Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Matt

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2007.
Poruke
3.167
Pohvaljen
4
Lokacija
Batajnica
О приградским линијама слабо се говори, све оне имају своје бројеве који нигде нису лепо пописани, не постоје мапе. Системи се разликују у зависности од тога да ли аутобуси возе и изван Београда или не. Возила су разноврсна, нека и неадекватна за приградски превоз.

Озбиљно треба размислити о обједињавању јавног превоза Београда, Пећинаца, Старе Пазове и Панчева, ако не и шире. Нови документ о линијском превозу путника то омогуђује у договору са тим општинама и градовима, а то је за Београд као велики гравитациони центар веома важно. Посебно је важно када се ради о Беовозу, јер се, за сада, игнорише чињеница да су околна насеља само административно Војводина или Централна Србија, а да су суштински ослоњени на Београд.
 
Pa mislim da je to u redu,recimo sva ta mesta Pančevo,s i n Pazova,Inđija,i mogu se ujediniti u transportnom smislu sa Beogradom ili tako ujedinjene da traže sredtsva od Pokrajine i Republike za razvoj brzog tranzita do Beograda isto bi važilo za jug-zapad Valjevo..Požarevac itd..i onda bi to pomoglo da država dotira ili finasira projekte dodavanja posebnih koloseka za Beovoz na tim relacijama tako da bi sistem se širio kao regionalni Metro ali i to traži određivanja neke granice Beogradskog gravitacionog kruga i do koliko je to km,odnosno da se uradi projekat širenja Beovoza sa expresnim linijama..do 60 km ili slično..
 
Novom odlukom Grada iz decembra prošle godine GSP može da vozi i do prigradskih naselja koja su blizu BG-a, ali ne spadaju u njegovu teritoriju.

Dakle linija 706E bi bez ikakvih problema mogla da se produži do Nove Pazove. Ova linija već ulazi u opštinu Stara Pazova, gde joj je i okretnica (kod aerodroma Batajnica). Naselje je odatle udaljeno samo 1,6 km, a sam centar naselja 2,8km.
Crvenom bojom je ucrtano potrebno produženje linije:

2zhii4w.jpg


Isto tako linija 108 moze da se produži do Pančeva. Naselje je udaljeno 1,7 km od trenutne okretnice, a centar naselja oko 3 km.

a8gva.jpg


Naravno, za sprovođenje ovakvih izmena opštine Stara Pazova i Pančevo moraju da potpišu ugovore i sl. sa Beogradom, ali i da izdvoje neke pare.
Opštini Stara pazova to i ne bi loše bilo, obzirom da Beovoz ide veoma neredovno, a ni Lastini autobusi ne idu baš često.
Ipak, Pančevu to sa druge strane i ne bi bilo toliko isplativo obzirom da ATP "Pančevo" nije u najboljem finansijskom stanju, a privatni minibusi mu već prave konkurenciju, a opet tu je i Beovoz koji ide jednom u 100 godina.
Možda bi jedini problem bio trenutni tarifni sistem. Rešenje bi moglo da bude da ta naselja budu treća zona i da karta košta npr 70 ili 75 din., čime bi GSP bio povoljniji od Beovoza i ostalih autobuskih prevoznika.
Obzirom da se u skorije vreme ne očekuje pojačanje Beovoza na ovim relacijama, ovo izgleda za sada kao jedino rešenje.
Šta mislite o ovoj ideji ?
 
Ja sam protiv takvih prigradskih linija!! Jednostavno su predugačke (ne mislim na te koje si predložio, govorim generalno). OK, jasno je da ne nekome ko živi u Batajnici ili Staroj Pazovi sjajno da dođe direktno do Zelenog venca ali kad se uzme u obzir gomila problema koje to vuče sa sobom, od zastoja (koji neminovono dovode do poremećaja na liniji) do vozača koji te neviđeno dugačke linije moraju da voze 7 sati (i oni su ljudi, ne treba ih stavljati na preveliki napor)...

A ako bi Stara Pazova dobila prevoz do Zelenjaka, onda bi se pobunila i ostala beogradska satelit naselja i šta bismo time dobili?

Prigradske linije NIKAKO ne bi smele da idu do centra grada, već isključivo do terminusa na periferiji, gde bi se presedalo na gradske linije!!! To važi i za Lastu!! Poenta efikasnog gradskog prevoza nije u beskonačnom produžavanju linija i trpanju svega i svačega u širi centar, jer to može da bude kontraproduktivno, kroz povećanje gužvi, zagušenja, umorne i nervozne vozače, neekonomičnost (veliku potrošnju goriva), ekologiju... mogu do sutra da nabrajam! Pogledajmo npr. liniju 95 i sve probleme na njoj, a ona je nastala 80-tih spajanjem dve linije!! Dajem desnu ruku da bi bilo bolje podeliti je na 2 i da bi, uz presedanje, sve bolje funkcionisalo!!

Takođe, ako mene pitate i sadašnja 706 je predugačka i trebalo bi je skratiti!! Zapravo ona je i uvedena pre nekih 30-ak godina na jedan čudan način, kako bi bila konkurencija železnici (GSB i JŽ su se tada prepucavali ko će dobiti novac za prevog Beograđana). Izvinjavam se zbog tog jeresa stanovnicima Batajnice ali prevoz u svim tim prigradskim naseljima treba rešavati isključivo železnicom!! Naravno, ne govorim o sadašnjem katastrofalnom Beovozu, već nekom novom, boljem, pouzdanijem, koji bi bio integrisan u ITS.
 
Linija 706E i ne ide do centra već do zemunskog keja. I ne bi isla do Stare već samo do Nove Pazove. Posle tog produženja mogla bi da se okreće kod Saobraćajne škole umesto na keju.
A ni linija 108 ne ide do centra već do Omladinskog stadiona.

Potpuno se slažem da ovo nije dugoročno rešene, ali je trenutno jedino moguće do normalizacije Beovoza.
I mogao bi da postoji problem da bi i ostala naselja tražila produženje drugih linija, ali smatram da su Nova Pazova i Pančevo trenutno kritičniji od ostalih naselja.
 
Gore nisam posebno komentarisao tvoje predloge, kao što sam i napomenuo. Govorio sam uopšteno kada su sve prigradske linije u pitanju, a posebno nerazumna produženja da bi svaka šuša imala direktan prevoz do Terazija. ;) Ali hajde da i njih posebno prokomentarišem:

Na 706E trenutno rade dva solo autobusa radnim danima na 40 minuta, a vikendom jedan solo na 80 minuta! Ukoliko bi se linija produžila do Nove Pazove onda to ne bi bilo dovoljno (ako je u Lasti katastrofa, kako bi tek onda bilo u u GSPu), da ne govorim da postojeća frekvencija nije dovoljna za potrebe Nove Pazove, tj. ako bi ostalo jedno vozilo onda bi turaža bila još veća. Dakle, moralo bi da se doda još vozila, po mogućstvu zglobnih, a GSP ta vozila jednostavno u ovom trenutku nema ni za mnogo preče potrebe!!

Još gore bi bilo u slučaju produženja 108 do Pančeva, na tu liniju bi nagrnuli svi živi, dakle i ona bi morala da se pojača i to prilično, a pitanje je odakle?

Kažem, GSP kapaciteta u ovom trenutku nema. Neko prelazno rešenje jedino bi bilo možda raspisivanje tendera pa da na tim linijama rade privatnici, uz subvencije opština, no ne verujem da su one spremne u ovom trenutku da to i adekvatno plate.

Do početka normalizacije Beovoza, ukoliko sve prođe kako treba, neće trebati više od 6 meseci. Naravno, naglašavam ono "ukoliko sve prođe kako treba". Onda bi mogla npr. 706 da se malo skreše, da se skinu sa nje neka vozila i iskoriste u druge svrhe, a putnici forsiraju da koriste železnicu. Isto važi i za ostale prigradske linije, posebno Lastine (koje ne bi više išle do njene stanice u centru), na potezu ka Pazovi.
 
Uzgred, zaboravih, GSP već ima jednu klasičnu prigradsku liniju koju subvencioniše lokalna samouprava, u pitanju je 109 od Padinske skele do Čente.
 
Koliko sam cuo da je Nova Pazova pregovarala sa GSP-om za produzetak linije do naselja, i da je GSP-a dao pozitivne signale za to, medjutim Lasta se pobunila i intervenisala u opstini Stara Pazova (verovatno postoji neki ugovor) tako da od toga nista nije bilo...

Inace pre koju deceniju do Nove Pazove je isla linija GSP-a 701, a danas je to oznaka Lastine linije Nova Pazova - Zemun, a isto tako GSP-ove nocne linije koja ide sa Trga do Batajnice (do skoro je isla do Nove Pazove, sto je ukinuto pre koji mesec, ne zna se razlog)

cene Lastinih karti:
N.Pazova - Zemun oko 120 din
N.Pazova - Beograd oko 150 din

mesecne su:
4.000 din za radnike,
2.000 din za djake/studente (s tim sto opstina doplacuje razliku do 4.000 din Lasti)

...kako izgleda voznja Lastom, stanica u Novoj Pazovi:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=GJo2Jqd6ElM[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=GJo2Jqd6ElM
 
dusan":3ak7noea je napisao(la):
Inace pre koju deceniju do Nove Pazove je isla linija GSP-a 701, a danas je to oznaka Lastine linije Nova Pazova - Zemun, a isto tako GSP-ove nocne linije koja ide sa Trga do Batajnice (do skoro je isla do Nove Pazove, sto je ukinuto pre koji mesec, ne zna se razlog)
Тачније речено, уместо ноћне линије 701 сад има две линије: 704 и 706. А што се тиче линије за Пазову која је некад била ГСП, мислим да није задржала број 701 него је постала 771.
 
Wile E. Coyote":264tdpo0 je napisao(la):
Tачније речено, уместо ноћне линије 701 сад има две линије: 704 и 706.
Jeste, u pravu si sad postoje 706 (do Batajnice) i 704 (do Zemun polja), ali dok je isla do Nove Pazove nosila je oznaku 701.

Wile E. Coyote":264tdpo0 je napisao(la):
А што се тиче линије за Пазову која је некад била ГСП, мислим да није задржала број 701 него је постала 771.
NIje, skoro svaki dan se vozim ''kecom'' ili ti 701 (Nova Pazova - Zemun), inace Lasta je dodelila brojne oznake i ostalim linijama, tako da je sad 751 (Stara Pazova - BG), verovatno postoji i 771 sto je verovatno Surduk- Zemun (ili Banovci - Zemun), ali je samo 701 linija ranije pripadala GSP-u ;)
 
a8gva.jpg


Hm da li ste provalili da je u Pančevu zima i sneg na ovom snimku, a u Beogradu proleće/leto zelenilo, a Pančevo sivilo

Hm ima neke ironije u tome, naročito kad se se priča kako GSP ide tik do Pančeva!
Jel GSP donosi sreću :), zelenilo, a gde ga nema tuga i sivilo.

E j0oš da je to tako.

Sorry za offf ali prosto bode oči u ovom konteksu!
 
701 je sadasnja lastina linija Zemun - Nova Pazova. A 701 je ukinut pocetkom devedesetih cini mi se, ali je u jednom navratu ponovo saobracao svega nekoliko meseci, to je bilo nesto pre bombardovanja cini mi se.

A resneje za Lastu moze biti kao i u slucaju 551 - da se lasta ukljuci kao privatnik u okviru ITS
 
dusan":3p0po8ta je napisao(la):
NIje, skoro svaki dan se vozim ''kecom'' ili ti 701 (Nova Pazova - Zemun), inace Lasta je dodelila brojne oznake i ostalim linijama, tako da je sad 751 (Stara Pazova - BG), verovatno postoji i 771 sto je verovatno Surduk- Zemun (ili Banovci - Zemun), ali je samo 701 linija ranije pripadala GSP-u ;)
Да, у праву си, 771 је за Сурдук. Нема нигде (бар ја не знам) списак Ластиних линија, а чињеница је и да бројеви ГСП и Ласте баш нису у складу (нпр. 605 је док је држала Ласта носила број 695).
 
Činjenice vezane za GSB oko Batajnice

U jutarnjem špicu veliki broj radnih ljudi iz Nove-Stare Pazove, Banovaca, Ugrinovaca, Busija pa i iz Indjije iz određenih razloga presedaju na početnim stanicama u Batajnici pa na na svim ostalim Batajničkim stajalištima vrlo teško je uči u autobus a vrlo često i ne može nego se čeka sledeči koj je isto prepun itd...dok se ne zakasni na posao (- sledi ono - jež i nj. leđa )
Gužva jenjava u samom autobusu kad iz Batajnice se stigne do Galenike tj do okretnice -17- ( joj..kave miline li ..tada )

Jednostavno Batajnički prevoz 706 i 73 je u tom dobu gotovo nepristupačan za same Batajničane iz gore navedenog.

U vremenu nakon špice autobusi voze poluprazni. Očigledno da je to nerešiv problem dispečarima GSBa za preusmerenje kapaciteta iz razloga što ne mogu da angažuju vozača i vozilo samo na 2 sata i to u cik zore , stvarno šta če posle

Dodatni problem je kod privatne garaža (oko fab. Muba na ulazu u Batajnicu) vrlo često baš iz nje u ranim jutarnjim časovima
vidi se kako izlazi privatni 706 i umesto da započne krug iz Batajnice i pomogne napaćenim ljudima, (verovatno mu tada štuca sva rodbina) i vozač bukvalno prazan autobus vozi do Zelenog Venca a odatle vrši uključenje (valjda kasni na posao, pa da postigne satnicu)

Nisam stručnjak ali ako ima volje može se naći rešenje kao što je produženje ili spajanje nekih linija, koje idu dobrim delom istom trasom
pa čak i uvođenje lokala

Treba imati na umu da je od poslednjeg raspoređivanja linija ovaj deo Beograda doživeo ne shvatljivo veliki priliv u broju stanovništva
(vidno uvećan br. objekata u stanbenom i industriskom sektoru ) a odgovorni to nekako previde ili neće da vide (a prevoze se i ljudi iz GSBa )

Dovoljno je da da sabere bilo kojom metodom, ,, radne i školske,, putnikie iz navedenih područija tj naselja i podelit sa datim vozilima
rezultat je za Ginisa

Kada bi se iznelo ovde par dobrih predloga od poznavalaca situacije, da se razreši ovaj G. čvor, time bi smo pomogli i GSBu i putnicima
 
Samo jedna mala ispravka, za početak, više puta si napisao GSB a ono pod tim nazivom ne postoji već više od 20 godina! ;) Danas se to preduzeće zove "GSP Beograd". No dobro, to ne menja suštinu. :)

Više nego dobro si opisao problem. Ceo potez ka Batajnici je bukvalno nerešiv sa stanovišta autobuskog prevoza i tu nema dalje diskusije! Dodatna vozila je nemoguće angažovati jer putna infrastruktura je jako loša i nedovoljna da zadovolji sve potrebe! Autobusi se jednostavno zaglave na Batajničkom drumu (73 se zaglavi još i u Jurija Gagarina na skretanju, a 706 zna i na Brankovom mostu i u centru Zemuna) i otpravnici tu ne mogu mnogo da učine, osim da vrše ubrzavanja ali sve je to seci uši pa du*e zakrpi. Uvođenje dodatnih polazaka, pa makar i veći broj šihtaša (vozila koja rade dvokratno, samo ušpicevima) na te već prilično jake linije (73 ide na 5 minuta, 706 ide na 6 minuta po redu vožnje) bi napravilo više štete nego koristi, zbog većeg broja vozila bi gužve bile samo veće!

Jedino polu-rešenje koje bi moglo da se uradi je da se na 73 i 706 daju isključivo zglobna vozila. Grad je napravio veliki problem što nije insistirao da privatnici kupuju takve autobuse, pa zato imamo veliki problem sa kapacitetom na brojnim linijama gde rade privatnici sa premalim solaćima!! Međutim, to je nemoguće izvesti u kratkom roku jer slobodnih zglobova u gradu nema, niti mogu dovoljno brzo da se nabave! Da ne govorim da bi to samo malo zakrpilo kapacitet pojedinačnog polaska ali ne bi rešilo problem ispadanja iz turaže i zastoja...

Jedini, BUKVALNO JEDINI način da se gužve u tom delu TRAJNO rasterete je preusmeravanje putnika sa kompletnog poteza 700 na gradsku železnicu!! Bukvalno nasilno forsiranje korišćenja železnice!

Samim time 73 bi mogla komotno da se skrati do Galenike, a 704, 706 i 707 do Gornjeg grada (okretnica 17), dok bi se ka Batajnici (na "isečenom" delu) uvelie lokalne autobuske linije koje bi punile železnicu. Onda bi oni putnici koji bi na Novi Beograd umesto 73 koristili voz do Tošinog Bunara ili do stanice Novi Beograd (kod buvljaka) pa presedali dalje). Oni koji bi do Zemuna ili Beograda bi umesto 706 koristili ili voz (većina njih) ili bi tim skraćenim 70x dolazili do Galenike ili Gornjeg grada gde bi presedali na 17 i 84 (na kojoj bi u bliskoj budućnosti morala da voze zglobna vozila, umesto dosadašnjih solo). Znam da bi me zbog ove jeresi (gubljenje direktne autobuse veze sa strogim centrom) streljala cela Batajnica i pola Zemun Polja ali to je jedini način da se gužve rasterete, a da prevoz bude pouzdan. Na žalost neke bolne rezove je potrebno napraviti. Ali desnu ruku dajem da bi posle kad tako nešto zaživi svi pevali!

Naravno, ključni uslov je da gradska železnica funkcioniše kako treba! Bez toga sve ovo ne vredi ništa!
 
markobg":eiqn6vpw je napisao(la):
Samim time 73 bi mogla komotno da se skrati do Galenike, a 704, 706 i 707 do Gornjeg grada (okretnica 17)
Апсолутно си у праву да би те сви стрељали због тога, и то Батајница, не пола него цело Земун Поље и Камендин приде. Одсекао би 50.000 људи од директне везе са центром и натерао их да преседају до града. Док се не направи метро (читај никад) који ће ићи често и стајати у троуглу Трг-Теразије-Зелењак и на који може да се преседне негде у Земуну, то је сулудо радити. Беовоз не иде често (мада се то може средити), али што је много битније, не стаје у поменутом троуглу, тако да ако неко хоће да иде у други крај града, мора да иде аутобусом до воза, оде до Карађорђевог парка или Вука, врати се до центра другим бусем, а затим хвата бус за други крај града. Значи, уместо 2, до другог краја града би требало променити 3, а у неким случајевима и 4 превоза! Види се да не станујеш у приградском насељу.

Поврх свега тога, ти би петину општине одсекао од центра и натерао да кад год нешто треба да заврши у општини, центру града, банци, пијаци, робној кући, чему год у центру Земуна... мора да преседа. Скраћивањем линија до Кеја се не би добило ништа значајно, а окретница не би могла да прими толике аутобусе.

Уз све то, железничка станица Земунско поље се налази прилично далеко од Земун Поља. То би значило да треба да чекаш аутобус, па да се клацкаш 15 минута до станице која је малтене ближа Земуну него Земун Пољу, успут чекаш рампу, па... Ма хорор!

Једино алтернативно решење би могло бити да се 706 премести да иде новим Новосадским путем. Уз то, требало би проширити Батајнички пут од Саобраћајне школе до улаза у Галенику, како би поднео велики број возила на том потезу. Такође, све станице треба да имају нише (код Геомашине у смеру ка граду ниша не постоји, а такође ни на многим станицама у Батајници). Главну улицу у Батајници би, такође, касније требало проширити. Центар Батајнице је саобраћајни хорор, али бојим се да тамо ни у ком случају нема места за кружни ток. Једино изместити 73 да ка железничкој станици иде неким алтернативним правцем (поред млина).

Као закључак, правићу се да нисам прочитао ово што си написао.
 
Pa .... svaki predlog je dobrodošao

Što se tiče preusmeravanja putnika na metro-voz
U predhodnom periodu Beo-voz sa vrlo neredovnim polascima i neretkim otkazivanjima, sigurno je uticalo na opredelenje putnika..

Drugi bitan činilac je to što je ,, novo’’ naselje (kod nadvožnja pri ulazu u Batajnicu) sa par hiljada stanovnika nije dobilo ni železničku stanicu Beovoza (okolo su njive) već je ostala postojeća-stara (zloglasna ) na dr. kraju Batajnice, i ako pruga prolazi neposredno uz samo naselje.

1984.g. kada je ,,pušteno ’’ naselje izgrađena je posebna saobracajnica (vrlo moderna) obilaznica oko naselja predviđena i za autobuse koji bi kretali iz samog naselja, - narvno i nakon 26 godina nije dodeljena ni linija niti je i jedan autobus prošao njome ( kao što funkcioniše na Novoj Galenici autobus br 84 i sl)

Kada bi postojeće linije iz Beogradskih naselja Ugrinovaca i Busija ( voze u lokalu) sjedinili i produžili ih do okretnice 17 u Zemunu , makar u samo u jutarnjim špicevima
Ne vidim skromnije a ostvarljivije od strane ljudi sa dobrom voljom iz GSPa Beograd.

svaki predlog je dobrodosao a
kasnije bi smo mogli preko postojecih institucija ( mz, opština... ) dostaviti zvanican zahtev gradu sa potpisima sugrađana
jako je lako animirati Batajničane da potpisu peticiju ( secate li se kada su nekoliko puta vršili blokada puta i sl) a peticija je prava sitnica
samo dajte što ostvarljiviji predlog. a mozda i bez peticije kada im se predoči ostvarljiv predlog uspe


:kk: :lol: :kk:
 
boca-ica":ky2ztsz3 je napisao(la):
Ne vidim skromnije a ostvarljivije od strane ljudi sa dobrom voljom iz GSPa Beograd.

svaki predlog je dobrodosao a
kasnije bi smo mogli preko postojecih institucija ( mz, opština... ) dostaviti zvanican zahtev gradu sa potpisima sugrađana
jako je lako animirati Batajničane da potpisu peticiju ( secate li se kada su nekoliko puta vršili blokada puta i sl) a peticija je prava sitnica
samo dajte što ostvarljiviji predlog. a mozda i bez peticije kada im se predoči ostvarljiv predlog uspe
Dobra volja u GSP ne postoji. To je prvo i osnovno. Mz i opstine vam ne mogu pomoci, sve je do GSP- i samo do GSP-a.

Navescu jedan primer:
Naselje Grocka je od kad postoji imalo liniju 301.Okretala je u centru naselja. Medjutim 1997-1998 privremeno ukidaju 301 jer su od centralne ulice pravili pesacku zonu. I dan danas je 301 privremeno ukinuta. Gradjani, i opstina su bukvalno stotinu puta molili i kumili GSP da vrati 301, jer je linija 302, koju zajedno koriste Grocani i Begaljicani (302: Ustanicka-Begaljica), godinama preopterecena. Broj stanovnika se od 1998 u Begaljici i Grockoj duplirao, a imamo liniju manje.

Prvo...GSP je prvo kao razlog navodio nedovoljan broj putnika?? Kad su poslali ljude da mere broj putnika, zgranuli su se, ali nisu vratili 301, vec su pojacali 302. Interval polazaka je smanjen sa 30 min. na 15.
Drugo......GSP je uslovljavao losim Smederevskim putem od Kaludjerice do Vince, nece da unistavaju autobuse....taj deo puta je presvucen pre par godina......nista
Trece....GSP uslovljava losim putem kroz Kalidjericu.....put rekonstruisan......nista
Cetvrto....GSP uslovljava losim i uskim putem kroz Grocku.....put presvucen,prosiren, uredjeni troroari i stajalista.......nista
Peto..... GSP uslovljava novom i modernom okretnicom, iako je postojeci prostor sasvim dovoljan, da ne pomiljem u kojim se sve vukoje*******inama okrecu autobusi, ali dobro......pocelo nasipanje parcele za okretnicu, ali se onda stalo, i tako stoji vec vise od godinu dana. Unapred je pocela i rehabilitacija Smederevskog puta od Boleca do Zaklopace.....i to je odjednom prekinuto. Zasto? Pa zato sto ce iz GSP- opet nesto da traze, i opet necemo dobiti nista.....
 
Hmm, samo treba sad znati jednu činjenicu da to je da GSP odavno više nije nadležan za uspostavljanje određenih linija! Za to je nadležna Direkcija za javni prevoz, a u okviru Sekretarijata za saobraćaj Grada Beograda, www.bgsaobracaj.rs. Tako da bi svi predlozi i sve pokude trebale da idu na adresu Direkcije, ne na adresu GSPa!!!

300 su svakako katastrofa. Pojedine linije, gde je to moguće izvesti, su odavno zrele za zglobne autobuse. U globalu taj potez je jako loše rešen, počevši od okretnice Ustanička koja je potpuno neadekvatna.
 
Moja mama je 2003 kupila kuću u Grockoj i to sa 302 je poražavajuće.
Put od mene (Pop Lukina) do nje traje DVA SATA I TRIDESET MINUTA u idealnim uslovima !!!!
Za to vreme se stigne od Beograda do Niša.
 
Wile E. Coyote":3hma1tft je napisao(la):
Док се не направи метро (читај никад) који ће ићи често и стајати у троуглу Трг-Теразије-Зелењак и на који може да се преседне негде у Земуну, то је сулудо радити. Беовоз не иде често (мада се то може средити), али што је много битније, не стаје у поменутом троуглу, тако да ако неко хоће да иде у други крај града, мора да иде аутобусом до воза, оде до Карађорђевог парка или Вука, врати се до центра другим бусем, а затим хвата бус за други крај града. Значи, уместо 2, до другог краја града би требало променити 3, а у неким случајевима и 4 превоза!
Ali bi umesto da putuje sat i više vremena do Batajnice do tog drugog dela grada stigao za 20-30 minuta, sa svim presedanjima, pa ti vidi uštedu! :) Ima ona stara: "Preko preče, naokolo bliže": Da ne govorim najvažniju stvar - manjim brojem linija rašćišćava se katastrofalno prezagušeni Zeleni venac.

Nema nikakve potrebe da se ide do Karađorđevog parka ili Vuka. Za one koji bi do centra (reicmo do Terazija) mogu i da idu vozom do stanice Novi Beograd (kod Buvljaka) pa da ako žele do Zelenjaka da lepo presedaju na 95 i neku novu lokalnu i kratku liniju koja bi obavezno morala da bude uvedena da to sve pokupi i da puni voz (pošto je 95 prenapregnuta). Ako se želi do BB, samo se skokne preko novog mosta na Adi i za 5 minuta je tamo. Uštede u vremenu bi bile ogromne, Bataja bi samo profitirala! A da ne govorim o udobnosti putovanja. Ja ne znam da li bi neko pre putovao kao čovek vozom, pa čak i po cenu presedanja ili disao na škrge gurajući se u prepunim 70x.

Mislim da su naselja na potezu 700 pomalo razmažena (bez uvrede) postojanjem direktne veze do najstrožijeg centra i zaboravljaju na to da su ipak prigraska naselja, a to sa sobom vuče i određene stvari, pre svega neminovnost presedanja. Ostala prigradska naselja, pa čak i gradska, mnoga čak i veća i mnooogo bliža nemaju taj luksuz i jednostavno su prinuđena na presedanja, a pride nemaju čak ni mogućnost da se rasterete železnicom. Šta da kažu oni koji žive na potezu 300 ili 400 ili 500... Zar i njima da damo linije do centra samo da ne bi presedali? Pa posle da se čudimo što takve linije imaju brdo nerešivih problema.

Evo recimo ceo Voždovac od Autokomande do Kumodraža nema direktnu liniju do centra! Pa presedaju na Slaviji. Takođe nemaju direktnu vezu sa zgradom svoje opštine. U svim tim krajevima živi oko 60.000 ljudi i nemaju nikakav drugi način da se direktno prevezu do centra. Čak se ni metro ne planira u tom kraju.

Dalje, Miljakovac ceo nema vezu sa centrom, presedaju opet. Tamo živi oko 20.000 ljudi. Do duše i njima železnica može da pomogne, pre svega ako žele na Novi Beograd.

Поврх свега тога, ти би петину општине одсекао од центра и натерао да кад год нешто треба да заврши у општини, центру града, банци, пијаци, робној кући, чему год у центру Земуна... мора да преседа.
Decentralizacija bi pomogla, tj. da se određene stvari iz centra Zemuna izmeste u Batajnicu ili da Batajnica čak postane posebna opština sa sve Ugrinovcima. Po meni je Bataja odavno zrela za to, nema više nikakvog opravdanja da bude spojena sa Zemunom već treba da bude nezavisna opština pa da uzme rešavanje komunalnih problema u svoje ruke. Evo vidimo primer Surčina, koji je po broju stanovnika mnogo manji pa je postao nezavisan. Tako bi se smanjila potreba da ljudi za svaku sitnicu putuju predaleko, a stvorili bi se uslovi da se nova opština samostalno bolje razvija. No to je već šira priča koja muči sva prigradska naselja.:)

Уз све то, железничка станица Земунско поље се налази прилично далеко од Земун Поља. То би значило да треба да чекаш аутобус, па да се клацкаш 15 минута до станице која је малтене ближа Земуну него Земун Пољу, успут чекаш рампу, па... Ма хорор!
Vrlo lako, brzo i jeftino se mogu uvesti dodatna stajališta gradske železnice koja bi bila bliža naseljenim područjima. Slab razvoj železnice se upravo i desio zbog toga što je GSB 1970-tih na 80-te forsirao taj potez kako bi dobio više novca iz gradske kase, zbog toga su napravljene te predugačke linije koje danas muku muče.

Uostalom, ne moraš uvek da čekaš lokalni autobus da bi došao do železnice. Lepo ili prošetaš (neće me niko ko je mlađi od 60 godina ubediti da je 1 km po ravnom i po lepom vremenu predaleko, pre će biti da taj nema kondicije) ili kupiš bicikl i lepo se provozaš! Em je zdravo (a mi smo kao nacija vrlo lošeg zdravlja) em je korisno! Ali naš mentalitet nam ne bi dozvolio jedno takvo "poniženje", zar ne? :D Ako je baš ružno vreme čekaš bus i to je to. Ili se lepo odvezeš privatnim automobilom do stanice, parkiraš i sedneš na voz. Ako mogu u drugim neuporedivo bogatijim gradovima tako da žive što ne bi i mi?

Pa i taj jadni metro neće stajati na svakom ćošku! Ja sam živeo u Moskvi koja ima najbolji metro na svetu i tabanao do stanice svaki dan 2 kilometra (po 1 km u svakom pravcu), čak i po lošem vremenu pa mi ništa ne fali! :D Mogao sam i da čekam trolu i idme 2 stanice ali što bih to radio kad sam zdrav i prav? ;) Sada kada sam se vratio u BG sam se ulenjio i ugojio jer mi autobs staje ispred nosa i kod kuće i kod posla...

Navike i mentalitet su problem! Veliki problem! Ne daj bože da neko npr. sedne na bicikl.:lol:

Уз то, требало би проширити Батајнички пут од Саобраћајне школе до улаза у Галенику, како би поднео велики број возила на том потезу. Такође, све станице треба да имају нише (код Геомашине у смеру ка граду ниша не постоји, а такође ни на многим станицама у Батајници). Главну улицу у Батајници би, такође, касније требало проширити. Центар Батајнице је саобраћајни хорор, али бојим се да тамо ни у ком случају нема места за кружни ток.
To svakako treba uraditi, bez obzira na postojanje železnice. Ali mnogo je jednostavnije i brže preusmeriti putnike na železnicu, pa tek onda rešavati te brojne (i skupe) probleme.

Slažem se da kao među rešenje 706 može da pređe na novosadski put.

Као закључак, правићу се да нисам прочитао ово што си написао.
Očekivao sam frustracije, neke navike i predrasude se teško menjaju, posebno one loše. ;)

Bez uvrede, stvarno nisam zlonameran, stvarno nemam ništa protiv Bataje i Zemun polja (u ovom drugom mi žive jako dobri prijatelji) i ubeđen sam da bi se na taj način rešilo brdo problema, samo treba navići ljude na nešto novo. :) Naravno, opet ponavljam, ako se gradska železnica ne sredi kako treba onda sve to pada u vodu!

Smorih sam sebe predugačkom porukom, izvinjamvam se svima, obećavam da ću ubuduće biti mnoooogo kraći. :cool:
 
Марко, и даље ми ниси одговорио у ком крају града станујеш? :p

Да се Батаја одвоји у посебну општину, нисам сигуран колика воља постоји. То значи још једну администрацију и много више пара. Где би по теби онда Земун Поље ишло, У Земун или у Батајницу?

Што се тиче пешачења до станице, док отпешачиш до станице (све и да је одмах код рампе) например, из Камендина, треба ти таман толико времена колико би ти требало до града. Није насеље Земун Поље-Камендин толико мало. О Батаји да и не говорим. Само ти лепо предлажи решења за други крај града, да не би неки генијалац из ГСП ово прочитао. Што се тиче бицикла, врло брзо би се ту развио холандски синдром (одеш једним бициклом, а вратиш се другим).

Што се окретнице код Зелењака тиче, да је загушена, загушена је. Било је помена о прављењу велике подземне окретнице, али, како видимо, ти планови су пали у воду. Е сад, што се град развијао како не треба, то је друга прича.

За Вождовац и Миљаковац се слажем да је сулудо што немају директну линију до центра. То ми никад није било јасно зашто. Потез 500 има линију до града, а то је 58.

Још један занимљив податак: Сурчин је 80-их претио да ће се одвојити од Земуна управо због непостојања везе са центром општине. Онда су врло невешто увели 610 који је ишао само у шпицевима. Касније су га укинули, па враћали, па триста чуда, али се Сурчин ипак одвојио. Наравно, није то био главни разлог, али вреди напоменути.

Знам да немаш ништа против потеза 700 (а и зашто би?), али док се неке ствари не реше, друге се не могу спровести.
 
Wile E. Coyote":2yfcgvrm je napisao(la):
Марко, и даље ми ниси одговорио у ком крају града станујеш? :p
Zar si me to pitao? :) Ako te moja biografija toliko interesuje danas (oko 10 godina) stanujem u centru Zemuna, Karađorđev Trg. A u toku svog života sam živeo na Kalvariji (Zemun) Konjarniku, Resniku (prigradsko naselje, hmm?) i Kneževcu (prigradsko naselje, hmm???). :p Često sam i u Bataji i često koristim 706 (do koje moram da pešačim jer mi ne staje na Trgu). :p Recimo i da sam zagazio u 4. deceniju, može se reći da sam na svojoj koži upoznao različite delove grada u kome sam rođen, kao i život po teškom predrađu. :grand:

Od Resnika sam, recimo, više voleo da uhvatim voz i da se ko čovek dovezem do Karađorđevog parka, nego da se klackam 100 godina prenatrpanom 47-icom u starim Sanosima iako mi je stajala bukvalno ispred nosa a do železnice sam pešačio oko 10 min... A neću ni da pričam koliko je odatle bilo brže i lakše doći do NBGD ili Zemuna vozom (pa presesti npr. na 45), a gužve na Gazeli su bile smešne u odnosu na ove današnje! Do duše, Beovoz je tada bio neuporedivo pouzdaniji nego danas no vremena će se valjda promeniti. Samim time dajem sebi za pravo da govorim iz iskustva. :cool:

Да се Батаја одвоји у посебну општину, нисам сигуран колика воља постоји. То значи још једну администрацију и много више пара. Где би по теби онда Земун Поље ишло, У Земун или у Батајницу?
Da ne širimo sad temu, mnogo bi bolje bilo da posotji veći broj malih opština sa malim administracijama. Dakle, ako bi se nešto odvajalo od Zemuna to bi sa sobom nosilo i potrebu da se postojeća (a mogu ti il ličnog iskustvra reći i prenaduvana) administracija u Zemunu značajno smanji! Pojedini evropski gradovi uopšte nemaju opštine u našem smislu reči, već samo lokalne samouprave i to veliki broj (npr. Zagreb je imao sličnu strukturu lokalne samouprave kao BG pa su pre nekoliko godina ukinuli sve svoje opštine). Kažem, da ne širimo temu, nije joj mesto. Naravno, lepo zvuči u teoriji ali bi naši političari vrlo brzo opštinsku administraciju toliko naduvali kojekakvim snajkama i strinama da bi to postalo nepodnošljivo. :bash:

Pitanje za Zemun polje je dobro. Iskreno, u dilemi sam!

За Вождовац и Миљаковац се слажем да је сулудо што немају директну линију до центра. То ми никад није било јасно зашто.
Jednostavno nemoguće ih je uvesti u centar dalje od Slavije! U prenatrpanoj Kralja Milana nema ni igla gde da padne, zatim prenatrpanim Trgovima (Republike i Studentski)... Neko je moralo da se žrtvuje i da preseda...

Потез 500 има линију до града, а то је 58.
Jedna od najproblematičnijih linija u gradu!! Samo ću toliko reći! :) Ljudi iz Železnika je mrze iz dna duše (treba da čuješ "odu radosti" jednog mog prijatelja koji živi u tom delu grada). :) Zrela je da se skrati! Dobro, imaju oni i 511...

док се неке ствари не реше, друге се не могу спровести.
Naravno! Za početak, najprostije bi bilo da se u budućnosti privatnici NATERAJU da kupuju zglobne autobuse! Time bi se odmah u startu gužve značajno smanjile! Ne kao danas da na linijama gde je zglob nasušan voze te kutije šibica! 70x su takve! Isto i 15...
 
markobg":34sinpxj je napisao(la):
stanujem u centru Zemuna, Karađorđev Trg.
Хехе, па и претпоставио сам да си на пљуцомет од центра Београда. :D
markobg":34sinpxj je napisao(la):
Recimo i da sam zagazio u 4. deceniju, može se reći da sam na svojoj koži upoznao različite delove grada u kome sam rođen, kao i život po teškom predrađu. :grand:
Ја сам богами загазио у пету деценију, тако да сам и ја свашта упознао. :grand::grand::grand::grand::grand:
markobg":34sinpxj je napisao(la):
A neću ni da pričam koliko je odatle bilo brže i lakše doći do NBGD ili Zemuna vozom (pa presesti npr. na 45)
Богами, преседање на 45 је прилично могло да преседне. Знаш ли зашто су у великој промени номенклатуре линија ГСП 80-их година оставили број 45 иако није имао благе везе са потезом 40? Да би се знало колико се чека!
markobg":34sinpxj je napisao(la):
Naravno, lepo zvuči u teoriji ali bi naši političari vrlo brzo opštinsku administraciju toliko naduvali kojekakvim snajkama i strinama da bi to postalo nepodnošljivo. :bash:
То ти и причам.
markobg":34sinpxj je napisao(la):
Jednostavno nemoguće ih je uvesti u centar dalje od Slavije! U prenatrpanoj Kralja Milana nema ni igla gde da padne, zatim prenatrpanim Trgovima (Republike i Studentski)... Neko je moralo da se žrtvuje i da preseda...
Све је могуће ако се организују линије које не завршавају у центру него пролазе кроз центар, али не типа 95 него типа да завршава у ширем центру.
markobg":34sinpxj je napisao(la):
Jedna od najproblematičnijih linija u gradu!! Samo ću toliko reći! :) Ljudi iz Železnika je mrze iz dna duše (treba da čuješ "odu radosti" jednog mog prijatelja koji živi u tom delu grada). :) Zrela je da se skrati! Dobro, imaju oni i 511...
Јао, ал' би ти скраћивао... :laugh:
markobg":34sinpxj je napisao(la):
Za početak, najprostije bi bilo da se u budućnosti privatnici NATERAJU da kupuju zglobne autobuse! Time bi se odmah u startu gužve značajno smanjile! Ne kao danas da na linijama gde je zglob nasušan voze te kutije šibica! 70x su takve! Isto i 15...
То се слажем. А и да се 706 преусмери.
 
nisam pratio diskusiju ali nadam se da vam koristi ova vest :)


Продужење трасе линије 709

Дирекција за јавни превоз ће од 1. маја продужити трасу линије 709 (Земун, Нови град – Земун поље, Железничка станица) која ће саобраћати до насеља Земун поље. Линија ће носити број 709 и назив Земун Нови град – Земун поље). Продужетак трасе линије 709 омогућиће директну везу између насеља Плави хоризонти и Земун поље и користиће део трасе линије 708.


http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1389820
 
Vrh