Održavanje vozila

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3010
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 16

Postod Матеја Бељан » Uto Maj 17, 2011 3:30 pm

Specijalizacija na forumu napreduje, nadam se da je ovo adekvatna tema.

Evo prvog doprinosa, čekićarsko održavanje vozila. Odmah se setim Andrejeve izjave da unutrađnjost vozila može da podseća na tenk!
Ovo je autobus na liniji 82 (16. maj 2011)

Slika
Slika
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7977
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2667
Pohvalio: 4009

Postod JohnnyLee » Uto Maj 17, 2011 3:52 pm

Slika

окачићу још када будем сликао
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 5
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Uto Maj 17, 2011 6:55 pm

:bash:
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22317
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8949
Pohvalio: 3419

Postod direktor » Sre Maj 18, 2011 10:06 am

Temu treba preimenovati u neodrzavanje vozila posto to sta oni rade nemoze se podvesti pod odrzavanje :bash:
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7168
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1863
Pohvalio: 573

Postod boca-ica » Čet Maj 19, 2011 1:26 pm

Za sve su krivi putnici.... dajte još kontrolora da im mamu maminu putničku... da više ne rade ovakve stvari:

1 Prilikom ulaska u vozilo punici razvalili masku ispod štop svetla
2 Neki ludi putnik u brzini ulaska izlaska iz vozila zanitovao samo rupu u stepeniku umesto celo parče lima, stavio samo komadić
3 U nastupu ludila putničkog šverca zubima odgrizao komad vrata
4 Dok je jedan putnik zagovaro vozača drugi mu dve sijalice skinuo iznad glave
5 Zbog izuzetnog zadovoljstva putnik šoferska vrata častio zaglavivši flašicu coca-cole
6 Zbog vozačevog mira da ne stiska puno dugmice putnici otvarali ručno njegova vrata
7.Lenj putnik nije oprao poklopac sijalice kad je menjao istu
8. Glupavi putnik pravi posao vatrogascima tako što preliva ulje i po karoseriji i poklopcu pa izaziva opasnost

Slika

Molim da se pojača broj kontrolora u autobusima kako ne bi putnici više ovakve štete pravili....
Poslednja izmena od boca-ica u Čet Maj 19, 2011 1:52 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 1
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 5
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Čet Maj 19, 2011 4:51 pm

Зато је најбоље да сва возила, споља и изнутра, буду тамно браон...
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10229
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7007
Pohvalio: 1546

Postod stf » Pet Maj 20, 2011 3:41 pm

Велики плус за тебе Боцо.

Онај текст у Новостима у коме се пише о томе да јадни ГСП чистачи једноставно не могу да стигну да очисте аутобусе јер "наши пријатељи и познаници" намерно користе аутобусе као пљуваонице, посоаре, клозете, контејнере, је огромна срамота, и прање руку од сопствене неодговорности и аљкавости.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7977
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2667
Pohvalio: 4009

Postod JohnnyLee » Pet Maj 20, 2011 4:51 pm

баш ми их је жао
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Uzegli Zejtin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 254
Pridružio se: Čet Maj 05, 2011 10:46 pm
Lokacija: Bežanijska kosa - III MZ
Kontakt:
Pohvaljen: 4
Pohvalio: 0

Postod Uzegli Zejtin » Ned Maj 22, 2011 11:02 am

Текст из Блица, мало ми се стомак преврнуо док сам читао шта пишу:blah::

Propusti kroz šake svaki treći autobus

Оn brine o trećini beogradskih autobusa. Dnevno pogleda bar pet vozila. Radno vreme mu počinje u šest ujutro, na posao dođe u odelu, a tamo ga čeka radna uniforma. Kada ga pitaju gde radiš on ponekad odgovori “u kanalu”, ne želeći da nipodaštava i vređa zanimanje i kolege, iskren i srećan što je tu. Njegovo radno mesto je jedan od 20 kanala koliko ih ima pogon Karaburma.

“Crne ruke - beli hleb”, tako pričaju mehaničari, a jedan od najstarijih u GSP-u je Zoran Nikolić (50).

