Air Serbia

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8725
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3703
Pohvalio: 5545

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pet Jan 20, 2017 10:37 am

а за Ер Србију ћемо видети у марту-априлу шта ће бити са њом, када се објави финансијски извештај. ако буде црна (тј. у плусу), онда можда и продуже уговор о менаџменту (који истиче следеће године). ако буде црвена (у минусу), онда можда и буде: "'ајмо гости, фајронт. затварамо кафану"
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
beowl
Intermediate
Postovi: 414
Pridružio se: Pet Jan 20, 2012 3:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 468
Pohvalio: 81

Re: Air Serbia

Postod beowl » Pet Jan 20, 2017 12:29 pm

Biće crvena jer je po ugovoru do 31. decembra imala državnu pomoć. Ova godina će biti veći izazov jer u nju u startu ulaze sa onoliko miliona $ dodatnih rashoda na liniji za JFK koja ako može da pokrije pola tih rashoda biće super. Ako sve ostane kao što je sada, a ne bude više državne pomoći, ne vidim način da ostanu u plusu. Jedina sreća u nesreći je trošak goriva ali apsolutni prioritet mora da im bude upošljavanje ovog A330 na još nekoj liniji, ovo parkiranje od četiri dana nedeljno je suludo.
laki72
Expert
Postovi: 7848
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6996
Pohvalio: 1683

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Pet Jan 20, 2017 12:35 pm

Ja imam jedno pitanje.
Posto je zvanican udeo Srbije u nasoj avio kompaniji 51% , a u slucaju da strani partner resi da odustane od dalje saradnje, kakve su posledice, posebno u svetlu lizinga erbasovih aviona i toga da su ako se ne varam nekoliko B737 prodati?
Takodje, kakav je onda status 320NEO?

Laik sam, ali u svetlu pada cene naftnih derivata, ispada da bi danas bilo isplativije da smo nastavili koriscenje 737, umesto lizinga A320?
Ili mozda gresim?
Takodje, ako bi se Etihad 'povukao' iz Srbije, znaci li to da smo im mi nesto 'duzni' za "njihovih" 49% ?

Mnogo nedoumica...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Пантограф
Expert
Postovi: 5890
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6675
Pohvalio: 4300

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Pet Jan 20, 2017 1:01 pm

737 можемо да користимо још ове године и то је, мање-више, то. Њихово је прошло.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1672
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1381
Pohvalio: 890

Re: Air Serbia

Postod stanislaw » Pet Jan 20, 2017 1:57 pm

Definitivno ne treba praviti planove za budućnost na avionima starim 32 godine. Već duže vreme ni jedan Jatov nije pao i bolje je da tako ostane.
beowl
Intermediate
Postovi: 414
Pridružio se: Pet Jan 20, 2012 3:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 468
Pohvalio: 81

Re: Air Serbia

Postod beowl » Pet Jan 20, 2017 4:41 pm

laki72 » 20 Jan 2017 11:35 am napisao:Ja imam jedno pitanje.
Posto je zvanican udeo Srbije u nasoj avio kompaniji 51% , a u slucaju da strani partner resi da odustane od dalje saradnje, kakve su posledice, posebno u svetlu lizinga erbasovih aviona i toga da su ako se ne varam nekoliko B737 prodati?
Takodje, kakav je onda status 320NEO?

Laik sam, ali u svetlu pada cene naftnih derivata, ispada da bi danas bilo isplativije da smo nastavili koriscenje 737, umesto lizinga A320?
Ili mozda gresim?
Takodje, ako bi se Etihad 'povukao' iz Srbije, znaci li to da smo im mi nesto 'duzni' za "njihovih" 49% ?


Ako Etihad odluči da izađe iz vlasničkog udela u Er Srbiji (što se neće dogoditi sve dok država ispunjava svoj deo pogodbe i generalno je voljna da pomogne svom prevozniku) to će se najverovatnije dogoditi tako što će država otkupiti nazad onih 49% koje je prodala Etihadu. Svakako ih neće dobiti na poklon. Postoji i varijanta u kojoj bi neki kupac iz EU uzeo tih 49% i dokupio još koji procenat od države kako bi stekao većinski udeo - ali po mom mišljenju taj scenario je malo verovatan tj. možda je verovatan nakon što prvo država uzme svo vlasništvo nazad i ekspresno upropasti kompaniju.

Lizing buseva bi bio nastavljen po starom jer se oni ne iznajmljuju od Etihada. Status 320neo je upitan jer nismo videli crno na belo kako izgleda porudžbina. Tu su mogući različiti scenariji, od neometanog preuzimanja tih letelica nevezano za status Etihada pa do plaćanja neke kompenzacije Etihadu na ime popusta koji je ostvaren jer su ti busevi bili deo velike Etihadove porudžbine.

737/8/9 bi bili još kako isplativi ali Jatovi 733 to više nisu. Em zahtevaju više održavanja em srču više goriva (makar i jeftinog) u poređenju sa mlađim busevima. Obaška što nemaju biznis klasu i nisu predviđeni za glavni proizvod Er Srbije. Oni su svoje pošteno odslužili i vreme je da se zasluženo penzionišu u nekoj Africi ili Indoneziji. Razlog što su i dalje u floti je taj što je Er Srbija "knap" sa avionima na trenutnom broju destinacija i frekvencija tako da jedino ovi penzosi mogu da pokriju eventualna ispadanja drugih letelica iz flote. I naravno da odrađuju čartere na kojima još uvek može da se uzme neka para. U tom smislu jesu isplativi jer su u vlasništvu i ništa ne koštaju Er Srbiju ali ostaje činjenica da su na kraju svog radnog veka i da tu ne treba bilo šta improvizovati.
Pohvale za post: 6
laki72
Expert
Postovi: 7848
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6996
Pohvalio: 1683

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Pet Jan 20, 2017 8:20 pm

Hvala @beowl

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1672
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1381
Pohvalio: 890

Re: Air Serbia

Postod stanislaw » Pet Jan 20, 2017 8:51 pm

Uvek sam se pitao koja je tačno logika upotrebe Jatovih B737 u redovnom saobraćaju (da stavimo na stranu čartere). Beowl pominje pre svega backup ulogu (rezervni igrači usled potreba održavanja glavne flote) ali uvek sam se pitao, s obzirom na kapcitet B737 144 mesta naspram A319 120 mesta, da li dodatne karte za Boing puste u prodaju onda kada Boing stave na liniju zbog održavanja A319, ili naprotiv prvo gledaju koji letovi u kojim terminima mogu da dobro prodaju 144 karte za Boing, pa kada toliko karata prodaju onda tad Airbusu zakazuju servis...
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8725
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3703
Pohvalio: 5545

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Sub Jan 21, 2017 12:03 am

не, само улети ако испадне 319. нема везе да ли је распродат лет или не. штавише, 733 често улети и уместо АТР-а, који је дупло мањи авион
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3288
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 3477
Pohvalio: 2304

Re: Air Serbia

Postod GOJE » Pon Jan 23, 2017 10:25 am

Koliko se ja sećam, kad je Etihad ulazio u Air Serbia-ju, priča je bila da svi Boeing avioni pripadaju državi Srbiji, a ne Air Serbia-ji. Nekoliko puta je to eksplicitno ponavljano, pa me zanima da li neko tačno zna šta se tu desilo u međuvremenu? Da li je država uzela neki novac na ime najma, ili se ta priča "izbrisala iz mozga"?
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Gargoyle
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 325
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 10:22 am
Kontakt:
Pohvaljen: 51
Pohvalio: 24

Re: Air Serbia

Postod Gargoyle » Pon Jan 23, 2017 10:56 am

JohnnyLee » 20 Jan 2017 11:03 pm napisao:не, само улети ако испадне 319. нема везе да ли је распродат лет или не. штавише, 733 често улети и уместо АТР-а, који је дупло мањи авион

onda jako često ispadaju 319, jer svi 737 lete svakodnevno 1-2 leta
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8725
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3703
Pohvalio: 5545

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pon Jan 23, 2017 4:40 pm

па гледај, када један авион испадне из саобраћаја, он се не врати после пола сата-сат у вожњу (није аутобус, па да га мајстор оправи на лицу места), већ он буде ван саобраћаја дуже од једног дана (у зависности од квара). а ту су и редовни сервисни прегледи (A, B, C & D check), који трају од једног дана (А) па до 2 месеца (D), који се раде на одређен временски период
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 164
Pohvalio: 139

Re: Air Serbia

Postod belgrey » Uto Jan 24, 2017 12:30 am

Imam kompletan spisak kvarova od aprila. Mnogo se kvare ATR i A319. Boeing-ovi stari avioni su svakodnevno u saobraćaju na nekim zamenama. Oni su se ispostavili kao najpouzdaniji članovi flote. Iako lete svaki dan, zabeležen je samo jedan manji tehnički problem na YU-ANJ, 5. avgusta i tri na AND (jedan u maju i dva u julu). Svi problemi su otklonjeni kroz par sati, pa su avioni istog dana bili nazad u saobraćaju. Sa A319 je mnogo gora situacija - preko 30 tehničkih ispadanja iz saobraćaja (skoro pa jedan kvar nedeljno ili jedan na deset dana), od kojih mnogi na više dana, pa čak i na par slučajeva gde su avioni ostali u hangaru po nekoliko nedelja. Sa ATR-om je situacija veoma opasna. Nije mi jasno zašto im Direktorat ne naloži prizemljenje ATR flote. Više od 60 tehničkih problema. Pri tom B737 uleće umesto ATR i kada ovaj ne može da sleti negde zbog magle, što je ove uime često slučaj sa letovima za CG, SJJ, SKP ili ZAG. Takve situacije nisam beležio ali ih je bilo dosta.
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8725
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3703
Pohvalio: 5545

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Uto Jan 24, 2017 9:36 am

оде Хоган. сада би била прикладна ова песма, али да сачекамо нови менаџмент
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1672
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1381
Pohvalio: 890

Re: Air Serbia

Postod stanislaw » Uto Jan 24, 2017 10:24 am

belgrey » 23 Jan 2017 11:30 pm napisao:Sa A319 je mnogo gora situacija - preko 30 tehničkih ispadanja iz saobraćaja (skoro pa jedan kvar nedeljno ili jedan na deset dana), od kojih mnogi na više dana, pa čak i na par slučajeva gde su avioni ostali u hangaru po nekoliko nedelja. Sa ATR-om je situacija veoma opasna.


Bilo bi interesantno pogledati detalje o kvarovima A319, da li su hronični i ponavljajući, da li su na kritičnim ili nekritičnim sistemima... Pitanje je da li su sva ta ispadanja posledica lošeg održavanja A319 pre njihovog dolaska u Air Serbia, ili pak nesnalaženja naših mehaničara u održavanju novog tipa aviona (u ovom drugom slučaju stvari bi vremenom trebale da dođu na svoje, sa više iskustva).
Što se tiče ATR, valjalo bi pogledati da li se kvare ATR-200 ili ATR-500, Jatovi ili Etihadovi (ili se jednostavno kvare svi).
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8725
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3703
Pohvalio: 5545

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Uto Jan 24, 2017 10:34 am

само један је дошао од када је Етихад преузео (ALV), остали су или из ЈАТ-овог периода (ALN, ALO и ALP), или их је ЈАТ изнајмио пре Етихада (ALT и ALU). по ономе што сам нашао на интернету, највише се кваре ова три олдтајмера. а Боинзи испадоше најпоузданији иако им је просек 31 година
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4366
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2214
Pohvalio: 3972

Re: Air Serbia

Postod tragac » Uto Jan 24, 2017 10:53 am

Ti Boinzi imaju manje sati naleta nego mnogi avioni mladji od 20 godina.
Gradonačelnik Beograda je zamenik svog zamenika.
Pohvale za post: 1
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 164
Pohvalio: 139

Re: Air Serbia

Postod belgrey » Uto Jan 24, 2017 10:57 am

Evo rezultata za ATR. Uzmite sa rezervom jer sam samo ovlaš bacio pogled na tabelu. ALP je ubedljivi šampion sa 14 zabeleški. ALU ima 11, ALT 9, ALO 8, ALV 7 i ALN 6. S tim da su to svi tehnički uzrokovani ispadi iz saobraćaja. Ne znam klasifikaciju kvarova i težinu svakog pojedinačnog slučaja. To su podaci kojima nemam pristup. Moguće je npr. da je ALP imao 14 sitnica, a da je ALN od šest slučajeva imao tri veoma krupna kvara. Npr. za ALU imam par podataka. Jednom je razlog bilo naprslo staklo na pilotskoj kabini (to je sitnica i dešava se često i svima, nije ništa strašno), jednom je imao neki manji kvar koji je odmah otklonjen pa je posle samo 2 sata vraćen u saobraćaj. Ali je isto tako jednom prilikom ostao preko 5 dana u hangaru, nakon nekog kvara. Ima jedan ATR koji je sad skoro bio mesec dana van saobraćaja. Isto se desilo i sa A319 APB. Međutim, najstrašniji primer je ALP, u koji ne bih seo ni slučajno. Taj avion bi pod hitno morao da bude povučen iz saobraćaja trajno! On se stalno kvari. Ono što je u ovim situacijama zabrinjavajuće je što avioni polete sa BEG, dakle sa svog home aerodroma i odmah posle 10-15 minuta budu vraćeni nazad. Dakle, ili se desio kvar odmah po poletanju pre nego što je postignut cruise level ili je kvar postojao i pre poletanja, ali ga nisu uočili na linijskom održavanju !!! Oba slučaja su zastrašujuća. Kvarovi se stalno događaju, svim aviokompanijama, svuda u svetu, na svim avionima i starim i novim, ali ovo se veoma, veoma retko dešava. To ukazuje da je sistem rada samog prevoznika nebezbedan. Na ovo Direktorat neće da reaguje (rekli mi) iako bi trebalo sami da uvide problem i da nalože Air Serbiji, pa da je i gospod bog lično patron iste, da pod hitno obustave letove tim avionom(ima) i da se urade vanredni tehnički pregledi.
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1672
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1381
Pohvalio: 890

Re: Air Serbia

Postod stanislaw » Uto Jan 24, 2017 11:00 am

Moguće da je tragac rekao suštinu za B733. Avioni su odmarali devedesetih, što ih verovatno čini bar jedno 5 godina mlađim.
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1672
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1381
Pohvalio: 890

Re: Air Serbia

Postod stanislaw » Uto Jan 24, 2017 11:03 am

belgrey » 24 Jan 2017 09:57 am napisao:Evo rezultata za ATR. Uzmite sa rezervom jer sam samo ovlaš bacio pogled na tabelu. ALP je ubedljivi šampion sa 14 zabeleški. ALU ima 11, ALT 9, ALO 8, ALV 7 i ALN 6.


Po ovome ispada da su pojedini ATR-ovi vrlo individualna stvar, jer su među Jat-ovim oldtajmerima očigledno i najispravniji i najneispravniji u floti.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 5890
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6675
Pohvalio: 4300

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Uto Jan 24, 2017 2:23 pm

stanislaw » 24 Jan 2017 10:00 am napisao:Moguće da je tragac rekao suštinu za B733. Avioni su odmarali devedesetih, što ih verovatno čini bar jedno 5 godina mlađim.


"Одмарао" је дуже само један који је био у Турској и годинама уопште није летео. Иначе, ЈАТ је последњих година тим авионима вадио душу и није им преостало још много полетања и слетања. Када је реч о потрошњи горива, она се драстично не разликује од оне на А319, а штавише мотори на 737 су тиши.

За АТР - не треба тек тако доводити у везу учесталост кварова и безбедност лета.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 164
Pohvalio: 139

Re: Air Serbia

Postod belgrey » Uto Jan 24, 2017 3:08 pm

Пантограф » 24 Jan 2017 01:23 pm napisao:
За АТР - не треба тек тако доводити у везу учесталост кварова и безбедност лета.


Pogrešno si shvatio. Ne dovodim u vezu učestalost kvarova i bezbednost leta, već način reagovanja na kvarove i bezbednost leta. Suštinski je različito. Rekao sam da se kvarovi svima dešavaju, ali samo u Air Serbiji i srpskom direktoratu na ovaj način reaguju na njih. E, upravo je to ugrožavanje bezbednosti leta. To što se avion XY povario deset puta u određenom periodu ne znači da je on makar i jedan minut leteo nebezbedno, ali ako je na makar i jedan njegov kvar odgovoreno pogrešno od strane osoba koje su odgovorne onda to znači da je ceo sistem bezbednosnog nadzora pogrešan, a samim tim je bezbednost sistemski ugrožena, a ne tehnički.

Znači, ako linijsko održavanje propusti da uoči makar i najmanji kvar i avion se vrati na polazni (domaći) aerodrom, i to se dešava veoma često onda nam to govori da oni koji rade linijsko održavanje i pregled aviona to rade loše (linijski mehaničari i posade), a da oni koji to treba da uoče i skrenu pažnju na naprevalnost ili provere svaku, makar i najmanju, sumnju, to ne rade nikako, e onda je to bezbednosni problem.
Пантограф
Expert
Postovi: 5890
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6675
Pohvalio: 4300

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Uto Jan 24, 2017 3:12 pm

Сугеришеш ли да недовољно стручни људи раде на линијском одржавању у Ер Србији, откако је оно издвојено из Јат технике?
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 164
Pohvalio: 139

Re: Air Serbia

Postod belgrey » Uto Jan 24, 2017 3:21 pm

Пантограф » 24 Jan 2017 02:12 pm napisao:Сугеришеш ли да недовољно стручни људи раде на линијском одржавању у Ер Србији, откако је оно издвојено из Јат технике?


Ne, pošto ne mogu da znam koji su pravi razlozi za te propuste. Možda nije do njih, možda je do aviona. Ali tada opet ne bi smela da izostane reakcija. Znači, nestručnost ljudi koji rade na održavanju može da bude jedan od razloga. Možda se radi o nemaru pilota, jer i piloti proveravaju avion, možda je avion stvarno mućak. Ja ne sugerišem ništa od toga, samo kažem šta može da bude razlog. Ali onaj ko je odgovoran za bilo koju opciju je neki šef u Air Serbiji, ne znam kako bi se zvala ta funkcija i na poslednjem mestu Direktorat. Oni su svakako odgovorni.
laki72
Expert
Postovi: 7848
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6996
Pohvalio: 1683

Re: Air Serbia

Postod laki72 » Uto Jan 24, 2017 3:45 pm

Jucerasnji let iz Londona je kasnio sa poletanjem 3 sata. Ne znam uzrok, a informaciju sam dobio od brata koji je bio putnik na tom letu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: geovuk i 4 gosta