Air Serbia

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 592
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 123
Pohvalio: 114

Re: Air Serbia

Postod belgrey » Pon Maj 01, 2017 8:54 pm

Djape » 01 May 2017 04:16 pm napisao:
EY - 8.216 ili prosečno 132,5 putnik po letu (računajući oba smera)
JU - 7.013 ili prosečno 113 putnika po letu.


Da ti objasnim.. kada kazes "po letu" onda to ne mogu biti "oba smera". Kada kazes "po letu" to je jedan let. Znaci, da bi te tvoji citaoci razumeli, treba da kazes "po letu" ili "racunajuci povratni let".


Vrlo je jasno. Po letu, a u zagradi piše da su u računicu uključeni svi letovi, i tamo i nazad. Dakle 8000 i nešto putnika je ukupan broj putnika u oba smera. Ono što je u zagradi obično ima značenje napomene, pojašnjenja, to nije prevod rečenog pre zagrade, prevod se drugačije označava.
Pohvale za post: 2
Urke
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 339
Pridružio se: Čet Jul 16, 2009 11:24 pm
Lokacija: Чукарица
Kontakt:
Pohvaljen: 298
Pohvalio: 122

Re: Air Serbia

Postod Urke » Uto Maj 02, 2017 12:07 am

JohnnyLee » 01 May 2017 11:53 am napisao:с обзиром да је 70% шанси да се угаси бизнис класа у садашњем облику, може се очекивати најмање 144 места у А319 и 171 у А320


Znači kad izbace biznis sedišta i ubace nova, tanja, A319 imaće kapacitet skoro kao A320 sada sa dve klase, da li onda postoji potreba za A320 u floti, da li će i na kojim linijama ti avioni biti popunjeni iznad trenutnog kapaciteta?
Popunjenost je prema poslednjim izjavama koje sam našao je 72%, jedino značajnim snižavanjem cena karata mogu da dobiju veću popunjenost u avionima sa u buduće većim brojem sedišta i manjim razmakom između redova!
Da li bi bilo bolje, isplatljivije, vratiti 2 A320 i npr 2/3 A319, a uzeti u najam 4/5 ERJ-190/195?
Mislim da bi flota, ako se želi rentabilno poslovanje, trebalo da izgleda ovako:
5xA319 - 138/142 sedišta
5xE190/195 - 100/116
6xATR72
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 12:15 am

Vrlo je jasno. Po letu, a u zagradi piše da su u računicu uključeni svi letovi, i tamo i nazad. Dakle 8000 i nešto putnika je ukupan broj putnika u oba smera. Ono što je u zagradi obično ima značenje napomene, pojašnjenja, to nije prevod rečenog pre zagrade, prevod se drugačije označava.


Bez sujete molim te, ali ja bih ovako:
"Na liniji za Abu Dabi, AirSerbija je u avgustu prevezla ukupno 8.216 putnika ili 132,5 putnika po letu."
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7436
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2083
Pohvalio: 3381

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Uto Maj 02, 2017 8:41 am

Urke » 02 Мај 2017, 00:07 napisao:Znači kad izbace biznis sedišta i ubace nova, tanja, A319 imaće kapacitet skoro kao A320 sada sa dve klase, da li onda postoji potreba za A320 u floti, da li će i na kojim linijama ti avioni biti popunjeni iznad trenutnog kapaciteta?


има, Цирих, Париз и још пар дестинација где постоји потреба за већим капацитетом. пребацивањем на већи капацитет, дефинитивно ће избацити 733, који сада има већи капацитет од 319

Urke » 02 Мај 2017, 00:07 napisao:Popunjenost je prema poslednjim izjavama koje sam našao je 72%, jedino značajnim snižavanjem cena karata mogu da dobiju veću popunjenost u avionima sa u buduće većim brojem sedišta i manjim razmakom između redova!
Da li bi bilo bolje, isplatljivije, vratiti 2 A320 i npr 2/3 A319, a uzeti u najam 4/5 ERJ-190/195?
Mislim da bi flota, ako se želi rentabilno poslovanje, trebalo da izgleda ovako:
5xA319 - 138/142 sedišta
5xE190/195 - 100/116
6xATR72


можда и би, али очито не желе да узимају регионалце. јер да желе, до сада би то урадили. а 320 увек треба, баш за те популарније дестинације, а и увек може да одради чартере
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Urke
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 339
Pridružio se: Čet Jul 16, 2009 11:24 pm
Lokacija: Чукарица
Kontakt:
Pohvaljen: 298
Pohvalio: 122

