Gradski prevoz u svetu
Moderator: Igor
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Re: Gradski prevoz u svetu
Gledam koliko nabacaju kod vozača raznih drangulija koje bitno ometaju preglednost kao i pažnju.
Ako se dobro sećam kod naših Solarisa je to daleko bolje rešeno.
I što se tiče pozicije vozača i ergonomije meni lično najviše odgovara Solaris (imamo i ovde par u DE). MAN je sledeći što se tiče položaja vozača, mada su opet neki prekidači malo udaljeniji, veliki levi retrovizor ozbiljno umanjuje preglednost, morao bi da bude kraći, bez dodatnog. Citaro je posebna priča, em je nekako nepregledan zbog onih bočnih stakala koje bisač ne briše i još poveći broj stubova. Vozačka pozicija čudna, nikako da nađem idelan položaj a još gore komande za klimatizaciju i prekidač za podešavanje volana. To je zabodeno nisko i daleko da svaki put mora da se baulja kako bi se videli dugmići ???? Novija generacija ima još nižu i nezgodniju poziciju sedišta.
Iveco , jako čudan, debeo volan koji često prekriva duboke instrumente naročito nezgodno zbog zona 30 i radara na sve strane, prekidači grupisani u pačije redove pa ti treba dugo navikavanje i svaki put traženje. Isto tako i prekidači za vrata, sve je nekako nedohvatljivo. A što se tiče preglednosti posebna priča, desni retrovizor uvučen uz karoseriju tako da ne nema osećaj dubine, brisači ne brišu dovoljno pa tako uz stubove ostaje poveći nebrisani deo i kad se dodaju debeli stubovi , pa grejač stakla vrata za nitima debelim kao iz šporeta dobija se katastrofalna preglednost.
Ako se dobro sećam kod naših Solarisa je to daleko bolje rešeno.
I što se tiče pozicije vozača i ergonomije meni lično najviše odgovara Solaris (imamo i ovde par u DE). MAN je sledeći što se tiče položaja vozača, mada su opet neki prekidači malo udaljeniji, veliki levi retrovizor ozbiljno umanjuje preglednost, morao bi da bude kraći, bez dodatnog. Citaro je posebna priča, em je nekako nepregledan zbog onih bočnih stakala koje bisač ne briše i još poveći broj stubova. Vozačka pozicija čudna, nikako da nađem idelan položaj a još gore komande za klimatizaciju i prekidač za podešavanje volana. To je zabodeno nisko i daleko da svaki put mora da se baulja kako bi se videli dugmići ???? Novija generacija ima još nižu i nezgodniju poziciju sedišta.
Iveco , jako čudan, debeo volan koji često prekriva duboke instrumente naročito nezgodno zbog zona 30 i radara na sve strane, prekidači grupisani u pačije redove pa ti treba dugo navikavanje i svaki put traženje. Isto tako i prekidači za vrata, sve je nekako nedohvatljivo. A što se tiče preglednosti posebna priča, desni retrovizor uvučen uz karoseriju tako da ne nema osećaj dubine, brisači ne brišu dovoljno pa tako uz stubove ostaje poveći nebrisani deo i kad se dodaju debeli stubovi , pa grejač stakla vrata za nitima debelim kao iz šporeta dobija se katastrofalna preglednost.
-
branik
-
- Intermediate
- Postovi: 486
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 448
Pohvalio: 119
Pohvalio: 119
Re: Gradski prevoz u svetu
Zato su nemci tražili standardizovanje tabli. Gas, kočnica i volan su manhe više na istom mestu. Ali, već ručna se šeta... Šarena je i ručica migavaca, a raspored prekidača svih namena, poseban je problem. Kad se stalno šetaš sa vozila na vozilo, sludiš se u jednom momentu.
-
tragac
- Advanced
- Postovi: 4909
- Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
- Lokacija: RAKOVICA
- Kontakt:
Pohvaljen: 2769
Pohvalio: 4979
Pohvalio: 4979
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Re: Gradski prevoz u svetu
branik » Ned Okt 20, 2019 8:38 pm napisao:Zato su nemci tražili standardizovanje tabli. Gas, kočnica i volan su manhe više na istom mestu. Ali, već ručna se šeta... Šarena je i ručica migavaca, a raspored prekidača svih namena, poseban je problem. Kad se stalno šetaš sa vozila na vozilo, sludiš se u jednom momentu.
Najgore sedaš iz vozila u vozilo i kao početnik bauljaš ne bi li se snašao. A vrhunac na novijem Citaru tražim pola dana prekidač za štelovanje brisača i kad sam se najzad setio kako se kaže na nemačkom štelovanje retrovizora i gde se nalazi, ima šta i da čujem od francuza , na obom busu se ručno šteluju ????




Pedale, ma sve je pušteno mašti na volju, Iveco čak komande za štelovanje sedišta prebaci sa leve strane gde nema prostora da zavučeš ruku ???
Bilo je ranije dobro sa onim unificiranim busevima za DE osamdesetih i devedeetih godina.
Pohvale za post: 1
-
branik
-
- Intermediate
- Postovi: 486
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 448
Pohvalio: 119
Pohvalio: 119
Re: Gradski prevoz u svetu
Zato su pametni ljudi i smislili bili tu unifikaciju.
A ja sam fasciniran različitošću funkcija ručice migavaca. Šta je sve tu moglo da se nagura: migavci, svetla, brisači, interval, prskalica.... Prvi je bio Mercedes onom četvrtastom sa klackalicom odozgo za interval. Iveko je dugo na nekim vozilima držao dve sa leve strane, kao na Fiatima sedamdesetih. A komande retardera su tek šarenilo - ručica uz volan, na tabli, na pedali...
A ja sam fasciniran različitošću funkcija ručice migavaca. Šta je sve tu moglo da se nagura: migavci, svetla, brisači, interval, prskalica.... Prvi je bio Mercedes onom četvrtastom sa klackalicom odozgo za interval. Iveko je dugo na nekim vozilima držao dve sa leve strane, kao na Fiatima sedamdesetih. A komande retardera su tek šarenilo - ručica uz volan, na tabli, na pedali...
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Re: Gradski prevoz u svetu
Ta Mercedesova je i najbolja, najprostija i u prošlosti samo jedna ruka aktivna. Napredak je doneo retarder, pa na nju integrisan tempomat. A ovo rešenje sam smislio još 1993, dao crteže jdnom novinaru da smisli tekst, pa dao koleginici da to uradi na kompu (tada su PC bili naučna fantastika) ova pa to izgubi. Epilog Mercedes izbaci identično rešenje na novom Actrosu 1996.
Što se tiče unifikacije ne bi bilo loše da neko uvede regulativu i da barem položaj i raspored osnovnih prekidača bude definisan.
Što se tiče unifikacije ne bi bilo loše da neko uvede regulativu i da barem položaj i raspored osnovnih prekidača bude definisan.
Pohvale za post: 1
-
branik
-
- Intermediate
- Postovi: 486
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 448
Pohvalio: 119
Pohvalio: 119
Re: Gradski prevoz u svetu
Okrugla, sa dva obrtna područja - prvo manje, sa vrha, za brisače i drugo za svetla, na telu?
Na onoj staroj mi se puno puta desilo da kad želim u ljutini da sviram, uključim i pumpicu i brisače, jer pođem celom šakom, a ne samo prstom na taster sviraljke.
Ne znam koliko to proizvođača praktikuje, ali i dalje postoji taj standard vozačkog mesta. Multifunkcionalni displej u sredini, levo brzinomer, zakrivljena ka vozaču, pomera ss zajedno sa volanom. Kod nekih proizvođača, koliko znam, kupac bira, i plaća, šta želi. Ali okruženje je i dalje različito. Ni tasteri za vrata, kao najkorišćeniji, nisu svuda na istom mestu i ne rade po istoj logici, kao ni komande stanične kočnice.
Na onoj staroj mi se puno puta desilo da kad želim u ljutini da sviram, uključim i pumpicu i brisače, jer pođem celom šakom, a ne samo prstom na taster sviraljke.
Ne znam koliko to proizvođača praktikuje, ali i dalje postoji taj standard vozačkog mesta. Multifunkcionalni displej u sredini, levo brzinomer, zakrivljena ka vozaču, pomera ss zajedno sa volanom. Kod nekih proizvođača, koliko znam, kupac bira, i plaća, šta želi. Ali okruženje je i dalje različito. Ni tasteri za vrata, kao najkorišćeniji, nisu svuda na istom mestu i ne rade po istoj logici, kao ni komande stanične kočnice.
-
SBG
-
- Intermediate
- Postovi: 326
- Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628
Pohvalio: 628
-
Siniša
- Higher intermediate
- Postovi: 1495
- Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 579
Pohvalio: 1180
Pohvalio: 1180
Re: Gradski prevoz u svetu
Chicago "L", purple line. Merto linija vozi od Linden do Howarda, dok radnim danima u vršnim časovima vozi kao ekspres u "Loop". Na nekim trasama je linija četverokolosečna, što omogućava brz i efikasan prevoz, dok na samom početku kod Lindena postoje ukrštanja u nivou sa automobilskim saobraćajem! Jedan je na drugom snimku.
Pohvale za post: 2
-
JohnnyLee
- Expert
- Postovi: 9655
- Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
- Lokacija: Јерковић
- Kontakt:
Pohvaljen: 4993
Pohvalio: 7270
Pohvalio: 7270
Re: Gradski prevoz u svetu
како су ми ружни ови амерички метро возови... али, барем их имају
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
-
SBG
-
- Intermediate
- Postovi: 326
- Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628
Pohvalio: 628
Pohvale za post: 2
-
Siniša
- Higher intermediate
- Postovi: 1495
- Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 579
Pohvalio: 1180
Pohvalio: 1180
Re: Gradski prevoz u svetu
Sećam se ovih buseva, krem boje, bili su na potezu 300, kao donacija. To je bilo '97 - '98. Da li neko zna šta je s njima?
Pohvale za post: 1
-
SBG
-
- Intermediate
- Postovi: 326
- Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628
Pohvalio: 628
Re: Gradski prevoz u svetu
Стигло их је осам и носили су бројеве од 20 до 27. Многи су расходовани око 2000, а последњи примерак са бројем 21 је расходован јуна ове године. У Немачкој је сачувано неколико тих аутобуса.
Pohvale za post: 1
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Pohvale za post: 1
-
branik
-
- Intermediate
- Postovi: 486
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 448
Pohvalio: 119
Pohvalio: 119
Re: Gradski prevoz u svetu
Izgovori, majčin sine!
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Pohvale za post: 5
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Re: Gradski prevoz u svetu
Herr Heinz Weisenseel je svojevremeno vozio ovu Neopranovu lađu. Sada se on vozi sa mnom kao pratioc osoba ometene u razvoju.

više od Jumbocruiser-u
http://www.omnibusarchiv.de/include.php ... 211&page=1

više od Jumbocruiser-u
http://www.omnibusarchiv.de/include.php ... 211&page=1
Pohvale za post: 1
-
branik
-
- Intermediate
- Postovi: 486
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 448
Pohvalio: 119
Pohvalio: 119
Re: Gradski prevoz u svetu
A kako se zvao onaj sa 4 osovine, jedan od prvih od 15m?
Megaliner, čini mi se.
Uvek su bili avangarda u idejama i dizajnu.
Imam utisak da im mb pokušavao da parira dregmilerima. I oni su imali smele ideje. Vesele sedamdesete i rane osamdesete!
Megaliner, čini mi se.
Uvek su bili avangarda u idejama i dizajnu.
Imam utisak da im mb pokušavao da parira dregmilerima. I oni su imali smele ideje. Vesele sedamdesete i rane osamdesete!
-
Дошљак
- Expert
- Postovi: 9229
- Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 9716
Pohvalio: 22826
Pohvalio: 22826
Re: Gradski prevoz u svetu
Свиђа ми се како су решили трамвајску баштицу у Луксембургу
A oвај зглобни Неоплан на спрат је као створен за Београд 


-
branik
-
- Intermediate
- Postovi: 486
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 448
Pohvalio: 119
Pohvalio: 119
Re: Gradski prevoz u svetu
Da, pa ga pošalješ da ćoškari na 26, recimo.
