Most na ADI: tramvaj ili metro?

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1785
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1484
Pohvalio: 391

Postod zidar » Uto Nov 22, 2011 3:19 pm

Nije pitanje samo novca, autobus preko mosta jednostavno moze da pokrije mnogo vise pravaca nego tramvaj. A kada vec imamo prostor u sredini zasto ga ne bi i koristio (zajedno sa tramvajem ako treba).

Da nece biti zastoja na mostu i prilazima je prilicno optimisticki stav, tu mogucnost ne treba iskljuciti. U slucaju zastoja na prilazima/isklucenjima (recimo petlja Radnicka) ili samom mostu klasicna desna zuta traka gubi na efektnosti za razliku od centralne koja omogucava slobodno kretanje vozilima GSP. O tome se radi, dati autobusu sve prednosti zasebne tramvajske trase.

Evo dokaza da nisam totalno zatvoren ideji tramvaja preko novog mosta :) par predloga za linije:

po Matejinom principu uparenih linija, svaka linija na crtezu ima isti takt:
Slika

1linija=1trasa, deblje linije imaju duplo jaci takt od tanje:

Slika
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Barkley
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 11:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 209
Pohvalio: 223

Postod Barkley » Uto Nov 22, 2011 3:47 pm

У обе варијанте ми зелена линија штрчи у горњем делу, односно из Рузвелтове скреће у Краљице Марије без икаквог укрштања, што би значило да је цео тај крак до Богословије слепо црево - преседање после три-четири станице од почетне тражи пешачење до Булевара.

Да ли може нпр. да та линија скрене у Булевар код ЕТФ-а, затим иде до правног, а онда се спусти ка Поштанској штедионици па даље предложеном трасом? С друге стране, љубичаста линија би могла да код Вука скрене ка краљице Марије, па да се код Штедионице попне ка Правном, па затим даље како је предложено. Ово би наравно захтевало изградњу нових скретања код Правног и ПШ, али ваљда то није нека велика наука.

Сада ћу можда мало више да лупим, али како би изгледала једна линија (ја бих је назвао периферном), од Богословије до Устаничке? Она би била спашена гужви и застоја у центру, а развозила би у два смера путнике који дођу до Вука.
medjutim
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1240
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 10:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 379

Postod medjutim » Uto Nov 22, 2011 4:20 pm

Barkli, meni je to odavno omiljena potencijalna zamena za šesticu :)
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22333
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8961
Pohvalio: 3428

Postod direktor » Uto Nov 22, 2011 5:52 pm

Na ovu mapu gore udenes 2 i za penzjonere i nista ne gubis :kafa:
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
spatiotecte
Expert
Postovi: 8427
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4523
Pohvalio: 1096

Postod spatiotecte » Uto Nov 22, 2011 5:58 pm

Dvojka je istorijska linija ovog grada, i ako verovatno nije toliko funkcionalna.
Mislim da njeno ukidanje bi izazvalo burne reakcije gradjana.
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 5
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Uto Nov 22, 2011 6:35 pm

Исто као и шестица.

Све дирај, али двојку не. :)
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3010
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 16

Postod Матеја Бељан » Uto Nov 22, 2011 7:14 pm

Ako sagledamo malo s praktične strane. Potez ka Bogosloviji opslužuje samo 12 i to na koliko 8-9 minuta po jedan tramvaj. Kada se napravi stanica BG-voza u Krnjači i tamo izmesti okretnica za potez 100, tramvaj se na ovom delu pokazuje kao čist luksuz ili ukras (slično kao linija 3). Razmisljao bih o ukidanju i tog i rakovičkog kraka da sam na njihovom mestu
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1785
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1484
Pohvalio: 391

Postod zidar » Uto Nov 22, 2011 7:19 pm

Ja sam za, narocito kada proradi juzna bg:voz linija za Rakovicu, ali se plasim da se ne pobune "radnici iz Rakovice 21. veka" :)

Onda bismo imali sjajnu mrezu, jedan od gore predlozenih planova + dvojka. Nemam ja nista protiv dvojke kada je njeno postojanje opravdano u saobracajnom smislu.
Okretnica bi joj bila kod Beka ili na Tasu a isla bi kroz Resavsku u slucaju da ostale linije idu kroz Kralja Milutina.
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15614
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1429
Pohvalio: 215

Postod vucko » Uto Nov 22, 2011 8:17 pm

Drugari,zaboraviste to da se potera tramvaj preko visnjicke za visnjicu?
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1785
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1484
Pohvalio: 391

Postod zidar » Uto Nov 22, 2011 8:19 pm

^^^^ he,he, metro cemo tuda :D linija 3 za Karaburmu i Mirijevo
ili mozda cak bg:voz ako se iskoristi ona cev sto tamo izbija...
Poslednja izmena od zidar u Uto Nov 22, 2011 8:19 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7980
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2669
Pohvalio: 4018

Postod JohnnyLee » Uto Nov 22, 2011 9:01 pm

то је и најлакше сада урадити. ем постоји цев, ем постоји планирани коридор, таман да направиш ту две станице
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22333
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8961
Pohvalio: 3428

Postod direktor » Sre Nov 23, 2011 12:21 pm

Nego polako ljud sa ukidanje to je najlakse.A sta bi sa povezivanjem rakovice i banjice o tome je govorijo clan genijsu ako se nevaram ja ga zamolio za kartu da vidimo kako bi to izgledalo .Inace ljudi vrtimo se u krug ponavljaju se ideje i postovi prekopajte malo teme u nazad malo napredka ostvarujemo ;)
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3010
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 16

Postod Матеја Бељан » Sre Nov 23, 2011 3:53 pm

Neke se stvari i moraju ponavljati zbog novih ljudi i nove argumentacije.

Palo mi je napamet: Imamo uspešan pravac BG-voza, neočekivano uspešan, ali postoji problem kapaciteta pruge. Već sam spominjao i 12-ticu ka Omladinskom koja je ukrasna linija, a zidar spomenu metro:D

Dakle, rešenje za BG-voz je neki metro koji bi ga pratio: od Karaburme, preko Bogoslovije, Vuka, ali i Slavije, Autokomande, Prokopa, Sajma, zatim NOVOG MOSTA, i dalje pravac duž UMP do Tošinog bunara, gde bi mogao biti tunel ka Bežanijskoj kosi. Linija bi vremenom mogla i da se produži s jednee strane do Mirijeva, a sa druge do Aerodroma
Barkley
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 11:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 209
Pohvalio: 223

Postod Barkley » Sre Nov 23, 2011 4:14 pm

Матеја Бељан napisao:Ako sagledamo malo s praktične strane. Potez ka Bogosloviji opslužuje samo 12 i to na koliko 8-9 minuta po jedan tramvaj. Kada se napravi stanica BG-voza u Krnjači i tamo izmesti okretnica za potez 100, tramvaj se na ovom delu pokazuje kao čist luksuz ili ukras (slično kao linija 3). Razmisljao bih o ukidanju i tog i rakovičkog kraka da sam na njihovom mestu


Има логике то што кажеш, и, ко зна, можда си у праву, али то ћемо знати прецизно тек када се уради нова окретница у Крњачи. Ако буде тако, тада би тај потез могли да опслуже бусеви, као и сада што иду заједно са трамвајем.
medjutim
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1240
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 10:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 379

Postod medjutim » Sre Nov 23, 2011 4:35 pm

Diskutabilno je to oko luksuza.

Naravno da niko normalan sad ne bi pravio liniju 3 da već ne postoji.

S druge strane, nisam baš siguran da je GSPu jeftinije da autobus koristi tu trasu nego tramvaj. A i nije da imamo strašan manjak tramvaja i struje. Druga je stvar što razvoj grada i planiranje linija treba da idu zajedno, pa sad država pravi naselje na Voždovcu bez ideje kud će svi ti ljudi da izađu odatle ujutru, dok u Rakovici ima prilično mesta pored postojeće tramvajske linije i blizu železničke stanice.
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3010
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 71
Pohvalio: 16

Postod Матеја Бељан » Sre Nov 23, 2011 4:52 pm

У Раковици се надам да ће се направити неки добар булевар са зградама од 10-15 спратова, онако по дужини по блок са сваке стране. То би заиста дало с мисла целом простору и, наравно, тројци
djakovac
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 333
Pridružio se: Sub Nov 07, 2009 4:46 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 102
Pohvalio: 63

Re: Нови мост: трамвај или метро?

Postod djakovac » Pon Sep 02, 2013 5:28 am

Da ozivim temu... Da li ima informacija o tome kada bi moglo da počne postavljanje šina na mostu? Tokom poslednje posete gradilištu UMPa na Novom Beogradu, Đilas je rekao da se radi projekat za postavljanje tramvajske infrastrukture preko mosta kao "privremeno" rešenje. Da li ima više informacija o ovome?
11 KALEMEGDAN BEKO - BLOK 45 :pob:
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22333
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8961
Pohvalio: 3428

Re: Нови мост: трамвај или метро?

Postod direktor » Pon Sep 02, 2013 8:52 am

Tramvaj nece sigurno prije sledece godine jer tek trebaju da im odobre pare za to
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8549
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 2336
Pohvalio: 11516

Re: Нови мост: трамвај или метро?

Postod Somi303 » Pon Sep 02, 2013 1:46 pm

Биће привремено као и тобоган :|
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
djakovac
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 333
Pridružio se: Sub Nov 07, 2009 4:46 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 102
Pohvalio: 63

Re: Нови мост: трамвај или метро?

Postod djakovac » Sre Sep 04, 2013 12:11 am

Ma da budemo srećni ako bude priča kao sa toboganom. Tobogan je priča sa srećnim krajem (nakon 40 godina). Metro još nije ni krenuo da se gradi, a dok mi dođemo do linije M3... Mnogi sa ovog foruma će osedeti. Ova priča mi ide ka scenariju Pančevačkog mosta i drugog koloseka. Ako se ovde instalira infrastruktura za tramvaj, mnogo će vode Savom proteći dok se tu nešto ne promeni. Takođe, ne znam da li je onaj kredit koji je preusmeren u poslednjem trenutku a koji je bio predviđen za ovu svrhu (57 miliona evra), ali ako je tako, mislim da je to basloslovno i bezobrazno mnogo novca za max 3 kilometara dvokolosecne prugeza tramvaj. A opet, bolje je i to od šljunka za narednih 50 godina. E tako to izgleda kada se stvari koje ovoliko koštaju (pričamo o projektima vrednim više stotina milona evra) rade apsolutno neplanski. Pa ljudi mi i dalje ne znamo da li je most sposoban da nosi teški metro. A da stvar bude gora, verovatno i može, ali su pristupi mostu sa raskrspetlje neodgovarajućeg radijusa!
11 KALEMEGDAN BEKO - BLOK 45 :pob:
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3621
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1109
Pohvalio: 1624

Re: Most na ADI: tramvaj ili metro?

Postod solecar » Sre Jan 21, 2015 8:40 pm

Čitam da će se srušiti tematski park kod ŽS "Novi Beograd" , jer će se prostor privesti svojoj pravoj nameni. da li to ima neke veze sa nastavkom radova na mostu i tramvajima?
Slika
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22333
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8961
Pohvalio: 3428

Re: Most na ADI: tramvaj ili metro?

Postod direktor » Sre Jan 21, 2015 9:08 pm

Nema veze sa radovima oni su sa druge strane stanice
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3621
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1109
Pohvalio: 1624

Re: Most na ADI: tramvaj ili metro?

Postod solecar » Sre Jan 21, 2015 9:21 pm

To što je nešto započeto na drugoj strani , ne znači i da se neće nešto promeniti. Naravno pod ovim nisam mislio na prebacivanje šina na drugu stranu , već na nešto drugo , a to bi moglo da bude više stvari.
Slika
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1127
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 520
Pohvalio: 318

Re: Most na ADI: tramvaj ili metro?

Postod Gorstak89 » Čet Jan 22, 2015 12:11 pm

Može da bude samo za novu autobusku stanicu, neki terminal ili da uvale nekom zemljište kako bi on platio izgradnju autobuske sa druge strane.
Ukoliko Vam nije problem, posetite moj blog http://pravnipogledi.tk
bice zanimljivijih tekstova, a potrebni su mi citaoci kako bih ostvario neka prava...
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3621
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1109
Pohvalio: 1624

Re: Most na ADI: tramvaj ili metro?

Postod solecar » Čet Jan 22, 2015 12:50 pm

Gorstak89 napisao:Može da bude samo za novu autobusku stanicu, neki terminal ili da uvale nekom zemljište kako bi on platio izgradnju autobuske sa druge strane.


Ne znam baš , koliko sam ja razumeo , oni će samo sa druge strane da grade stanicu.
Slika

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Aleksandar1, Gaspar18, Kesha i 7 gosta