Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 23837
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10217
Pohvalio: 4022

Re: Nape lata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod direktor » Čet Jan 19, 2017 9:53 pm

E to je london a ni smo od turaka sistem gledali pazarili khm nebi oni to uveli ovdje
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
marrecar
Advanced
Postovi: 2334
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 671
Pohvalio: 332

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod marrecar » Pet Jan 20, 2017 1:15 am

Mi uvek izmisljamo toplu vodu, napredni kao i uvek.
Prof. BU:
"...ovakve procese mozete videti u toplotnim..... toplanama."
"Deco, molim vas!"
"Pravim evidenciju sa prisustvima, da bih posle znao ko dobija potpis, ja to tako radim." *2min kasnije* "Ja stvarno ne znam sto me teraju da potpisujem indekse, sto to ne rade oni u sluzbi."
"Pis maco! *5sek kasnije* "Izvinite, nazdravlje"
marrecar
Advanced
Postovi: 2334
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 671
Pohvalio: 332

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod marrecar » Pon Jan 23, 2017 4:36 pm

Mateja, je l' ovo iz nekog zvaničnog/pouzdanog izvora ili je ideja iz glave?

http://www.blic.rs/vesti/beograd/najavl ... da/z1w3862
Prof. BU:
"...ovakve procese mozete videti u toplotnim..... toplanama."
"Deco, molim vas!"
"Pravim evidenciju sa prisustvima, da bih posle znao ko dobija potpis, ja to tako radim." *2min kasnije* "Ja stvarno ne znam sto me teraju da potpisujem indekse, sto to ne rade oni u sluzbi."
"Pis maco! *5sek kasnije* "Izvinite, nazdravlje"
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1618
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1281
Pohvalio: 832

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod stanislaw » Pon Jan 23, 2017 4:58 pm

Realno, ovaj tekst je samo rekapitulacija svih dosadašnjih pokušaja uvođenja apsolutne naplate prevoza, sa osvrtom na to u kojim sistemima u Srbiji su neke od mera zaživele.
Ja mislim da je temeljni problem u plitkoumnim izjavama gradske vlasti. Nedavno je Vesić izjavio da je GSP jedino gradsko preduzeće koje nisu uspeli da konsoliduju i koje na dnevnoj bazi proizvodi čist i konzistentan gubitak. Ali pogrešno zaključuje da je jedini izlaz da se pojača naplata - to zvuči maloumno prosto zato što bez obzira na obim naplate, DJP plaća fiksnu nadoknadu svim prevoznicima, privatni od toga žive i zarađuju, a samo GSP pravi gubitak pošto još uvek ima glomazne neproizvodne službe koje ništa ne privređuju i ne mogu da se nose sa konkurencijom.

Problem BusPlus naplate je delimično taj što su vremenom agresivni kontrolori potpuno nestali kao pojava, i otišlo se u suprotnu krajnost da se kontrolori potpuno sklanjaju od putnika koji ne žele da plate kartu. Nema više kontrolora koji bi za tu svoju platu bilo kome insistirali da plati kartu. Možda bi kontrolori trebalo da budu plaćeni po učinku, broju izdatih doplatnih karata, što bi ih stimulisalo da izlaze u kontrolu van strogog centra, tamo gde je naplata manja. Naravno, sa druge strane je problem kako se nositi sa opasnošću agresivnih incidenata.

Moje iskustvo iz javnog prevoza u Nemačkoj je da je tamo prosečan kontrolor itekako agresivniji od kontrolora našeg Busplusa. Kartu na pregled traže u najumiljatijem mogućem tonu, ali od trenutka kada sagovornik nema kartu, nastup im se pretvara u policajca koji legitimiše nekog derana na ulici (a pritom ni oni NEMAJU status službenog lica). Samo što tamo takav nastup prolazi, a kod nas je povod za fizički obračun...
Пантограф
Expert
Postovi: 5395
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5636
Pohvalio: 3746

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Пантограф » Pon Jan 23, 2017 5:23 pm

Реално, у Новом Саду се, као у Паризу, улази на предња врата и показује се возачу карта. Кад су хтели у Београду то да уведу, реакција је била - мајмунска: "Аааааааа..."!

Дивљи људи, смешан, бивши град.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 23837
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10217
Pohvalio: 4022

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod direktor » Pon Jan 23, 2017 5:45 pm

Danas su kontrolori izbaceni iz busa 78 kod palate Srb bas su se osili ali putnici su bili slozniji niko ih nije zarezivao 2 posto naravno u bus nije moglo da se udje nije ga bilo preko 15 min
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3867
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1750
Pohvalio: 3330

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod tragac » Pon Jan 23, 2017 5:48 pm

Panto kada bi se ulazilo samo na prednja vrata udvostručilo bi se vreme putovanja.
Dok Milorad Dodik ima dvojno prebivalište u Banjaluci i Beogradu, hiljadama rođenih Beograđana je uskraćeno pravo na jedno jedino prebivalište, tu gde žive decenijama.
Pohvale za post: 1
kruuki
Intermediate
Postovi: 390
Pridružio se: Pon Jun 27, 2016 5:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 307
Pohvalio: 47

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod kruuki » Pon Jan 23, 2017 5:53 pm

a kad bi se recimo kroz racun za info stan naplacivala stavka od 100 dinara za javni prevoz, a prevoz bio besplatan svi bi bili zadovoljni :D samo bas ne znam racunicu koliko bi se to isplatilo


Sent from my iPhone using Tapatalk
Пантограф
Expert
Postovi: 5395
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5636
Pohvalio: 3746

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Пантограф » Pon Jan 23, 2017 5:57 pm

Да, исплатило би се. Уместо 3.000 динара, платиш сто кинти. Хлеб три динара.
Pohvale za post: 4
Nikola NS
Intermediate
Postovi: 139
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 219
Pohvalio: 73

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Nikola NS » Pon Jan 23, 2017 6:16 pm

Пантограф napisao:Реално, у Новом Саду се, као у Паризу, улази на предња врата и показује се возачу карта.

У Новом Саду на папиру то правило важи, али у пракси се радним данима и суботом пре подне тешко спроводи осим на окретницама и мање оптерећеним станицама. Зато сумњам да ће такав систем моћи да се примени на било којој „јачој“ линији у Београду.
Пантограф
Expert
Postovi: 5395
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5636
Pohvalio: 3746

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Пантограф » Pon Jan 23, 2017 6:50 pm

Ма, наравно да се неће примењивати на 95 и у трамвају с приколицом. Али, за викенд, на линији 67, нема разлога да се не примењује. Понеко би платио карту за одлазак из блока у град, а сад не жели, или га, једноставно, мрзи.
Blade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1034
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 548
Pohvalio: 274

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Blade » Pon Jan 23, 2017 7:48 pm

Javni prevoz je preskup za nas standard. Sve i da se vozimo u full-ispravnim autobusima, a ne kantama koje se pale, kao u temi o tome. Taj sistem u Novom Sadu sam video, kada sam zadnji put bio u centru tog grada. Svi na prednja vrata i odmah kupovina karata.

Zamislite taj ,,film,, na stanici kod Pancevackog mosta u pravcu ka Borci na kojoj skoro pa uvek vecina putnika ceka 95. U spicu, bez 10 minuta, da sve idealno funkcionise, autobus ne bi krenuo iz stanice.

Moj predlog, ako je auto i bio luksuz, a sada je potreba, javni prevoz nikad nije bio luksuz, nego nesto sto bi svakome trebalo da bude dostupno. Neka se cena karte prilagodi standardu građana i neka se uvedu kondukteri, koji ce naplacivati karte. Bice sigurno vise naplacenih karata i jos neki ljudi ce dobiti posao, koji ga sada nemaju. I imace od cega da hrane decu.
Lav u grudima, prijatelj ljudima, čovek čoveku, a lopov lopovu.
Pohvale za post: 1
profa_chb
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 267
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 9:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 308
Pohvalio: 238

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod profa_chb » Pon Jan 23, 2017 9:03 pm

Mislim da je tekst malo površan. Kao uspeštan primer naplate na staincama je mogao biti naveden nekakav BRT sistem, kakvi su česti u Južnoj Americi. Iako nije naš region, opet je relevantnije od poređenja sa železnicom.

Mišljenja sam da bi se efikasnija naplata postigla boljim uređenjem samih pravila igre, a potom smanjenjem cene.
Blade
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1034
Pridružio se: Sre Nov 25, 2015 12:25 am
Kontakt:
Pohvaljen: 548
Pohvalio: 274

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Blade » Pon Jan 23, 2017 9:14 pm

Zasto povrsan? Nisam nikad tamo putovao, ni citao o tome kako se tamo naplacuje prevoz. Nije me interesovalo, da budem iskren. Treba smanjiti cenu karte, koja je preskupa, treba svesti švecovanje na minimum, treba da se ne krade, da se kupe nova vozila,...Ima tu puno trulezi za otkloniti, nije to mali posao. Svakako sam za to da se prekopira kod nas neki sistem koji vec funkcionise nedge i daje rezultate. Naravno, ako je kompatibilan sa nama. :)
Lav u grudima, prijatelj ljudima, čovek čoveku, a lopov lopovu.
Bukira
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1073
Pridružio se: Čet Sep 03, 2015 9:35 am
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 5702
Pohvalio: 3959

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Bukira » Pon Jan 23, 2017 9:37 pm

I ja mislim da je cena karte od 90 dinara previsoka za naš standard. Posebno što nema varijante za kraće vožnje, meni nikad nije zatrebala karta koja važi sat i po. Sigurno je mnogima korisna, ali ima nas koji bi voleli da imaju mogućnost da kupe kartu za npr. 3 stanice, ili 20-ak minuta.
profa_chb
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 267
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 9:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 308
Pohvalio: 238

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod profa_chb » Pon Jan 23, 2017 10:22 pm

Mislim da je sadašnja cena od 90 dinara ok za to što se dobija za nju, ali da treba uvesti i kartu od pola sata, ili sat, koja bi bila jefitinija. Uzmite u obzir da za 90 dinara možete teoretski da dođete od Ugrinovaca do (okoline) Malog Požarevca.

@Blade lepa je rekapitulacija, ali je moglo malo stranih primera da se doda, kao i da se sagledaju neki drugi aspekti.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15868
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1674
Pohvalio: 248

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod vucko » Pon Jan 23, 2017 11:05 pm

kruuki » 23 Jan 2017 04:53 pm napisao:a kad bi se recimo kroz racun za info stan naplacivala stavka od 100 dinara za javni prevoz, a prevoz bio besplatan svi bi bili zadovoljni :D samo bas ne znam racunicu koliko bi se to isplatilo


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojim se da to ne može jer bi tako samo oglobio vlasnike nepokretnosti. A korisnici gradskog prevoza su svi, imali oni imovinu ili ne.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 934
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 863
Pohvalio: 234

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Biciklistkinja » Pon Jan 23, 2017 11:15 pm

Cena karte i od 10 dinara bi bila previsoka za nivo i sigurnost koji GSP pruža. Zamislite samo osećaj da izdvajate pare iz svog džepa za nekvalitetan prevoz koji se malo malo pa zapali? Uredu je plaćati prevoz ali uredu je i da direktori u GSP-u održavaju vozni park bezbednim, urednim i tačnim a ne da nameštaju tendere,kupuju čokoladice i USB-ove i da im se godišnje zapali desetak autbusa.
Aoso všto najavljuju je sve mačku o rep jer ni vozač ni kontolor ne smeju da vozilo isključe iz saobraćaja zbog karte a još manje da traže nekome ličnu kartu. A i komunalna je u narodu opravdano zaradila lik ubica i siledžija tako da im nije u interesu da osvane još jedan klip kako vuku neku ženu po asfaltu zbog 95 dinara.
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
Pohvale za post: 1
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7848
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2425
Pohvalio: 663

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod boca-ica » Sre Jan 25, 2017 12:11 am

Verovali ili ne :shock:

besplatan prevoz, bez karti, validiranja i ridjovana
sa našim autobusima u Bgdu :kk:

Pretpostavljam da ce slično biti i sa odlaskom u Ikeu
a mozda se takav poslovni korak-akcija proširi i na dr. tržne centre širom Bgda :roll:

sve u svemu smeši nam se ostvarenje željenog
besplatnog prevoza po Bgdu bar vikendom (placaju ga T.C.)

Evo i sličica reklame , koja to i potvrdjuje tu akciju na čitava dva meseca :D
Prikačeni fajlovi
Besplatan prevoz.jpeg
Besplatan prevoz.jpeg (47.27 KiB) Pogledano 2114 puta
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4618
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3049
Pohvalio: 8984

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Дошљак » Sre Jan 25, 2017 12:29 am

Вероватно ће унајмити неког приватника са једним аутобусом. У Србији има примера по другим градовима где су тржни центри унајмили приватни превоз да вози бесплатно купце.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15868
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1674
Pohvalio: 248

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod vucko » Sre Jan 25, 2017 10:05 am

Samo što ovaj bus nema stanice već vozi verovatno samo direktno. I služi da se poveća promet privatniku.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7848
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2425
Pohvalio: 663

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod boca-ica » Sre Jan 25, 2017 10:41 am

Trasa 703 tako i tako ide od Batajine žel stanice preko TC Zemunskog parka, RK Metroa....
a vikendom je otprilike isti reklamiran takt polazaka

zar nije jednostvnije i jeftinije :roll:
za svaki polazak 703 na tih par stanica do TC Zemun parka
zakupiti od (bus plusa ) GSPa 5 -10 mesta tj. karata ( popust na grupnu kartu )

jer 703 tako i tako puna ili prazna mora da ide
kako bi ispoštovala takt polazaka
umesto
angažovanja privatnog autobusa i vozača , goriva, osiguranja i dr. pratecih troškova

Izgleda da
ilii u TC ZP ili u GSBu
neko debelo ne stoji dobro sa matematikom.... :lol:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 934
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 863
Pohvalio: 234

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Biciklistkinja » Sre Jan 25, 2017 6:34 pm

Ovaj potez pokazuje i koliko su tržni centri u problemu kada na ovaj način privlače kupce iako se najavljuje gradnja još dosta novih tržnih centara. Izvinite sa skretanje od teme.
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4407
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1639
Pohvalio: 2510

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod solecar » Sre Jan 25, 2017 6:46 pm

Ja sam odavno pisao da mi je zanimljivo kome je u interesu da gradi tolike TC , i da ih imamo i po više u neposrednoj blizini , te tako imamo situaciju da ni sa preusmerenjem autobuskih linija ne mogu da imaju dobar promet. Čak je Tempo kod Kvantaša jedno vreme imao besplatan prevoz , od bloka 45 preko BK , sa par usputnih stanica , pa im ni to nije pomoglo. Cene stalno rastu , a plate gotovo nikako , i džaba onda i besplatan prevoz , kada bi trebalo da potrošim nekoliko sati da obavim nabavku , a dosta stvari mogu da nađem mnogo bliže za maltene iste pare i manje potrošenog vremena.
Slika
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 23837
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10217
Pohvalio: 4022

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod direktor » Čet Jan 26, 2017 12:52 am

A sta ima u tom TC zmaj uopste bolje da prave kombajne
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: spatiotecte, times12 i 5 gosta