Air Serbia

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

tohuwabohu
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 40
Pridružio se: Uto Jun 14, 2016 2:50 pm
Lokacija: void and emptiness
Kontakt:
Pohvaljen: 51
Pohvalio: 126

Re: Air Serbia

Postod tohuwabohu » Sre Okt 30, 2019 12:53 pm

Ryanair treba potpuno izbaciti. Banda.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4878
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2746
Pohvalio: 4904

Re: Air Serbia

Postod tragac » Sre Okt 30, 2019 1:57 pm

Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.
Ne zaustavljajte Taxi - bojkotujte ga!
Pohvale za post: 3
Zacard
Novice
Postovi: 22
Pridružio se: Sre Apr 12, 2017 9:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 44
Pohvalio: 154

Re: Air Serbia

Postod Zacard » Sre Okt 30, 2019 2:07 pm

Direktorat nije odobrio let na osnovu regulative EC 1008 / 2008 koja glasi:

"9. Notwithstanding paragraph 8, if no Community air carrier
has commenced or can demonstrate that it is about to
commence sustainable scheduled air services on a route in
accordance with the public service obligation which has been
31.10.2008 EN Official Journal of the European Union L 293/11
imposed on that route, the Member State concerned may limit
access to the scheduled air services on that route to only one
Community air carrier for a period of up to four years, after
which the situation shall be reviewed."

Regluativa sustinski dozvoljava srpskom regulatoru da blokira Ryanair na rutama koje su pod PSO, sto je u ovom slucaju Hahn-Nis i nije nesto sto se ne desava u EU. Ruta Nis-Malta je dozvoljena bez problema jer nije pokrivena sa PSO.
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Sre Okt 30, 2019 2:49 pm

да, али та линија није баш ПСО према дефиницији ПСО. тј. није према дефиници коју даје Европска комисија у тој регулативи (страна 9):

1. A Member State, following consultations with the other Member States concerned and after having informed the Commission, the airports concerned and air carriers operating on the route, may impose a public service obligation in respect of scheduled air services between an airport in the Community and an airport serving a peripheral or development region in its territory or on a thin route to any airport on its territory any such route being considered vital for the economic and social development of the region which the airport serves. That obligation shall be imposed only to the extent necessary to ensure on that route the minimum provision of scheduled air services satisfying fixed standards of continuity, regularity, pricing or minimum capacity, which air carriers would not assume if they were solely considering their commercial interest.

то је оно што сам спомињао у теми о нишком аеродорму:

JohnnyLee » 30 Окт 2019, 11:40 napisao:правила ЕУ нас не обавезују баш у свему, и очигледно можемо да их селективно примењујемо.


исто тако можемо да их селективно и тумачимо, тј. тумачимо како нама одговара
Poslednja izmena od JohnnyLee u Sre Okt 30, 2019 2:55 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 392
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 339
Pohvalio: 477

Re: Air Serbia

Postod Прле » Sre Okt 30, 2019 2:53 pm

Париз је неорано поље. Ако Рајан хоће да буде српска мајка нека "прокрчи" пут. Нека ризикује.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Sre Okt 30, 2019 3:02 pm

имају Париз, Осло, Франкфурт (не Хан), Брисел/Шарлоа, Хамбург, Келн па нека бирају
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Sre Okt 30, 2019 4:51 pm

још један текст на ову тему. у свему овоме је кључна ова реченица:
letovi za Frankfurt se ne kvalifikuje kao PSO linije, niti ih Evropska komisija imenuje kao takve

е сада, има једна зачкољица. Србија није чланица ЕУ, па тако ни ЕК, и сходно томе није у обавези да се стриктно држи регулатива ЕК, већ да према њима усклађује своје законе. конкретно, говори се о Регулативи ЕК 1008/2008, која дефинише ПСО линије (члан 16, став 1), а о чему смо причали раније. Србија је сходно тој Регулативи донела Уредбу о условима за проглашење линије у јавном интересу у ваздушном саобраћају (Сл. гласник 6/2019), где су дефинисана права и обавезе. међутим, у Уредби не стоји да нико други не сме да се пријави да лети на линијама које су проглашене да су од јавног значаја (ово, иначе, стоји у Регулативи ЕК 1008/2008 члан 16, став 9). тако да ДЦВ, према нашем законодавству, није имао право да одбије Рајанер

иначе, Ер Србија је прекршила члан 7 став 2 ове Уредбе, јер није најкасније 6 месеци пре дана обустављања превоза обавестила Министарство да има намеру да обустави летове за Будимпешту, а за то је прописна новчана казна од 500.000 до 2.000.000 динара за фирму, односно од 50.000 до 150.000 динара одговорно лице
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 392
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 339
Pohvalio: 477

Re: Air Serbia

Postod Прле » Sre Okt 30, 2019 5:29 pm

Рајан уме много жешће да даје изјаве за јавност, тако да ово оцењујем као млако, тип, очекивали смо, али морамо да леанемо нешто јер је то у нашој традицији.
Пантограф
Expert
Postovi: 7143
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9300
Pohvalio: 5993

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Sre Okt 30, 2019 8:56 pm

Trebalo je da kažu: 'Ništa, ne možemo za Niš, mi ćemo za Beograd'. To bi se od bandoglavih Iraca - dinarskim Srbima rod najrođeniji - i očekivalo.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Kartograf
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1647
Pridružio se: Čet Mar 20, 2008 6:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 961
Pohvalio: 2177

Re: Air Serbia

Postod Kartograf » Sre Okt 30, 2019 9:11 pm

tragac » 30 Oct 2019 12:57 pm napisao:Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.


Eno, BUD propao bez Maleva :) Nije baš tako, uvek neko popuni praznine a i konkurentije tržište daje puno više pogodnosti nego ovaj naš polu-protekcionizam, od Air Serbie uvek veća šteta od koristi kad se gleda šira slika (budžetske dotacije, partijsko zapošljavanje, gotovo uvek više cene karata od konkurencije).
Perkan
Intermediate
Postovi: 173
Pridružio se: Pet Maj 12, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 481
Pohvalio: 43

Re: Air Serbia

Postod Perkan » Sre Okt 30, 2019 9:42 pm

Gadi mi se koliko politička mržnja može da zaslepi ljude.
Neverovatno!
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 7143
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9300
Pohvalio: 5993

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Sre Okt 30, 2019 10:02 pm

@Kartograf,
U Mađarskoj upućeniji svet i te kako žali za Malevom. Znaš kad će sa Wizerom kao baznom kompanijom Pešta da konkuriše Beču u bilo čemu. A Pešta baš to želi, bar od velike poplave 1838. Zato pomaže Poljake, da razviju saobraćaj iz Pešte. A ja više volim da mi pomažemo naše, nego Poljake (koje, inače, baš gotivim kao narod).

Nema mi nikakve logike da bi nama bilo bolje bez avio-kompanije, koju imamo, evo još od 1927.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Čet Okt 31, 2019 12:44 am

Kartograf » 30 Окт 2019, 20:11 napisao:Eno, BUD propao bez Maleva :) Nije baš tako, uvek neko popuni praznine a i konkurentije tržište daje puno više pogodnosti nego ovaj naš polu-protekcionizam, od Air Serbie uvek veća šteta od koristi kad se gleda šira slika (budžetske dotacije, partijsko zapošljavanje, gotovo uvek više cene karata od konkurencije).


само када је пукао Малев, Будимпешта је имала пад од 5% (година пре раст од 10%, па наредна 0,2%) и Влада је морала да плати концесионару не знам колико милиона € (проверићу). наш сценарио би био далеко гори

Пантограф » 30 Окт 2019, 19:56 napisao:Trebalo je da kažu: 'Ništa, ne možemo za Niš, mi ćemo za Beograd'. To bi se od bandoglavih Iraca - dinarskim Srbima rod najrođeniji - i očekivalo.


мали оф, али они су нам заиста, али заиста много слични, по свему. чак су и сложни као Срби

Прле » 30 Окт 2019, 16:29 napisao:Рајан уме много жешће да даје изјаве за јавност, тако да ово оцењујем као млако, тип, очекивали смо, али морамо да леанемо нешто јер је то у нашој традицији.


као што сам рекао раније, имају базу и у Франкфурту, па могу и одатле да покрену летове
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 7143
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9300
Pohvalio: 5993

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Čet Okt 31, 2019 10:24 am

О штетама које настају кад држава изгуби националну авио-компанију сликовито је говорио словеначки министар (цитат из данас објављеног текста на Ex Yu Aviation):
Mr Počivalšek said setting up and investing in a new national carrier would be carried out in accordance with European Union regulations. “Adria brought in almost 400.000 tourists per year to Slovenia, which had a significant impact on tourism in Ljubljana and its surroundings. In addition to tourists, we must take into account the needs of the business community, as well as congress tourism. We now have issues whether some planned congresses will take place in Slovenia due to the lack of a sufficient number of flights”, the minister said.

У преводу, шта брига Швабу за словеначки конгресни туризам, кад Беч од конгресног туризма заради 1,2 милијарде евра годишње...

Овде су, са изузетком Ђинђића, који је говорио да је Србија једно велико предузеће, политичари из покојног ДОС-а ширили ту бесмислицу да свака фирма мора да ради са зарадом - без обзира да ли њен губитак производи много већу корист на другој страни. Чак смо, осим у јавном, још раније применили такву наопаку логику и у реалном сектору, расточивши, рецимо, моћне комбинате попут ПКБ-а (њива - фабрика - самопослуга). Осим што је непоштовање најосновније логике, то је уједно и моћно оружје неоколонијализма. Треба рећи да у САД странац не може бити већински власник авио-компаније, а и ЕУ има сличан одбрамбени механизам.

P. S. На поменуту вест - да ће неименована регионална компанија помоћи Словенији да оснује новог превозника - поставих коментар "Hope it`s Air Serbia". Видим да га млади Лука Поповић још није одобрио, а неке друге јесте, па, размишљам, можда мали има неке информације, па жели он да их саопшти... :)
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Čet Okt 31, 2019 10:36 am

мени је прво СитиЏет пао на памет
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Čet Okt 31, 2019 2:41 pm

хммм, Ер Србија и Туркиш потписали СПА уговора. ово је ново и неочекивано
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4878
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2746
Pohvalio: 4904

Re: Air Serbia

Postod tragac » Čet Okt 31, 2019 3:12 pm

Kartograf » 30 Oct 2019 08:11 pm napisao:
tragac » 30 Oct 2019 12:57 pm napisao:Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.


Eno, BUD propao bez Maleva :) Nije baš tako, uvek neko popuni praznine a i konkurentije tržište daje puno više pogodnosti nego ovaj naš polu-protekcionizam, od Air Serbie uvek veća šteta od koristi kad se gleda šira slika (budžetske dotacije, partijsko zapošljavanje, gotovo uvek više cene karata od konkurencije).


BUD je imala priliku koja se Beogradu nikad ne bi ukazala do kraja ovog veka. BUD, tj. Mađarska imaju JAKU EKONOMIJU koja proizvodi putnike, imaju turizam koji mi možemo da sanjamo, da je Jat propao 2011, ovde bismo imali samo manju bazu Wizzaira, možda i ćerku firmu neke turske ili ruske kompanije, ne bi tu bilo sreće. Ni ovo sad nije sjajno i bajno, ali ne smem ni da pomislim kako bi bilo bez Air Serbie. Sad makar imamo taj Vinci, posle par godina ako privuku velike kompanije može sa našom kompanijom da bude bilo šta, ali ovaj tranzicioni period bi bio katastrofalan - ne bismo imali ni 40 letova dnevno u vansezonskom danu. Naravno da bih više voleo da se razvija ekonomija koja "proizvodi" putnike i time privlači kompanije, ali toje proces koji čak i kad postoji ozbiljna namera - zahteva decenije.

Partijsko zapošljavanje im je najveći problem, inače prihodni model je na mestu, avioni su koliko vidim i znam uglavnom puni čak i sad, iako cene nisu nimalo niske.
Ne zaustavljajte Taxi - bojkotujte ga!
Kartograf
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1647
Pridružio se: Čet Mar 20, 2008 6:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 961
Pohvalio: 2177

Re: Air Serbia

Postod Kartograf » Čet Okt 31, 2019 3:22 pm

Sve jasno, ali bojim se da bi cost/benefit analiza JU pokazala da opšte koristi po nas nema. Po nekoga svakako ima.

Ali razumem zašto su stvari postavljene kako jesu, nažalost.
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 392
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 339
Pohvalio: 477

Re: Air Serbia

Postod Прле » Pet Nov 01, 2019 12:22 pm

JohnnyLee » Чет Окт 31, 2019 11:36 am napisao:мени је прво СитиЏет пао на памет


А мени Lufthansa Reginal тј неко одатле на пример Lufthansa CityLine јер једино они из групе регоналаца имају CRJ, а Словенци имају обучен кадар, и још све време кукају за Швабама и Луфтханзом...
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9593
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4914
Pohvalio: 7172

Re: Air Serbia

Postod JohnnyLee » Pet Nov 01, 2019 12:44 pm

Луфтханза је експлицитно изјавила да неће ништа да има са оснивањем нове Адрије. а и да су је хтели, преузели би је одавно. а ЦРЈ је чест регионалац у Европи, имају га СитиЏет (углавном лете за САС), Хоп!, Ер Нострум, Нордика (сада их је преузео ЛОТ), Луфтханза СитиЛајн, и то сви у немалом броју
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Čika Brana
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Dec 06, 2012 2:05 pm
Lokacija: Beograd Crveni krst
Kontakt:
Pohvaljen: 847
Pohvalio: 1988

Re: Air Serbia

Postod Čika Brana » Pet Nov 01, 2019 3:48 pm

az.jpg
50 aviona B737-NG povučeno iz upotrebe
Boing je privremeno povukao iz upotrebe 50 svojih aviona B737-NG zbog pukotina otkrivenih u konstrukciji letelice. Portparol američkog proizvođača aviona rekao je da je do sada pregledano hiljadu aviona koji su već u upotrebi. Kod manje od 5 odsto, odnosno kod oko 50 aviona, utvrđeno je da je potrebno da budu povučeni radi otklanjanja problema. Američka Federalna agencija za vazduhoplovstvo početkom oktobra naredila je inspekciju aviona B737 - NG, koji prethodi modelu B737-MAX, a kod koga su ustanovljeni slični propusti.
Bez alata nema ni zanata,
Bez znanja džaba ti alata!
unedfined
Higher intermediate
Postovi: 852
Pridružio se: Sre Sep 13, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 922
Pohvalio: 2441

Re: RE: Re: Air Serbia

Postod unedfined » Pet Nov 01, 2019 6:58 pm

tragac napisao:Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.
Besmislice.

Imanje nacionalne aviokompanije je skup sport i stvar prestiža.

U svakom slučaju mi nemamo nacionalnu aviokompaniju. Mi subvencionišemo i štitimo siroti mali Etihad.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Pohvale za post: 1
=nikola=
Intermediate
Postovi: 130
Pridružio se: Čet Jul 28, 2016 2:31 am
Kontakt:
Pohvaljen: 145
Pohvalio: 87

Re: RE: Re: Air Serbia

Postod =nikola= » Pet Nov 01, 2019 8:18 pm

unedfined » Pet Nov 01, 2019 6:58 pm napisao:
tragac napisao:Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.
Besmislice.

Imanje nacionalne aviokompanije je skup sport i stvar prestiža.

U svakom slučaju mi nemamo nacionalnu aviokompaniju. Mi subvencionišemo i štitimo siroti mali Etihad.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Besmislica. Preko 70 od 200 zemalja na svetu ima nacionalnu aviokompaniju u punom ili vecinskom vlasnistvu. Ako ukljucimo udruzene projekte nekih zemalja i manjinsko vlasnisvo, brojka raste na preko 100.

Ako je toliki broj zemalja zakljucio da je neophodno imati nacionalnu aviokompaniju, to onda nikako nije stvar prestiza. Da li je skup sport - jeste, ali je ukupna vrednost znacajno veca.
Pohvale za post: 4
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4878
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2746
Pohvalio: 4904

Re: Air Serbia

Postod tragac » Sub Nov 02, 2019 1:18 am

Tačno tako. Mi bismo bez Air Serbia bili vazduhoplovno izolovani kao npr Slovačka
Ne zaustavljajte Taxi - bojkotujte ga!
Пантограф
Expert
Postovi: 7143
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9300
Pohvalio: 5993

Re: Air Serbia

Postod Пантограф » Sub Nov 02, 2019 1:06 pm

Ili Slovenija danas.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: akki, Vladica-86 i 5 gosta