Ljubav prema ovom poslu rodila se u komšijskoj mini-radionici, gde je počeo kao šegrt. Seća se da je bio preserećan kada je popravio prvi auto i nakon toga je znao kuda će. Završio je zanat i sa 17 godina počeo da volontira u GSP “Beograd”. Zaposlen je 1981. godine u pogonu Karaburma odakle ne odlazi već 30 godina. Često od njega zavisi da li će vozilo izaći na ulicu ili ne. Sve to proverava u svom kanalu, a radi najčešće jutarnje smene.

- Autobus prvo dođe na pumpu, koja se nalazi na ulazu u garažu, da sipa gorivo, potom ide na pranje a onda na tehnički pregled. U šali uvek govorimo ljudima koji ga pregledaju “ma nema tu ništa da se popravlja”, jer želimo da bude što više ispravnih vozila. Međutim, nije uvek tako. Kada prođe pregled, tehničari nama prijavljuju kvarove i onda počinje “spašavanje” - objašnjava Nikolić.
Najvažniji delovi su kočnice i upravljački sistem.


- Sve se stavlja na detaljni pregled. Oslonci, osovine, pa čak i unutrašnjost vozila, stolice, vrata da li se zatvaraju kako treba, ali najvažnije su kočnice i upravljački sistem. Motor kad stane to nije problem, ali kočnice ako, ne daj bože, otkažu to je nagoveštaj havarije. Putnici su ugroženi. Zato, tu ne sme da bude greške. Mada, sve je to gvožđurija, dešavaju se kvarovi, ali mi spašavamo sve - objašnjava Nikolić.


U ovom pogonu vozila se popravljaju i farbaju. Nikolić prilazi starom “Ikarbusu” i pokazuje nam koliko je trenutno zreo za otpad, a pokušava da nagovesti kakav će biti posle remonta. Šasija je na izmaku, pod truo, a radnici trenutno menjaju kutije koje drže taj pod.


- Putnici često i ne znaju na čemu stoje kad su u vozilu. To su sve šipke i gvozdene kutije koje drže pod autobusa. Sve će to da se zameni, biće on kao nov, nećemo ga pustiti napolje dok ne bude takav - kaže Nikolić dodajući da su ipak ubedljivo najbolji autobusi nemačke marke “man”.


U voznom parku ih ima više od 150, a oko 90 je Beograd dobio kao poklon od Japana. U pogonu Karaburma ima 53 “japanca”. Ostali su u Novom Beogradu. Ne kvare se često, vidi se šta je dobar autobus, priča Nikolić, koji se na opasku zamenika direktora pogona setio i jednog koji dosta liči na ovog danas.


- Došao je u Beograd otprilike kada sam ja počeo da radim, negde početkom osamdesetih godina. To je model “Man UG 890”. Zvali smo ga Radojka i Tine Živković, melem na rani u to vreme, svi smo slušali njihovu muziku i po njima su i ovi sjajni harmonika autobusi dobili ime. Danas su bez premca žuti “japanci”, nema boljih. To maltene i da ne mora da se popravlja. Šalim se, sve se vremenom kvari, ali oni su najizdržljiviji - kaže Zoran Nikolić.

Pedantnost = Japan

Delegacija koju šalje Ambasada Japana dolazi jednom godišnje da obiđe sve što je poklonila Beogradu. Nisu to samo autobusi, tu je i alat, prese i ostala pomagala za rukovanje i održavanje “žutih ptica”. Svi u pogonu frapirani su kada vide koliko su Japanci pedantni. Kada dođu onda traže spisak “crno na belo” šta je sve od uređaja koji su poklonilu u funkciji a šta nije. - Jednom su nas čak i prekorili. Presa se pokvarila, a mi smo je ostavili na istom mestu gde je bila. Došla je žena, pokazala prstom na nju i rekla “ova presa nije u funkciji”. Vidi se da su stručni - pričaju radnici i poslovođe.

Tri sata odvrtali zavrtnje

- U poslednje vreme najteži posao je bio kada smo skidali krug na sredini jednog zglobnog autobusa. To je toliko upeklo i korodiralo da satima nismo mogli da odvrnemo dva zavrtnja. Tri sata smo se mučili i na kraju nekako uspeli - prepričava Zoran Nikolić.

Извор: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/255348/Propusti-kroz-sake-svaki-treci-autobus
Poslednja izmena od Uzegli Zejtin u Ned Maj 22, 2011 11:05 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Сир.
kingmanowar
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 362
Pridružio se: Sre Feb 10, 2010 2:22 pm
Pohvaljen: 80
Pohvalio: 92

Postod kingmanowar » Ned Maj 22, 2011 11:16 am

Mislim da bi bilo dobro da se ovom dnevnom listu obratimo sa jednim zvanicnim tekstom beobuid foruma sa dokumentovanim slikama o odrzavanju vozila!!
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7168
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1863
Pohvalio: 573

Postod boca-ica » Ned Maj 22, 2011 11:32 am

,,- U poslednje vreme najteži posao je bio kada smo skidali krug na sredini jednog zglobnog autobusa. To je toliko upeklo i korodiralo da satima nismo mogli da odvrnemo dva zavrtnja. Tri sata smo se mučili i na kraju nekako uspeli - prepričava Zoran Nikolić,, :laugh: :lool: :laugh:


Da se povremeno skidalo i kontrolisalo stanje ne bi ,,zapeklo ,, itd.. itd...
tip sam sebi skače u stomak :bash: :bash: :bash:

zapravo govori više o ne organizovanosti uprave koja, svoj višak zaposlenih , mazi , umesto da pomažu čoveku - majstoru,
svi bi oni na njegova leđa a i naša , do svoje penzije - d o k l e :rant: :shok: :rant:

više od deset zaposlenih na jedno vozilo .... a vozila ko ...... , eto fotografija iznad kolko oćeš a biće i još ...
višak zaposlenih ne treba na ulicu nego u održavanje tj. jednostavno u o p e r a t i v u pa će održavanje biti ki bombona
Poslednja izmena od boca-ica u Ned Maj 22, 2011 11:40 am, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
RockerSVK
Higher intermediate
Postovi: 928
Pridružio se: Sub Apr 28, 2007 12:24 pm
Lokacija: Pressburg
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 9

Postod RockerSVK » Ned Maj 22, 2011 11:52 am

Одржавање на Карабурми је свима познато. Недавно су чак заборавили да ставе амортизере на један бус а исти је без њих возио месец дана а сада је опет у расходу :bash:
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3010
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 16

Postod Матеја Бељан » Ned Maj 22, 2011 2:56 pm

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/255348/Propusti-kroz-sake-svaki-treci-autobus

Evo detaljnog teksta o održavanju vozila sa slikama.
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10229
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7007
Pohvalio: 1546

Postod stf » Ned Maj 22, 2011 5:05 pm

Прво Новости, па Блиц.....каква је ово кампања ГСП-а!? Возила су им све очајнија и распаднутија, а они се бацили на плаћене текстове. Стварно, за сваку похвалу. :notok:
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
RockerSVK
Higher intermediate
Postovi: 928
Pridružio se: Sub Apr 28, 2007 12:24 pm
Lokacija: Pressburg
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 9

Postod RockerSVK » Ned Maj 22, 2011 8:16 pm

И што је највећа иронија, сада се пропагира најгори погон ГСПа - Карабурма.
dare
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1763
Pridružio se: Ned Dec 20, 2009 7:14 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 466
Pohvalio: 580

Postod dare » Ned Maj 22, 2011 8:24 pm

Autobusi su sve gori kako gsp tako i privatni odrzavanje je nula dobre autobusi polako unistavaju .Uzas :rolleyes: :bash: :bash: :bash:
vrachar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2662
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 5:59 pm
Lokacija: Interzone
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod vrachar » Ned Maj 22, 2011 8:28 pm

Mogu da placaju PR tekstove do sutra, ali dovoljno je videti onu tugu od servisa na slikama da bi se shvatilo zasto autobusi izgledaju tako kako izgledaju.
Velika, cista, poslovna zgrada --
Novac u rukama!
Prljavo djubre na ulazu grada --
Novac u rukama!
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1092
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 3

Postod Александар » Ned Maj 22, 2011 9:23 pm

To je zato što su na javnom domenu osvanule fotografije i brojke izgorelih autobusa i ostali podaci GSP-a, naravno, najvećim delom iz tog pogona pa sada pokušavaju da izvade situaciju. Pogledajte kako se pravdaju za kočnice, što je opet rezultat korumpiranosti i onog tendera kada su po ceni originalnih naručene trostruko jeftinije falš kočnice iz male privrede, zbog čega je broj saobraćajnih nesreća bio povećan jedno vreme. Inače, da li vam pada na pamet zašto su šefovi pogona naložili portirima i čuvarima da ne dozvole fotografisanje unutar pogona, a ni u bližoj okolini.
Poslednja izmena od Александар u Ned Maj 22, 2011 9:25 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Slika
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 5
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Pon Maj 23, 2011 8:55 am

Од свих превозника, једино Ласта заслужује похвале, и за стање, и за чистоћу аутобуса. Приватници се мање-више, како који, труде да им возила на нешто личе, али ГСП је катастрофа. Могу само да замислим на шта ће КАФ-ови личити после пар година употребе.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7168
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1863
Pohvalio: 573

Postod boca-ica » Pon Maj 23, 2011 9:44 am

Ko sto rekoh ima još, naplata raznih vrsta karata, naplata od reklamnog prostora spolja i u unutra, naplata od osiguranja oštecenja vozila ...
i naravno upliv novca iz gradskog buđeta i opet nije dovoljno nego mora ovako :laugh: :lool: :laugh: krivi putnici ... krivi što trpe ... :bash:

Slika

jel to beše spada u održavanje :P
Poslednja izmena od boca-ica u Pon Maj 23, 2011 9:48 am, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7168
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1863
Pohvalio: 573

Postod boca-ica » Pon Maj 23, 2011 10:07 am

Ako je nekome malo i a dalje misli da najvecu stetu nanose putnici a ne zaposleni evo onda jos :rant: :shok: :rant:

Slika


š t r o k a , k a r a b u đj e nj e , n e b r i g a, n e s t r u č n o s t i t d....
neko u stanu tako da Vam popravlja i održava :bash:
em što bi ste ga n a j u r i l i a ne retko bi palo i t a b a nj e , a ovaki iz god. u god. , iz meseca u mesec redovno se bogato placa
zašta , i dokle , i još dodatno da placamo ,,žutace,, .....
Dajemo im i nova vozila , oni ce ih u n i š t i t i ............... :violina:
Poslednja izmena od boca-ica u Pon Maj 23, 2011 4:44 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
veb983
Intermediate
Postovi: 335
Pridružio se: Ned Maj 16, 2010 9:28 am
Lokacija: Stepa / Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 106
Pohvalio: 1121

Postod veb983 » Uto Maj 24, 2011 12:02 am

Mislim da bi bilo dobro da se napise garazni broj vozila sa svake slike da bi se znalo tacno koja vozila imaju ostecenja.. tako mozda nesto i preduzmu :rolleyes:
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7168
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1863
Pohvalio: 573

Postod boca-ica » Uto Maj 24, 2011 6:35 am

Da im pisem garažni broj ? Ne, ima ih i previše koj čačkaju uvo a primaju platu u GSBu još i alat i krpe za brisanje da nosimo kako bi mogli istovremeno nesmetano oba uha da čačkaju . Više od desetoro ih ima po jednom vozilu hajde pokušaj da nabroiš dođem do 5-6 i ne znam dalje

Ne smeta meni starost vozila , mogu da se vozim i u old tajmerima :) tako i tako brzina kretanja na ulicama je mala

smeta mi dobro plaćena š t r o k a , k a r a b u đj e nj e , n e b r i g a, n e s t r u č n o s t i t d.... a prikazana na slikama :dil:
Poslednja izmena od boca-ica u Uto Maj 24, 2011 6:40 am, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10229
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7007
Pohvalio: 1546

Postod stf » Uto Maj 24, 2011 11:11 am

Ја предлажем да напишемо маил Новостима и Блицу, као реакцију на ПР текстове, и да им напишемо деманти, са линком ка овој теми, уз молбу да напишу и другу страну приче, односно, мишљење путника, наравно са фотккама.

Ово је прави медијски мрак у демократији. По медијима испада да је ГСП вредна и узорна фирма коју немилице уништавају њени некултивисани путници. :rolleyes:
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3010
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 16

Postod Матеја Бељан » Uto Maj 24, 2011 11:48 am

Mnogo će se potresti od naših mailova... Znaju oni šta i kako objavljuju i zašto

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta