Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Pošto se na više trendova raspravlja o Beovozu otvorio sam trend i za njega:

Siniša":2vp98b17 je napisao(la):
Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u postojeći integrisani tarifni sistem, u kome se sada nalaze GSP, privatni prevoznici i "Lasta". Ovaj vid gradskog prevoza godinama je problematičan, a odnedavno je i redukovan. Osim toga, on je i potpuno nepouzdan jer su otkazi polazaka i kašnjenja vozova svakodnevni.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić kaže da bi integrisani sistem mogao da zaživi u toku sledeće godine.

- Svima je u interesu da "Beovoz" što pre uđe u jedinstveni tarifni sistem, jer tada bi vozovi bili redovniji i pouzdaniji. "Beovoz" će ostati u nadležnosti "Železnica Srbije", ali će jednim delom biti na gradskom budžetu - objašnjava Šarančić.

Kada jedinstveni tarifni sistem bude kompletiran, može se očekivati da će karte i markice za "Beovoz", koje su sada skuplje nego u ostalim vidovima gradskog prevoza, pojeftiniti. Konkretni rezultati razgovora koji se vode na ovu temu očekuju se već za nekoliko dana.ˇˇ....Politika
Milance":2vp98b17 je napisao(la):
Hvala ti Sinisa. Nije mi jedino jasno kakve veze ima tarifni sistem sa kasnjenjem Beovoza? Koji je pravi razlog sto ti vozovi stalno kasne? Ja sam se svega tri puta vozio Beovozom i prelazak preko Pancevackog mosta je avantura. Treba mu vise da predje taj most nego nekome peske. Valjda ce nakon sanacije mosta stanje (i brzina) biti poboljsano.
KiD":2vp98b17 je napisao(la):
Nema tarifni sistem nikakve veze sa brzinom Beovoza. Ali zapravo Beovoz jos i postize pristojnu brzinu u poredjenju sa ostalim vozovima. Naravno da je Pancevac u raspadu i da to ide sporo, ali da to ce biti sa rekonstrukcijom sredjeno.Sada je rizik ogroman da tuda voz protutnji i brzinom autobusa.Slazem se sa potrebom integracije Beovoza u gradski sitem prevoza, ali koliko sam cuo to kosta i za to se trenutno nema para.
Siniša":2vp98b17 je napisao(la):
Razlog za kašnjenja Beovoza su loše pruge, loša vozila i nedostatak istih vozila. Beovoz je još uvek pod "kapom" "Železnica Srbije" i često kad dođe do kvara na nekoj garnituri za putnički međugradski saobraćaj obično uzmu od Beovoza ispravnu. Beovoz je ove godine smanjen za jednu garnituru, sad ih ima 10, 8 u funkciji, 2 u rezervi. Dok god "Beovoz" ne bude samostalno preduzeće, nema sreće.
"Milance"":2vp98b17 je napisao(la):
Sta to znaci ako bude volje??? Ko bi to trebalo da bude dobre volje pa da se to obistini? Ko je odgovoran za to?
Tu je, blago rečeno, nezainteresovanost rukovodstva železnice i političara grada za njeno unapređenje. Na čelu Beograda je na vlasti jedna politička opcija, dok ministarstvom koje ima nadležnosti nad železnicom je druga, obe se ne "mirišu" i taj sukob je uvek ide na štetu Beovoza i putnika. Eto, mislim da je tu odgovor na tvoje pitanje.
dragan":2vp98b17 je napisao(la):
Siniša":2vp98b17 je napisao(la):
. Dok god "Beovoz" ne bude samostalno preduzeće, nema sreće.
To je jedino rešenje: da "Beovoz" bude kao GSP u nadležnosti Grada, a pošto vrši prevoz isključivo na teritoriji Bgd ne vidim razlog da ne bude.
Naravo u koordinaciji sa ŽS, ali Grad da vodi računa o tih 10 kompozicija,modernizaciji,tačnom vremenu dolaska-polaska,.....itd.

Da li se Grad nekad zainteresovao da preuzme nadležnost nad "Beovozom"?
Siniša":2vp98b17 je napisao(la):
"dragan"":2vp98b17 je napisao(la):
Da li se Grad nekad zainteresovao da preuzme nadležnost nad "Beovozom"?
Nikada! Grad, kako oni kažu, ne žele da se mešaju u poslove republike. Doduše bilo je nekih pregovora, ali su svi propali. Saznao sam da je postojao pre nekoliko godina dogovor da grad finansira izgradnju dela potrebnih koloseka od Prokopa do Pančevačkog mosta. Grad nije ispoštovao dogovor. Mora se jedino priznati da su do sada iz grada jedino potpomogli remont tri garnitura.
Ovo je isto jedna starija vest
http://www.novinepress.co.yu/beograd/2006-09-20
Beovoz ničiji
Ulaganje 100 miliona evra u "Beovoz" nadoknađuje nedostatak metroa u Beogradu, u gradskoj upravi tvrde da je nadležna Vlada Srbije
"Beovoz" bi mogao da nadoknadi nedostatak metroa u Beogradu kada bi u njegov razvoj bilo uloženo 100 miliona evra, tvrdi direktor Sektora za prevoz putnika "Železnica Srbije" Milutin Milošević. U ovom trenutku, "Beovoz" je prilično nepouzdan i većina Beograđana od njega nema neke vajde.
- Neophodna su ozbiljna ulaganja u sistem prigradskog šinskog prevoza kako bi Beograđani imali ozbiljan prevoz, što podrazumeva polaske na 20-ak minuta. Najčešće primedbe putnika su kašnjenja vozova, a uzroci su stanje infrastrukture, loše pruge, zastareli i istrošeni vozovi... Jedan od najvećih problema je nedostatak rezervnih garnitura vozova. "Beovoz" funkcioniše sa deset garnitura, iako je realno potrebno dvadeset! Ove godine prvi put, zahvaljujući uspešnom poslovanju, funkcionišemo bez dotacija grada, što, međutim, ne znači da one nisu potrebne - kaže Milutin Milošević.
Jedan od najvećih problema "Beovoza" je taj što je on u sistemu "Železnica Srbije", dakle pod kapom Ministarstva za kapitalne investicije, kojem prevoz Beograđana nije prioritet. S druge strane, grad ne želi da se "petlja" u nešto za šta nije nadležan. Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže za Press da nije stvar u tome da li grad želi da se petlja ili ne, već je problem nadležnosti.
- Nije tačno da prvi put ove godine grad ne pomaže "Beovozu". Mi smo imali planove i dogovore sa "Železnicom" i radili smo neke stvari za "Beovoz". Sređivali smo stanice, na primer, zato što smo procenili da je to korisno za građane. "Beovoz" je potreban Beograđanima, ali je još potrebniji stanovnicima Pančeva, Inđije, Pazove... - kaže Bogdanović.
On podseća da grad ne traži da drugi rešavaju ono što je u njegovoj nadležnosti, ali podseća da je Beograd ove godine izdvojio pare za Pančevački most i još neke projekte koji su u nadležnosti Ministarstva za kapitalne investicije.
- Mi nemamo nikakvu obavezu prema "Beovozu", ali smo s vremena na vreme spremni da učestvujemo ukoliko imamo sredstava. To što mi zahvaljujući racionalnom trošenju novca povremeno damo pare za ono što nije naša nadležnost, nikako ne znači da treba da podržimo svaki projekat koji nekom padne na pamet - jasan je Bogdanović.
Pomoćnik ministra za kapitalne investicije zadužen za železnice, Dejan Lasica, danima je izbegavao kontakt sa novinarima Pressa.
(A. E.)

Propali pregovori

U "Železnicama Srbije" tvrde da je svojevremeno bilo pregovara sa gradskim čelnicima o ozbiljnijem "ulasku" grada u "Beovoz". Pregovori su propali jer je grad tražio da preuzme nadležnost i formira javno preduzeće koje će upravljati "Beovozom". Gradonačelnik Bogdanović, međutim, negira da je bilo takvih razgovora.
- Nikakve priče o tome nije bilo. Priča je mnogo ozbiljnija i oni koji sada pričaju o tome nisu učestvovali u razgovorima koji su vođeni kada smo mi ozbiljno razmišljali o "Beovozu". Imali smo neke ideje, ali "Beovoz" očigledno nije prioritet u "Železnicama" - kaže Bogdanović.

