Šta je novo?

Održavanje vozila

Matt

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2007.
Poruke
3.167
Pohvaljen
4
Lokacija
Batajnica
Specijalizacija na forumu napreduje, nadam se da je ovo adekvatna tema.

Evo prvog doprinosa, čekićarsko održavanje vozila. Odmah se setim Andrejeve izjave da unutrađnjost vozila može da podseća na tenk!
Ovo je autobus na liniji 82 (16. maj 2011)

dsc03868pq.jpg

dsc03870q.jpg
 
Temu treba preimenovati u neodrzavanje vozila posto to sta oni rade nemoze se podvesti pod odrzavanje :bash:
 
Za sve su krivi putnici.... dajte još kontrolora da im mamu maminu putničku... da više ne rade ovakve stvari:

1 Prilikom ulaska u vozilo punici razvalili masku ispod štop svetla
2 Neki ludi putnik u brzini ulaska izlaska iz vozila zanitovao samo rupu u stepeniku umesto celo parče lima, stavio samo komadić
3 U nastupu ludila putničkog šverca zubima odgrizao komad vrata
4 Dok je jedan putnik zagovaro vozača drugi mu dve sijalice skinuo iznad glave
5 Zbog izuzetnog zadovoljstva putnik šoferska vrata častio zaglavivši flašicu coca-cole
6 Zbog vozačevog mira da ne stiska puno dugmice putnici otvarali ručno njegova vrata
7.Lenj putnik nije oprao poklopac sijalice kad je menjao istu
8. Glupavi putnik pravi posao vatrogascima tako što preliva ulje i po karoseriji i poklopcu pa izaziva opasnost



Molim da se pojača broj kontrolora u autobusima kako ne bi putnici više ovakve štete pravili....
 
Зато је најбоље да сва возила, споља и изнутра, буду тамно браон...
 
Велики плус за тебе Боцо.

Онај текст у Новостима у коме се пише о томе да јадни ГСП чистачи једноставно не могу да стигну да очисте аутобусе јер "наши пријатељи и познаници" намерно користе аутобусе као пљуваонице, посоаре, клозете, контејнере, је огромна срамота, и прање руку од сопствене неодговорности и аљкавости.
 
Текст из Блица, мало ми се стомак преврнуо док сам читао шта пишу:blah::

Propusti kroz šake svaki treći autobus

Оn brine o trećini beogradskih autobusa. Dnevno pogleda bar pet vozila. Radno vreme mu počinje u šest ujutro, na posao dođe u odelu, a tamo ga čeka radna uniforma. Kada ga pitaju gde radiš on ponekad odgovori “u kanalu”, ne želeći da nipodaštava i vređa zanimanje i kolege, iskren i srećan što je tu. Njegovo radno mesto je jedan od 20 kanala koliko ih ima pogon Karaburma.

“Crne ruke - beli hleb”, tako pričaju mehaničari, a jedan od najstarijih u GSP-u je Zoran Nikolić (50).

Ljubav prema ovom poslu rodila se u komšijskoj mini-radionici, gde je počeo kao šegrt. Seća se da je bio preserećan kada je popravio prvi auto i nakon toga je znao kuda će. Završio je zanat i sa 17 godina počeo da volontira u GSP “Beograd”. Zaposlen je 1981. godine u pogonu Karaburma odakle ne odlazi već 30 godina. Često od njega zavisi da li će vozilo izaći na ulicu ili ne. Sve to proverava u svom kanalu, a radi najčešće jutarnje smene.

- Autobus prvo dođe na pumpu, koja se nalazi na ulazu u garažu, da sipa gorivo, potom ide na pranje a onda na tehnički pregled. U šali uvek govorimo ljudima koji ga pregledaju “ma nema tu ništa da se popravlja”, jer želimo da bude što više ispravnih vozila. Međutim, nije uvek tako. Kada prođe pregled, tehničari nama prijavljuju kvarove i onda počinje “spašavanje” - objašnjava Nikolić.
Najvažniji delovi su kočnice i upravljački sistem.


- Sve se stavlja na detaljni pregled. Oslonci, osovine, pa čak i unutrašnjost vozila, stolice, vrata da li se zatvaraju kako treba, ali najvažnije su kočnice i upravljački sistem. Motor kad stane to nije problem, ali kočnice ako, ne daj bože, otkažu to je nagoveštaj havarije. Putnici su ugroženi. Zato, tu ne sme da bude greške. Mada, sve je to gvožđurija, dešavaju se kvarovi, ali mi spašavamo sve - objašnjava Nikolić.


U ovom pogonu vozila se popravljaju i farbaju. Nikolić prilazi starom “Ikarbusu” i pokazuje nam koliko je trenutno zreo za otpad, a pokušava da nagovesti kakav će biti posle remonta. Šasija je na izmaku, pod truo, a radnici trenutno menjaju kutije koje drže taj pod.


- Putnici često i ne znaju na čemu stoje kad su u vozilu. To su sve šipke i gvozdene kutije koje drže pod autobusa. Sve će to da se zameni, biće on kao nov, nećemo ga pustiti napolje dok ne bude takav - kaže Nikolić dodajući da su ipak ubedljivo najbolji autobusi nemačke marke “man”.


U voznom parku ih ima više od 150, a oko 90 je Beograd dobio kao poklon od Japana. U pogonu Karaburma ima 53 “japanca”. Ostali su u Novom Beogradu. Ne kvare se često, vidi se šta je dobar autobus, priča Nikolić, koji se na opasku zamenika direktora pogona setio i jednog koji dosta liči na ovog danas.


- Došao je u Beograd otprilike kada sam ja počeo da radim, negde početkom osamdesetih godina. To je model “Man UG 890”. Zvali smo ga Radojka i Tine Živković, melem na rani u to vreme, svi smo slušali njihovu muziku i po njima su i ovi sjajni harmonika autobusi dobili ime. Danas su bez premca žuti “japanci”, nema boljih. To maltene i da ne mora da se popravlja. Šalim se, sve se vremenom kvari, ali oni su najizdržljiviji - kaže Zoran Nikolić.

Pedantnost = Japan

Delegacija koju šalje Ambasada Japana dolazi jednom godišnje da obiđe sve što je poklonila Beogradu. Nisu to samo autobusi, tu je i alat, prese i ostala pomagala za rukovanje i održavanje “žutih ptica”. Svi u pogonu frapirani su kada vide koliko su Japanci pedantni. Kada dođu onda traže spisak “crno na belo” šta je sve od uređaja koji su poklonilu u funkciji a šta nije. - Jednom su nas čak i prekorili. Presa se pokvarila, a mi smo je ostavili na istom mestu gde je bila. Došla je žena, pokazala prstom na nju i rekla “ova presa nije u funkciji”. Vidi se da su stručni - pričaju radnici i poslovođe.

Tri sata odvrtali zavrtnje

- U poslednje vreme najteži posao je bio kada smo skidali krug na sredini jednog zglobnog autobusa. To je toliko upeklo i korodiralo da satima nismo mogli da odvrnemo dva zavrtnja. Tri sata smo se mučili i na kraju nekako uspeli - prepričava Zoran Nikolić.
Извор: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/255348/Propusti-kroz-sake-svaki-treci-autobus
 
Mislim da bi bilo dobro da se ovom dnevnom listu obratimo sa jednim zvanicnim tekstom beobuid foruma sa dokumentovanim slikama o odrzavanju vozila!!
 
,,- U poslednje vreme najteži posao je bio kada smo skidali krug na sredini jednog zglobnog autobusa. To je toliko upeklo i korodiralo da satima nismo mogli da odvrnemo dva zavrtnja. Tri sata smo se mučili i na kraju nekako uspeli - prepričava Zoran Nikolić,, :laugh: :lool: :laugh:


Da se povremeno skidalo i kontrolisalo stanje ne bi ,,zapeklo ,, itd.. itd...
tip sam sebi skače u stomak :bash: :bash: :bash:

zapravo govori više o ne organizovanosti uprave koja, svoj višak zaposlenih , mazi , umesto da pomažu čoveku - majstoru,
svi bi oni na njegova leđa a i naša , do svoje penzije - d o k l e :rant: :shok: :rant:

više od deset zaposlenih na jedno vozilo .... a vozila ko ...... , eto fotografija iznad kolko oćeš a biće i još ...
višak zaposlenih ne treba na ulicu nego u održavanje tj. jednostavno u o p e r a t i v u pa će održavanje biti ki bombona
 
Одржавање на Карабурми је свима познато. Недавно су чак заборавили да ставе амортизере на један бус а исти је без њих возио месец дана а сада је опет у расходу :bash:
 
Прво Новости, па Блиц.....каква је ово кампања ГСП-а!? Возила су им све очајнија и распаднутија, а они се бацили на плаћене текстове. Стварно, за сваку похвалу. :notok:
 
И што је највећа иронија, сада се пропагира најгори погон ГСПа - Карабурма.
 
Autobusi su sve gori kako gsp tako i privatni odrzavanje je nula dobre autobusi polako unistavaju .Uzas :rolleyes: :bash: :bash: :bash:
 
Mogu da placaju PR tekstove do sutra, ali dovoljno je videti onu tugu od servisa na slikama da bi se shvatilo zasto autobusi izgledaju tako kako izgledaju.
 
To je zato što su na javnom domenu osvanule fotografije i brojke izgorelih autobusa i ostali podaci GSP-a, naravno, najvećim delom iz tog pogona pa sada pokušavaju da izvade situaciju. Pogledajte kako se pravdaju za kočnice, što je opet rezultat korumpiranosti i onog tendera kada su po ceni originalnih naručene trostruko jeftinije falš kočnice iz male privrede, zbog čega je broj saobraćajnih nesreća bio povećan jedno vreme. Inače, da li vam pada na pamet zašto su šefovi pogona naložili portirima i čuvarima da ne dozvole fotografisanje unutar pogona, a ni u bližoj okolini.
 
Од свих превозника, једино Ласта заслужује похвале, и за стање, и за чистоћу аутобуса. Приватници се мање-више, како који, труде да им возила на нешто личе, али ГСП је катастрофа. Могу само да замислим на шта ће КАФ-ови личити после пар година употребе.
 
Ko sto rekoh ima još, naplata raznih vrsta karata, naplata od reklamnog prostora spolja i u unutra, naplata od osiguranja oštecenja vozila ...
i naravno upliv novca iz gradskog buđeta i opet nije dovoljno nego mora ovako :laugh: :lool: :laugh: krivi putnici ... krivi što trpe ... :bash:



jel to beše spada u održavanje :p
 
Ako je nekome malo i a dalje misli da najvecu stetu nanose putnici a ne zaposleni evo onda jos :rant: :shok: :rant:




š t r o k a , k a r a b u đj e nj e , n e b r i g a, n e s t r u č n o s t i t d....
neko u stanu tako da Vam popravlja i održava :bash:
em što bi ste ga n a j u r i l i a ne retko bi palo i t a b a nj e , a ovaki iz god. u god. , iz meseca u mesec redovno se bogato placa
zašta , i dokle , i još dodatno da placamo ,,žutace,, .....
Dajemo im i nova vozila , oni ce ih u n i š t i t i ............... :violina:
 
Mislim da bi bilo dobro da se napise garazni broj vozila sa svake slike da bi se znalo tacno koja vozila imaju ostecenja.. tako mozda nesto i preduzmu :rolleyes:
 
Da im pisem garažni broj ? Ne, ima ih i previše koj čačkaju uvo a primaju platu u GSBu još i alat i krpe za brisanje da nosimo kako bi mogli istovremeno nesmetano oba uha da čačkaju . Više od desetoro ih ima po jednom vozilu hajde pokušaj da nabroiš dođem do 5-6 i ne znam dalje

Ne smeta meni starost vozila , mogu da se vozim i u old tajmerima :) tako i tako brzina kretanja na ulicama je mala

smeta mi dobro plaćena š t r o k a , k a r a b u đj e nj e , n e b r i g a, n e s t r u č n o s t i t d.... a prikazana na slikama :dil:
 
Ја предлажем да напишемо маил Новостима и Блицу, као реакцију на ПР текстове, и да им напишемо деманти, са линком ка овој теми, уз молбу да напишу и другу страну приче, односно, мишљење путника, наравно са фотккама.

Ово је прави медијски мрак у демократији. По медијима испада да је ГСП вредна и узорна фирма коју немилице уништавају њени некултивисани путници. :rolleyes:
 
Mnogo će se potresti od naših mailova... Znaju oni šta i kako objavljuju i zašto
 
Vrh