Autobusi

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1205
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1287
Pohvalio: 1268

Re: Autobusi

Postod Bender Rodriguez » Ned Okt 22, 2017 12:41 am

Sad me na vozio jedan IK-203, gb 962. Smer ka centru. Vozač jedva čeka da završi pa da pali kući. Uđem i namerno sednem napred kod drugih vrata. Svaki put kad krene, motor zaurla ko raketa. Al zato i vuče ko raketa. :D Za manje od 20 minuta sam bio u centru, čak i pored usporenja na Slaviji.

I bogami, za neremontovano vozilo (još uvek nosi žutu kolor šemu) koje 15 godina služi u jednom GSPu, dobro se drži. Prednja vrata malo klimava, kao i rukohvati u prednjem delu jer nisu dobro prišrafljeni, pa sve vibrira pri kočenju i startovanju. I limarija isčukana i seckana sto puta, zrela za sređivanje. Ali generalno stari vuk se još dobro drži. Ne znam zašto al prosto volim kad zaurla onaj njegov motor. :D Probudi Clarksona u meni. :mrgreen:

Slika
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Ned Okt 22, 2017 7:00 am

Imaš onu aplikaciju za merenje jačine zvuka, nije reprezentativan merni instrument ali čisto radi razonode može da posluži.
Uporedi nivo buke u Ikarbusu i u Solarisu, iznenadićeš se.
Da ne pričam da posle vožnje smrdiš na izduvne gasove kao mašinovođa dizelke.
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 205
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 96
Pohvalio: 72

Re: Autobusi

Postod Djole Pevcanin » Ned Okt 22, 2017 8:01 am

Bender Rodriguez » 22 Окт 2017, 00:41 napisao:Sad me na vozio jedan IK-203, gb 962. Smer ka centru. Vozač jedva čeka da završi pa da pali kući. Uđem i namerno sednem napred kod drugih vrata. Svaki put kad krene, motor zaurla ko raketa. Al zato i vuče ko raketa. :D Za manje od 20 minuta sam bio u centru, čak i pored usporenja na Slaviji.

I bogami, za neremontovano vozilo (još uvek nosi žutu kolor šemu) koje 15 godina služi u jednom GSPu, dobro se drži. Prednja vrata malo klimava, kao i rukohvati u prednjem delu jer nisu dobro prišrafljeni, pa sve vibrira pri kočenju i startovanju. I limarija isčukana i seckana sto puta, zrela za sređivanje. Ali generalno stari vuk se još dobro drži. Ne znam zašto al prosto volim kad zaurla onaj njegov motor. :D Probudi Clarksona u meni. :mrgreen:

Slika

То је ИК-201.
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1205
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1287
Pohvalio: 1268

Re: Autobusi

Postod Bender Rodriguez » Ned Okt 22, 2017 12:54 pm

Sad sam proverio. Pazi stvarno, izgleda da jeste 201. Ja sam bio ubeđen da sve što je od gb 900 - 1000 to je 203 a sve iznad do 1100 je 201. Sad videh spisak na autobusi forumu pa su stvari malo jasnije.

Žiko ti baš mašiš poentu. :D Solaris je limuzina i tu nema šta da se priča. Ali ovo su autobusi u kojima sam ja odrastao i koji su me pretvorili u petrolhead-a. Zato će mi uvek biti dragi. :wink:
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Ned Okt 22, 2017 6:07 pm

Sanos je limuzina i autobus za obaranje brzinskih rekorda. Naravno i rekorda po broju primljenih putnika.
Odrastao uz njih i vozio ih dok su bili u sutonu mladosti.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1205
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1287
Pohvalio: 1268

Re: Autobusi

Postod Bender Rodriguez » Ned Okt 22, 2017 6:30 pm

Ja u klin, ti u ploču. Ja o nostalgiji i ličnom doživljaju nečega, ti o brojkama i tehničkim karakteristikama. Dobro brate, kako god ti kažeš, nek ti bude.
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3909
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2387
Pohvalio: 6487

Re: Autobusi

Postod Дошљак » Ned Okt 22, 2017 7:38 pm

Неки од нас су просто носталгични за Икарбусима којима смо се возили као деца, ево ја и дан данас волим када седнем у неком старом зглобном Икарбусу у задњем делу, а он крене низ Немањину па се тресе као ролеркоустер :D Али то нису валидни параметри за оцену неког возила као бољег или лошијег, већ просто емоције. Функционалност и економичност при експлоатацији треба су техничке ствари које су ипак од веће важности за оцену неког возила. Мени искрено недостају они старији зглобни Икаруси и Зијаче са трилекс фелнама и четворокрилним вратима, али то је само моја носталгија.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1205
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1287
Pohvalio: 1268

Re: Autobusi

Postod Bender Rodriguez » Ned Okt 22, 2017 8:30 pm

Ja lepo rekoh da Solarisi jesu limuzine i da tu nema šta da se diskutuje. Solarisi su za mene najbolja GSPova kupovina u poslednjih... puno godina. Samo što mi ovde ne diskutujemo da li sutra da uzimamo opet IK-203 ili Solarise... pa da sad seckamo u sitna crevca koji je bučniji, koji je udobniji, koji je koliko u upotrebi... Nego samo kažem da se vratim kroz vreme svaki put kad sednem u 201 i 203 i čujem njihov motor. Dakle pričam o svom subjektivnom osećaju prema tim mašinama, za koje me vežu lepe uspomene.

Inače ni ja nisam ljubitelj Ikarbusa već 10ak godina i nemam problem da uputim kritiku na njihov račun, što i radim ponekad. Ali ono, to što mi nisu više gotivni ne znači da ću da zamrzim i sve one mašine koje su oni nekad pravili a koje su vredele nešto. I u kojima sam bukvalno odrastao. Kad dođe red da se i ti poslednji 201 i 203 zamene nečim novim, naravno da ću pozdraviti to. Ali u međuvremenu zašto ne bih uživao u nečemu što me vraća u detinjstvo. Dok se vozim njime, bolje da gledam pozitivno i uživam u onome što mogu (Clarkson momenti), nego da se nerviram i sve gledam sa loše strane a pritom ne mogu ništa da promenim. Osim da pokvarim sebi raspoloženje.
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Ned Okt 22, 2017 8:59 pm

O tome ti pričam , subjektivni osećaj koji mami širok osmeh na licu dok OM447 prede ispod zadnjica. Ništa lepše kad pun krene uz tada Borsku ka Banjici i negde na pola brda (u visini Vidovite Zorke) prešalta iz četvrte u petu i izleti kao Peršing. I do Slavije stigneš časkom.
Ili nizbrdo kad ga negde kod Baštovanske isto prebaci u petu a cela zadna paltforma lebdu u vazduhu jer je Borska bila sva valovita.
Još veći doživljaj kod crkve na Banovom brdu, poluprazan Sanos, vozač se desnom rukom drži za gelender a mi se svi odupiremo o sedišta.
Ni jedan autobus nije bio ni blizu Sanosu , nije ni čudo što su svi bili ljubomorni na Kosmajce.
Em najbrži, em Mečka reži ispod.
laki72
Expert
Postovi: 6896
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5376
Pohvalio: 1631

Re: Autobusi

Postod laki72 » Ned Okt 22, 2017 10:27 pm

Sanosi i ikari sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih su autobusi koji su izneli ogroman teret najgorih sankcija 92-93-94.
MAN sklapan u avtomontazi nije mogao u tolikoj meri da se nosi sa takvim uslovima eksplatacije u kombinaciji sa minimalnim odrzavanjem i ocajnim i prljavim dizelom.

Ko ne zna kako je tada izgledao prevoz u beogradu, neka pogleda kako se u tokijskom metrou ulazi u spicu ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Ned Okt 22, 2017 11:11 pm

Laki , upravo suprotno MAN-ovi i Sanosi su bili daleko pouzdaniji. MAN D2566 (bili MAN ili Ikarus) i Mercedes OM447 su odlično podnosili sva ta goriva.
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 6896
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5376
Pohvalio: 1631

Re: Autobusi

Postod laki72 » Pon Okt 23, 2017 12:56 am

Žiko po prici mehanicara koji su tada radili u karaburmi, MAN (autobus je u pitanju, ne govorim konkretno o agregatu) je imao silne muke.
Veliki problem su imali sa 'zamenskim jastucima, koji su bili katastrofalni i bukvalno pucali bez sabijanja. Dakle, ocito je to bilo do loseg materijala
Pucali su i za "rabe" ali nesto manje.
Prednost ikarbusa (rabe) je bio sto je zamena jastuka bila mnogo brza i jednostavnija.

No...
Glupost je bilo sta lose reci o bilo kom vozilu koje nas je prevozilo u tom periodu. Period kada su ulice bile gotovo puste (bez automobila), a 100-200vozila prevozi putnike u milionskom gradu :(
Ne ponovilo se.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Pon Okt 23, 2017 7:53 am

Pucale rabe kao blesave. Jastuk stoji na ploči na koju se montira pod presom pa se posle šrafi na karoseriju. Daleko komplikovanije rešenje u odnosu na MAN gde se samo navuče na gornji tulac i autobus spusti sa dizalice. Razlika između 161 i 200 je da su na 200 jastuci uvučeni oko 5 cm kako se ne bi ispadali sa donjeg tulca. I to je bio veliki problem u odnosu na MAN.
Ne može se neki bus loše okarakterisati zbog loši delova koji se ugrađuju.
Vozilo sam i stare MAN ove SU, SG i nikad nikakvih problema sa jastucima.
Pohvale za post: 2
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 216
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 127
Pohvalio: 675

Re: Autobusi

Postod hiavata » Pon Okt 23, 2017 9:11 am

laki72 » Sun Oct 22, 2017 9:27 pm napisao:Sanosi i ikari sa kraja 80-tih i pocetka 90-tih su autobusi koji su izneli ogroman teret najgorih sankcija 92-93-94.
MAN sklapan u avtomontazi nije mogao u tolikoj meri da se nosi sa takvim uslovima eksplatacije u kombinaciji sa minimalnim odrzavanjem i ocajnim i prljavim dizelom.

Ko ne zna kako je tada izgledao prevoz u beogradu, neka pogleda kako se u tokijskom metrou ulazi u spicu ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


https://www.youtube.com/watch?v=PYcw0GqRjZE

Slogan koji totalno oslikava tadasnji stav javnosti prema gradskom prevozu. :)
Pohvale za post: 3
laki72
Expert
Postovi: 6896
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5376
Pohvalio: 1631

Re: RE: Re: Autobusi

Postod laki72 » Pon Okt 23, 2017 12:55 pm

Žika napisao:Pucale rabe kao blesave. Jastuk stoji na ploči na koju se montira pod presom pa se posle šrafi na karoseriju. Daleko komplikovanije rešenje u odnosu na MAN gde se samo navuče na gornji tulac i autobus spusti sa dizalice. Razlika između 161 i 200 je da su na 200 jastuci uvučeni oko 5 cm kako se ne bi ispadali sa donjeg tulca. I to je bio veliki problem u odnosu na MAN.
Ne može se neki bus loše okarakterisati zbog loši delova koji se ugrađuju.
Vozilo sam i stare MAN ove SU, SG i nikad nikakvih problema sa jastucima.

Ocito sam onda pomesao, jer mi je u glavi bilo da je obratno sto se tice jastuka :)
Sve u svemu, onakve guzve i onakvo (ne)odrzavanje niti jedan danasnji bus ne bi izdrzao, to je sigurno.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Pon Okt 23, 2017 2:16 pm

hiavata » Pon Okt 23, 2017 8:11 am napisao:


Slogan koji totalno oslikava tadasnji stav javnosti prema gradskom prevozu. :)


Vidi se kako MAN SG220 stoji prav kao strela. :kk:

Jedan od razloga pucanja jastuka je pored preopterećenja i loši amortizeri pa Ikar(b)us kao da ugrađuje jednosmerne pa se ceo bus ljulja kao na buri. Na 160 je bio problem i luft u trapu , cug štanglama pa ceo trap šetabočno pa jastuk dolazi u kontakt sa gumom i cepa se.
Solarisi imaju poseban problem sa zadnjim levim zbog blizine izduvnog sistema i toplote koja degradira gumu jastuka. Naravno tome i doprinosi i raspored težine koji je većim delom na levoj strani.
Pohvale za post: 2
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1144
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 637
Pohvalio: 1247

Re: Autobusi

Postod Kokos » Uto Okt 24, 2017 8:41 am

Ljudi, u novim ikarbusima kada se uključi grejanje smrdi kao u kineskoj prodavnici pa na kvadrat.
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Pohvale za post: 1
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8526
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 2290
Pohvalio: 11446

Re: Autobusi

Postod Somi303 » Uto Okt 24, 2017 1:48 pm

Прекинућу ове носталгичне објаве са мало садашњице ;)
SlikaUrbino at night by Somi303, on Flickr
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 1
KimIlSin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 249
Pridružio se: Pet Maj 02, 2008 6:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3
Pohvalio: 6

Re: Autobusi

Postod KimIlSin » Čet Okt 26, 2017 3:09 pm

Žika » 22 Oct 2017 10:11 pm napisao:Laki , upravo suprotno MAN-ovi i Sanosi su bili daleko pouzdaniji. MAN D2566 (bili MAN ili Ikarus) i Mercedes OM447 su odlično podnosili sva ta goriva.


MAN-ovi i Sanosi su do pre nekoliko godina vozili po Ljubljani. :grand:
Kim Il Sin is back!
Bumbarevo brdo
Intermediate
Postovi: 315
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 441
Pohvalio: 348

Re: Autobusi

Postod Bumbarevo brdo » Čet Okt 26, 2017 3:25 pm

@žika
Svaka cast na komentarima, da li MAN uopste pravi autobuse na sasijama koje isporucuje ikarbusu?
I sta se nalazi u pregradama ispod sedista, između harmonike i trecih vrata?
Trolebus ili troleJbus, druže kolektore?
Prazna limenka najviše zveči, druže kolektore!
Beo-Zoo-Konc-Logor - Vrt tuge i beznađa!
SAMO IH BOMBARDUJTE, POPUSTIĆE ONI, reče drug đinđić.
Pohvale za post: 1
boby07
Intermediate
Postovi: 241
Pridružio se: Pon Jan 28, 2013 8:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 315
Pohvalio: 71

Re: Autobusi

Postod boby07 » Čet Okt 26, 2017 3:44 pm

Postavljena su bezbednosna sedista u autobusu broj 16.
Izvor: https://twitter.com/VPribic/status/923078442056331265

sediste.jpg
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1205
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1287
Pohvalio: 1268

Re: Autobusi

Postod Bender Rodriguez » Čet Okt 26, 2017 4:31 pm

Nisam protiv ovoga ali mi deluje besmisleno. Ja i moji vršnjaci smo svi 90ih kao deca sedeli na onim drvenim ispoliranim sedištima Sanosa, Ikara, MANova i ZIU, i to u vreme kad su GSP vozila itekako jurcala po ulicama i kad su nagla kočenja bila česta pojava. Pa ipak se ne sećam da sam ijednom toliko jako skliznuo sa sedišta da mi je trebao pojas. A tek danas sa ovim tapaciranim i/ili zaobljenim sedištima, to je još manje verovatno.

Tako da mi ovo deluje kao izmišljanje tople vode. Sad nije da nešto mnogo košta, i ne može da škodi al ono... sve to košta neke pare i vreme da se napravi, ugradi i posle održava.
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 10233
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6502
Pohvalio: 6092

Re: Autobusi

Postod Igor » Čet Okt 26, 2017 5:18 pm

Dokle god se mi bavimo, displejima, brojacima putnika na vratima autobusa, klimama, wifi konekcijom, ovakvim sedistima u situaciji kada se vozni park raspada a metro nije ni na vidiku necemo napraviti sustinski napredak.
Pohvale za post: 5
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 946
Pohvalio: 390

Re: Autobusi

Postod Žika » Čet Okt 26, 2017 9:43 pm

Bumbarevo brdo » Čet Okt 26, 2017 2:25 pm napisao:@žika
Svaka cast na komentarima, da li MAN uopste pravi autobuse na sasijama koje isporucuje ikarbusu?
I sta se nalazi u pregradama ispod sedista, između harmonike i trecih vrata?


Nema na čemu, tu sam za neko iskustvo.
MAN sigurno pravi. Veliku zaradu donose i karoseristi.

Za koji autobus te zanima ? Ako su niskopodni velika šansa je da su rezervoari, akumulatori i sl.






KimIlSin » Čet Okt 26, 2017 2:09 pm napisao:
Žika » 22 Oct 2017 10:11 pm napisao:Laki , upravo suprotno MAN-ovi i Sanosi su bili daleko pouzdaniji. MAN D2566 (bili MAN ili Ikarus) i Mercedes OM447 su odlično podnosili sva ta goriva.


MAN-ovi i Sanosi su do pre nekoliko godina vozili po Ljubljani. :grand:

Bitna razlika u odnosu na naše je što su njihovi bili ko čaše. Ali bukvalno ko čaše, sijali se i presijavali. :kk:
Pohvale za post: 1
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 787
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 669
Pohvalio: 163

Re: Autobusi

Postod Biciklistkinja » Čet Okt 26, 2017 10:06 pm

Inače i pojedinim solo Ikarbusima M serije je pod već počeo da se odlepljuje pa su majstori u garaži spajali šrafovima za daske. Eto koliko su ovo najsavremenija vozila u istoriji GSP-a kada pod nije izdržao ni par meseci. Sa druge strane u svim Solarisima pod stoji kao da je juče izašao iz fabrike. Nema ovo veze sa fabrikom jer i Ikarbus može da zalepi pod da stoji godinama, nego sa odnosom države prema njemu, stanju gradskog budžeta i populizmu.
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bender Rodriguez, nekianonimnilik, Smederevac i 6 gosta