-
solecar
- Expert
- Postovi: 8183
- Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 6003
Pohvalio: 9524
Pohvalio: 9524
-
Дошљак
- Expert
- Postovi: 9229
- Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 9716
Pohvalio: 22826
Pohvalio: 22826
Re: Gradski prevoz u svetu
За 16, 17, 18, 23, 65, 77, 88, 95 би био пун погодак 

Pohvale za post: 1
-
Daxara
- Intermediate
- Postovi: 102
- Pridružio se: Sre Sep 18, 2019 3:12 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 0
Pohvalio: 0
Re: RE: Re: Gradski prevoz u svetu
Kol'ko su meni naši Solarisi lepši od ovih zglobova.Žika napisao:Malo Luxemburg-a i dosta hibrida, električnih
[url=https://postimg.cc/pmHQqCnz][img]https://i.postimg.cc/2SqHjXkc/IMG-20191109-123810.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/XZvH4Wkn][img]https://i.postimg.cc/KYPd7vK3/IMG-20191109-123950.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/N9Hxjj9v][img]https://i.postimg.cc/xCspgk98/IMG-20191109-124002.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/bSqLVjrX][img]https://i.postimg.cc/vTVjBYdm/IMG-20191109-124552.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/nsQdCkgW][img]https://i.postimg.cc/rpf7ZZJq/IMG-20191109-124614.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/ftmxhqpw][img]https://i.postimg.cc/76QX0pNT/IMG-20191109-124628.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/tY5NTfTJ][img]https://i.postimg.cc/FHtWPXXy/IMG-20191109-130419.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/ct3k2cMY][img]https://i.postimg.cc/qqDftbNm/IMG-20191109-130508.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/CnpsBpkB][img]https://i.postimg.cc/sxv6LV2c/IMG-20191109-130509.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/vx68KCNz][img]https://i.postimg.cc/SRgXnhLw/IMG-20191109-130510.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/67mXNYR1][img]https://i.postimg.cc/9MWFZkfV/IMG-20191109-130511.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/BLzQMJMb][img]https://i.postimg.cc/gjzXcJhV/IMG-20191109-130825.jpg[/img][/url]
[url=https://postimg.cc/5H0VGZHC][img]https://i.postimg.cc/7L1ZC4wm/IMG-20191109-130826.jpg[/img][/url]
i ovi imaju Vesića , sve živo raskopano
[url=https://postimg.cc/CdDVWCKm][img]https://i.postimg.cc/L4Q6gNFK/IMG-20191109-131157.jpg[/img][/url]
Generalno stvarno Solaris deluje kao vozilo iz 2019., Ik218m noviji skoro 5 godina a već deluje starije.
Sent from my MI 8 using Tapatalk
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5074
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 5818
Pohvalio: 1496
Pohvalio: 1496
Re: Gradski prevoz u svetu
Tek da vidiš novi Solaris uživo, totalno drugačija priča nego na slikama. Bus jednostavno odskače, izgleda fenomenalno.
-
Kesha
-
- Higher intermediate
- Postovi: 641
- Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 683
Pohvalio: 667
Pohvalio: 667
Re: Gradski prevoz u svetu
branik » Sre Dec 04, 2019 11:27 pm napisao:A kako se zvao onaj sa 4 osovine, jedan od prvih od 15m?
Megaliner, čini mi se.
Uvek su bili avangarda u idejama i dizajnu.
Imam utisak da im mb pokušavao da parira dregmilerima. I oni su imali smele ideje. Vesele sedamdesete i rane osamdesete!
Jeste, Megaliner je u pitanju. Imala ga je Eta tours svojevremeno, jedan ili neki komad više, pa su posle završili kod nekog drugog prevoznika. Imao sam priliku da putujem tim Neoplanom i teško mu je naći neku zamerku kao putnik. Mislim da ih nije nešto mnogo proizvedeno, jer u Evropi, očigledno, nema mnogo interesovanja za autobuse takvih gabarita, mada ne bih znao dal su mu manevarske sposobnosti bolje ili lošije od klasičnog troosovinca. Neoplan je moj lični miljenik među proizvođačima turističkih autobusa. Isticali se po udobnosti i kvalitetu nekada, nadam se i poslednjih godina, a i bili su zaista smeli u projektovanju vrlo interesantnih vozila, među kojima su i zglobni double decker-i. No, ništa od tih gigantskih autobusa nije proizvedeno u većim serijama.
Pohvale za post: 2
Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta