Javni prevoz u Srbiji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Nikola NS
Intermediate
Postovi: 200
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 323
Pohvalio: 86

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Nikola NS » Uto Dec 12, 2017 2:11 am

Истина је да ЈГСП Нови Сад возни парк у последње две године доста редовно обнавља, али сви остали аспекти јавног превоза су у прилично лошем стању.

До пре неколико година плате возача су биле пристојне, а онда је гомила људи запослена у администрацији преко странке па су плате морале бити смањене. Наравно, тај партијски кадар ништа не ради, а неки ни не долазе на посао. Онда су возачи почели масовније да одлазе у иностранство, што је кулминирало овог лета када на десетине полазака (углавном на градским линијама) у току дана није реализовано. Ван шпицева се и није толико примећивало, али у шпицу је било страшно јер би се реализовала два поласка па би се један прескочио и тако редом. Практично није било интервалског реда вожње већ се интервал мењао (10 минута, 10 минута, 20 минута, 10 минута итд.). ЈГСП је упорно обмањивао грађане причом како аутобуси касне због радова на улицама иако смо сви знали у чему је проблем (ЈГСП има око 1200 запослених па се приче брзо шире по граду). Онда је дошао јесењи/зимски ред вожње који је значајно редукован у односу на претходне године и незнато појачан у односу на летњи. Нпр. линија коју свакодневно користим је појачана само једним возилом у шпицу (са 8 на 9 возила), док је ван шпица остао исти интервал као у летњем реду вожње. Наравно, резултат је гужва у свако доба дана и вечери и честа ситуација да људи остају на станицама јер не могу да уђу у возила.

Проблем је и што ЈГСП већ годину-две обавља уговорени превоз за фабрике које имају погоне у индустријским зонама и на те линије шаље најновија возила (зглобне „Икарбусе“ купљене прошле године) па су скоро сваки дан редовни соло аутобуси стари по 20-25 година на линијама које су годинама зглобне (4, 7 и 8 ). И одржвање је све горе, често не раде врата (чак и на новим „Икарбусима“), дисплеји се кваре, аутобуси се недељама на перу споља па се не види задњи диспеј (ако уопште ради),... Знам да ће Београђани рећи да је у Београду много горе стање, али ми смо навикли да се аутобуси добро одржавају.

Систем наплате карата није модернизован ни после 10 година и шест-седам неуспелих тендера, а у последње две године о томе нема ни речи већ се и даље користе застареле машинице за које више није могуће купити резервне делове или обичне штампане карте. Мрежа линија не прати развој града и непрактична је (нпр. да би се дошло из северних до западних делова града мора се проћи кроз центар и губити 30-40 минута иако постоји директна траса којом би се стизало за 15-20 минута). У претходних 15 година увели су само две нове линије од којих једна постоји само због тржног центра, а друга има прилично нелогичну трасу. Толико су лењи да су новоотворни булевари по две-три године били без јавног превоза упркос великом броју нових стамбених зграда.

На крају, од јануара би појединачне и месечне радничке карте у првој зони требало да поскупе 17%, што је сулудо имајући у виду да квалитет превоз никад није био лошији (или барем од санкција деведестих). Новосадски јавни превоз некада је био пример добро организованог превоза. Нажалост, више није.
Pohvale za post: 6
becks89
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3787
Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 1393
Pohvalio: 212

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod becks89 » Uto Dec 12, 2017 7:59 am

Sve to mi je itekako poznato, sećam se da su ljudi iz naselja recimo znatno bližih Beogradu išli u JGSP u NS da voze jer su bili i bolji uslovi i bolja plata. Takođr, tačno je da recimo u odnosu na pre dve-tri godine nivo održavanja opao, što me i ne čudi obzirom da sam upoznat da je baš kao i u BGu tabak presavijen baš tu kod plate ovih što zarađuju firmi. O partijskim kancerima ne treba trošiti reči, uništavaju i uništiće sve.
Što se organizacije tiče, uopšte mi je totalno suludo koristiti gradski prevoz za taj uži deo grada, pešaka možeš stići mnogo brže i pritom bar meni je veći užitak.
Složiću se sa tobom da nama koji su navikli na Bg to izgleda bolje nego Vama koji to svakodnevno koristite, a BG i nije neki primer po kome bi se trebalo gledati i meriti.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2187
Pohvalio: 705

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Žika » Uto Dec 12, 2017 12:01 pm

Ne samo iz bližih, već su kompletne porodice selili u NS. Razlika u platama je bila velika da bi se u zadnjih par godina skoro pa izjednačila.

Bilo smo gosti par puta JGSP Novi Sad i obilazeći pogon sa direktorom, direktorom održavanja imali smo uvid u kompletno održavanje. Naravno iskoristio sam priliku da popričam i sa samim radnicima, poslovođama i tako video ozbiljnost i kvalitet njihovog održavanja. Naravno to traži i pune magacine tj brzu službu nabavke. Nažalost to je bilo pre desetak godina i puno se stvari promenilo u međuvremenu.

PS , kolenica im je odlična u menzi. :kk:
Pohvale za post: 2
gishko
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 445
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 735
Pohvalio: 2558

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod gishko » Uto Dec 12, 2017 2:19 pm

Ne treba čekati da se stanje pogorša, već kod prvog smanjenja plata generalni štrajk (potpuna obustava saobraćaja).


Sent from my iPhone using Tapatalk
3541
Intermediate
Postovi: 176
Pridružio se: Ned Avg 27, 2017 1:27 am
Lokacija: 381
Pohvaljen: 341
Pohvalio: 1411

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod 3541 » Sre Dec 20, 2017 4:12 am

Niš.
Prikačeni fajlovi
nis9988.jpg
nis9988.jpg (110.21 KiB) Pogledano 2757 puta
Pohvale za post: 1
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8805
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 2978
Pohvalio: 12453

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Somi303 » Sub Jan 20, 2018 1:48 pm

"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 4
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 778
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 399
Pohvalio: 1041

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Norexan » Ned Jan 21, 2018 3:33 am

E ви'ш да могу хибриди да се купе у Србије. :D
Slika
#СВЕПОДМАЧ
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8805
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 2978
Pohvalio: 12453

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Somi303 » Ned Jan 21, 2018 2:28 pm

ГМ је сад први град у Србији у којем јгп обављају искључиво хибридни аутобуси. Прво па мушко :mrgreen:
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 2
becks89
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3787
Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 1393
Pohvalio: 212

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod becks89 » Ned Jan 21, 2018 3:53 pm

Za sada još nezvanično, ali i u Beograd je stigao jedan Volvo hibrid, novije generacije od ovih :)
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Kesha
Intermediate
Postovi: 232
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 316
Pohvalio: 309

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Kesha » Ned Jan 21, 2018 5:44 pm

Nadam se da će ta informacija postati zvanična, pa da nam samo ostane da saznamo kod koga taj bus ide :)
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8805
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 2978
Pohvalio: 12453

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Somi303 » Pon Jan 22, 2018 12:09 am

Још један светао пример ван Бг-а, овога пута са севера. Потпуно ремонтован ИК161 :sesir:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Аутор ДушанМан са форума аутобуси.нет
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 8
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2187
Pohvalio: 705

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Žika » Pon Jan 22, 2018 12:30 am

Kakva kombinacija felni, prva i treća osovina na trileks 20 a srednja/pogonska na jednodelnoj 22,5. Biće glavobolja u službi nabavke. Mogli su da promene glavčine i stave iste 22,5 felne.
spatiotecte
Expert
Postovi: 9789
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6300
Pohvalio: 1480

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod spatiotecte » Pon Jan 22, 2018 12:31 am

Izasao iz fabrike. :)
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5516
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4411
Pohvalio: 11640

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Дошљак » Pon Jan 22, 2018 1:16 am

Oвај Икар је просто невероватан пример односа према возилу у Србији. Свака част Суботица трансу, надам се да ће их овај аутобус лепо служити и на крају завршити у музеју :)
Pohvale za post: 2
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 392
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 302
Pohvalio: 1302

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod hiavata » Pon Jan 22, 2018 10:28 am

Kakav je 161! :O Zna li se ko je radio remont?
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1370
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 271
Pohvalio: 809

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Siniša » Pon Jan 22, 2018 7:17 pm

Milina gledati ovaj remontovani IK-161,jedino mi utisak malo kvare ove klupe sa nalepljenim jastucima. Mogli su neke bolje klupe da stave, ali razumem da su pare bile u pitanju. Dobro je i ovako.
becks89
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3787
Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 1393
Pohvalio: 212

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod becks89 » Pon Jan 22, 2018 11:26 pm

hiavata napisao:Kakav je 161! :O Zna li se ko je radio remont?

Subotica trans, sami su za sebe radili remont :-)

Kesha napisao:Nadam se da će ta informacija postati zvanična, pa da nam samo ostane da saznamo kod koga taj bus ide :)

Potvrđujem, a nadam se uskoro i prilici za slikanje, poziv sam dobio :) Tada otkrivamo sve detalje :)
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2742
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4055
Pohvalio: 3100

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Uto Jan 23, 2018 1:07 am

Ikar prelepo izgleda. Svaka čast Subotičanima! :wink:
Džepni rečnik srpskih nadležnih organa:
Spoiler!
Nismo obavešteni - Ne cimamo se zbog jedne prijave
Nismo nadležni - Ne možemo vam opisati koliko nas zabole
Ruke su nam vezane - Naša služba je na nečijem platnom spisku
A vi ste? - Bolje sam daj ime da te ne bi posle mi tražili
A što vas to interesuje? - A ko s' ti i šta zabadaš nos?
Nama je bitno da bude mir - Ne talasaj previše da ne bi svašta bilo
Pohvale za post: 1
3541
Intermediate
Postovi: 176
Pridružio se: Ned Avg 27, 2017 1:27 am
Lokacija: 381
Pohvaljen: 341
Pohvalio: 1411

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod 3541 » Pet Jan 26, 2018 7:11 pm

Суботица...
Prikačeni fajlovi
7777.jpg
7777.jpg (110.6 KiB) Pogledano 1839 puta
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5094
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2637
Pohvalio: 3700

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod solecar » Pet Jan 26, 2018 7:21 pm

Šta se to desailo pa su svi osim Beograda prešli sa tramvaja na autobuse?
Slika

Slika
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5516
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4411
Pohvalio: 11640

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Дошљак » Sub Jan 27, 2018 12:39 pm

Масовна производња аутобуса у СФРЈ.
profa_chb
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 267
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 9:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 315
Pohvalio: 238

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod profa_chb » Sub Jan 27, 2018 12:55 pm

Kraći radni vek autobusa, koji onda podrazumeva češće obnavljanje voznog parka (i srećne radnike u plavim mantilima jer imaju pta da rade).

Cena nafte? Moda? Imajmo u vidu da su se autobusi (ono što danas smatramo autobusom) pojavili dosta nakon tramvaja. Prvobitni "autobusi" su imali manji kapacitet od tramvaja, Takođe, u tim gradovima su možda bili dotrajali tramvaji, te je neko izračunao da im se ne isplati kupovina novih, i da je tada trenutak da ih ukinu.

Sve u svemu, iše faktora, po mom mišljenju.
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2187
Pohvalio: 705

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Žika » Sub Jan 27, 2018 8:53 pm

Širenje mreže linija daleko skuplja investicija dok za buseve se investicija svede na stanični stub.
Drugo fleksibilnost u slučaju rekonstrukcija, havarija ...
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5094
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2637
Pohvalio: 3700

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod solecar » Sub Jan 27, 2018 8:58 pm

A što onda mi širimo tramvajsku mrežu? Što jednostavno ne počupamo tramvajske šine i kontaktnu mrežu za trole pa svuda lepo ubacimo autobuse? Ima da budemo fleksiblni , Bog da na vidi. :)
Slika

Slika
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2742
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4055
Pohvalio: 3100

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Sub Jan 27, 2018 9:16 pm

Uvek mi je parala uši ta predrasuda da su tramvaji bolji od autobusa samo zato što imaju duži životni vek. Tačno je da tramvaj može da traje i po 50 godina, dok autobus, ma kako bio održavan, posle 20 postaje nepodnošljiv. Ali to je tek delić celokupne priče i računice. Treba gledati širu sliku.

Prvo, tramvaj zahteva mrežu i infrastrukturu. Uz to traži i dosta planiranja jer ne može da se istrasira bilo kuda i svaka promena košta para i vremena. Da ne pričam što za razliku od autobusa je potpuno nefleksibilan i vezan za šine. Kao i struju koja ga napaja, a koja često dolazi iz jednog ili dva izvora. Za razliku od autobusa gde je svako vozilo sam svoja ''elektrana''.
Drugo, iziskuje izgradnju i održavanje trafo stanica i prateće opreme. Što nije samo građevinski i finansijski, nego i birokratski problem. Jer treba naći prostora za trafo stanicu, ne može tek tako da se natrpaju transformatori u nečiji podrum jelte. :D
Treće, u toku rada, on možda čuva sam sebe od zuba vremena, ali zato teško onom asfaltu pored/preko kojeg prolazi. Što nije problem na prostranom NBG gde postoje odvojene zemljane baštice. Ali je muka u starim delovima srpskih gradova koji nemaju prostor za odvojene trase.
Četvrto, tačno je da tramvaj za razliku od autobusa ne zagađuje. Ali zato nije svejedno onome koji živi ili radi blizu njegovih šina. Pa kad prođe grdosija i krenu da trepere sijalice, aparati, a bogami i zidovi... Sve je to takođe jedna vrsta problema i troška koju neko mora da plati. Istina, sad je toga mnogo mnogo manje. Ali nekad je to bio itekako veliki problem. Tramvaj sebe poštedi, al ti zato istroši zgradu i sve u njoj za sve pare.
Peto, autobus kad prelazi preko lošeg kolovoza, može samo da proširi rupu. A tramvaj kad prelazi, ne samo što ga melje, nego ako je izolacija loše urađena a odmah ispod šina postoje instalacije (što je fala bogu slučaj sa 80% ulica širom Srbije), on u zemlju neminovno ispušta tzv. lutajuće struje. Te struje nalaze svoj put do instalacija ispod i u kontaktu sa njima prave elektrohemijsku koroziju. Što dovodi do pucanja cevi odnosno propadanja kablova. Što dalje znači da neko to mora da zakrpi i popravi. Ili da ga intenzivno održava da bi sprečio takve stvari. A sve to traži pare i radne sate.

Tako da ta ideja da su tramvaji isplatljiviji i trajniji je vrlo relativna. Sami po sebi jesu trajniji. Ali zato sve to naplate kroz druge stvari. I mislim da su upravo ti razlozi i doveli do toga da se u posleratnoj SFRJ više favorizuju autobusi. Još jedna stvar, treba pogledati kakvo je bilo stanje na tržištu tih godina. Ako je u Evropi bilo, npr, tek 10 fabrika tramvaja a 30 fabrika autobusa, naravno da je bilo bolje odabrati ovo gde ima više izbora i mogućnosti. Takođe, za vreme rata najviše se radilo upravo na SUS motorima, na drumskim vozilima i tehnologijama namenjenim njima. I verovatno je posle bilo lakše doći do delova a i školovanih kadrova za drumska vozila, nego za tramvaje. Mislim da su to, i činjenica da je akcenat bio na izgradnji i obnovi zemlje (a tu su drumska vozila nezamenljiva) najviše doprineli da se širom SFRJ pređe na autobuse.
Džepni rečnik srpskih nadležnih organa:
Spoiler!
Nismo obavešteni - Ne cimamo se zbog jedne prijave
Nismo nadležni - Ne možemo vam opisati koliko nas zabole
Ruke su nam vezane - Naša služba je na nečijem platnom spisku
A vi ste? - Bolje sam daj ime da te ne bi posle mi tražili
A što vas to interesuje? - A ko s' ti i šta zabadaš nos?
Nama je bitno da bude mir - Ne talasaj previše da ne bi svašta bilo
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta