Javni prevoz u Srbiji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Pet Maj 13, 2011 12:57 pm

Kod nas nekoliko gradova ima kvalitetan JGPP: Novi Sad, Niš, Subotica... ostali imaju neke improvizacije. Recimo, Kragujevac ima najlošiji sistem za veliki grad, po meni.

U regionu: Sarajevo (trole, tramvaji, busevi, minibusevi), Osijek (tramvaj i autobus), Zagreb, Segedin i Temišvar (trola+tram+bus), Sofija takođe ima velik sistem sa sve metroom...

Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.
Poslednja izmena od Матеја Бељан u Pet Dec 23, 2011 3:13 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Steva
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3089
Pridružio se: Pet Dec 08, 2006 11:34 pm
Lokacija: Mainfranken
Kontakt:
Pohvaljen: 207
Pohvalio: 174

Postod Steva » Pet Maj 13, 2011 1:10 pm

Матеја Бељан napisao:Kod nas nekoliko gradova ima kvalitetan JGPP: Novi Sad, Niš, Subotica... ostali imaju neke improvizacije. Recimo, Kragujevac ima najlošiji sistem za veliki grad, po meni.

U regionu: Sarajevo (trole, tramvaji, busevi, minibusevi), Osijek (tramvaj i autobus), Zagreb, Segedin i Temišvar (trola+tram+bus), Sofija takođe ima velik sistem sa sve metroom...

Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.

Novi Sad bi trebao da bude uzor BGD kada je reč o održavanju i nabavci voznog parka, meni Neobusi u NS deluju uvek tip top sređeno i solidno dok se ikarbusi raspadaju posle par meseci... :(
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8536
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3450
Pohvalio: 5157

Postod JohnnyLee » Pet Maj 13, 2011 1:14 pm

Матеја Бељан napisao:Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.

трамвај у Нишу и Суботици, а ЛРТ или средње капацитетни систем у Новом Саду и Крагујевцу
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Steva
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3089
Pridružio se: Pet Dec 08, 2006 11:34 pm
Lokacija: Mainfranken
Kontakt:
Pohvaljen: 207
Pohvalio: 174

Postod Steva » Pet Maj 13, 2011 1:24 pm

JohnnyLee napisao:
Матеја Бељан napisao:Koji grad bi, po vama, trebalo da dobije tramvaj ili LRT? Mislim da je tramvaj dobar za Niš u pravcu istok-zapad, a LRT sa podzemim trasama za Novi Sad.

трамвај у Нишу и Суботици, а ЛРТ или средње капацитетни систем у Новом Саду и Крагујевцу

Kragujevac i Subotica su kompaktni gradovi tako da mislim da bi ih tramvaj taman opslužio. Niš i Novi Sad imaju delove grada koji su prilično razvučeni tako da bi tamo odlično legao LRT.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16346
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2239
Pohvalio: 407

Postod vucko » Pet Maj 13, 2011 1:42 pm

Kragujevcu nikako ne uvoditi tramvaj,ne zavisi samo od velicine grada.Eventualno trole,ali kao sto steva kaze Nis i KG tramvaj.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Pet Maj 13, 2011 1:53 pm

Крагујевац је имао распад система до пре отприлике годину дана, почев од нумерације линија, па све до возног парка. Онда је Ласта узела комплетан превоз, ренумерисала линије и колико знам тамо је сад нормално стање.

Иначе, за Крагујевац мислим да нема ни услова, ни места за трамваје. Ако се већ нешто уводи, троле би више одговарале. За Нови Сад и Ниш, који су много равнији, могао би трамвај. Питање је само где би се у Нишу провукао трамвај, обзиром да су улице узане, за разлику од Новог Сада.

Још од великих градова, ту су Суботица и Лесковац. Што се Суботице тиче, не знам каква је ситуација са ширинама улица, пошто увек идем на периферију, а не у центар, а у Лесковцу је цео градски превоз био у распаду, а улице никако не би могле да приме трамваје. Троле још и некако (рецимо, од центра ка индустријској зони и ка Здрављу).
Poslednja izmena od Wile E. Coyote u Pet Maj 13, 2011 1:56 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Pohvale za post: 1
jovanovm
Advanced
Postovi: 3546
Pridružio se: Pon Apr 09, 2007 11:54 pm
Lokacija: ??
Kontakt:
Pohvaljen: 46
Pohvalio: 8

Postod jovanovm » Pet Maj 13, 2011 6:11 pm

@Wile
Mogao bi za početak tamo gde je nekad i bio tramvaj...

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Ni%C5%A1_tram_system

U Novom sadu takođe:

Slika
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Pet Maj 13, 2011 7:05 pm

Био је и у Суботици такође.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
medjutim
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1240
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 10:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 379

Postod medjutim » Sub Maj 14, 2011 3:54 am

U Nišu komotno može da se organizuje gradska železnica, obzirom na količinu gradske pruge. Čak je ranije postojala železnička linija Niš-Popovac, ne znam ima li je sad.

Naravno, za to prvo treba završiti dugogodišnju elektrifikaciju pruge ka Dimitrovgradu i donekle u pravcu ka Zaječaru (par km) i može da se napravi sistem koji daleko bolje pokriva grad nego u Beogradu, još prolazi i pored aerodroma i kroz industrijsku zonu..
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Sub Maj 14, 2011 12:35 pm

Тешко. Цео центар је испресецан колосецима са укрштањима у нивоу, а за неку денивелацију нема места. Нека градска железница са иоле честим тактом би направила хорор у саобраћају.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Sub Maj 14, 2011 5:21 pm

Nišlije ionako zahtevaju da im se pruga koja blokira prelazak u južne delove grada IZMESTI.

Što se Novog Sada tiče, postoje dosta stari Neobusi, koji se odlično održavaju, ali većina je rekarosirana i uređena im je unutrašnjost. Imaju dosta niskopodnih vozila, a, ranije bar, u redu vožnje je bilo upisivano koji su polasci sa niskopodnim vozilima. Imaju relativno dobar, mada dugo ne menjan sajt, sa detaljnim redom vožnje, mapom mreža koja nije sasvim dobra... Na stanicama postoji mapša mreža i red vožnje, mada je često na onima koje nemaju nadstrešnicu pocepana. Mana je kupovina karata kod vozača što ih dosta ometa u radu, ali, ipak, sistem funkcion iše. Nema otvaranja drugih vrata dok prvo ne uđu svi. I nema nervoze.

Niš je dosta, kako mi se čini, sredio svoje linije, a, iako sam davno bio, vozila koja sam video su takođe dobro održavana i remontovana. Oni imaju dosta dobar sajt: http://www.jgpnis.rs Inače, oni se ne snalaze s anumeracijiom, linije su pamtili po trasama, tako da i dan danas ne znaju koja je koji broj, niti im je jasno čemu brojevi
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 25650
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11732
Pohvalio: 4614

Postod direktor » Ned Maj 15, 2011 1:31 pm

U nisu ne treba posupati kolosjeke vec ij ukopati i dobija se lrt ,ili podzemni tramvaj a iznad bulevar i prostor za nove zgrade podzemne garaze itd ima dobro prikazano na sajti www.railserbia.net morate biti registrovani ja sam probao da prenesem postove ali nisam uspio wil cojot probaj ti :vops:
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Ned Maj 15, 2011 2:55 pm

Uh, ne znam gde je tema, ako mozes da mi das link pravo na temu da ne kopam.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1370
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 271
Pohvalio: 809

Postod Siniša » Ned Maj 15, 2011 7:09 pm

Novi Sad i Nis vape za tramvajem. Subotici je takodje potreban, a verujem i Kragujevcu.
Nis, koliko je meni poznato, treba da radi na izmestanju zeleznicke pruge kroz grad, odnosno trebalo bi da se izgradi spoj pruge za Zajecar sa prugom za Pirot, tj. da obilazi grad. Neki su predlozi da se nakon toga pruga kroz Nis preuredi za tramvajski saobracaj.
Za Novi Sad postoji jos kao ideja da se pruga za Beocin elektrifikuje i uvede prigradska zeleznica. Naime, kako sam cuo pricu, sadasnji vlasnik secerane u Beocinu ima interes da elektrifikuje prugu pa se razmatra da se ona koristi za teretno-industrijski i gradski prevoz.
Inace, 1993 je izasla jedna studija grupe autora o mogucnosti ponovnog uvodjenja tramvaja u Novom Sadu, Nisu i Subotici, kao i u Kragujevcu i unapredjenju u Beogradu. Na zalost, naslova se ne mogu da setim, knjiga postoji u Narodnoj Biblioteci, ako imate vremena, pokusajte da je pronadjete, ima zanimljivih ideja.
Kragujevac i Sombor su gradovi koji su imali planove za gradnju tramvaja ali nikad nisu izgradjeni. Kragujevac je 1910. predlozio 3 linije. Interesantno, pre 100 godina su bili vise bili zainteresovaniji za gradnju tramvaja nego danas. Danas je vise u igri trolejbus.
Pohvale za post: 1
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Ned Maj 15, 2011 7:15 pm

Ali pre 100 godina tramvaj je bio popularan, a nakon drugog svetskog rata autobus se pojavio kao jeftin, fleksibilni vid prevoza. Ne znam kako bi NS uveo tramvaje a da ne naruši sadašnju super mrežu, ali u nekoj većoj studiji mogao bi se uraditi sistem tramvaja ili LRT-a sa tačkama presedanja na Železničkoj stanici i na Limanu.
Pohvale za post: 1
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1370
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 271
Pohvalio: 809

Postod Siniša » Ned Maj 15, 2011 7:34 pm

Po pisanju "Dnevnika" iz 8.2.2003. radjena je studija 1997. koja predvidja dva pravca:
1. Futoški put - Jevrejska- Bulevar Mihajla Pupina - Varadinski most - podgrade Petrovaradinske tvrdave
2. Zeleznicka stanica- Bulevar Oslobodjenja- Most Slobode- Sremska Kamenica

Isti list je pisao u clanku "Obecani tramvaj nikad nije stigao" iz 12.10.2003. o studiji iz 1983. sledece:
"...Dve godine pravljena je studija o gradskom i prigradskom saobraćaju u kojoj je učestvovao „Investprojekat”, u saradnji sa Zavodom za saobraćaj, GRAS- om i „Juginusom” iz Beograda. Analiza je pokazala da će do početka novog stoleća javni gradski i prigradski saobraćaj biti glavni prevoznici, a individualni prevoz će biti smanjen. Gradske linije će omogućiti da se bez presedanja iz autobusa u autobus stigne s jednog na drugi kraj grada. Planiralo se da se u gradu do 2000. godine uvede šest tramvajskih i 11 autobuskih linija. Kao što znamo, ništa od planiranog se nije desilo. Po ovoj studiji, trebalo ja pre dve godine da počnemo da se vozimo tramvajem od Novog naselja do Petrovaradina, od Novog naselja do Mišeluka, od Novog naselja do centra, od centra do Mišeluka, od Železničke stanice do Petrovaradina i od Sremske Kamenice do Železničke stanice..."
Pohvale za post: 1
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8304
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3011
Pohvalio: 738

Postod boca-ica » Ned Maj 15, 2011 10:39 pm

.... tramvajem ...od Sremske Kamenice do Železničke stanice..."
Kako kroz auto tunel ?

Mada nikada nisam razumeo odsustva električnih vozila u NS i ostalim ravničrskim gradovima sa širokim ulicama
Čak šta više nije li NS vadio tramvajske šine iz kolovoza

Bojim se da će pre posegnuti za plinskim bocama na krovovima autobusa nego za trolejbusima i tramvajima samo da bi dokazali
po svaku cenu, da kao zasebna gografgsko politička celina ima svoj put razvoja, koj je se razlikuje od Beograda

Bolje bi bilo da se drže ekološko finansiskih pokazatelja nego idividulanosti jer globalizacija je daleko odlmakla u svemu.
a to pravilo važi ne samo za njih nego i za Beograd i za sve
Poslednja izmena od boca-ica u Ned Maj 15, 2011 10:41 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Ned Maj 15, 2011 10:50 pm

Ja apsolutno ne mislim da oni odbijajuću da uvedu tramvaj tvore politički identitet. Čak šta više, svaka regija bi volela da ima razvijene transportne sisteme. Ili da više liči na Segedin/Temišvar/Osijek nego na neki nerazvijeniji grad. Ali, nemaju novca, jasno je - tramvaj je preterano skup.
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Uto Maj 17, 2011 3:42 pm

Slika
Mad Monkey
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 49
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 8:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Mad Monkey » Uto Maj 17, 2011 10:06 pm

Mislim da bi u Novom Sadu mogla relativno lako da se napravi bar jedna LRT linija. (Koristim izraz LRT jer podrazumeva značajno viši nivo usluge od tramvaja, iako su vozila ista)
Od Petrovaradina do Veternika može da prođe bez ikakvog kopanja, samo bulevarima, koji nemaju mnogo ukrštanja sa drugim ulicama i Varadinskim mostom.
Ne poznajem dovoljno gradski prevoz u Novom Sadu, ali čini mi se da je to jedan od najopterećenijih poteza, uz 7-icu.

Što se tiće NIša, sadašnja trasa pruge kroz grad je savršena za to kada se pruga izmesti. Mogu da se proguraju 2 koloseka.
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Uto Maj 17, 2011 10:52 pm

Glupo je što je u NS Veternik druga zona i prigradski saobraćaj, a Šangaj, Kamenica, Petrovaradin, Sajlovo, Adice nisu, tj. ne bi ni trebalo da budu, ali mislim da gradski prevoz treba da obuhvata i okolinu, a prigradski za putovanja duža od 30-40 min
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16346
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2239
Pohvalio: 407

Postod vucko » Uto Maj 17, 2011 10:54 pm

Oko NS-a ima danasnja vest.Njihov urbanisticki zavod projektuje plan za 5ti most negde ka jugu koji ide a jos nisu poceli ni zezeljev novi da grade,ni 4ti franca josefa.

Isto ko u BG-u bole ih uvo za tramvaje i metro,ima da furaju automobile ko sasavi.

@monkey-JC denton in the fresh! :P
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Uto Maj 17, 2011 11:14 pm

Mad Monkey napisao:Što se tiće NIša, sadašnja trasa pruge kroz grad je savršena za to kada se pruga izmesti. Mogu da se proguraju 2 koloseka.

Ја и даље нисам баш сигуран да би то било добро решење. Постојећа пруга нигде не иде паралелно са улицама, него их сече. Таква траса трамваја, са гомилом укрштања, губи сврху.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Uto Maj 17, 2011 11:59 pm

Pa u Niš ako bi se uvodili tramvaji, najlogičnije bi bilo kroz Bulevar Nemanjića i kroz Bulevar Zorana Đinđića. Recimo

Linija 1: Železnička stanica - Niška banja
Linija 2. Kružna (Bulevar Nemanjića - Bulevar Đinđića)
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Čet Dec 22, 2011 12:09 pm

Inđija koja ima oko 26 hiljada stanovnika u samom gradu trudi se da organizuje kružnu liniju u dva smera kroz grad. Na svim stanicama istaknute su mape, redovi vožnje, po centru i transparenti i reklame čak! Na gradskim linijama voze ikarbus midibusi, a na prigradskim SOR čini mi se. Ono što je za zameriti je što i na prigradskim i na gradskim piše samo: Kružna linija smer A/B.

Ionako komplikovana mreža gradskih linija dodatno je proširena i sad to izgčeda ovako:

Slika
Poslednja izmena od Матеја Бељан u Čet Dec 22, 2011 12:15 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Miki BGD i 4 gosta