Most na ADI: tramvaj ili metro?

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

spatiotecte
Expert
Postovi: 9917
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6493
Pohvalio: 1557

Postod spatiotecte » Uto Nov 08, 2011 5:25 pm

Pirocanjac i Vranjanac se svadjaju:

Pirocanac: Mi smo izmislili opanke, da nije nas, vi vranjanci bi isli bosi.
Vranjanac: Pirocancu moj, to sto kazes je tacno, ali vi ste i dan danas u njima!


Ista prica vazi i danas sa projektom "tramvajem u 21 vek"
Okreni obrni, mi smo i dalje u njemu.
Poslednja izmena od spatiotecte u Uto Nov 08, 2011 5:27 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1929
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2059
Pohvalio: 576

Postod zidar » Ned Nov 13, 2011 3:31 pm

Sa tramvajem ili bez tramvaja, to je samo pitanje para i kredita, a super-zuta traka za autobuse treba u svakom slucaju da se napravi :

Slika
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2012
Expert
Postovi: 6281
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 6:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 331

Postod 2012 » Ned Nov 13, 2011 9:08 pm

Mislim da je to sa žutom trakom nrealno,jer je gradska skupština odbrila novi kredit za tramvajske šine..s obzirom da će se kako se kaže Metro linje M1 i M2 završiti do 2017 jasno je da ćemo preko novog mosta do tada sa CAF tramvajem. :kafa:
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16349
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2252
Pohvalio: 408

Postod vucko » Ned Nov 13, 2011 9:42 pm

Zidar,mozda u savrsenom Beogradu u drugoj dimenziji bi to bilo moguce.Gde bi mogao reci da od 16.decembra 2011. do 9.9.2012 ce postojati ta traka a onda se postavljaju sine i.t.d.Ovako bi to samo dovelo do toga da zauvek imamo buseve i tuda,privremena resenja kod nas postaju stalna da te podsetim.A stalna se slabo kada realizuju(recimo metro) :kafa:
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Cuburac93
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1007
Pridružio se: Sub Apr 10, 2010 11:36 pm
Lokacija: Srbija,Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 15

Postod Cuburac93 » Ned Nov 13, 2011 10:17 pm

Preko novog mosta ce ici linija 11 koja ce ici na liniji Blok45-most na adi-gospodorska mehana-zeleznicka-kalemegdan
Posetite moj blog: http://zelezniceblog.blogspot.com

Posetite moj Youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCqZaiU ... yg8Q_mHorg

Posetite i Facebook stranicu: fb.me/zeleznicenewsnet

:kum: :kum: :kum:
1111
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 365
Pridružio se: Čet Okt 14, 2010 3:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 51
Pohvalio: 3

Postod 1111 » Ned Nov 13, 2011 10:25 pm

Извор? Колико је то сигурно?

Ако је веровати ДЈП :lol: , линија 11 је укинута привремено - док трају радови на Газели. Ти радови су завршени и ја очекујем да линија 11 буде враћена. Ако не буде, биће петиције или нечега сличног.
I used to be ''with it''. But then they’ve changed what ''it'' was. Now what I’m ''with'', isn’t ''it'' and what’s ''it'' seems weird and scary to me.
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1929
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2059
Pohvalio: 576

Postod zidar » Ned Nov 13, 2011 11:49 pm

2012 napisao:Mislim da je to sa žutom trakom nrealno,jer je gradska skupština odbrila novi kredit za tramvajske šine..


Zuta traka je najrealnija jer za nju nisu potrebni krediti vec malo asfalta i farbe :cool: a ostatak novca iz tog kredita mozemo da investiramo u savremeni vozni park ili besplatan gradski prevoz.

vucko napisao:Ovako bi to samo dovelo do toga da zauvek imamo buseve i tuda


To i jeste poenta mog plana :D sadasnji tramvaj u Beogradu je skup i neefikasan, autobus je u ovoj situaciji bolje resenje. A jednog dana ako tu trba da ide metro bice manje bolno ukinuti zutu traku nego tramvajsku trasu.

Sto se mene tice, mogu slobodno da se bace pare na sine, to ne iskljucuje zutu traku. Centralni koridor je tu pa je tu.
Mogu bez problema i tramvaji i autobusi da koriste istu centralnu trasu bez smetnji, cak stovise, ako tramvaji stanu autobusi i dalje idu (preticanje bez sinskog ogranicenja).
Naravno treba napraviti podlogu po kojoj mogu da idu autobusi a da se sine ne ostete, nije to neka visoka tehnologija.

Ipak ubedjen sam da kada bi se odmah pustila zuta traka (naravno sa malo asfalta) uvidelo bi se da je to daleko efikasnije resenje od tramvaja koji moze da pokrije najvise dva pravca (blokovi i Banovo Brdo, ujedno i jedine okretnice koje dozvoljavaju prestrojavanje, zaobilazni put od blokova do grada preko sajma nema smisla) dok autobusi mogu da naprave sjajnu vezu izmedju celokupnog zapada (Zemun/NBGD/Blokovi) i juga (Cukarica/Rakovica/Banjica) Beograda, valjda je tome most i namenjen.

U svakom slucaju nova tramvajska linija bice podjednako neefikasna kao i ostale postojece iz poznatih razloga, dzaba mogucnost prestrojavanja na okretnici ako istu koristi vise od 2 linije sto ce i biti slucaj. Potrebna je kompletna reforma trmvajskih linija inace ce sredina mosta dugo zvrjati prazna izmedju prolaza konvoja tramvaja.
Poslednja izmena od zidar u Ned Nov 13, 2011 11:55 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Cuburac93
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1007
Pridružio se: Sub Apr 10, 2010 11:36 pm
Lokacija: Srbija,Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 15

Postod Cuburac93 » Pon Nov 14, 2011 12:10 am

"1111" to sam dobio informacije od :kum: kolega i to je tacno da ce 11 ici preko novog mosta

Nebi bilo lose da ide neka nova tramvajska linija od Knezevca do bloka
Poslednja izmena od Cuburac93 u Pon Nov 14, 2011 12:14 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Posetite moj blog: http://zelezniceblog.blogspot.com

Posetite moj Youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCqZaiU ... yg8Q_mHorg

Posetite i Facebook stranicu: fb.me/zeleznicenewsnet

:kum: :kum: :kum:
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Pon Nov 14, 2011 1:01 am

Cuburac93 napisao:Nebi bilo lose da ide neka nova tramvajska linija od Knezevca do bloka

Одавно је констатовано да је то немогуће због тога што нису предвидели скретницу. :bash:
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Cuburac93
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1007
Pridružio se: Sub Apr 10, 2010 11:36 pm
Lokacija: Srbija,Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 15

Postod Cuburac93 » Pon Nov 14, 2011 11:20 am

Pa verovatno ce je i napraviti
Posetite moj blog: http://zelezniceblog.blogspot.com

Posetite moj Youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCqZaiU ... yg8Q_mHorg

Posetite i Facebook stranicu: fb.me/zeleznicenewsnet

:kum: :kum: :kum:
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 6
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Pon Nov 14, 2011 11:55 am

Сумњам. Да су планирали, вероватно би је направили приликом неког од многобројних затварања тог потеза.

Сем тога, угао скретања и сам надвожњак чине прављење скретнице тешким. И ја сам се палио на ту скретницу, али сам схватио да од тога по свој прилици из наведених разлога нема ништа.

Наравно, све се може, само су паре у питању.
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8642
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3600
Pohvalio: 5420

Postod JohnnyLee » Pon Nov 14, 2011 2:02 pm

zidar napisao:Sa tramvajem ili bez tramvaja, to je samo pitanje para i kredita, a super-zuta traka za autobuse treba u svakom slucaju da se napravi :

Slika


против сам те супер жуте траке, кад већ нешто мора ту да се стави (а није метро) онда нека буде трамвај. бусеви ту ништа неће одбити, опет их чекају семафори чим пређу мост
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Cuburac93
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1007
Pridružio se: Sub Apr 10, 2010 11:36 pm
Lokacija: Srbija,Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 15

Postod Cuburac93 » Pon Nov 14, 2011 3:51 pm

Nesto ce verovatno da smisle za tramvaj.

Je li ima li neko sliku te makete od mosta
Posetite moj blog: http://zelezniceblog.blogspot.com

Posetite moj Youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCqZaiU ... yg8Q_mHorg

Posetite i Facebook stranicu: fb.me/zeleznicenewsnet

:kum: :kum: :kum:
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Pon Nov 14, 2011 4:08 pm

Ovo bi bile 3 linije visokog takta sa lakim presedanjem na mostu. I to je mnogo efikasnije od jedne 13-tice koja će da se zaglavljuje na Brdu i Blokovima. Tu je zaista sukob lepog i efikasnog. Lepo je da tramvaj ima dva mosta, ali efikasnije je da se jug(oistok) i (severo)zapad dobro povežu.

Linjija jedanaest će ići iz promotivnoestetskih razloga, siguran sam u to. Caf + Novi most + Novi Beograd. Divna kombinacija. Ali, tada će proći izbori ;)

Mislim, to neće biti loša linija kao što sam pomislio na trenutak, brže će se dolaziti di Železničke, prolaziće pored Sajma, gde će se lako presetadi na druge bus linije. Ali onda će biti previše tramvaja na NBG.
Poslednja izmena od Матеја Бељан u Pon Nov 14, 2011 4:18 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
medjutim
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1240
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 10:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 379

Postod medjutim » Pon Nov 14, 2011 4:18 pm

Čekajte, ljudi, postojanje tramvaja preko mosta (a to neće biti samo 13) ne sprečava postojanje autobuskih linija koje će ići ostalim trakama na mostu par minuta sporije nego tramvajskim trasama (a neke od ovih trasa će biti pokrivene tramvajem)

Na stranu što ne vidim kako će to 13 da se zaglavljuje na Brdu i u Blokovima, a autobuska linija neće..
Poslednja izmena od medjutim u Pon Nov 14, 2011 4:19 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Pon Nov 14, 2011 4:20 pm

Da, ali ekstra brza traka je mnogo primamljivija, jer je potpuno nezavisna (: A autobus u Beogradu važi generalno za pouzdanije preozno sredstvo kojeg bi se trebalo držati. Garantujem da bi ljudi glasali za BRT odnosno za dobru autobusku vezu koja je prava alternativa Gazeli.

A što se tiče metroa, neka neko ko se više razume proveri kako je taj most projektovan, dda li je on uopšte i projektovan za metro vozove ili samo za lake kompozicije, bilo da rade kao tramvaj, bilo kao LRT.
Poslednja izmena od Матеја Бељан u Pon Nov 14, 2011 4:30 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1929
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2059
Pohvalio: 576

Postod zidar » Pon Nov 14, 2011 5:58 pm

medjutim napisao:Čekajte, ljudi, postojanje tramvaja preko mosta (a to neće biti samo 13) ne sprečava postojanje autobuskih linija koje će ići ostalim trakama na mostu par minuta sporije nego tramvajskim trasama (a neke od ovih trasa će biti pokrivene tramvajem)


Autobusi mogu da voze u krajnjoj desnoj traci na mostu, koja cak moze da bude i zuta, ali opet dolaze u konflikt sa automobilima na svakom ukljucenju/iskljucenju, a ako se napravi zastoj staju i autobusi. Vec na animaciji buducih prilaza mostu videlo se kako se stvara zastoj na ukljucenju iz Radnicke na petlju iz pravca BB.

U srednjoj traci autobusi TOTALNO NEOMETANO voze 3km od raskrspetlje do Antifasisticke Borbe sto je neprocenjivo. to je kao da postoji zuta traka na sredini Gazele i Autoputa od Arene do Hitne pomoci :shok: (hmm, eto ideje :D )

Neka idu i tramvaji centralnom trasom ako mora ali i autobusi (jedino sto za vreme postavljanja tramvajske trase ne ide niko).
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26142
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12210
Pohvalio: 5053

Postod direktor » Pon Nov 14, 2011 6:28 pm

Tramvaj se nikad nezaglavljuje u blokovima u djelu od deltasitija do bloka 45 a za pozesku necu trositi rijeci :kafa:
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10862
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8535
Pohvalio: 1916

Postod stf » Pon Nov 14, 2011 6:41 pm

Имам једно питање и једно запажање што се тиче супербрзе жуте траке.
Прво питање. Каква супербрза трака? Ако је ограничење јавног превоза на 50km/h која је онда предност овога?

Запажање. Каснија демонтажа шина не би оштетила подлогу, тј. хидроизолацију, док би евентуално скидање асфалта тај слој упропастило. Онда би морали, прво да раде нову хидроизолацију па намештају шине.

Осим тога, будући метро може користити истоветне шине зар не? САмо се једна шина помера на 1.435мм, тј, скидају се метарски разделници и стављају шири. Значи, не купује се нова инфраструктура, већ се само постојећа трамвајска прилагоди.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
medjutim
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1240
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 10:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 379

Postod medjutim » Pon Nov 14, 2011 10:52 pm

stf, nisam baš siguran da je na krivini dovoljno samo dodatno razmaknuti šine, ali svakako dobar deo drži pravac..
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1929
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2059
Pohvalio: 576

Postod zidar » Pon Nov 14, 2011 11:05 pm

stf napisao:Имам једно питање и једно запажање што се тиче супербрзе жуте траке.
Прво питање. Каква супербрза трака? Ако је ограничење јавног превоза на 50km/h која је онда предност овога?


Super-Zuta (a ne super brza :) )traka je zuta, to jest rezervisana za gradski prevoz, to jest pouzdana.

Nema mogucnosti konflikta izmedju vozila gradskog prevoza i ostatka saobracaja (cf :fijasko: )

Uz to, kada bi se dostigla brzina 50 km/h celom duzinom te trase onda bi zaista mogla da se nazove super-brza u poredjenju sa prosecnom brzinom kretanja kroz saobracajni kolaps u gradu.
stf napisao:Запажање. Каснија демонтажа шина не би оштетила подлогу, тј. хидроизолацију, док би евентуално скидање асфалта тај слој упропастило. Онда би морали, прво да раде нову хидроизолацију па намештају шине.


Hidroizolacija je u svakom slucaju zasticena odozgo (pretpostavljam betonskom kosuljicom) tako da moze sta god da se doda i skine sa povrsine mosta, ona ne mrda. Uzgred receno hidroizolacija i nije sama po sebi neki trosak.

stf napisao:Осим тога, будући метро може користити истоветне шине зар не? САмо се једна шина помера на 1.435мм, тј, скидају се метарски разделници и стављају шири. Значи, не купује се нова инфраструктура, већ се само постојећа трамвајска прилагоди.


Ako bude metroa, mozda moze da koristi jednu od sina ali to je prvenstveno pitanje izbora metro tehnologije: metalni ili gumeni tockovi, gabarit vozila, pantograf ili napajanje preko sine. Nista od toga naravno ne znamo tako da je tesko danas napraviti infrastrukturu koja bi mogla zasigurno da podrzi buduci metro.
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
spatiotecte
Expert
Postovi: 9917
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6493
Pohvalio: 1557

Postod spatiotecte » Pon Nov 14, 2011 11:05 pm

Postavljaju se potpuno druge sine za metro plus potpuno nove SS (sigurnosne signalne) uredjaje i napajanje putem trece sine tako da to nema veze sa tramvajskom prugom.

Koliko znam, ne postoji ni jedna deonica na svetu gde metro i tramvaj dele istu prugu.
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16349
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2252
Pohvalio: 408

Postod vucko » Pon Nov 14, 2011 11:10 pm

Pa nece tuda ici treca sina vec pantograf za lrt ;)
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
spatiotecte
Expert
Postovi: 9917
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6493
Pohvalio: 1557

Postod spatiotecte » Pon Nov 14, 2011 11:15 pm

vucko napisao:Pa nece tuda ici treca sina vec pantograf za lrt ;)


Joj, zaboravio sam da je LRT metro. :D
Realnost arhitekture Novog Beograda napokon otkrio Roger34:
"Zgrade kao zgrade i nisu lepe. Nisu pravljene da se u njih gleda"
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1944
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2556
Pohvalio: 3394

Postod Karlo del Ponte » Uto Nov 22, 2011 2:57 am

Siniša napisao:
2. Ne znam za drugi primer u svetu gde je jedan metro-voz mogao da bude pusten na tako kratkoj deonici a da odmah bude jako koristan. Ogroman broj Beogradjana je jednostavno ZELJAN dobre veze izmedju starog i novog dela grada, i sa jedne i sa druge strane tu ide ogroman broj tramvajskih i drugih linija na koje ce biti lako presesti.

Pa bilo je nešto sličnih primera u Tokyu 1927 na Ginza liniji, deonica Asakusa-Ueno duga svega 2,2 km, ali u tunelu. Svakih godinu-dve su produžavali za otprilike 1-1,5 km. Drugi primer je 1964 na Tozai liniji trasa Takadanobaba-Waseda svega 1,7 km! Osaka 1933, Umeda-Shinsaibashi 3 km. Nagoya 1957, Nagoya-Sakae 2,4 km. I možda najsličniji primer Jekaterinburga gde je 1991 otvorena prva deonica Mashinostritely-Prospekt Kosmonavtov od 2,7 km i 3 stanice, a bila je dalje od centra grada.
Što kažeš, bitno je da se počne.
Оно што конкретно знам за Јекатеринбург је да је та кратка деоница пуштена од северног предграђа према центру, али само до индустријске зоне, након 11 година од почетка градње. Добила је надимак "Дечја подземна железница", јер се осим радозналих клинаца нико није возио. Тек 4 године касније, када је линија продужена у центар (1995) метро је добио неки значај, и тада је то била једна од најуспешнијих кратких линија у свету (изузетак, дакле). До отварања следеће станице према југу се чекало 7 година, а наредни продужетак од око 4 километра је крајем ове године. За све то време, сав остали градски саобраћај је све гори и гори распад. У социјализму су овакви пројекти били финасирани од државе, али сада сви градови Русије осим Петрограда и Москве су у проблему. Извесно је да би у случају Београду могао помоћи једино некакав самодопринос, али и много више еконмско-техничке мудрости. Данас не одржавамо како треба ни постојеће подсистеме, иако немамо трошак градње метроа. Помак је велики у односу на 90-те, али и даље недовољан.

To што је километар асфалтног пута јефтинији за изградњу од километра пруге, трамвајске или неке друге, и што је инвестиција у место аутобуског возило јефтнија од инвестиција у место железничког возила не значи да је аутоматски већа инвестиција у скупљи пројекат бацање пара. Ако је у питању заиста мали проток возила, односно мали број превезених путника, то стоји, али када се пређе одређен обим саобраћаја, трошкови решења са малим инвестицијама стагнирају и на послетку расту, док трошкови решења са већим инвестицијама опадају.

До завршетка Топчидерског тунела, и булевара за Раковицу, на мосту саобраћај никада неће бити успорен, те се на друмском делу може направити произвољан број аутобуских линија, користећи управо предност аутобуса да може користити баш сваку прилазну рампу.

Став да је "аутобус много бољи ослонац за јавни превоз од трамваја" пије воду само тамо где трамвај нема издвојену саобраћајницу, или где је та издвојена саобраћајница у стварно катастрофалном стању. Тамо где трамвај има издвојену саобраћајницу има и много боље перформансе по следећим критеријумима:
- Могућност да ћеш уопште моћи да уђеш.
- Удобност за путника који стоји више простора за стајање, и могућност кретања кроз возило.
- Мање мешање са таксистима и осталима који би на издвојену трасу.
- Велике превозне јединице на траси која је највећим делом издвојена пружају високу поузданост уз велики капацитет.

Ја сам за то да се једна од јаких линија из Блока 45, 7 или 9, усмери преко новог моста, односно да промени трасу од Ж.Ст.НБГ до Ж.Ст. Даље, да линија 11 има трасу Баново брдо - Ж.Ст.НБГ - Економски факултет - Калемегдан, и да линија 3 буде Блок45 - Хајат - Ж.Ст. - Сајам - Кнежевац. Разматрам да постоји и линија 13, Ташмајдан - Баново брдо, да се смањи притисак на линије 23, 37 и 58. Можда сам мало отишао у О.Т. са трамвајским темама, али сигурно је да би пруга преко моста утицала на цео систем.

Када су у питању БРТ решења, о томе би се могла отворити посебна тема, у којој би се могле поставити смернице за одлучивање о овом подсестиму, када за, и када против.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta