Železnička stanica Novi Beograd

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Babyaardvark
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 173
Pridružio se: Pon Avg 19, 2013 1:19 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 333
Pohvalio: 306

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod Babyaardvark » Ned Nov 03, 2019 1:53 pm

roland » Sun Nov 03, 2019 1:10 pm napisao:Uzeli smo zajam od 2 milijarde evra za modernizaciju železnice, a stanice sa najvećim brojem putnika u Srbiji - Prokop i Novi Beograd će izgledati ko postapokaliptične građevine.
Ne bi me čudilo da za stanicu Novi Beograd u okviru rekonstrukcije nije predviđena izgradnja čekaonice i mokrog čvora.


Evo gledam izmenu pdr-a za deo prema bul.M.Milankovića i stvarno stoji da su sanitarni čvor, čekaonice i magacini predvidjeni za zonu ŽS2, za koju ne mogu da skapiram gde se se nalazi
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1573
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2417
Pohvalio: 910

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod milanche » Ned Nov 03, 2019 2:25 pm

@ miki-nbg, sve je tacno sto si rekao, osim sto mislim da je moglo i bez velikih rusenja i prepravki postojece konstrukcije da se izvede. Ploca gde su peroni deluje da je izvedena kao rebrasta konstrukcija sa jos plus dodatnim velikim osupljenim gredama . Cela nova konstrukcija je mogla (a mislim da je i ova) povezana sa tim gredama. Nacin vezivanja bi se dlaje razradio.
zsnbg.JPG


Za Grdelicu sam cuo, da je izvodjac menjao projekat, i da u tom projektu nije bilo predvidjeno ododnjavanje vode, tj nisu bile predvidjene drenazne cevi, sto u prvobitnom projektu jeste bilo. Koliko je to tacno ne znam. Istrazni radovi su nama glavna boljka, ali ne znam da li Cip radi i istrazne radove ili samo projektuje.
spatiotecte
Professional
Postovi: 10654
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7647
Pohvalio: 1804

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod spatiotecte » Ned Nov 03, 2019 2:49 pm

Ove nadstresnice sto će se praviti na Novom Beogradu su one iste koje su postavili u Resniku, sa razlikom da imaju 2 stuba.
Kako god trebali su da ih prave da budu duže, ovako će stanica izgledati kao neka lokalna za prigradske vozove a ne kao jedna od glavnih.
Pohvale za post: 3
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2339
Pohvalio: 2292

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod DzonTravolta » Ned Nov 03, 2019 2:52 pm

Gledam šta piše na sajtu JKP Beogradski metro i voz:
У станици Нови Београд је планирано коришћење постојећег објекта до изградње нове станичне зграде, која ће бити предмет посебног пројекта.
Обнова или реконструкција постојећих и изградња нових перона и садржаја везаних за пероне подразумева следеће:
• у свим станицама и стајалиштима, уз колосеке намењене за пријем и отпрему возова за превоз путника, пројектовани су перони са потходницима,
• на перонима је предвиђена изградња типских надстрешница,
• у циљу контроле приступа на пероне предвиђено је постављање баријера у свим службеним местима на подручју београдског железничког чвора,
• у складу са захтевима за обезбеђивање приступачности за лица са смањеном мобилношћу, у службеним местима су пројектоване рампе, док су лифтови пројектовани у станицама Земун, Земун Поље, Батајница као и на стајалишту Тошин Бунар.
The odds are never in our favor
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 641
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1208
Pohvalio: 4098

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod gishko » Ned Nov 03, 2019 3:51 pm

Primera radi, evo kako izgleda stanica u mestu od 1500 ljudi u HR (Okučani), minimalizam, ali daleko pristojnije od CIP krša.
Imaju čak i lift...

Da su se barem potrudili da prekopiraju kvalitetna rešenja, nego crtaju kao deca u školi dizajna. Naročito je glupo što stavljaju klirit na krov, a znamo na šta će da liči posle kratkog vremena.

Slika
Slika
Slika
https://sbplus.hr/opcine/okucani/gospod ... b7ZCZP7TfY
Pohvale za post: 14
spatiotecte
Professional
Postovi: 10654
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7647
Pohvalio: 1804

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod spatiotecte » Ned Nov 03, 2019 4:01 pm

Mi još nismo stigli taj nivo civilizacije.
Pohvale za post: 5
miki-nbgd
Intermediate
Postovi: 251
Pridružio se: Sre Maj 27, 2015 10:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 140

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod miki-nbgd » Ned Nov 03, 2019 4:21 pm

I ja isto, kao i ti nemam nikakve informacije nego samo na osnovu slika i rendera glasno razmišljam. Evo zašto mislim da bi morali da se ruše delovi stanice. Na slici koju si zakačio vide se mali montažni nosači. (to što zoveš rebrastom konstrukcijom). Oni prenose opterećenje poprečno do glavnih nosača (greda u podužnom pravcu) Ovi ošupljeni nosači se nazivaju porpečni i njihova uloga je da obezbede preraspedlu opterećenja između glavnih nosača. Kad se opterećenje nalazi na jednom nosaču zahvaljujući njima aktiviraju se i drugi nosači. Kad pogledaš odozdo glavni nosači se nalaze ispod kolesaka, što je logično jer oni nose opterećenje od voza. Svuda izmedju koloseka se nalaze ti mali montažni nosači koji nema potrebe da budu jaki jer su predviđeni da nose samo pešake i recimo sneg. To je neko opterećenje od 5 kN/m2. Recimo da su nosači na rastojanju od 1.5m i dužine 6m. To znači da je jedan nosač (prosta greda u statičkom smislu) od korisnog opterećanja u sredini raspona dimenzionisan da nosi momenat savijanja od 1.5* 5*6*6/8=34kNm Pretpostavimo da se stubovi kod Lojanice nalaze na rastojanju od 10m i da je širina nadstrešnice 10m. To znači da jedan stub nosi 100 kvadrata nadstrešnice. Recimo da je opterećenje od snega 0.75 kN/m2 i još 0.50 kN/m2 sopstvene težine konstrukcije. 100 kvadrata kostrukcije je (0.75+0.5)*100=125kN. U pravu si kad kažeš da je moguće da se to opterećenje rasporedi na više montažnih nosača. Da bi se to desilo potrebno je stubove osloniti na nešto što ima dovoljnu krutost (EI) da rasporedi opterećenje. Krutost obezbeđuje tako što se elementima poveća visina, veća visina veća krutost. Zato su grede uvek više nego šire. Pretpostavimo da imamo mesta da napravimo tako nešto i neka širina stuba bude takva da opterećenje pada na 3 nosača- 4.5m. Znači jedan nosač je dodatno opterećen silom 125/3 odnosno oko 40kN manje više koncentrisane sile. Što daje momenat od 60kNm u sredini raspona samo od snega i težine nadstrešnice. Kad bi se tome dodali još pešaci dobili bi da su postojeći montažni nosači oprerećeni korisnim opterećenjem skoro 3 puta većim od onog na koje su dimenzionisani. Nosače je moguće ojačati karbonskim trakama sa dnonje strane. Iako ne postoji definisani propisi neka praksa kaže da ne treba poveriti karbonu više od 30-40 posto opterećenja. Ovo bi već bilo previse. Zato mislim da bez rušenja delova stanice nije moguće napraviti ovakvu konstrukciju. CIP ima svoje laboratorije i oni rade istražne radove.
Poslednja izmena od miki-nbgd u Ned Nov 03, 2019 4:36 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10654
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7647
Pohvalio: 1804

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod spatiotecte » Ned Nov 03, 2019 4:28 pm

Mislim da u ovom slučaju je dizajner, arhitekta ili inženjer iz CIP-a podbacio sa tako jadnim estetskim resenjem.
Mogla je da se osmisli daleko modernija nastresnica koja bi se kačila na perone kao ova sto se pravi bez da budepotrebno da se uzbudi i ruši noseća konstrukcija.

Ovde jedino dizajn same nadstresnice ne valja.
A to je samo u pitanju talenat projektanta.
Pohvale za post: 2
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1573
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2417
Pohvalio: 910

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod milanche » Ned Nov 03, 2019 8:42 pm

@miki svaka cast za trud :) ima tu jos sila od vetra, pa koeficijent sigurnosti... nisu sile tu nimalo male, tu se slazemo. Posto vidim da si upucen, skicirao sam na brzinu sta sam i kako mislio da se moze uraditi, a da nije nimalo komplovano ni skupo

20191103_191835.jpg


Mozda se slabije vidi, ali nadam se da ces razumeti.

Poenta je da dva celicna nocesa stuba nadstresnice "obrgle" gredu ispod, cume se dobija prilicno stabilna konstrukcija, sa prilicno velikom povrsinom vezivanja stuba i grede, sto je daaaleko bolje i stabilnije nego tackasto vezivanje pomocu ankera i vijaka samo u podnozju stuba. Potrebno je samo pribusiti rupe da ti stubovi prodju (polja zutom bojom), sto nije nikakv problem, jer se moze izvesti tacno izmedju rebara konstrukcije. Onda se ta dva stuba obloze i dobije se egekat "kubicnosti/punoce" stuba.

Koliko sam vide na renderu, cela noceca konstrukcija nadstresnice je zapravo iznad, sto staticni uopste nije bitno jel iznad ili ispod, i predstavljena je prilivno velika, tj sa velikom konstruktivnom visonom. Tu postoje milion opcija da se urade dodatna potrebna staticka ukrucenja i veze, ukoliko je potrebno, jer bi sve to bilo iznad nadstresnice i ne bi se ni videlo.

ako smaramo ostale ljude, mozemo preci i na privatne poruke da razmenimo misljenje :)
Pohvale za post: 3
miki-nbgd
Intermediate
Postovi: 251
Pridružio se: Sre Maj 27, 2015 10:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 140

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod miki-nbgd » Ned Nov 03, 2019 11:04 pm

@milanche Nema na čemu, crtež ti je odličan i skroz jasan. Što se tiče rušenja, to nije neki preterano veliki problem i ne bih bežao od njega. Pogotovo ovih malih nosača ispod pešačkih staza. Kad pogledaš odozdo na spojevima između njih ima tragova procurivanja vode što znači da gore nisu vezani kontinuitet pločom i da bi možda mogli samo da se dizalicom podignu i sklone. Recimo da sam ja projektant, srušio/sklonio bih te montažne nosače na mestu stubova i ako ne postoji neko ograničenje, spustio stub do zemlje. Time ne bih dodatno opterećivao postojeću konstrukciju i onda za rešavanje nadstrešnice imam svu slobodu ovog sveta. Stvar se malo komplikuje ako dole ne mogu da se spuste stubovi, zbog neke saobraćajnice, instalacija ili slično. Tada bih opet srušio nosače na stazi, umesto njih napravio nove možda čak i lakše čelične neki sandučast profil recimo. Njega bih uklještio u glavne nosače koje bih ojačao karbonskim trakama za uticaje od Ms i tkaninama za uticaje od T sila. Kad pogledaš taj glavni nosač on izgleda masivno, pretpostavljam da je prednapregnut, što znači veće marke betone, MB 50 najverovatnije (dobro za τ napone od dadatnih transverzalnih sila) i mislim da bi uz ojačanja on mogao da nosi dodatno opterećenje. Sa druge strane oni ošupljeni poprečni nosači mi na fotkama delu prilično tanušno, ne verujem da imaju više od 30ak cm, klasično armirani MB30 i mislim da bi opterećenja od nadstrešnica procentualno bila mnogo veća od od opterećenja za koja su oni dimenzionisani. Ne bih ništa oslanjao na njih. U pravu si da je vetar isto problem, ali više za konstrukciju nadstrešnice nego za sam most. Kod betonskih drumskih mostova on nikad nije merodovan. Eventualno ako postoji zid za zaštitu od buke na nekoj konzoli recimo, pa je onda potrebno i to uzeti u proračun konzole. Kod železničkih je retko merodavan, može da izazove neke dodatne momente torzije ali to skoro nikad ne predstavlja neki problem.
Pohvale za post: 1
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1573
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2417
Pohvalio: 910

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod milanche » Pon Nov 04, 2019 1:48 pm

Spustanje novih stubova do zemlje je prilicno komplkovano zbog fundiranja, onda se remeti prostor ispod koji je delom namenjen kao deo stanicne zgrade deo kao parking koliko se secam.
Tezina same nastresnice nije preterano velika, sve sa snegom sopstrenom tezinom, kod nadstresnica, panoa, bilborda je veci problem vetar i njegov sisuci efekat, tj da ne iscupa nadstresnicu. Kod svih reklama na zgradama gde stoje velike reklame, imaju velike podupirace, baz zbog uticaja vetra, te je zato uvek boje imati vecu povrsinu sa kojom naleze konstrukcija nego tackasto osloniti. Zato su verovatno i ojacavali taj gornji sloj betona da ne bi doslo do cupanja ankera.

Sto se grede sa otvorima tice, ona ima prilicno veliku konstruktivnu visinu, a to je jedan od najvaznijih faktora u konstrukcij. Po mojoj proceni sasvim su dovoljni da se iskoriste kao oslonac nadstresnice. Ako obicna ploca moze biti oslonac ovoj nadstresnici, onda one grede mogu sigurno biti oslonac vecoj. Bolju analizu sta i kako bi moglo dali bi gradjevinski inzenjeri, da je Drzava htela da napravi nesto kako valja, a ne da sklepa samo na brzinu za slikanje.

U svakom slucaju ja onda ne vidim poentu raspisivanje konkursa. Neka crtaju sami kad im je to vec fetis.
miki-nbgd
Intermediate
Postovi: 251
Pridružio se: Sre Maj 27, 2015 10:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 140

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod miki-nbgd » Pon Nov 04, 2019 10:50 pm

Da ne ulazimo sad u priču o vetru, ... Čisto jedno brzinsko dimenzionisanje i tu stajemo previše smo smorili ljude.
Evo brzinski model.
1.jpg

Da se fundira na temelju samcu 150x150x100cm, naponi u tlu 90 Kpa to nije puno čak ni za NBG, ne trebaju šipovi.
temelj.png
temelj.png (26.29 KiB) Pogledano 1595 puta

Montažni nosači nisu bitni za ošupljene grede, oni se oslanjaju direktno na glavni nosač. Malo bolje kad sam pogledao fotke, jedina uloga ovog ošupljenog nosača je da bočno pridržava ova dva glavna nosača i ništa drugo. To se i vidi iz raspodele uticaja. Oni nose samo svoju sopstvenu težinu.
I ovo je potrebna armatura njih - 3cm2 što je manje od minimalnog procenta armiranja 0.25 za glatku armaturu koja se tad ugrađivala pa pretpostavimo da je ugrađeno tih minimalnih 10ak kvadrata armature. U to vreme se jako štedelo na materijalu pa sigurno nije ugrađeno više.
4.png

Ovo je slučaj koji ti predlažeš.
2.png

Potrebno je skoro 2.5 puta više armature od minimalne-24 kvadrata.
3.png

Kad fali 30-40 posto armature to ima smisla ojačavati karbonom. 150 posto je već previše. Zbog toga mislim da tvoje rešenje nije dobro.
Pohvale za post: 6
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1573
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2417
Pohvalio: 910

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod milanche » Uto Nov 05, 2019 1:50 am

svaka cast na ulozenom trudi i vremenu + :kk: ako tako kazu podaci, onda ok :)
Pohvale za post: 2
Bukira
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1492
Pridružio se: Čet Sep 03, 2015 9:35 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 8788
Pohvalio: 6671

Re: Železnička stanica Novi Beograd

Postod Bukira » Sub Nov 16, 2019 7:33 pm

Današnje slike železničke stanice Novi Beograd:

ZS_NBG_2019-11-16_01.jpg

ZS_NBG_2019-11-16_02.jpg

ZS_NBG_2019-11-16_03.jpg

ZS_NBG_2019-11-16_04.jpg

ZS_NBG_2019-11-16_05.jpg

ZS_NBG_2019-11-16_06.jpg
Pohvale za post: 22

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: lukakaludjerovic i 9 gosta