Re: Air Serbia

Postod Urke » Uto Maj 02, 2017 11:24 am

Ne žele regionalce?
Imaće još veću rupu između ATR i A319 kad izbace biznis i ubace tanja sedišta, ATR(66/70)-A319(138/144), baš me zanima kako će to da pretvore u dobitnu kombinaciju!
Od evropskih legacy prevoznika ČSA ima sličnu flotu i u debelom je minusu!
Pohvale za post: 1
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 11:47 am

Za razliku od nekadasnjih rukovodstava Jat-a koje na promene u avio biznisu ne bi ni reagovalo rukovodstvo ASL brzo reaguje i prilagodjava se trendovima, jer vreme je novac!
Za sve manje upucene evo uporedjenja konfiguracije sa konkurencijom i nekim evropskim kompanijama:

Air Serbija u svojim avionima ima sledecu konfiguraciju: A319 ima 128 a A320 - 155 sedista.
Lufthansa A319 - 138 a A320 - 168 sedista, (naplacuje rezervaciju sedista)
Swiss A319 - 138 a A320 - 168 do 180 sedista,
Alitalia A319 - 138 a A320 - 165 sedista,
Austrian A319 - 138 a A320 - 174 sedista,

Ovo znaci da na istom letu sa istim tipom aviona konkurencija raspolaze vecim brojem sedista sto im daje u punoj sezoni znacajnu prednost i donosi vecu zaradu.
British Airways na A319 ima 143 a na A320 ima 177 sedista a na letovima do 5 sati naplacuje pice i hranu!
SAS na A319 ima 141 a na A320 - 168 sedista, naplacuje pice i hranu ali daje besplano čaj i kafu.
Pohvale za post: 3
Пантограф
Advanced
Postovi: 4431
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4011
Pohvalio: 2649

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:28 pm

...што значи да Ер Србија већ неко време глуми компанију за богаташе, саобраћајући из хаба у најсиромашнијем делу Европе. Брзо прилагођавање на промене? На сијасет форума су људи који поодавно њихов концепт "бутик компаније" сматрају осуђеним на пропаст, називани "хејтерима". А сад - изволте у лоукост кабину.
Pohvale za post: 3
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 12:37 pm

Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:28 pm napisao:...што значи да Ер Србија већ неко време глуми компанију за богаташе, саобраћајући из хаба у најсиромашнијем делу Европе. Брзо прилагођавање на промене? На сијасет форума су људи који поодавно њихов концепт "бутик компаније" сматрају осуђеним на пропаст, називани "хејтерима". А сад - изволте у лоукост кабину.


Znaci Lufthansa, British, SAS su LC kompanije jel? Avioni su im u serono puni ali trema dici do dodatnih mesta na najjeftiniji nacin bez angazovanja dodatnih aviona.
Пантограф
Advanced
Postovi: 4431
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4011
Pohvalio: 2649

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:38 pm

Машиш поенту.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7436
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2083
Pohvalio: 3381

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Uto Maj 02, 2017 1:24 pm

Urke » 02 Мај 2017, 11:24 napisao:Ne žele regionalce?
Imaće još veću rupu između ATR i A319 kad izbace biznis i ubace tanja sedišta, ATR(66/70)-A319(138/144), baš me zanima kako će to da pretvore u dobitnu kombinaciju!
Od evropskih legacy prevoznika ČSA ima sličnu flotu i u debelom je minusu!


па до сада баш и нису показали неко интересовање. видећемо за убудуће
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 2:24 pm

Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:38 pm napisao:Машиш поенту.


Ok, osim zakljucka da "masim poentu" jel moze objasnjnje?
Пантограф
Advanced
Postovi: 4431
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4011
Pohvalio: 2649

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Uto Maj 02, 2017 2:34 pm

Једноставно је објашњење. Из поста на који си реаговао, закачио си се за сасвим споредну последњу реченицу:

Djape » 02 May 2017 11:37 am napisao:
Пантограф » Uto Maj 02, 2017 12:28 pm napisao:...што значи да Ер Србија већ неко време глуми компанију за богаташе, саобраћајући из хаба у најсиромашнијем делу Европе. Брзо прилагођавање на промене? На сијасет форума су људи који поодавно њихов концепт "бутик компаније" сматрају осуђеним на пропаст, називани "хејтерима". А сад - изволте у лоукост кабину.


Znaci Lufthansa, British, SAS su LC kompanije jel? Avioni su im u serono puni ali trema dici do dodatnih mesta na najjeftiniji nacin bez angazovanja dodatnih aviona.


Суштина је била у мом оспоравању твоје тврдње о "брзом прилагођавању" Ер Србије тржишту - с обзиром да су људи који су били за "још брже прилагођавање", односно за "прилагођавање одмах", називани хејтерима - од ботова и тролова.
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 3:05 pm

Hvala na pojasnjenju. Prve tri godine su protekle u konstantnom povecanju broja putnika i LF. AirSerbija je duplirala broj putnika i bitno digla nivo usluga u odnosu na Jat airways iz 2012 tako da se ne slazem sa tobom da je nesto "glumila" ili su joj pak parametri bili losi. Naravno, u medjuvremenu je i konkurencija reagovala na njenu ekspanziju i sada ASL mora adekvatno da odgovori.
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 3:21 pm

Urke » Uto Maj 02, 2017 12:07 am napisao:
JohnnyLee » 01 May 2017 11:53 am napisao:с обзиром да је 70% шанси да се угаси бизнис класа у садашњем облику, може се очекивати најмање 144 места у А319 и 171 у А320


Znači kad izbace biznis sedišta i ubace nova, tanja, A319 imaće kapacitet skoro kao A320 sada sa dve klase, da li onda postoji potreba za A320 u floti, da li će i na kojim linijama ti avioni biti popunjeni iznad trenutnog kapaciteta?
Popunjenost je prema poslednjim izjavama koje sam našao je 72%, jedino značajnim snižavanjem cena karata mogu da dobiju veću popunjenost u avionima sa u buduće većim brojem sedišta i manjim razmakom između redova!
Da li bi bilo bolje, isplatljivije, vratiti 2 A320 i npr 2/3 A319, a uzeti u najam 4/5 ERJ-190/195?
Mislim da bi flota, ako se želi rentabilno poslovanje, trebalo da izgleda ovako:
5xA319 - 138/142 sedišta
5xE190/195 - 100/116
6xATR72


Prema planovima kompanije iz 2015. flota do 2020-te bi trebalo da ima 8 turboprop aviona, 9 x A319, 5 x A320 i 1 x A330.
Ovo su zvanicni podaci iz Godisnjeg izvestaja o poslovanju iz 2015.
Пантограф
Advanced
Postovi: 4431
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4011
Pohvalio: 2649

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Uto Maj 02, 2017 3:37 pm

Djape » 02 May 2017 02:05 pm napisao:Hvala na pojasnjenju. Prve tri godine su protekle u konstantnom povecanju broja putnika i LF. AirSerbija je duplirala broj putnika i bitno digla nivo usluga u odnosu na Jat airways iz 2012 tako da se ne slazem sa tobom da je nesto "glumila" ili su joj pak parametri bili losi. Naravno, u medjuvremenu je i konkurencija reagovala na njenu ekspanziju i sada ASL mora adekvatno da odgovori.



Није никакав проблем да нека компанија дуплира број путника уз огромну финансијску помоћ државе. За државу, међутим, настаје проблем када се испостави да је тај модел неодржив, што је овде случај.
Pohvale za post: 4
Djape
Novice
Postovi: 24
Pridružio se: Čet Sep 01, 2016 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 17
Pohvalio: 14

Re: Air Serbia

Postod Djape » Uto Maj 02, 2017 3:59 pm

Пантограф » Uto Maj 02, 2017 3:37 pm napisao:
Djape » 02 May 2017 02:05 pm napisao:Hvala na pojasnjenju. Prve tri godine su protekle u konstantnom povecanju broja putnika i LF. AirSerbija je duplirala broj putnika i bitno digla nivo usluga u odnosu na Jat airways iz 2012 tako da se ne slazem sa tobom da je nesto "glumila" ili su joj pak parametri bili losi. Naravno, u medjuvremenu je i konkurencija reagovala na njenu ekspanziju i sada ASL mora adekvatno da odgovori.



Није никакав проблем да нека компанија дуплира број путника уз огромну финансијску помоћ државе. За државу, међутим, настаје проблем када се испостави да је тај модел неодржив, што је овде случај.


Drzava nije jedini vlasnik kompanije, vec u poslu ima partnera u odnosu 51/49%, tako su sredstva i ulagana u prve tri godine. Taj period je zavrsen sada kompanija mora da bude samoodrziva.
Pohvale za post: 3
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 829
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 367

Re: Air Serbia

Postod DzonTravolta » Pon Maj 08, 2017 11:47 am

Evo, da podelim moje iskustvo sa prvim čekiranjem putem "novog" sistema.
Pošto nisam kupio kartu preko samog sajta "Air Serbia", već putem posrednika (gde je, zamislite, cena bila niža), preskočiću taj deo.
Uredno sam dobio mejl 36 sati pre poletanja da mogu da se čekiram, odem na link, kad ono tamo tekst forma ne prepoznaje broj karte (kanda još nisu povezali sa bazom). Odem na čekiranje preko glavne strane, tamo prepozna kartu, ali izbaci poruku da će čekiranje biti moguće, slučajno ili ne, tačno od ponoći (nekih 5 sati kasnije). Dobro. Rekoh "detinje bolesti". Sačekam nekako ponoć, odem da se čekiram.
Što se tiče "besplatnih" sedišta prilikom čekiranja, zaboravite. Sistem ih je naveo, ali nije ih bilo u ponudi, najjeftinije je bilo oko 200 dinara, najskuplje preko 400 - slažem se da je mala cifra u odnosu na one cene koje bi bile u slučaju prerezervacije, ali opet to nije besplatno.
Na kraju procesa mi dođe ta forma za plaćanje. Počnem da unosim broj kartice, otvori mi formu za adresu, državu i zemlju (papci su bukvalno samo preveli neku američku formu i pritom nisu proverili njenu ispravnost) - štaviše, ona kod nas uopšte nije neophodna.
Unesem slovo "č", kaže "neispravan unos". Izbriše, pritom, broj kartice i hajde Jovo nanovo. Onda je insistirao da moram uneti i rezervnu adresu (što u američkim formama uopšte nije obavezno polje). Da ne dužim dalje: petnaestak minuta i desetak pokušaja kasnije shvatim da treba da probam da promenim browser. Dva pokušaja kasnije, ni sam ne znam kako, u Mozili je uspelo ono što u Chrome-u nije.
Podržite apel da se rekonstruišu fasade u Despota Stefana
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7436
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2083
Pohvalio: 3381

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pon Maj 08, 2017 1:59 pm

није искључено да им је лоша оптимизација за Хром
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 829
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 367

Re: Air Serbia

Postod DzonTravolta » Pon Maj 08, 2017 2:14 pm

Moguće je, ali im ni preko Mozile prethodno nije radio link koji direktno vodi na čekiranje. Vrlo mi liči na to da jednostavno nisu povezali veb aplikaciju sa bazom podataka (jedan prokleti red programskog koda).
Drugo, evo, sad skinuh novu mobilnu aplikaciju za Android. Komentar: čemu služi, a pritom ni ne radi...
Podržite apel da se rekonstruišu fasade u Despota Stefana
Barkley
Higher intermediate
Postovi: 573
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 11:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 148

Re: Air Serbia

Postod Barkley » Pon Maj 08, 2017 2:35 pm

Одлазни лет у среду, чекирање урадио у понедељак, све је радило без проблема.

Повратни лет у недељу вече, покушавам у петак увече, показује да ће бити отворено за чекирање од поноћи. у суботу ујутру и преподне више покушаја, све буде ок али на крају избаци да не може да се уради чекирање и да се обратим службеницима на шалтеру. Притом, на почетку чекирања показује да је већ додељено седиште. Тек у суботу увече је успешно одрађен чек-ин.

Читам и горња искуства и не иде ми у главу да су тек тако пустили у употребу систем са толико багова.
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 829
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 367

Re: Air Serbia

Postod DzonTravolta » Pon Maj 08, 2017 3:17 pm

Mogu da se kladim da je to zato što su jednostavno pokupili nečiji sistem i nisu ga uopšte prilagodili, već su metodom "kad radi njima, radiće i nama" ubacili. Pritom, nisu ga uopšte testirali, a pritom nisu zadržali stari sistem kao backup dok se sve ne uhoda.
Podržite apel da se rekonstruišu fasade u Despota Stefana
AleksandarGrf
Intermediate
Postovi: 194
Pridružio se: Sre Okt 21, 2015 2:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 181
Pohvalio: 198

Re: Air Serbia

Postod AleksandarGrf » Pon Maj 08, 2017 5:02 pm

To je neozbiljno i za nekog samoukog freelancera, a ne za avio kompaniju.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 21073
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7982
Pohvalio: 2962

Re: Air Serbia

Postod direktor » Pon Maj 08, 2017 8:10 pm

Pa kad je mali od zike koji se razumije u kompjutore dobio to da uradi preko veze i uzme lovu i podjeli
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
lento
Higher intermediate
Postovi: 512
Pridružio se: Pon Maj 23, 2011 12:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 24
Pohvalio: 438

Re: Air Serbia

Postod lento » Uto Maj 09, 2017 6:32 pm

Najbolji i najtacniji komentar je neko dao na jednom drugom forumu - lutaju k'o guske u magli.
nensav
Higher intermediate
Postovi: 595
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 161
Pohvalio: 170

Re: Air Serbia

Postod nensav » Uto Maj 09, 2017 10:26 pm

a ni sajt im nije bash neki. Tj nikakav je, potpuno je nepregledan ne mogu da vidim kada imam letove, moram da ubodem tacan datum kada ima let. Kako mogu da znam kada ima let zato i idem na sajt. JAT-ov je bio daleko bolji, neka ga vrate nazad

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta