Javni prevoz u Srbiji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Nikola NS
Intermediate
Postovi: 123
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 197
Pohvalio: 68

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Nikola NS » Uto Dec 12, 2017 2:11 am

Истина је да ЈГСП Нови Сад возни парк у последње две године доста редовно обнавља, али сви остали аспекти јавног превоза су у прилично лошем стању.

До пре неколико година плате возача су биле пристојне, а онда је гомила људи запослена у администрацији преко странке па су плате морале бити смањене. Наравно, тај партијски кадар ништа не ради, а неки ни не долазе на посао. Онда су возачи почели масовније да одлазе у иностранство, што је кулминирало овог лета када на десетине полазака (углавном на градским линијама) у току дана није реализовано. Ван шпицева се и није толико примећивало, али у шпицу је било страшно јер би се реализовала два поласка па би се један прескочио и тако редом. Практично није било интервалског реда вожње већ се интервал мењао (10 минута, 10 минута, 20 минута, 10 минута итд.). ЈГСП је упорно обмањивао грађане причом како аутобуси касне због радова на улицама иако смо сви знали у чему је проблем (ЈГСП има око 1200 запослених па се приче брзо шире по граду). Онда је дошао јесењи/зимски ред вожње који је значајно редукован у односу на претходне године и незнато појачан у односу на летњи. Нпр. линија коју свакодневно користим је појачана само једним возилом у шпицу (са 8 на 9 возила), док је ван шпица остао исти интервал као у летњем реду вожње. Наравно, резултат је гужва у свако доба дана и вечери и честа ситуација да људи остају на станицама јер не могу да уђу у возила.

Проблем је и што ЈГСП већ годину-две обавља уговорени превоз за фабрике које имају погоне у индустријским зонама и на те линије шаље најновија возила (зглобне „Икарбусе“ купљене прошле године) па су скоро сваки дан редовни соло аутобуси стари по 20-25 година на линијама које су годинама зглобне (4, 7 и 8 ). И одржвање је све горе, често не раде врата (чак и на новим „Икарбусима“), дисплеји се кваре, аутобуси се недељама на перу споља па се не види задњи диспеј (ако уопште ради),... Знам да ће Београђани рећи да је у Београду много горе стање, али ми смо навикли да се аутобуси добро одржавају.

Систем наплате карата није модернизован ни после 10 година и шест-седам неуспелих тендера, а у последње две године о томе нема ни речи већ се и даље користе застареле машинице за које више није могуће купити резервне делове или обичне штампане карте. Мрежа линија не прати развој града и непрактична је (нпр. да би се дошло из северних до западних делова града мора се проћи кроз центар и губити 30-40 минута иако постоји директна траса којом би се стизало за 15-20 минута). У претходних 15 година увели су само две нове линије од којих једна постоји само због тржног центра, а друга има прилично нелогичну трасу. Толико су лењи да су новоотворни булевари по две-три године били без јавног превоза упркос великом броју нових стамбених зграда.

На крају, од јануара би појединачне и месечне радничке карте у првој зони требало да поскупе 17%, што је сулудо имајући у виду да квалитет превоз никад није био лошији (или барем од санкција деведестих). Новосадски јавни превоз некада је био пример добро организованог превоза. Нажалост, више није.
Pohvale za post: 6
becks89
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3620
Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 1092
Pohvalio: 200

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod becks89 » Uto Dec 12, 2017 7:59 am

Sve to mi je itekako poznato, sećam se da su ljudi iz naselja recimo znatno bližih Beogradu išli u JGSP u NS da voze jer su bili i bolji uslovi i bolja plata. Takođr, tačno je da recimo u odnosu na pre dve-tri godine nivo održavanja opao, što me i ne čudi obzirom da sam upoznat da je baš kao i u BGu tabak presavijen baš tu kod plate ovih što zarađuju firmi. O partijskim kancerima ne treba trošiti reči, uništavaju i uništiće sve.
Što se organizacije tiče, uopšte mi je totalno suludo koristiti gradski prevoz za taj uži deo grada, pešaka možeš stići mnogo brže i pritom bar meni je veći užitak.
Složiću se sa tobom da nama koji su navikli na Bg to izgleda bolje nego Vama koji to svakodnevno koristite, a BG i nije neki primer po kome bi se trebalo gledati i meriti.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Žika
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1894
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1221
Pohvalio: 459

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Žika » Uto Dec 12, 2017 12:01 pm

Ne samo iz bližih, već su kompletne porodice selili u NS. Razlika u platama je bila velika da bi se u zadnjih par godina skoro pa izjednačila.

Bilo smo gosti par puta JGSP Novi Sad i obilazeći pogon sa direktorom, direktorom održavanja imali smo uvid u kompletno održavanje. Naravno iskoristio sam priliku da popričam i sa samim radnicima, poslovođama i tako video ozbiljnost i kvalitet njihovog održavanja. Naravno to traži i pune magacine tj brzu službu nabavke. Nažalost to je bilo pre desetak godina i puno se stvari promenilo u međuvremenu.

PS , kolenica im je odlična u menzi. :kk:
Pohvale za post: 2
gishko
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 352
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 514
Pohvalio: 1887

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod gishko » Uto Dec 12, 2017 2:19 pm

Ne treba čekati da se stanje pogorša, već kod prvog smanjenja plata generalni štrajk (potpuna obustava saobraćaja).


Sent from my iPhone using Tapatalk
3541
Beginner
Postovi: 79
Pridružio se: Ned Avg 27, 2017 1:27 am
Kontakt:
Pohvaljen: 163
Pohvalio: 106

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod 3541 » Sre Dec 20, 2017 4:12 am

Niš.
Prikačeni fajlovi
nis9988.jpg
nis9988.jpg (110.21 KiB) Pogledano 392 puta
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta