14, 2019 12:07 am napisao:Nesto mi neugledan ovaj natpis "Serbia cargo". Neki "brzi" font preko citave strane bi bolje legao :)

Meni je čitava kolor šema ružna.

Sve je stvar ukusa.
Kolege koje su bile u Nemačkoj na obuci kažu da su od Nemačkih mašinovodja čuli da je ovo jedan od najlepših Vectrona u Evropi.
O5 kažem,sve je stvar ukusa.


Moja zamerka nije isla na semu boljenja. Koja je po meni odlicna. Nego na sam Cargo natpis. Po meni je trebao biti mnogo veci i "moderniji".
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2122
Pohvalio: 1654

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pet Jun 14, 2019 4:25 pm

Gazi Bengazi » 14 Jun 2019 02:54 pm napisao:
mvbg1 » Pet Jun 14, 2019 8:33 am napisao:
Pendolino » 14 Jun 2019 06:00 am napisao:
Gazi Bengazi » Fri Jun 14, 2019 12:07 am napisao:Nesto mi neugledan ovaj natpis "Serbia cargo". Neki "brzi" font preko citave strane bi bolje legao :)

Meni je čitava kolor šema ružna.

Sve je stvar ukusa.
Kolege koje su bile u Nemačkoj na obuci kažu da su od Nemačkih mašinovodja čuli da je ovo jedan od najlepših Vectrona u Evropi.
O5 kažem,sve je stvar ukusa.


Moja zamerka nije isla na semu boljenja. Koja je po meni odlicna. Nego na sam Cargo natpis. Po meni je trebao biti mnogo veci i "moderniji".

A moj odgovor bio upućen pendolinu. :kk: :vops:
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8997
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3323
Pohvalio: 13131

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod Somi303 » Pet Jun 14, 2019 5:40 pm

mvbg1 napisao:Da se razumemo,ja sam pre bio da se kupe "kineskinje" sa rasporedom osovina Co'-Co' ,zato što dobro znam kakve su njene vučne karakteristike u odnosu na Bo'-Bo' varijantu koju imaju Vectroni. Pre svega zato što je u pitanju kargo operater.


Јел може која реч више о том цо-цо и бо-бо распореду, предности, мане итд?

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4402
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4912
Pohvalio: 1240

Re: Modernizacija železnice

Postod Žika » Pet Jun 14, 2019 7:47 pm

mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2122
Pohvalio: 1654

Re: RE: Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Pet Jun 14, 2019 8:24 pm

Somi303 » 14 Jun 2019 04:40 pm napisao:
Јел може која реч више о том цо-цо и бо-бо распореду, предности, мане итд?

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока

Co'-Co' znači da lokomotiva ima obrtna postolja sa tri osovine( C ) od kojih je svaka pogonska sa svojim vučnim motorom ( o' )
Bo'-Bo' je isto kao i gore napisano samo sa po dve pogonske osovine u obrtnom postolju.
Postoji mnogo kombinacija sa tim rasporedom osovina koje zavise od serije do serije lokomotiva(Bo-Bo,Co-Co,
1'-A-1',itd...) Važno je napomenuti da ova oznaka "prim" označava da u obrtnom postolju svaka osovina ima svoj zasebni vučni motor.
E sad malo o prednostima i manama dvoosovinskih i troosovinskih obrtnih postolja, ali pre toga da napišem koju reč o adheziji i njenom uticaju na samo kretanje voza.
Adhezija je fenomen koji nastaje pri dodirivanju dva tela.
Fenomen adhezije između točka i šine čini osnovu vuče uopšte,jer omogućuje stvaranje vučne sile,a time i kretanje.
Obimna vučna sila može da se povećava do odredjene vrednosti do koje se ne narušava adhezija točkova i šina.
Kada obimna vučna sila postane veća od adhezione,adhezija se narusava i osovine kreću da klize(proklizavaju).
Pri dugotrajnom klizanju,posebno pri vožnji na usponu voz može da se zaustavi.
Tu dolazimo do razlike izmedju Co'-Co' i Bo-Bo'.
Šestosovinske lokomotive mnogo bolje isporučuju snagu na šine bez narušavanja adhezije od četvoroosovinskih lokomotiva. Tu je problem kod Vectrona,koji imaju raspored osovina Bo'-Bo',i koji u uslovima vlažne i zaprljane šine ne uspevaju da svoju ogromnu snagu isporuče na iste već dolazi do velikih proklizavanja i poteskoća u vuči.
Mana obrtnih postolja sa tri osovine u odnosu na dve osovine je ta što mnogo teže savladavaju krivine u odnosu na ove druge.
Mogao bi mnogo toga napisati na ovu temu ali neki drugi put da ne zagušujem i dosadjujem.
Pohvale za post: 15
NSB
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 28
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 104
Pohvalio: 77

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Sub Jun 15, 2019 11:58 am

Ево овде имате и кратак видео вектрона.

https://www.facebook.com/vozoljubitelji.srbija/videos/448638982591352/
kojekude
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sre Nov 07, 2018 10:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 49
Pohvalio: 5

Re: Modernizacija železnice

Postod kojekude » Sub Jun 15, 2019 12:10 pm

Čudno izgleda lokomotiva bez bočnih prozora kod mašinovođe. Koliko nepostojanje tih bočnih prozora utiče na preglednost koju ima mašinovođa? Ne sedi baš blizu prednjeg stakla, pretpostavljam? Ovo mi kao laiku deluje kao veliko suženje vidnog polja... Ne znam, zato pitam...
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1045
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1424
Pohvalio: 85

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sub Jun 15, 2019 1:48 pm

kojekude » Sub Jun 15, 2019 12:10 pm napisao:Čudno izgleda lokomotiva bez bočnih prozora kod mašinovođe. Koliko nepostojanje tih bočnih prozora utiče na preglednost koju ima mašinovođa? Ne sedi baš blizu prednjeg stakla, pretpostavljam? Ovo mi kao laiku deluje kao veliko suženje vidnog polja... Ne znam, zato pitam...


Pusti ti vidno polje, nego što neće moći da puše... :laugh:
SlikaSlikaSlika
NSB
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 28
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 104
Pohvalio: 77

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Sub Jun 15, 2019 3:06 pm

Фотограф: Душан Додић
Prikačeni fajlovi
64495166_2244242875667734_7596952923557330944_o.jpg
Pohvale za post: 10
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2122
Pohvalio: 1654

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Sub Jun 15, 2019 3:18 pm

WLABmz » 15 Jun 2019 12:48 pm napisao:
kojekude » Sub Jun 15, 2019 12:10 pm napisao:Čudno izgleda lokomotiva bez bočnih prozora kod mašinovođe. Koliko nepostojanje tih bočnih prozora utiče na preglednost koju ima mašinovođa? Ne sedi baš blizu prednjeg stakla, pretpostavljam? Ovo mi kao laiku deluje kao veliko suženje vidnog polja... Ne znam, zato pitam...


Pusti ti vidno polje, nego što neće moći da puše... :laugh:

Jesi siguran?
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4402
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4912
Pohvalio: 1240

Re: Modernizacija železnice

Postod Žika » Sub Jun 15, 2019 6:06 pm

kojekude » Sub Jun 15, 2019 11:10 am napisao:Čudno izgleda lokomotiva bez bočnih prozora kod mašinovođe. Koliko nepostojanje tih bočnih prozora utiče na preglednost koju ima mašinovođa? Ne sedi baš blizu prednjeg stakla, pretpostavljam? Ovo mi kao laiku deluje kao veliko suženje vidnog polja... Ne znam, zato pitam...


To sam se i ja pitao pre par strana.
Neke stvari mogu da se ranije vide, uoče, mada kod voza kad je u pitanju zaustavljanje čovek kad vidi već je kasno.

Slika

Slika
Pohvale za post: 7
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8997
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3323
Pohvalio: 13131

Re: Modernizacija železnice

Postod Somi303 » Ned Jun 16, 2019 1:07 am

@mvbg1 хвала на појашњењу

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 1
Tikvica
Intermediate
Postovi: 349
Pridružio se: Sre Okt 10, 2018 10:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2167
Pohvalio: 53

Re: Modernizacija železnice

Postod Tikvica » Ned Jun 16, 2019 6:13 pm

Iskoristio sam ovo "prijatno" vreme da prošetam malo pored pruge.SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika

Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
Jedna slika govori više od hiljadu reči,a dve slike...
Pohvale za post: 26
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 557
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 487
Pohvalio: 1808

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Pon Jun 17, 2019 8:42 am

Cudo su moderne lokomotive, gledam Vektrone tamo kod mene, prolazi, ne cuje se. Vuce one cisterne nocu, cuju se samo vagoni i kocnice, lokomotiva ne. Kao ona scena iz "Rane" jbt, "Radi, a ne cuje se." :) One 461/441/444 kada prolaze prvo cujes kompresore/ventilatore, pa tek onda vidis voz.
Pohvale za post: 3
Рипањац 405
Intermediate
Postovi: 266
Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 195
Pohvalio: 115

Re: Modernizacija železnice

Postod Рипањац 405 » Čet Jun 20, 2019 2:47 pm

Тако је то када се возна средства годинама не шаљу на ремонт...
Остали само дугмићи - оде 461-017 к'о ништа! :rant:
Права је срећа (ако се тако може рећи, и ако је то паметно рећи) што није путнички воз био у питању, што због евентуалних здравствених последица које би то створило, што због мањка локомотива које Воз има у односу на Карго.
http://mondo.rs/a1195121/Info/Drustvo/Koridor-10-zapali-se-voz-Srbijakarga.html
Који је то трамвај бољи од Дивага? :D 8)
Где престаје логика почиње 405-ица...
Pohvale za post: 1
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 557
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 487
Pohvalio: 1808

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Čet Jun 20, 2019 3:02 pm

Mislim da Srbija voz ima fazon samo jednu ispravnu 461, ako ne gresim.
mvbg1
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Pet Okt 14, 2011 10:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2122
Pohvalio: 1654

Re: Modernizacija železnice

Postod mvbg1 » Čet Jun 20, 2019 3:26 pm

hiavata » 20 Jun 2019 02:02 pm napisao:Mislim da Srbija voz ima fazon samo jednu ispravnu 461, ako ne gresim.

Tri. (011,013,034)
Doduše, 034 je već neki vremenski period u depou Lapovo zbog nekog kvara.
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 557
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 487
Pohvalio: 1808

Re: Modernizacija železnice

Postod hiavata » Čet Jun 20, 2019 3:44 pm

Pa to je super! :D

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta