Air Serbia

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

VeniVidiVici
Intermediate
Postovi: 275
Pridružio se: Pet Avg 07, 2015 11:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 555
Pohvalio: 96

Re: Air Serbia

Postod VeniVidiVici » Ned Sep 03, 2017 7:47 pm

JohnnyLee » Sat Sep 02, 2017 7:58 pm napisao:ја то не видим као суноврат (дао сам пример шта би био суноврат). једноставно, пробали су, видели да им то не доноси паре (штавише, односи им паре), и једноставно су решили да престану са тим фазоном "бутик" компанија. трт Милојка. схватили су да те арапске форе не могу да прођу у Европи, на кратким летовима, и ускладили су се са европским просеком. то је то



Šta imaju da probaju?! Pa nisu plaćeni da se igraju i isprobavaju nešto!!! Plaćeni su za svoje (ne)znanje. Da primene ono što drugi u Evropi USPEŠNO rade. Nema izmišljanja tople vode. Mi smo beznačajni u toj industriji. Nema tu šta da se novo otkriva, nego samo da se na najbolji način primeni ono što je dokazano da uspeva.

U celom procesu ("igrala se deca") su milioni otišli da pokriju gubitke. Da pokriju isisavanje para iz aviokompanije. Pa onda da pokriju sve što je u samom startu trebalo uraditi.
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4021

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Ned Sep 03, 2017 9:38 pm

јбг, шта можете. криви су већински власник и надзорни одбор који су дозволили то играње
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
filozof
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 67
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 10:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 112
Pohvalio: 1098

Re: Air Serbia

Postod filozof » Čet Sep 07, 2017 6:11 pm

Mala foto reportaža sa leta na Skijatos Aviolet JU5431. Letilica je bila Boeing 737-300 oznake YU-ANK. Više o samoj letilici možete pronaći na ovom linku: https://www.planespotters.net/airframe/ ... t/KGb1C2AO

Put je protekao bez problema, osoblje ljubazno, ono što su poslužili očekivano siromašno. Međutim avion itekako pokazuje da godište nije samo broj. Ili je problem u "tradicionalno dobrom" srpskom održavanju? Slike u nastavku.

Ovaj držač stolića (popularni hepek :D) nije dobro obavljao posao, na svaki pokret saputnika ispred padao je uz tresak.
2.jpg


Ali domišljatost našeg naroda nema granica :D. Eto ideje kako iskoristiti prodajni pamflet u avionima Air Srbije.
1.jpg


Posluženje skromno, ali meni kao i većini naših sunarodnika je bitnija pristupačna karta od obilnog obroka na letu od sat vremena.
3.jpg


Lepljiva traka je lijek za sve!
4.jpg


Znam da pretjerujem, ali ovakav tepih ne uliva sigurnost pri kretanju u kabini, posebno u slučaju vanredne situacije.
5.jpg


Za ovaj rukohvat se pričuvalo dosta putnika :)
6.jpg


Oznaka aviona i ispis kojim se slavi 90 godina postojanja kompanije/kompanija.
7.jpg


Motor moćno izgleda!
8.jpg


Da me neko pogrešno ne shvati, namjera mi nije apriori pljuvati po kompaniji ovim slikama, već mi je želja da skrenem pažnju na neke negativne utiske uz želju da se nedostaci isprave. Takođe, ne mislim da ovaj avion nije ispravan ali vjerujem da bi smo svi bili opušteniji da se vozimo u modernijim mašinama. Naravno uz dužno poštovanje prema starkelji gore koji nas je bezbjedno i bez problema dovezao na ovom prijatnom putovanju :grand:
Pohvale za post: 2
Mel
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 123
Pridružio se: Čet Nov 26, 2015 10:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 171

Re: Air Serbia

Postod Mel » Čet Sep 07, 2017 7:29 pm

Air Serbia je počela da nudi karte za NY raznim kompanijama (pretpostavljam, jer su nam prosledili na mejl ponudu, pa verujem da su mnogima poslali). Od septembra do marta, 360€.
loyola
Higher intermediate
Postovi: 1698
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 3:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 912

Re: Air Serbia

Postod loyola » Čet Sep 07, 2017 9:32 pm

@filozof

Posluzenje je i super s obzirom da je carter let u pitanju

A za NY, znam da ima ponuda za sept-dec nisam znao da su dali do marta cak. Hteo sam i ovaj put da idem sa njima za Ameriku ali su mi rizicni da ne ugase liniju+ nemam vezanu kartu jer nemaju normalan kodser
#samojako da pobedimo #napreDNO
Mel
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 123
Pridružio se: Čet Nov 26, 2015 10:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 171

Re: Air Serbia

Postod Mel » Čet Sep 07, 2017 9:53 pm

Do marta je ako se uzima povratna, ako sam dobro razumeo. Akcija kupovine do 19.9.2017. Moze se kupiti vise karata ali minimum jedan putnik mora biti zaposlen u firmi kojoj su kao partneru poslali ponudu.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4021

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Čet Sep 07, 2017 10:12 pm

филозофе, Боинзи се повлаче из употребе до краја ове године
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Bulbulderac17
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1079
Pridružio se: Ned Jan 04, 2015 8:10 pm
Lokacija: Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 1871
Pohvalio: 128

Re: Air Serbia

Postod Bulbulderac17 » Čet Sep 07, 2017 11:03 pm

loyola napisao:@filozof

Posluzenje je i super s obzirom da je carter let u pitanju

A za NY, znam da ima ponuda za sept-dec nisam znao da su dali do marta cak. Hteo sam i ovaj put da idem sa njima za Ameriku ali su mi rizicni da ne ugase liniju+ nemam vezanu kartu jer nemaju normalan kodser


Putovao sam istim avionom i na istu destinaciju prosle godine. Inace ovaj sendvic nema sunku nego samo sir i paradajz:)

A avion kao avion po meni izuzetno udoban ili je to bilo do pilota...


Sent from my iPhone using Tapatalk
gile
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 73
Pridružio se: Pon Sep 09, 2013 3:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 52
Pohvalio: 137

Re: Air Serbia

Postod gile » Čet Sep 07, 2017 11:13 pm

Boinzi su mnogo udobniji od Airbusa.
filozof
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 67
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 10:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 112
Pohvalio: 1098

Re: Air Serbia

Postod filozof » Čet Sep 07, 2017 11:45 pm

loyola » 07 Sep 2017 08:32 pm napisao:@filozof

Posluzenje je i super s obzirom da je carter let u pitanju


Vozio sam se prošle godine sa Agean-om, isto čarter let i isto neki sendvič + bombona. Ali razlika je bila u normalnom posluženju sokova, čaja i kafe, a ne kao u ovom slučaju bočica vode. Opet kažem, nemam neku preveliku zamjerku za let koji traje oko sat vremena.

JohnnyLee » 07 Sep 2017 09:12 pm napisao:филозофе, Боинзи се повлаче из употребе до краја ове године

Super, da li se ukida Aviolet ili će neki drugi avioni da rade čarter saobraćaj?
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4021

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pet Sep 08, 2017 7:00 am

користиће се Ербаси. а да ли се укида Авиолет, стварно не знам. час се прича да хоће, час се прича да неће
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
laki72
Expert
Postovi: 7133
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5690
Pohvalio: 1642

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Pet Sep 08, 2017 7:37 am

Dakle, 737-3 ide u penziji i prodace se nekoj, verovatno africkim kompaniji.
To ce se "pozitivno" odraziti na poslovne rezultate AS - bice manji minus :D
Salim se malo, ali fakat knjigovodstveno ce se to tako pokazati.

E sad mene zanima, koliko je dobro sto kompanija ostaje samo sa takodje vremesnim ATR u vlasnistvu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4021

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pet Sep 08, 2017 10:06 am

знаш како, продаја авиона ми има смисла да се представи књиговодствено као приход. барем је поштена продаја, а не к'о Адрија, нема шта друго да прода, па продала бренд за 8 милиона € да би исказала профит у 2016
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
laki72
Expert
Postovi: 7133
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5690
Pohvalio: 1642

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Pet Sep 08, 2017 12:21 pm

Ma slazem se ja @JohnnyLee.
Nego me brine neki eventualni scenario u kome strani manjinski partner u buducnosti ode, a mi ostadosmo maltene bez flote. Ja imam neki utisak da se prilicno ispumpavala lova iz AS ovih godina, na razne nacine. Ovi B737 jesu zreli za penzionisanje, ali su ipak bili nase vlasnistvo, a znali su da uskoce i umesto najmljenih Airbus-ova kad zaskripi. Delova za njih ima kako se pisalo na lageru, osoblje, kako pilotsko tako i ono na zemlji ih zna u mali prst.

Malo sam konfuzno napisao, ali strah me da AS naprasno ne dotivi sudbinu bosanskohercegovackog avio prevoznika...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Urke
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 415
Pridružio se: Čet Jul 16, 2009 11:24 pm
Lokacija: Чукарица
Kontakt:
Pohvaljen: 390
Pohvalio: 235

Re: Air Serbia

Postod Urke » Pet Sep 08, 2017 12:50 pm

Mene najviše brine da će strani parter da se povuče i da ćemo još morati da mu isplatimo određenu sumu iako je njegov menadžment loše vodio kompaniju i napravio gubitke!

I Croatia airlines je prodala slotove na LHR, motore i mislim jedan avion i tako prikazala pozitivno poslovanje u prošloj godini!
Kartograf
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1502
Pridružio se: Čet Mar 20, 2008 6:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 716
Pohvalio: 1288

Re: Air Serbia

Postod Kartograf » Pet Sep 08, 2017 1:23 pm

No big deal ako gubitaš propadne, ionako nikakve koristi od njega. Eno Malev je propao a Mađari em imaju više destinacija iz BUD nego za vreme MA, em lete puno jeftinije nego tada.

Tržište sve sredi, problem je što ga kod nas nikad neće biti.
biciklista
Intermediate
Postovi: 103
Pridružio se: Pon Jul 13, 2015 2:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 140
Pohvalio: 0

Re: Air Serbia

Postod biciklista » Pet Sep 08, 2017 1:39 pm

Mislite da ce novi koncesionar da i dalje da tolerise Air Srbiju. Mislite da nece pustiti lowcostere da odmah polete na nekim destinacijama koje su im sad blokirane. Karta za Milano je 200 eu. Sa Easyjetom je bila 50-70. Vi stvarno mislite da su oni otisli jer nije bilo putnika ?????? Ljudi shvatite da smo mi propsla lopovska i ojadjena zemlja. Olos nas je unistio i unistava svaki dan i dalje. I sve vreme pokusava da nas ubedi kako je sve super i jos nam je i bolje i bolje i sve bolje.....
Pohvale za post: 5
beowl
Intermediate
Postovi: 381
Pridružio se: Pet Jan 20, 2012 3:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 429
Pohvalio: 78

Re: Air Serbia

Postod beowl » Pon Sep 11, 2017 9:57 am

Koje destinacije su trenutno blokirane, ko ih blokira i kako?
biciklista
Intermediate
Postovi: 103
Pridružio se: Pon Jul 13, 2015 2:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 140
Pohvalio: 0

Re: Air Serbia

Postod biciklista » Pon Sep 11, 2017 11:20 am

Zar vi stvarno mislite da ne postoji interesovanje recimo za Milano, Rim, Bec,Atinu ?
Na tim relacijama karta ne sme da bude jeftina jerje sada preko 200 evra sa AirSrbijom za sat vremena leta. Sramota.
Ljudi propadaju i propale su mnogo vece kompanije od nase. Sve ce se desiti preko noci kada se Arapi jednostavno povuku jer i njima ne cvetaju ruze.
Madjarski prihodi su se cak i povecali od bankrota Maleva. Mnogo vise ljudi dolazi. Karte su jeftine. Mnogo vise ljudi trosi novac. Kargo je ostao isti jer je on nezavisan i on se obavlja bez problema. Dakle gde je to razlika, u cemu cemo to da kaliramo ako ostanemo bez aviokompanije koja godisnje isisa 50 miliona nasih para.
Pohvale za post: 1
biciklista
Intermediate
Postovi: 103
Pridružio se: Pon Jul 13, 2015 2:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 140
Pohvalio: 0

Re: Air Serbia

Postod biciklista » Pon Sep 11, 2017 11:22 am

Eh da zaboravih jos nesto. Zar stvarno mislite da je cena karte do tivta 200 evra. Ma dajte. Monopol je cudo. Neka puste nekog loukostera da prevozi nabdestinacijama ovim pa cete videti kako karta moze da bude 30-50 eu. Dokle da zivimo u lazi vise
Pohvale za post: 1
beowl
Intermediate
Postovi: 381
Pridružio se: Pet Jan 20, 2012 3:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 429
Pohvalio: 78

Re: Air Serbia

Postod beowl » Pon Sep 11, 2017 12:16 pm

Lowcost prevoznici su se oprobali na linijama za Milano, Beč i Rim. U pitanju su bila tri različita prevoznika (EasyJet, WizzAir i Niki) i sva tri su se povukla posle određenog vremena. Dva od ta tri su se oprobala i povukla u vreme dok je Jat odumirao a Er Srbija nije bila ni na vidiku.

Sva tri prevoznika su pokušala da privuku p2p putnike i nisu uspeli da napune avione u meri u kojoj je to potrebno lowcosterima da bi linije bile isplative. Poseban problem je došao u vidu ekstremne sezonalnosti i gotovo nemoguće misije da se avioni napune tokom zimskog perioda.

Glavni problem im je bio što su na svim tim tržištima morali da se tuku sa dva legacy prevoznika (u Italiji sa srpskim i italijanskim legacy prevoznikom, u Austriji sa srpskim i austrijskim legacy prevoznikom). Legacy prevoznici su fleksibilniji i mogu da izdrže slabija punjenja. Jat, Er Srbija i Alitalia su mogli da ih izdrže jer im država tradicionalno pokriva minus; Austrian je mogao da izdrži jer je deo ogromne Lufthansine grupe koja ima više nego dovoljno keša u rezervi da "brani" svoje linije od napada lowcost prevoznika. Lowcosteri su ti koji obično nemaju vremena i ne mogu dugo da izdrže cenovni rat, pa ako ne uspeju da počiste konkurente u roku od 6-12 meseci onda su oni ti koji se povlače. Tako je Wizz morao da odustane od Rima ali je npr. u jednom trenutku počistio Er Srbiju iz Larnake.

Na Atini se lowcosteri nikada nisu oprobavali jer Atina nije samo p2p linija već nosi i dosta transfernih putnika. Kada se na to doda prisustvo srpskog i grčkog legacy prevoznika jasno je da tu nema hleba za lowcost opciju. WizzAir se jednom već oprobao na grčkom tržištu, uspostavio linije za Krf i Rodos bez bilo kakve konkurencije i veoma brzo ih ugasio. Jer nije sve na ovom svetu mračna zavera skovana u kancelarijama Er Srbije.

Lowcosteri na srpskom tržištu mogu da skinu kajmak jedino na linijama na kojima postoji stabilna gasterbajterska potražnja tokom cele godine. Pri tome im je mnogo lakše da se tuku samo sa jednim konkurentom (Er Srbijom) nego sa dva. Sa dvojicom ulaze u tuču samo na primarnim gasterbajterskim tržištima kao što su Švajcarska i Nemačka. Čak ni Beč ne mogu da probaju (iako je primarno gasterbajtersko tržište) jer se do tamo lako stiže drumskim prevozom pa im to odvlači ogroman broj potencijalnih putnika. U Nemačkoj i Švajcarskoj se Wizz tuče u isto vreme sa Er Srbijom i Lufthansom, na svim drugim tržištima se tuče samo sa Er Srbijom i bili bi u ozbiljnom problemu kada bi British Airways, Air France, KLM, SAS i Brussels Airlines odlučili da uspostave/obnove letove za Beograd (bila bi i Er Srbija u problemu ali Wizz bi bio u najvećoj frci i najkraći sa vremenom). Srećom po njih, potražnja iz Srbije i za njom je toliko mala da se svim velikim evropskim prevoznicima osim Luftike i Turkisha više isplati da kroz codeshare sporazume uzmu blok sedišta na letovima Er Srbije nego da uspostavljaju svoje linije. Onda je i Wizz-u lakše da te linije "klonira" na sporednim aerodromima.

Tivat i Podgorica jesu klasičan duopol koji dve države održavaju kroz svoj međudržavni sporazum i tu pomoći nema dok se ne uđe u EU a to znači nikad.

Lowcost saobraćaj u Srbiji će nastaviti da raste i da pritiska legacy saobraćaj. Možda bi rastao brže kada bi takse na BEG bile drastično niže za lowcost prevoznike ali BEG ima legitimno pravo da drži takse na nivou na kojem ih drži. Lowcost saobraćaj bi takođe rastao brže kada Srbija ne bi imala svog legacy prevoznika pa bi se pojavila rupa koju treba popuniti ali Srbija ima legitimno pravo da drži svog legacy prevoznika. To nisu mračne zavere već uobičajene stvari u svetu. Svaka zemlja drži svog nacionalnog prevoznika kako zna i ume, i odustaje od njega tek ukoliko država bankrotira ili joj Evropska komisija veže ruke i praktično naredi da ugasi svog prevoznika kako bi se olakšala planirana podela evropskog neba između 3-4 velike legacy grupe i 3-4 velika lowcostera.

I dalje bih voleo da čujem koje destinacije iz Srbije su trenutno blokirane, ko ih blokira i kako.
Pohvale za post: 5
VeniVidiVici
Intermediate
Postovi: 275
Pridružio se: Pet Avg 07, 2015 11:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 555
Pohvalio: 96

Re: Air Serbia

Postod VeniVidiVici » Pon Sep 11, 2017 3:23 pm

nekoliko kompanija nestalo sa sajta Air Serbia. Konkretno Etihad Partners. Nestao je Etihad Regional (jasno), ali nestale su i Niki i Jet Airways. Zanimljivo.

etihad partners air serbia.png
Air Serbia
etihad partners air serbia.png (191.79 KiB) Pogledano 1147 puta
etihad partners.jpg
Etihad Airways Partners
etihad partners.jpg (60.83 KiB) Pogledano 1147 puta



Evo kako je izgledalo: https://web.archive.org/web/20170824061 ... erbia.com/
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2670
Pohvalio: 4021

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pon Sep 11, 2017 11:11 pm

biciklista » 08 Сеп 2017, 13:39 napisao:Mislite da ce novi koncesionar da i dalje da tolerise Air Srbiju. Mislite da nece pustiti lowcostere da odmah polete na nekim destinacijama koje su im sad blokirane. Karta za Milano je 200 eu. Sa Easyjetom je bila 50-70. Vi stvarno mislite da su oni otisli jer nije bilo putnika ?????? Ljudi shvatite da smo mi propsla lopovska i ojadjena zemlja. Olos nas je unistio i unistava svaki dan i dalje. I sve vreme pokusava da nas ubedi kako je sve super i jos nam je i bolje i bolje i sve bolje.....


да ми је знати ко ти је дао ове плусеве на овакву ноторну глупост. види се да немаш представу о чему пишеш, и да се хваташ прича које су биле пре 5 година

beowl » 11 Сеп 2017, 12:16 napisao:Lowcost prevoznici su se oprobali na linijama za Milano, Beč i Rim. U pitanju su bila tri različita prevoznika (EasyJet, WizzAir i Niki) i sva tri su se povukla posle određenog vremena. Dva od ta tri su se oprobala i povukla u vreme dok je Jat odumirao a Er Srbija nije bila ni na vidiku....


не вреди објашњавати. дотични је себи утувуо у главу да је за све крива завера Ер Србије, и то ти је

VeniVidiVici » 11 Сеп 2017, 15:23 napisao:nekoliko kompanija nestalo sa sajta Air Serbia. Konkretno Etihad Partners. Nestao je Etihad Regional (jasno), ali nestale su i Niki i Jet Airways. Zanimljivo.


мени је и даље чудно да стоје Ер Берлин и Алиталија, јер се Етихад из њих повукао, чиме су ефективно престали да буду део групе. Џет и никада није био члан групе, више је летео сам за себе, јер се ту Етихад ништа ни не пита. Ники је у процесу продаје, каже Лауда да хоће да га поново узме, тако да не бих се изненадио да то уради до краја недеље.

иначе, озбиљно мислим да уговор са Етихадом не треба продуживати. или да држава озбиљно узме и среди компанију и проба да уђе у СкајТим, или да пробају опет некоме да продају, али по бољим условима
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
marat
Intermediate
Postovi: 308
Pridružio se: Pet Jul 10, 2009 7:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 152
Pohvalio: 155

Re: Air Serbia

Postod marat » Uto Sep 12, 2017 8:06 am

biciklista » 11 Sep 2017 10:22 am napisao:Eh da zaboravih jos nesto. Zar stvarno mislite da je cena karte do tivta 200 evra. Ma dajte. Monopol je cudo. Neka puste nekog loukostera da prevozi nabdestinacijama ovim pa cete videti kako karta moze da bude 30-50 eu. Dokle da zivimo u lazi vise


Daj ne lupetaj. Po toj cjeni jedva autobus mozes da nadjes.

Najjeftiniji avion je SU 100 i kosta 27-35 miliona eura. Pod predpostavkom da je na svakom letu pun (90-100 putnika) vrednost svih prodatih karata bi bila 27-30K treba ti min 10000-12000 ciklusa da otplatis "suvi avion" bez i jednog eura bilo kod drugog troška.

Autobus kosta 150-200k i dakle 150-200X jeftinije i neuporedivo je ekonomicniji u troškovima posade, održavanja i goriva.

Gdje su ti troškovi posade? Goriva? Racunaj 2 tone goriva po letu pa neka je i 1000 eura trošak samo goriva to ti "pojede" 30% vrednosti karata po letu.

Održavanje? Imas li ikakvu predstavu koliko je redovno održavanje aviona skupo? Da li npr znas da Boing 737 na svakom sletanju ostavi i do 300grama gume na aerodromskoj pisti? Ove godine je Tivatski aerodrom prvi put angažovao specijalizovanu kompaniju za čišćenje naslaga gume sa PSS koje su vec predstavljale faktor rizika za bezbednost.

Imas li predstavku koliko samo gume na avionu pojedu novca godišnje? Moras da ih menjas nakon svakih 250-300 sletanja i kostaju po nekoliko hiljada dolara komad. Samo gume.....

Gdje su pauze kada avion neće letjeti zbog održavanja? Aerodromske takse. Back Office (znas neko treba da knjizi troškove, obracunava zarade izrađuje ugovore, planira resurse sprovodi marketinške kampanje..) i sales troškovi? Porezi ? Osiguranja? Troškovi objekata ( radnih i administrativnih).

Gdje ti je i po nekoliko miliona dolara za generalni remont i modernizaciju nakon 15ak godina rada.

Koliko putnika mislis da mozes da imas u oktobru-aprilu iz i u CG primorja?

Tvoj post je tipični primer za "kako je mali Perica zamislio biznis"
Pohvale za post: 1
dr strangelove
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 306
Pridružio se: Pon Mar 24, 2008 12:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 207
Pohvalio: 824

Re: Air Serbia

Postod dr strangelove » Uto Sep 12, 2017 9:03 am

A tvoj post je ocigledno "kako marat lupa gluposti" :P

Ne mislis valjda ozbiljno da svako sediste, za svaki datum, tokom celog zivota aviona kosta identicno, 30 eur? :D Kako Rajaner ima karte za ~10 eur? :P
Pohvale za post: 1

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta