Tramvaji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9586
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 10270
Pohvalio: 24364

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Sre Nov 20, 2019 1:20 am

ГсП просто воли та штап-канап решења. Фарови и штопаљке са старијих возила на новијим, новине лепљене по ветробранском стаклу и прозорима кабине у салону, распар седишта, некад и распар врата, унатрашке постављене предње маске, зафарбавања, гитовања, лепљење траком, крпљење лимом и закивцима, и многе друге креације. Зато и имамо велики проценат КАФов и Слоариса неисправних по гаражама.
Срећни празници свим форумашима :sesir:
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8504
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6310
Pohvalio: 10286

Re: Tramvaji

Postod solecar » Sre Nov 20, 2019 1:49 am

Dokle god je šper ploča jeftinija od bilo kog drugog materijala. :)
Slika

Slika
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1513
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 625
Pohvalio: 1234

Re: Tramvaji

Postod Siniša » Sre Nov 20, 2019 1:59 pm

Katice su u Beograd dolazile u nekoliko navrata od 1980 do 1997, ukupno 220 komada (g.br. 201 do 420). Prvih 60 je stiglo 1980, od toga, čini mi se, tri, krajem 1980. Zadnjih 20 je stiglo 1997. To su poslednje Katice proizvedene ikada. Zadnji ČKD tramvaji su proizvedeni solo T6A2 za Sofiju 1999.
Održavanje je glavni problem Katica, ne proizvođač. Ipak, Katice se mogu srediti i ne treba ih ukidati, ne sve. Još one mogu da voze.

Meni se sviđa kako izgledaju renovirane Katice iz Potsdama, sasvim pristojan izgled.





Tri spojene
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?time_continue=50&v=4a1xc4f0oTg&feature=emb_logo[/YouTube]

Estonska firma Eurokraft ima projekt "Retrotram", gde obnavlja i modernizuje Katice u retro stilu. Jeste da je pomalo kič, ali bolje i to nego tehnički neispravan tramvaj.

https://www.retrotram.eu/

Slika
Pohvale za post: 4
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5227
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9311
Pohvalio: 7136

Re: Tramvaji

Postod Bender Rodriguez » Sre Nov 20, 2019 2:20 pm

Ma ne kažem ja ni da su Katice loše ni da ih treba ukidati, samo da im treba jedan temeljan remont. I ništa im ne bi falilo da budu ko one u Berlinu. :)
Дошљак » Sre Nov 20, 2019 12:20 am napisao:ГсП просто воли та штап-канап решења.

Pa vraća ih u vesele 90te. :D Kao što i taksisti vole da pričaju o ratnim dejstvima i ''blagodetima'' te decenije. Ima tu nešto... :D
Pohvale za post: 2
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 668
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 713
Pohvalio: 703

Re: Tramvaji

Postod Kesha » Sre Nov 20, 2019 2:48 pm

Velikoj većini naših ČKD tramvaja i te kako treba remont, a eventualno bi se mogle i produžiti dodatnim niskopodnim modulom, čime bi bile prilagođene i osobama sa posebnim potrebama. Česi su to lepo odradili. Cena ozbiljnog remonta tramvaja ume da bude jako visoka. Sećam se da se pričalo o sumi od oko pola miliona evra po tramvaju pre nekoliko godina, što je opet mnogo manja suma od one koju je potrebno izdvojiti za novo vozilo. Tada se pričalo i o modernizaciji i dodatnom opremanju Katica, uključujući tu i klima uređaje. Berlin ih je zaista fino sredio, ali je svoje Katice većinom i izbacio iz upotrebe posljednjih godina. Mahom su završile po drugim evropskim gradovima, u Poljskoj najviše ako se ne varam.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 7443
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9933
Pohvalio: 6378

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Sre Nov 20, 2019 3:06 pm

Последња серија катица да се модернизује, већ модернизоване у Гоши да служе још 10 година, остале да се мењају новим трамвајима из Крагујевца.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 209
Pohvalio: 628

Re: Tramvaji

Postod SBG » Sre Nov 20, 2019 3:16 pm

Коме сметају ти трамваји, нек их избегава. Идеја о расходу тако квалитетних возила је сулуда.
Pohvale za post: 5
Пантограф
Expert
Postovi: 7443
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9933
Pohvalio: 6378

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Sre Nov 20, 2019 3:24 pm

Сваком возилу, па и најквалитетнијем, дође време за расход. Ближи се 40. рођендан, до 50. је сигурно време да се растајемо.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 668
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 713
Pohvalio: 703

Re: Tramvaji

Postod Kesha » Sre Nov 20, 2019 3:56 pm

Naravno, sve ima svoj rok trajanja, i definitvno ih ne treba baš sve spasavati, jer ih ima i u jako lošem stanju. Doduše, mogu se verovatno sve odraditi, ali prosto sam i za povećanje udela niskopodnih modernih tramvaja u saobraćaju. Za sad taj procenat nije ni 20%. Iako, meni lično, niskopodnost nije neophodna, mora se misliti i na one kojima je mučenje svakodnevno penjanje uz, ne baš niske, stepenice naših Katica. Naravno, primera očuvanja tramvaja i do 70 godina starih u saobraćaju ima mnogo, al opet se mora težiti i modernizaciji. Katice su mi izuzetno drage, al se i one moraju jednom zameniti, a svakako da se ne isplati sve do jedne remontovati, jer bi to onda značilo da nove tramvaje ne bi uzeli u nekom dužem vremenskom periodu. Elem, kao što rekoh, dodatkom niskopodnog modula bi dobili i na funkcionalnosti, a i na kapacitetu, pa bi na taj način i veći broj ČKD tramvaja mogao biti sačuvan.
Пантограф
Expert
Postovi: 7443
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9933
Pohvalio: 6378

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Sre Nov 20, 2019 4:19 pm

Постоје и нископодне приколице и можда би на некој низијској линији погон трамваја био довољан да све то вуче (само баш нешто ни немамо низијске линије...).
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 668
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 713
Pohvalio: 703

Re: Tramvaji

Postod Kesha » Sre Nov 20, 2019 4:42 pm

Moglo bi i tako nešto, ako, kao što i sam kažeš, tramvaj ima dovoljno snage da vuče prikolicu, koja, naravno, ne mora biti preterano duga. Katice, konkretno, baš i ne pucaju od snage. Malo preko 200ks je pomalo skromno za nimalo lako šinsko vozilo. Düwag ima skoro pa duplo više snage od ČKD tramvaja, a i predviđeni su od starta za vuču prikolice. No, pretpostavljam da bi se i Katice mogle opremiti jačim motorima na eventualnom remontu.
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 734
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 834
Pohvalio: 8

Re: Tramvaji

Postod Dart » Sre Nov 20, 2019 6:55 pm

Pa ne moraju prikolice biti vučene, svaka osovina na njoj može imati trakcioni motor.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5227
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9311
Pohvalio: 7136

Re: Tramvaji

Postod Bender Rodriguez » Sre Nov 20, 2019 7:08 pm

Ja sam siguran da bi neka od naših fabrika, čak i ne računajući Simens u Kragujevcu, i dan danas imala potencijala i mogućnosti da izrade jedno 20ak ''kratkih'' prikolica za Katice koje bi bile niskopodne a oblikom kolko tolko ''pratile'' dizajn Katica. Po uzoru na one prikolice što vuku Švajcarci, samo da budu niskopodne i nalik Katicama.

Karoserija, podvozje, pod, osvetljenje, svetla, unutra po 10ak sedišta i rukohvati. Siguran sam da bi Goša, Šinvoz ili neko treće preduzeće (zaboravih više, sve ili iscepkano ili stečENO) mogli to da urade.

Opet kažem, Groxy ionako stalno priča kako imaju suficit u budžetu. Epa, eto im... 2+2...
Pohvale za post: 3
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 209
Pohvalio: 628

Re: Tramvaji

Postod SBG » Sre Nov 20, 2019 7:17 pm

"Гошу" је купио "Желвоз 026" после безуспешне приватизације.
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 668
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 713
Pohvalio: 703

Re: Tramvaji

Postod Kesha » Sre Nov 20, 2019 7:57 pm

Bender Rodriguez » Sre Nov 20, 2019 6:08 pm napisao:Ja sam siguran da bi neka od naših fabrika, čak i ne računajući Simens u Kragujevcu, i dan danas imala potencijala i mogućnosti da izrade jedno 20ak ''kratkih'' prikolica za Katice koje bi bile niskopodne a oblikom kolko tolko ''pratile'' dizajn Katica. Po uzoru na one prikolice što vuku Švajcarci, samo da budu niskopodne i nalik Katicama.

Karoserija, podvozje, pod, osvetljenje, svetla, unutra po 10ak sedišta i rukohvati. Siguran sam da bi Goša, Šinvoz ili neko treće preduzeće (zaboravih više, sve ili iscepkano ili stečENO) mogli to da urade.

Opet kažem, Groxy ionako stalno priča kako imaju suficit u budžetu. Epa, eto im... 2+2...


Izvodljivo verovatno, iako naše fabrike nisu imale nikakvog iskustva sa niskopodnim šinskim vozilima, a verujem da su takve konstrukcije ipak zahtevnije za izradu od onih kod klasičnih srednjepodnih tramvaja, gde bi trebala postojati tipična šasija. Kako reče i Dart, mogle bi se eventualno i opremiti sopstvenim pogonom, ako to ne komplikuje stvari previše, i ne diže cenu u nekom većem procentu. Sve je izvodljivo ako ima volje i adekvatnog plana, a toga nam, nažalost, skoro uvek nedostaje.
Pohvale za post: 2
Рипањац 405
Higher intermediate
Postovi: 756
Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 517
Pohvalio: 267

Re: Tramvaji

Postod Рипањац 405 » Sre Nov 20, 2019 8:13 pm

Estonska firma Eurokraft ima projekt "Retrotram", gde obnavlja i modernizuje Katice u retro stilu. Jeste da je pomalo kič, ali bolje i to nego tehnički neispravan tramvaj.

Мени ово није мало, него мало више кич. И то тежак. Као, што би Шојић рекао, репЉика коњског трамваја у нашем случају. Одвратне су у таквом издању где му није место, боље да су их оставили у оригиналу.
Икарбус ИК-112Н/218Н МОЖЕ да парира једном Соларису уз релативно ситне измене - врата другог произвођача (ако већ желе турска, боље да узму REVAR која су се одлично показала на Необусима а, ево сад, и на Темзама или BODO као на Конектима и Отокарима), и подолит. Остало је, истини за вољу, све ОК. :grand:
Bogdan
Intermediate
Postovi: 210
Pridružio se: Sre Nov 15, 2017 11:10 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 471
Pohvalio: 324

Re: Tramvaji

Postod Bogdan » Sre Nov 20, 2019 8:45 pm

branik
Higher intermediate
Postovi: 754
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 772
Pohvalio: 193

Re: Tramvaji

Postod branik » Čet Nov 21, 2019 12:13 am

Zašto otkrivati otkriveno:u Pragu ima veliki broj tramvaja sa dodatim niskopodnimbdelom u sredini
Pohvale za post: 1
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1513
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 625
Pohvalio: 1234

Re: Tramvaji

Postod Siniša » Čet Nov 21, 2019 12:48 am

Već je bilo reči i slika o modernim prikolicama iz Leipziga, Kassela i Rostocka koje vuku "Česi", T4 tramvaji, pa da ponovimo, Niederflur-Beiwagen NB4. U pitanju je Bombardierov proizvod.

Slika

Slika

Ima na nemačkom stranica o ovim prikolicama

http://www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/LF050/NB4/index.html

Mislim da prikolicu nije teško napraviti i mogla bi je svaka domaća fabrika koja ima veze sa šinskim vozilima da je proizvede.
Pohvale za post: 7
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9859
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 5244
Pohvalio: 7508

Re: Tramvaji

Postod JohnnyLee » Čet Nov 21, 2019 10:37 am

може то да се направи од расходованих Катица
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
branik
Higher intermediate
Postovi: 754
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 772
Pohvalio: 193

Re: Tramvaji

Postod branik » Čet Nov 21, 2019 11:35 am

Preteško je to tako da služi samo kao prikolica.
Ona mora bude lake konstrukcije.
Arsenije
Intermediate
Postovi: 119
Pridružio se: Sub Okt 12, 2019 10:51 am
Kontakt:
Pohvaljen: 35
Pohvalio: 165

Re: Tramvaji

Postod Arsenije » Čet Nov 21, 2019 11:50 am

Evo su Švajcarci koji su stigli u Beograd još u 20. veku. Ovako oni izgledaju u Bazelu:
Prikačeni fajlovi
DSCN0154.jpg
DSCN0154.jpg (34.28 KiB) Pogledano 322 puta
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 7443
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9933
Pohvalio: 6378

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Čet Nov 21, 2019 11:54 am

А, нису нам овај модел још слали.

Иначе, и Цирих је кренуо у обнову флоте трамваја, па би и ту могло да буде којечега занимљивог.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9586
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 10270
Pohvalio: 24364

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Čet Nov 21, 2019 12:20 pm

Рипањац 405 » Сре Нов 20, 2019 7:13 pm napisao:
Estonska firma Eurokraft ima projekt "Retrotram", gde obnavlja i modernizuje Katice u retro stilu. Jeste da je pomalo kič, ali bolje i to nego tehnički neispravan tramvaj.

Мени ово није мало, него мало више кич. И то тежак. Као, што би Шојић рекао, репЉика коњског трамваја у нашем случају. Одвратне су у таквом издању где му није место, боље да су их оставили у оригиналу.

Мени је кич само како је офарбана ова бела бордура на плавим пољима. Без тога трамвај личи на Швајцарце а генерално су и модерни трамваји сви прешли на заобљен дизајн у односу на угласту Катицу. Светла, диплеј, врата, све ми делује модерније и естетски лепше од оригиналне Катице. Чини ми се да је и капацитет побољшан овим клупама уместо пластичних столица.
Срећни празници свим форумашима :sesir:
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9859
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 5244
Pohvalio: 7508

Re: Tramvaji

Postod JohnnyLee » Čet Nov 21, 2019 12:20 pm

branik » 21 Нов 2019, 10:35 napisao:Preteško je to tako da služi samo kao prikolica.
Ona mora bude lake konstrukcije.


како, када се већ сада користе на дуплим Катицама? друго, исече се, па се скрати, и имаш приколицу
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 15 gosta