Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Pon Avg 26, 2019 3:46 pm

Ovde ne znaju da stave ruku na usta a da ne pričamo o maskama. Kad god sam se razbolio to sam pokupio u bus. Milion puta svađe sa nekulturnim budalama.

Bezbroj puta sam video doktore sa maskom preko usta a nos freeeee. :D :D :D
oplatnatehnika
Beginner
Postovi: 84
Pridružio se: Sre Mar 30, 2016 4:45 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 263
Pohvalio: 0

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod oplatnatehnika » Ned Okt 06, 2019 10:12 pm

Повратак на тему, ево једног предрачуна:
- Београд - Сурчин колима на посао сваки дан дневно за бензин (без амортизације, итд) 190 динара
- Београд - Сурчин (2 ИТС зона) месечна бусплус 3400 динара, дневно до посла и назад око 170 динара

Када колима иде 2 човека, цена превоза колима је малтене дупло јефтинија него да се на посао од Сурчина до центра НБГД иде бусплусом.
Може ли неко да сабере 2 + 2 и да објасни зашто је превоз толико скуп. Зашто не мотивишу људе да чешће плаћајуу (таквих има) а да не иде на уштрб већ напротив повећање прихода јавном предузећу за саобраћај а само квалитетнијом прерасподелом новца који је већ у оптицају. На корист СВИХ.
1000 динара по запосленом директно граду, 800 хиљада запослених = 6.5 Милиона евра. Остатак нека плаћа град. Нема контроле. Нема кондуктера. Нема јурњаве за трафикама. Нема шверцовања. Нема тужби. Нема пола админситрације. Сви срећни. Чак и они што воле колима ће понекад из обести ући у аутобус.
Pohvale za post: 6
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 578
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Kesha » Pon Okt 07, 2019 7:12 am

Jedino što nisi naglasio iz kog to dela grada ideš za Surčin. 190 dinara nije često dovoljno ni za 20 komentara, ako voziš čisto na benzin, a do Surčina možeš imati i preko 20 kilometara, sem ako nisi negde na Novom Beogradu, ili u Zemunu i sl. Vozim na dizel, pa mi opet treba do 1000 dinara za 100 kilometara. Ok, stariji je dizelaš u pitanju, ali je, opet, u gradskoj vožnji teško, sem na plin i metan, preći više od 100 kilometara za 1000 dinara. Doduše, možda voziš hibrid, ali to moraš onda i naglasiti.

Sve u svemu, računica je prosta. Ako od kuće do posla i nazad imaš i samo 15 kilometara, za gorivo ti treba oko 800 dinara nedeljno, a i više, što mu dođe oko 3500 na mesečnom nivou. Do Surčina možeš imati i 40 kilometara, u zavisnosti odakle putuješ, a u tom slučaju ćeš nedeljno prelaziti oko 200 kilometara, što nas dovodi do računice od oko 8000 na mesečnom nivou. Što više putnika u vozilu to će i vožnja biti isplativija. Amortizaciju možemo i da ne računamo, mada ona čini znatan trošak na godišnjem nivou, ako se u nju uračuna i registracija. Mene lično je pomenuta sa servisom stala 40000, a čeka me još jedan servis do kraja godine. Set pneumatika, koji se naravno ne menjaju svake godine, oko 200 evra, plus neka manja intervencija po potrebi. Znači, nimalo naivni troškovi.

Elem, da ne zalazim sad u kvalitet usluge, a i u opravdanost trenutne cene pretplatnih karata. Pravimo samo prosto poređenje. Opet, hteo bih napomenuti da me lično mnogo i ne pogađa cena pretplatne karte, s obzirom da mi to pokriva poslodavac kome je to i obaveza. Mogla bi biti niža svakako, tim pre što kvalitet nije na nivou na kom bi trebao biti, ali baš da nas prevoz na mesečnom nivou košta svega 8 evra, mislim da je malo nerealno. Mislim, standard nam jeste nizak, ali to ipak ne prate cene robe i usluga, pa ne može baš ni prevoz biti ispod svakog nivoa sa cenom. Sve u svemu, ako ide samo vozač, kola se mogu isplatiti za one koji nemaju više od sedam osam kilometara vožnje u jednom pravcu. Za veću kilometražu, treba i više putnika, a opet moram ponoviti da je za mene prevoz faktički besplatan (firma mi uredno plaća prevoz, tako da kartu nisam kupio preko devet godina od kako radim), al to ne znači da je za sve korisnike tako. No, to je već neko drugo pitanje. Ko ima mogućnost da bira dal će dobiti keš kao naknadu za prevoz, ili će mu ipak biti uplaćena mesečna karta, taj nek i računa šta mu se više isplati, pa shodno tome i neka postupa.
Пантограф
Expert
Postovi: 6986
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8981
Pohvalio: 5836

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Пантограф » Pon Okt 07, 2019 8:57 am

Весела логика. Колико ли тек пљачкају народ у земљама где је карта за превоз у једном правцу 2 евра, значи тамо и назад 480 динара, а бензин кошта исто ко у Србији - дакле, до посла и спосла 190 дин.
Лопови, мамицу им!

(Како се са оваквим логичким апаратом изађе из средње школе, јбт.)
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 636
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 575
Pohvalio: 2009

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod hiavata » Pon Okt 07, 2019 11:16 am

Ljudi po evrospkim gradovima koji ne idu na posao kolima uglavnom to rade sa jedne strane zbog visokih troskova parkinga i samih guzvi po gradu, sa druge strane zbog razvijenog i upotrebljivog javnog prevoza. Cena posedovanja auta (registracija i ostale dazbine) je takodje dosta niza u odnosu na zapad. Kod nas situacija sa parkingom i guzvom ( sa izuzetkom centra grada, posebno od kada je ova garnitura na vlasti) nije toliko losa kao na zapadu, a prevoz je apsolutna katatstrofa u poredjenju. U porodici imam dva auta i funkcionisace tako sve dok se ne odselim ili prevoz ne sredi. Ne pojeftini, nego sredi.
Pohvale za post: 1
klisko
Beginner
Postovi: 52
Pridružio se: Sub Apr 06, 2019 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 0

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod klisko » Pon Okt 07, 2019 6:32 pm

Prevoz u Valensiji 359 evra godišnje, u Beču 365 evra godišnje. Oba grada imaju metro.
Kod nas 304 evra, bez metroa.
Ja imam 6km do posla i od kako nas najpametniji zamenik gradonačelnika maltretira, imam problem da potrošim 2990 dinara mesečno za gorivo. Kolima stižem na posao za 10-12 minuta, 15 kada krenem malo kasnije pa me uhvati gužva. Prevozom 40-90, uključujući 10 minuta pešačenja. Menjam dva prevoza. Nosim laptop i odelo. Šta mislite u kakvom stanju dođem na posao kada idem prevozom?
Od mene dotični neće videti 2990 dinara, makar morao pismeno da se izjasnim da se odričem prava na plaćeni prevoz.
Da ne budem pogrešno shvaćen, svaki put platim 89 dinara kada se vozim prevozom. Ko koristi prevoz, treba da ga plaća.
Pohvale za post: 9
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Sre Okt 09, 2019 7:27 pm

Neki dan sam imao smenski pazar u vozilu 210,7 evra. Svi plaćaju, počev od male dece pa do penzionera u kolicima. I svi ulaze na prednja overavaju plastičnu povlasticu, ili neki drug vid karte , majke sa kolicima prvo ih na srednja vrata uvedu zatim dođu do vozača i plate. Slično i penzioneri sa kolicima prvo plate kartu pa posle idu na srednja vrata. I nema pomeranja vozila dok se starija lica i lica sa kolicima, biciklama ne smeste. Koleginica je 2.septembra imala pazar preko 3000 evra, tu su većinom bile mesečne karte.

Slika

Prevoz za okolna mesta je jako redak ili da bi se došlo do grada treba se presedati i do tri puta jer direktnih polazaka ima par ujutru i par popodne.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Čet Okt 10, 2019 1:37 pm

Evo i mesečna karta, 107,10 €


Slika
marrecar
Advanced
Postovi: 2805
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1254
Pohvalio: 494

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod marrecar » Čet Okt 10, 2019 2:42 pm

Meni i dalje nije jasno zašto se kod nas sistem ne unapređuje. U Beču ima pregršt različitih vrsta karata, automati za kupovinu karata na većim stanicama, kao i mogućnost kupovine u nekim trafikama/prodavnicama. I važe za svaku vrstu prevoza, u okviru određene granice grada. Dakle, nema podeljene zone kao u Beogradu, nego je to jedna šira celina. Tako npr. može da se koristi regionalni S-Bahn, koji prolazi kroz Beč i karta će važiti u njemu, ako je vožnja u okviru te granice. Da ne spominjem i preciznost prevoza, kao i obaveštenja o prevozu ukoliko postoji neka izmena, trenutna ili na duže vreme, kao i kašnjenje. Nejasno mi je zašto Beograd ne ulaze tako u svoj prevoz, sve su to logične investicije. Pa čak i uvođenje novih vrsta karata nije investicija. Vlast kao da je opsednuta da uvodi novu tehnologiju, ali da ništa ne radi dalje sa njom.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Čet Okt 10, 2019 9:21 pm

Ma čekaj da vidiš šta su zone, ovde Saarland ima svako selo po neku zonu, pa bezbroj raznih gluposti.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4849
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8277
Pohvalio: 6299

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Bender Rodriguez » Pet Okt 11, 2019 12:23 pm

Vidim u zadnjih par nedelja gotovo i da nema kontrolora. Shvatili ovi iz Grada i BusPlusa da bi bili linčovani kad bi hteli da naplaćuju karte u ovakvim uslovima (ne)rada.
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 578
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Kesha » Pet Okt 11, 2019 1:05 pm

Ja ih redovno srećem u Ruzveltovoj i Bulevaru despota Stefana. Čak su mi pre neki dan bili i u 491-ici, i to neki minut pre šest ujutru. Počelo im radno vreme, a kako su se zatekli u vozilu, rešili i da ga odrade. Oslobodili su mi bar jedno mesto :mrgreen:
nestorBK
Beginner
Postovi: 79
Pridružio se: Sub Jun 27, 2015 12:37 am
Kontakt:
Pohvaljen: 126
Pohvalio: 406

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod nestorBK » Pet Okt 11, 2019 5:56 pm

Bender Rodriguez napisao:Vidim u zadnjih par nedelja gotovo i da nema kontrolora. Shvatili ovi iz Grada i BusPlusa da bi bili linčovani kad bi hteli da naplaćuju karte u ovakvim uslovima (ne)rada.

Po Zemunu danas na sve strane, ali ne insistiraju mnogo, ljudi negoduju što autobusa nema po pola sata, pa ih ne cimaju.
Express
Higher intermediate
Postovi: 874
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 543
Pohvalio: 19

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Express » Pet Okt 11, 2019 9:40 pm

https://www.crtm.es/billetes-y-tarifas/ ... anual.aspx

https://www.crtm.es/media/236503/tarifas_anual.pdf

Godišnja markica bez dokumenata za zonu A javnog prevoza Madrida (koja obuhvata ceo sistem Emut Madrid, tj. metro sistem komplet sa svim autobuskim linijama istoimenog preduzeća) za normalne korisnike bez popusta košta 546€ plus sama kartica 4€. Prosečna plata 1600€, znači 2,86% budžeta ode na prevoz. U Beogradu je 36025 Rsd tako da uz platu od 36000 ode ti 15% budžeta - 5x više i to za znatno lošiju prevoznu uslugu.

Ne znam da li je personalizovana ili nepersonalizovana.

Druge dve grupe karti tiču se mladih (studenata ili zaposlenih na početku karijere sa nižim primanjima) i trećeg doba (penzionisana ili nepenzionisana stara lica). Deca i tinejdžeri spadaju u normalnu grupu porodičnih povlastica koju im kupuju roditelji.

Ne znam šta je sa nezaposlenima jer se nigde ne pominju. Ima dosta popusta posebno za članove velikih porodica sa invaliditetom.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Pet Okt 11, 2019 9:50 pm

Pošto je autobus u Madridu, Beču, Minhenu ? Delovi , gume , maziva ?
oplatnatehnika
Beginner
Postovi: 84
Pridružio se: Sre Mar 30, 2016 4:45 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 263
Pohvalio: 0

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod oplatnatehnika » Sre Okt 16, 2019 4:23 pm

Како може превоз у Бечу да буде незнатно скупљи од београдског када је плата просечна у ГСП 3 пута мања од бечке?
Pohvale za post: 1
marrecar
Advanced
Postovi: 2805
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1254
Pohvalio: 494

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod marrecar » Sre Okt 16, 2019 6:12 pm

Pa nije neznatno skuplji. Jedna vožnja je 2.40 e, dok je obična mesečna koju svako može da kupi 51e. Ali ima još dosta vrsta karata, koje su u odličnom odnosu cene i kvaliteta prevoza.
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 462
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 523
Pohvalio: 8

Re: RE: Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Dart » Sre Okt 16, 2019 6:44 pm

oplatnatehnika napisao:Како може превоз у Бечу да буде незнатно скупљи од београдског када је плата просечна у ГСП 3 пута мања од бечке?
Plate čine samo mali deo troškova, a veliku većinu prestavlja gorivo, amortizacija vozila i delovi što košta isto kao i u Beč.
Bus dnevno potroši 300-400 evra samo u gorivu, a da ne idemo dalje...
klisko
Beginner
Postovi: 52
Pridružio se: Sub Apr 06, 2019 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 69
Pohvalio: 0

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod klisko » Čet Okt 17, 2019 6:56 am

Pa kod nas je gorivo skuplje 25% nego u Beču, nije čudo što su troškovi ogromni. A da ne govorimo koliko nam je skuplje održavanje metroa u Beogradu...
Pohvale za post: 1
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 636
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 575
Pohvalio: 2009

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod hiavata » Čet Okt 17, 2019 9:31 am

amortizacija vozila i delovi što košta isto kao i u Beč."


A da li se zapravo i odrzava isto kao i Bec? Ne moze ova logika ako se vozila zapravo ne odrzavaju. Kada vozila budu pocela da se odrzavaju kao u Becu, neka karta/naplata bude takva, ne moze obrnuto.
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Čet Okt 17, 2019 10:20 am

E tu dolazi priča naplata karata. Da je kao u Beču bilo imalo bi para za skoro pa sve.
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 636
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 575
Pohvalio: 2009

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod hiavata » Čet Okt 17, 2019 10:30 am

Koji je procenat naplate doprinosa za zdravstveno osiguranje pa kakvo je zdravstvo?
Koji je procenat naplate PDV-a pa kakva je drzava?
Koji je procenat naplate one dotacije za odrzavanje puteva iz cene goriva pa kakvi su putevi?

Da li je realno reci da kada bi naplata bila normalna, prevoz bi funkcionsiao kako treba?
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Žika » Čet Okt 17, 2019 10:38 am

Uporedi procente devedesetih i tadašnje stanje pa će ti biti jasno kako funkcioniše. Naplata nikakva i pedesetak autobusa GSP na ulicama, provatnici 100% naplate i svi na ulicama. Bili je kao i tada raznih političkih igara i prelivanja para.
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 636
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 575
Pohvalio: 2009

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod hiavata » Čet Okt 17, 2019 10:44 am

Kako onda funkcionisu sa sadasnjom naplatom (u konekstu kako npr voze normalna vozila u odnosu na leseve iz GSP-a)?
molder
Beginner
Postovi: 70
Pridružio se: Pet Nov 30, 2007 10:02 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 32
Pohvalio: 3

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod molder » Čet Okt 17, 2019 10:48 am

Staro pitanje šta je starije kokoska ili jaje.
Da svi plaćaju prevoz da li bi Gsp bio dovoden u normalu,
odnosno da prevoz normalno funkcionise da li bi svi placali prevoz?
Mislim da nikada nećemo saznati odgovor na to pitanje , pošto su barem u Beogradu, to dve nespojive promenjive.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: BATICA, vucko i 6 gosta