Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Dejan011
Intermediate
Postovi: 289
Pridružio se: Uto Nov 18, 2014 10:56 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 647
Pohvalio: 563

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Dejan011 » Sre Jan 13, 2021 8:49 pm

marrecar » 12 Jan 2021, 15:07 napisao:Što se tiče MasterCard, meni je neki čovek jednom prilikom rekao, nakon što mi je kontrolor tražio kartu (koju nažalost nisam imao), da ako imam karticu da mogu slobodno to da im dam, jer ne mogu nikako da provere da li sam stvarno kupio kartu. Praktično rupa u sistemu, gde može čovek da se švercuje bez posledica.

Nije tačno. Kontrolori na aparatu imaju opciju za MasterCard pa kad prisloniš karticu izađe na displeju datum i vreme kad je zadnji put kupljena karta. Video sam lično na onom njihovom aparatu.
Ono što se dešava je da ponekad Master neće da se validira zbog valjda zagušenosti na sistemu, a dešava se da očitavanje kartice na njihovom apartu često dugo traje pa onda mnogi kontrolori neće da se bakću sa karticama nego samo produže dalje kad im pokažeš.
Zezeljko
Higher intermediate
Postovi: 704
Pridružio se: Uto Jun 05, 2012 7:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 931
Pohvalio: 1104

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Zezeljko » Sre Jan 13, 2021 9:02 pm

Meni takođe retko proveravaju Master, pisao sam već, verovatno ih mrzi da čekaju povratne informacije sa servera, a i vode se time da im neće neko sigurno u ruku dati platnu karticu, a da je nije validirao.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Express
Higher intermediate
Postovi: 1278
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1146
Pohvalio: 46

Re: Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Postod Express » Čet Jan 14, 2021 9:39 pm

Neverovatno koliko je stokholmski sistem naplate sličan njujorškom:

https://sl.se/biljetter/biljettregler/periodbiljetter/
https://foretagare.sl.se/sortiment-och-priser

Sve markice su nepersonalizovane. Jednu karticu može koristiti više osoba samostalno. Kategorizacija tarife vršena je na osnovu starosti - mladi i stari plaćaju manje, đaci još manje, dok svi ostali radno sposobni plaćaju punu cenu. Personalizacija je suvišna. Kada napunite 65 radili ili ne imate pravo na popust.

SL Access kartica košta 20sek ili 233rsd. Mnogo je skuplja od njujorške Metro kartice ($1 ili 97rsd), ali opet jeftinija od BusPlus-a. Grad takođe praktikuje bezzonski sistem (od 2017), pa je puna cena mesečne 950 kruna ili 11064 dinara za neograničen prevoz na površini od 6519km2 (1,79rsd/km2 dometa sistema). U Beogradu je 4990rsd za 3223km2 ili 1,54rsd/km2. Prevoz je praktično tamo 16% skuplji iako je 7x imućniji (godišnji BDP po glavi stanovnika 7 miliona dinara). Dakle Beograd građanima naplaćuje 6% bdp na skoro duplo manjoj površini (ili oko 12% na duplo većoj), dok Stokholm svojim stanovnicima oduzima 1,9% ili 0,95% na površini Beograda, pored toga što ima razgranatu mrežu metroa i gradsko-prigradske železnice, više autoputeva, udobnije autobuse, ekspres linije, brže tramvaje i uopšteno veću srednju brzinu čitavog sistema.

Standardna karta važi i za Balstu i Gnestu van stokholmske oblasti (kao Pančevo i Aranđelovac). Čak postoji mesečna za Arlandu koja takođe važi za Balstu i Gnestu, dok se za Upsalu doplaćuje (SL do Upsale i pored SJ, kao da za Novi Sad voze GSP i Srbijavoz!). To vam je kao da je aerodrom u Pazovi, a železnica vozi do Aranđelovca i Pančeva nadomak gradske oblasti. Upsala dođe kao Novi Sad, i za nju doplaćujete kartu za deo linije izvan granice gradske oblasti (postoje i dodatne UL markice za oblast Upsale).

Vesića nije ni stid ni sram. Pa eno i Hrvati nas brukaju studijama o tome koliko Beograd pljačka ovu sirotinju. Već sam pominjao da imamo ogromne fiksne troškove, rashode što znači da bi trebalo što efikasnije da poslujemo, obzirom na slabu kupovnu moć stanovništva. Stokholm većinu putnika prevozi velikim vozilima najeftinu struju - mi solo autobusima. Stokholm kupuje kvalitetna vozila - Beograd više od razlike u ceni plati na popravke, prerane rashode i pored toga što opet po ulicama tera otpad. Igra se s železnicom, tramvaje usporava loše izvedenim radovima, devastira mrežu linija, remeti red vožnje neusklađenim radovima. Troši pare na gluposti, skupe projekte realizuje na neadekvatan način. Nas takoreći nemar nadležnih skupo košta.
Pohvale za post: 3

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Siniša i 11 gosta