Najviše para od kraka ka Pančevu

"Beovoz" je za šest meseci ove godine prevezao 3.645.760 putnika i inkasirao 66,6 miliona, što je povećanje za 5,32 procenta u odnosu na prošlu godinu. Najviše novca zarađeno je od prodaje karata na takozvanom "severnom koridoru" na kojem se nalaze stanice Karađorđev park, Vukov spomenik, Pančevački most, Pančevo varoš, Pančevo glavna i Ovča. Najveći protok putnika registrovan je u stanicama koje imaju automate za karte, i to Pančevo glavna, Pančevački most, Karađorđev park, Vukov spomenik i Novi Beograd, gde je ostvaren ukupan prihod od 35,6 miliona dinara.
beovozge4.jpg


ВЕЋЕ СТАНИЦЕ "БЕОВОЗА" У БЕОГРАДУ:
- Београд Центар (Прокоп), Прокопачка бб
- Вуков споменик, Рузвелтова бб
- Нови Београд, Пролетерске солидарности бб
- Земун, Цвијићева 1
- Карађорђев парк, Булевар Франше Д’Епереа бб
- Панчевачки мост, Ђуре Ђаковића бб
- Тошин бунар, Тошин бунар бб
- Раковица, Патријарха Димитрија бб
- Ресник, Александра Војиновића 78

Прве три електромоторне гарнитуре у систему Градске железнице "Беовоз" почеле су да саобраћају 1992. Систем је обухватао три крака на подручју Града Београда и то: до Батајнице, главне станице у Панчеву и Ресника. Средиште овог система било је у станици "Београд центар", где се и данас налази оперативни одсек "Беовоза". Отварањем стајалишта "Вуков споменик" 1995. у потпуности је остварена идеја да се путници из приградских насеља Београда превезу ефикасније у центар града. Предност железнице у градском превозу огледа се и у могућности масовног превожења, мање потрошње горива, веће брзине кретања и еколошкој заштити окружења.

ЛИНИЈЕ
Линија 1: Панчево Војловица - Нова Пазова
Линија 2: Рипањ - Стара Пазова
Линија 3: Панчево Војловица - Младеновац
Линија 4: Панчево Војловица - Ваљево
Линија 5: Панчевачки мост - Мала Крсна

Просечан интервал возова је 45-90 минута, а у периоду најгушћег саобраћаја (долазак и одлазак са посла) интервали су 30 минута.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1684

dedinje":2vp98b17 je napisao(la):
Posto mi na pitanja o sudbini tunela niko ne odgovara slobodan sam da sam dam predlog. Tunele treba iskoristiti za Beovoz. Potrebno ja samo napraviti jos dva zeleznicka koloseka koji bi isli relativno daleko od Dunava, uz samu visnjicku ulicu do otprilike onog mesta u blizini garaze GSP-a tu bi bila putnicka stanica Beovoza koju bi koristile hiljade stanovnika Karaburme, Mirijeva, Visnjice, Visnjicke Banje.

Danas imati vezu sa Beovozom znaci prakticno imati vezu sa svim delovima BG pa i sa sirom okolinom. On vec vozi do Pozarevca i Mladenovca a govori se da ce saobracati i do Valjeva. Potrebno je samo nabaviti nekoliko novih garnitura a one su sigurno mnogo jeftinije od izgradnje tunela. Putovanja Beovozom se mere ne satima vec minutima.
 
Infrastruktura "beovoza" je izvanredan kvalitet koji Beograd ima ali izgleda da ga nije dovoljno svestan cim ga tako slabo koristi. Ono sto je najvrednije u beovozu su dugacki tuneli sa po dve cevi koji idu od prokopa do pancevackog mosta i od prokopa do rakovice. To dopunjuje supermoderan zeleznicki most preko Save kao i nezavrsena stanica N.BG. Sve ovo je izgradjeno pre vise od 30 godina i ulozeno je fantasticnih 700 miliona dolara. Toliko za one koji kazu kako su komunisti unistili zemlju. Mnogo kasnije, pod drugom vlascu, zavrsena je samo stanica Vukov spomenik ali ponavljam, daleko najveca investicija su tuneli. Veze koje Beovoz omogucuje su zaista fantasticne. Pricali su mi radnici koji rade u Rakovici a zive na Novom Beogradu da sada Beovozom stizu kuci za oko 10 do 15 minuta a ranije im je trebalo oko 1,5 do 2 sata. Ima bezbroj takvih primera. Uzmite samo relaciju Zemun - Pancevacki most. Koliko je ranije trebalo promeniti vozila, preci tolike raskrsnice, most, desetine semafora, Terazijski tunel itd. Sada Beovoz to predje za 12-14 minuta, bez presedanja i najcesce udobno. Moglo bi se navoditi bezbroj ovakvih primera. Uzmite samo relaciju Resnik-Pancevo, Batajnica-Krnjaca i tolike druge. Cudime sto se za Beovoz ne koriste i one ranzirne pruge u Makisu. Posto se vec odavno koristi dvokolosecni tunel Makis-Rakovica lako bi se uspostavila veza Zeleznika (gusto naseljeno predgradje upuceno samo na autobuse GSB) sa Vukovim spomenikom odnosno centrom grada. Tu relaciju (Zeleznik-Vukov spomenik) beovoz bi prelazio za nekih 15 minuta racunajuci zadrzavanja u usputnim stanicama. Moglo bi se jos dugo pisati o prednostima beovoza. Medjutim, i pored toga on je malo iskoriscen. Razlog je jednostavan - nema dovoljno garnitura, one se inace cesto kvare i cesta su kasnjenja. Neku garnituru ukinu a putnike i ne obaveste. Treba samo nabaviti vise novih garnitura cija je cena smesno mala prema cenama tunela vec davno izgradjenih. Bilo bi dobro ako bi se izgradio onaj kratak krak pruga (2-3 km,) do Mirijeva i Visnjice ili samo do Karaburme posto tuneli vec postoje. Zamislite putovanje Karaburma-Rakovica za 10 minuta! Evo, ja okovah beovoz zvezdama interesuje me sta ce reci drugi.
 
Slazem se da Beovoz ima veliki potencijal i za Beograd veliki znacaj. Tuzno je to sto ZS ne smatraju tako odnosno tako se ponasaju. Ukoliko ne zele da ulazu novac u Beovoz onda bi trebalo definitivno da povedu razgovore sa gradom oko njegovog preuzimanja Beovoza. Ova zaostavstina proteklih generacija je previse vredna da bi se tako postupalo sa njom.
 
Ne koristim Beovoz, srećom ili nažalost, ali izgleda da je tačnost polaska-dolaska jedan od problema koji bar može da se reši realnim najavama vremena.
ovako izgleda za:Tošin bunar
01.16 .... 05.49I 06.49I 07.49I 08.49 I09.40I 09.48 I10.49 I
11.49I 12.49 I13.49 I14.49 I15.49 I16.49I 17.49 I18.49 I19.49 I20.49 I
21.49I 22.49 I23.42 I.....svakih sat

• BEOVOZ •
red vožnje-važi od 10. 12. 2006. do 8. 12. 2007.

Linija 1 Pančevo Vojlovica - Zemun, Nova Pazova
Nova Pazova, Zemun - Pančevo Vojlovica

Linija 2 Ripanj, Resnik - Stara Pazova
Stara Pazova - Resnik, Ripanj

Linija 3 Stara Pazova, Pan. Vojlovica, Pan. most - Resnik, Ripanj,Mladenovac, VelikaPlana
Velika Plana, Mladenovac, Ralja, Ripanj - Pan. most, Pančevo Vojlovica, Stara pazova

Linija 4 Pančevo Vojlovica - Valjevo
Valjevo - Pančevo Vojlovica

Polasci za sve stanice: http://www.rts.co.yu/beovoz.asp
...................................................................................................

Beovoz posle niza godina u dobitku
17. avgust 2006. | 18:01 | Izvor: Beta

Železnice Srbije u gradsko-prigradskoj železnici prvi put su posle niza godina u prvom polugodištu ostvarile dobitak.

Kako su saopštile Železnice Srbije, Beovozom se u prvih šest meseci prevezlo oko 2,07 miliona putnika, što je, iako brojčano manje za oko deset odsto, u prihodima povećanje za 2,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Ukupan prihod ostvaren prevozom putnika Beovozom bio je oko 62,33 miliona dinara. Zbog dobrih rezultata, kako ističu u tom javnom preduzeću, više neće biti potrebne subvencije Beograda za gradsko-prigradsku železnicu.
.........................................................................

30. 11. 2006.
Odbornici Skupštine grada Beograda usvojili nove izmene GUP
"Prokop" pripojen sistemu javnog gradskog prevoza

Skupština grada Beograda usvojila je Odluku o izradi izmena i dopuna Generalnog urbanističkog plana grada do 2021. godine, koje predviđaju preispitivanje namena zemljišta i usklađivanje koridora "Beograd - Južni Jadran" sa prostornim planom Srbije.

Pomenuta odluka predviđaju i revidiranje Beogradskog železničkog čvora, kako bi železnička stanica "Beograd centar" u Prokopu, u okviru "Beovoza", postala stanica za javni gradski prevoz.
http://www.ekapija.com/website/sr/page.php?doc=81285
 
07. 01. 2007.
"Železnice Srbije" uskoro otvaraju "Call-centar"

Upravni odbor "Železnice Srbije" doneo je odluku o hitnoj nabavci opreme za "Call-centar", putem javne nabavke, kako bi građanima bilo omogućeno brže i preciznije informisanje o železničkom saobraćaju.

Otvaranjem "Call-centra" građani će moći da računaju na brže i preciznije informisanje o redu vožnje, ceni voznih karata i drugim obaveštenjima u međunarodnom i domaćem saobraćaju. Biće dostupne i informacije o "Beovozu" i vozovima "Romantika" i "Beoromantika".

"Call-centar" će raditi neprekidno 24 sata, a u prvoj fazi biće dostupan samo građanima na području Beograda, dok će u drugoj fazi biti organizovan na celoj teritoriji srpske železnice
............................................................................

12. 02. 2007.
Privatni vozovi saobraćaće srpskim prugama tek od 2009. godine

Generalni direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić izjavio je da će prvi privatni vozovi početi da saobraćaju srpskim prugama 2009. godine, jer će se, zbog dužine procesa izdavanja licenci, tada steći uslovi za njihovo uključivanje u saobraćaj.

Uključivanje privatnih operatera u železnički saobraćaj Srbije omogućeno je pre dve godine stupanjem na snagu novog Zakona o železnici, ali se u toku 2007. i 2008. godine realno tehnički ne mogu postići uslovi za sve one koji su zainteresovani da dobiju licencu za rad, rekao je Šarančić.

Izrada tarifnog sistema za korišćenje pruga Srbije je u toku, a zakon je već predvideo propise, uslove i načine dobijanja licenci.
http://www.ekapija.com/website/sr/page.php?doc=85652
 
"BEOVOZ"
VODEĆI ljudi "Železnica" i Skupštine Beograda započeli su razgovore o modernizaciji "Beovoza".
- Želimo da, u saradnji sa gradom, nabavimo nova vozna sredstva za gradsku železnicu - kaže Šarančić. - Razmatramo i uvođenje zajedničkog tarifnog sistema za čitav Beograd i očekujem da ćemo se dogovoriti do polovine godine.
Vecernje Novosti
 
da li beovoz stvarno moze da bude koristan. mislim npr. na stanice tosin bunar i zemun. jeste da se brzo stize iz zemuna do panceva, ali mislim da te stanice nisu korisne iz razloga sto su na rubu opstine zemun. nekome ko zivi u cntru zemuna jednostavnije je da ide g prevozom ka gradu
 
Iz centra Zemuna imaš bas 45 do st.T.Bunar, koji ide često, a stiže za 15min. do TB.
Ona je tu gde je - ne možemo prugu dovesti u Glavnu ulicu, i ako bi išao za Pančevo,Mladenovac ili neku dalju destinaciju, koristio bi Beovoz.

Verovatno bi se malo nervirao, zbog kašnjenja Beovoza i malo više zbog izgleda stanice TB:

ump0291bf9.jpg


@ivanCE-ova slika je 800x600,a samo 96,9MB
 
ma znam to. ja govorim o svakodnevnom masovnom koriscenju beovoza. dragane vidim da si iz centra. bas o tome i govorim treba ti do tosinog bunara 15min. pa dok sacekas beovoz ti si vec u centru. isti problem imam i ja. zivim u blokovima kod piramide dok dodjem do tb ili do stanice na nbg treba bar 15min. i jos cekanje beovoza.
mislim da bi beovoz bio uspesan samo ako bude dosta ternina. da beovoz ide na deset minuta ja bi prvi poceo da koristim beovoz.
 
sad sam video za sliku.
imam relativno brz net pa nisam razmisljao o velicini.

jos jedno izvinjenje za dial up ekipu :p
 
Sve je to tačno, ali ako hoćeš da ideš u naselja u okolini Bgd, onda je ipak Beovozom najbrže............izračunaj koliko ti treba drugom varijantom.
 
Pa Beovoz i ne treba da sluzi kao primarno prevozno sredstvo gradjana koji zive u "centralnom" Beogradu, nego stanovnicima prigradskih naselja, tkzv. "suburbs" Beograda - kao Batajnica, Pancevo, Ovca/Borca/Krnjaca, Zeleznik, Obrenovac, Mladenovac, Rakovica, Grocka, Vrcin, itd, itd...

Slicno je i ovde u Torontu. Gradjani koji zive u samom gradu i ne koriste "Go Transit" (pandan Beovozu) nego su to uglavnom ljudi koji putuju do okolnih mesta. Go Transit je na svojih sedam linija prevezao nekih ~45 milona putnika prosle godine(oko 165.000 na dan)

Ja licno, kao Zemunac, sam Beovoz koristio svega dvadesetak puta, i to iz dva razloga : do stanice "Novi Beograd" zbog buvljaka i do stanice "Sebes" na pecanje;)

Nego, pogledajte u kakvom nam je stanju nasa Zemunska stanica. Mislim, ko ce to uopste i da koristi kad je sva u korov zarasla. Tu bi ja sagradio nesto slicno "Oriente" stanici u Lisabonu (moderno a ne preterano skupo), pa bi makar izgledom stanice privukao putnike.


http://www.zemun.co.yu/images/1alb7.jpg
http://www.zemun.co.yu/images/2alb7.jpg
http://www.zemun.co.yu/images/3alb7.jpg
 
OK, izbrisao sam.
Nisam primetio, da No1 poslao isto, stvarno sam brzoplet.
Neke studije su pokazivale da Beovoz treba da ima 20-25 EMV-a za uspešan saobraćaj. Sadašnji ima svega deset, od kojih osam vozi, dve su rezervne.
 
Ne znam kakve su druge stanice, ali ova na T.Bunaru i N.Bgd su ko na livadi.

Kako tamo ljudi čekaju po nevremenu, kiši,suncu,snegu ili košavi kao danas?...nije im lako.
Doduše na T.Bunaru ima tunel za sklanjanje, što i ljudi koriste, dok ...

Jedanput sam prelazio prugu sa druge strane ovog tunela, kod kolonije Zmaj-B.
.I,ajde da oslušnem...ne čuje se ništa.
Krenem preko koloseka,.... kad voz izleti iz tunela, ko metak.
Valda se nečuje dok je u tunelu,..... polomio sam se preko onih pragova i šina.:)
 
Na Tosinom bunaru nije ni zamisljena stanica vec kako to zeleznicari kazu "stajaliste". To ce reci mesto na otvorenoj pruzi gde putnici samo udju i izadju bez zadrzavanja. Prava zeleznicka stanica podrazumeva zgradu, sefa, ostalo osoblje, veci broj koloseka, mogucnost ukrstanja vozova itd. To je stanica Novi Beograd koja ima i odlicnu lokaciju. Mislim da treba naci nacina da se ona sto pre zavrsi makar uz spasavajuce strane investicije, koncesije i zakupe. Ta stanica sve vise postaje nasusna potreba stotina hiljada novobeogradjana. Mislim da zemljani nasip na kome su sada njeni vanstanicni koloseci treba postepeno zameniti betonskim mostom na stubovima. Izmedju stubova bi bio razmak i prolazi (pesacki i drugi) sto bi omogucili brzu komunikaciju. Zemljani nasip sada deli N.BG. na dva dela.
 
dedinje":wvnr10in je napisao(la):
Na Tosinom bunaru nije ni zamisljena stanica vec kako to zeleznicari kazu "stajaliste". To ce reci mesto na otvorenoj pruzi gde putnici samo udju i izadju bez zadrzavanja. .
Ta "stajališta" treba srediti za stajanje ljudi dok čekaju voz.
A to "uđu i izađu" vazi kad voz dođe....ali, dok ne dođe ljudi stoje na otvorenom.
I stajališta na BAS stanicama imaju zaklon i klupe, što treba i Beovoz stajalištima.
 
SVETSKA BANKA ZAINTERESOVANA ZA ULAGANJE U SRBIJU
Beograd - Predstavnici Svetske banke izrazili su juče zainteresovanost te finasijske institucije za ulaganje u infrastrukturne projekte u Srbiji, a posebno u oblast saobraćaja. SB je pokazala interesovanje za sistem upravljanja saobraćajem u Beogradu koji bi obuhvatao upravljanje sistemom semafora, javnog prevoza i parking mesta sa ciljem poboljšanja prevoza za 30 odsto, navodi se u saopštenju Skupštine grada Beograda nakon sastanka predstavnika Svetske banke i predsednika Skupštine grada Milorada Perovića.Razgovarano je i o saradnji u projektu Beovoza, odnosno ulaganju u revitalizaciju šinskog sistema, stajališta, nabavku novih vozila i sistema prodaje karata, kao i o rešavanju šinskog sistema prevoza u gradu u celini. Nastavak razgovora i konkretizacija dogovora najavljeni su za sledeću nedelju. Beta

Danas
 
Beovoz bi trebala da bude druga kompanija, ne GSP, i da ide ne samo u Beogradu, Pancevu, nego i druge gradove u blizini. Lepo bi bilo da se kupe malo novijih vozova nego sto su sad, i da nemaju drvena sedista. Onda nam ne treba laki metro sistem.
Isto bilo bi lepo da se preurede stanice, ona u Zemunu je ocajna!!
 
SPOROVOZ!
Procenjuje se da bi minimalno početno ulaganje u zapuštenu gradsku železnicu - "Beovoz" trebalo da bude bar 11 miliona evra

Nakon što je objavljeno da Svetska banka planira da pomogne obnovu beogradske železnice tako što će kreditirati kupovinu novih kompozicija za "Beovoz" i izradu infrastrukture, pojavila se nova nada za ovu "posrnulu" gradsku saobraćajnu službu. Predstavnici Svetske banke rekli su na sastanku u Skupštini grada sa predsednikom Miloradom Perovićem da je, uz projekat upravljanja saobraćajem u gradu, jedan od prioritetnih projekata unapređenje "Beovoza", za čiju revitalizaciju je potrebno više miliona evra.

Prema rečima nadležnih, "zakržljaloj" gradskoj železnici u ovom trenutku neophodna je bilo kakva finansijska "injekcija" da bi opstala. Procenjuje se da bi minimalno početno ulaganje trebalo da bude bar 11 miliona evra, dok bi za obnovu šina, elektromreže i kupovinu novih lokomotiva trebalo mnogo više. Na primer, izgradnja kilometra nove pruge košta milion evra. Uz to, svih deset kompozicija koje trenutno rade potrebno je zameniti novim.

Sadašnje stanje "Beovoza" nije baš primer udobnosti i čistoće. Vapaji korisnika ovog prevoznog sredstva sve su češći. Kašnjenja su svakodnevna, u proseku od 15 do 45 minuta, ali se neretko dešava da putnici čekaju i duže. Stanice su zapuštene, table sa redovima vožnje porazbijane, a većina nema WC, dok su zelene površine prekrivene smećem. I pored svega, gradskom železnicom svakodnevno se preveze oko 60.000 putnika.

U "Železnicama Srbije" kažu da su optimisti kada je reč o budućnosti "Beovoza".

- Železnice i gradska uprava slažu se u vezi sa planovima za "Beovoz", a Svetska banka je spremna da pomogne. Gradonačelnik Nenad Bogdanović već je ranije rekao da će grad da plati polovinu cene za nove vozove - kaže za Press Milanko Šarančić, direktor "Železnica".

On dodaje da se, osim o pomoći Svetske banke, istovremeno pregovara i sa gradom o ulasku "Beovoza" u takozvani jedinstveni tarifni sistem, zajedno sa GSP-om, privatnicima i "Lastom", što podrazumeva jednu kartu sa istom cenom za sve prevoznike.
--------------------------------------
Dobra alternativa

Rekonstrukcija Pančevačkog mosta i Gazele se bliži, a raste i strah građana da će grad tada doživeti "saobraćajnu paralizu". "Beovoz" bi mogao da bude dobra alternativa, ali pitanje je koliko građana će se odlučiti za ovaj vid prevoza, imajući u vidu sve njegove manjkavosti.

- "Beovoz" je dobro rešenje za gužve i meni je žao što ga ne koristi više putnika. Svetska banka je zainteresovana da pomogne uvođenje daljinskog upravljanja saobraćajem, što bi smanjilo gužve za 30 odsto - kaže Zoran Pešović, sekretar za saobraćaj.

Press
 
Zasto grad beograd ne napravi jednu kompaniju koja ce da ima Beovoz i novi laki sinski sistem, a GSP da bude za tramvaje, autobuse i trolebuse.
 
Zato sto grad Beograd nije vlasnik Beovoza nego ZS, a mislim da nije bitno toliko kako ce i u kojim preduzecima da funkcionisu ti vidovi prevoza u Bg-u nego kada ce i koliko dobro biti integrisani u jedinstveni tarifni sistem. Ne da ljudi moraju da kupuju 3 karte da bi dosli iz Borce do centra grada.
 
Slažem se da je Beogradu potreban dobar tarifni sistem. Međutim, u ovom sadašnjem stanju bih više voleo da je Beovoz u vlasništvu Beograda nego pod ŽS-om. Npr. ako se pokvari motorni voz koji saobraća na relaciji Beograd-Prijepolje, železnica kao zamenu uvek uzima jednu garnituru od Beovoza, što dovodi do poremećaja u njegovom voznom redu, a to se, nažalost, često dešava. Zato Beovoz treba da bude preduzeće samostalno od železnice.
 
Da, u sadasnjem stanju bi bilo mnogo bolje da Grad preuzme kontrolu od ZS. Time bi se sigurno odmah preslo na neki jedinstveni tarifni sistem kaji bi privukao jos veci broj putnika da koristi Beovoz. U nasim uslovima sa slabom plateznom moci gradjana ne sme se zaboraviti cena karte koja ako covek koristi taj voz da npr. ide na posao i nazad nije nimalo mala. Isto se tako nadam da ce biti nesto od one kupovine novih garnitura uz pomoc svetske banke i obnavljanja mreze a da nece ostati samo na praznim recima. Uostalom pocetak sredjivanja celokupnog sistema Beovoza uticace na poboljsanje usluge u svakom pogledu - mnogo manja kasnjenja i jeftiniji prevoz. Jedva cekam
 
Zna li neko da li postoje planovi da se aerodrom poveze sinskim sistemom sa centrom?
Broj putnika ce se svakako povecavati(vizni rezim ce jrdnog dana da se pojednostavi),a sadasnja povezanost autobusima,taxijima,je ogranicena.
Beovoz je kako vidim u ocajnom stanju,tako da ne verujem da tu ima kapitala za takav poduhvat.
Jedina sansa je da firme koje ce se nalaziti na toj trasi(buduca industrijsko-privredna zona broj 1)zbog vlastitog interesa podrze finansijski taj projekat
 
Vrh