Tramvaji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5650
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10198
Pohvalio: 7966

Re: Tramvaji

Postod Bender Rodriguez » Pon Feb 24, 2020 8:54 pm

Neke od prednosti tramvaja su to što vozila duže traju (po više decenija) i imaju veći kapacitet.
Kažem ''neke od prednosti'' jer govorim za naše uslove, za situaciju i stanje kakvo se primenjuju kod nas. Ne o opštem modelu.

Problem s tramvajima u Beogradu je što su od početka 80ih slepačkom politikom i potezima postali jadan izgovor i surogat za metro. Što je rezultovalo štetom i po njih same (tj njihovu reputaciju i pouzdanost kao podsistem) jer ih slepci koji odlučuju o njima odavno guraju po delovima grada gde im mesto nije.

Ta iracionalna politika se ogleda u tome što Novi Beograd, koji je projektovan tako da mu tramvaji budu glavni vid prevoza, ima svega 3 linije koje se kreću duž jednog jedinog koloseka (dobro ajd, od skora imamo i onu nesreću preko Mosta na Adi, pričam o periodu do pre godinu dana). Depo koji drži 80% njih se takođe nalazi na Novom Beogradu, iako 2/3 linija koje opslužuje stoje na drugoj strani reke. Do kojih se stiže do skora samo jednim mostom (a i u narednom periodu će ostati samo jedan, kad se demontira SSM).

Kada bi se tramvaji više širili po Novom Beogradu, kao što i treba, i kao što je i zamišljeno, tu bi se videlo i osetilo više njihovih prednosti. Ali nažalost, ovde se sve radi naopako, pa samim tim i njihovo širenje.

Tr.jpg
Tr.jpg (83.11 KiB) Pogledano 1175 puta
Srbija nije Kina.
Пантограф
Expert
Postovi: 7715
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10889
Pohvalio: 6894

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Pon Feb 24, 2020 9:00 pm

Bender, originalnim planovima nikakav tramvaj nije bio predviđen na Novom Beogradu. NB je projektovan po normama jedan autobus na 3.000 stanovnika, jedan auto na 8, pa posle na 4 stanovnika i sl. To je i dokumentovano.

Sve je to, naravno, bila teška improvizacija i posledica ozbiljnog neznanja i iracionalnosti. Tako nisu projektovali gradove ni na istoku, ni na zapadu. A ni u Zagrebu. Sve nas to danas košta, baš mnogo.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5650
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10198
Pohvalio: 7966

Re: Tramvaji

Postod Bender Rodriguez » Pon Feb 24, 2020 9:05 pm

Ne bih rekao, s obzirom da je pravljen sa širokim bulevarima i bašticama/ostrvima između kolovoznih traka.
A sve i da nije projektovan tako u originalu, mislim da je apsurd gledati ovakve prizore već decenijama:

Slika

Autobusi koji voze van svojih traka, gužve po kolovozima i zelene površine između kolovoza koje stoje neiskorišćene.
Treba biti baš jako slep pa ne uvideti da su ovakve saobraćajnice ko stovrene za tramvajski sistem.

Ako ništa drugo, svakako su prikladnije nego jedna Požeška ili Vojvode Stepe.
Srbija nije Kina.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 7715
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10889
Pohvalio: 6894

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Pon Feb 24, 2020 9:24 pm

A tek na zemunskom pravcu kroz NB - pa, tramvaj je moguće provući stranom Teslinog bulevara bližom Dunavu bez ukrštanja sa drugim ulicama od Ušća do Hotela Jugoslavije... Ako nije najatraktivnija tramvajska trasa u Evropi, nije ni daleko.

Ali, ljudi napravili sličnu trasu za Zemun još 1935, pa posle mozgovi ukinuli.

Da ponovim, tramvaja nije bilo u regulacionom planu NB sa početka šezdesetih. Ni metroa. Samo automobil za jednu osminu povlašćenih i autobus/trolejbus za ostale. Razdelna ostrva u Bul. ZĐ i u JG su ostavljana, kasnije - sedamdesetih i osamdesetih, za metro, a jedino ne znam priču kada je usvojen profil Trećeg (Milankovićevog bulevara). Ostale ulice nemaju ostavljen prostor za tramvaj.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
branik
Higher intermediate
Postovi: 1065
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1087
Pohvalio: 296

Re: Tramvaji

Postod branik » Pon Feb 24, 2020 9:50 pm

U ovom trenurku elektrobus nema nikakav ekonomski benefit. Skup je, traži infrastrukturu u vidu punjača, provodi dosta vremena na punjenju, pa mu je manja iskorišćenost, tj, treba ih više za isti obim saobraćaja u odnosu na autobus. Ekološki je sumnjiv, posebno u zemlji koja 2/3 struje dobija iz uglja, pa se mnogo više CO2 generiše za 1kw, a ostaje pitanhe i baterija - njihove proizvodnje i postupanja na isteku radnog veka
Pohvale za post: 3
1111
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 413
Pridružio se: Čet Okt 14, 2010 3:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 95
Pohvalio: 11

Re: Tramvaji

Postod 1111 » Pon Feb 24, 2020 9:51 pm

Bender Rodriguez » 24 Feb 2020 08:05 pm napisao:A sve i da nije projektovan tako u originalu, mislim da je apsurd gledati ovakve prizore već decenijama:

Slika

Autobusi koji voze van svojih traka

Zapravo, Solaris je u svojoj traci, jer radi na 71 i sprema se da skrene u Bulevar umetnosti. :)
I used to be ''with it''. But then they’ve changed what ''it'' was. Now what I’m ''with'', isn’t ''it'' and what’s ''it'' seems weird and scary to me.
Pohvale za post: 2
branik
Higher intermediate
Postovi: 1065
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1087
Pohvalio: 296

Re: Tramvaji

Postod branik » Pon Feb 24, 2020 10:06 pm

Pa čak i da ne skreće, ne obavezuje ga muta traka.
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1424
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 975
Pohvalio: 449

Re: Tramvaji

Postod Gaspar18 » Uto Feb 25, 2020 2:24 am

Објасни ти мене бенефите трамваја по Новом Београду, а да не користим рецимо 67, 68, 71, 95 и 601? Кружење трамваја по Новом Београду у сред шпица, где овај један дупли трамвај на 11 не доприноси растерећењу јадног и распалог 95 пада у воду... Све од ових наведених аутобуских линија ће бити у предности макар и уз преседање! Трамвај се по Нбг најбоље и најбрже креће у Милентија Поповића!
Pohvale za post: 1
Fića
Intermediate
Postovi: 279
Pridružio se: Sre Dec 25, 2019 10:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 259
Pohvalio: 526

Re: Tramvaji

Postod Fića » Uto Feb 25, 2020 3:20 am

Креће се најбрже у Милентија Поповића зато што нема глупе раскрснице са посебним семафорима које пропуштају све остало па тек на крају њега, а то је могуће урадити на свакој раскрсници и то не само на Новом Београду, него и у целом граду.

Постоје градови где трамваји много мање имају тотално одвојен део улице за себе па се опет брже крећу него у Београду. У Прагу се на семафору од 20 минута вожње потроши пола минута буквално, чак и на пешачким прелазима без семафора трамвај нема обавезу да пропушта пешаке и то је то, никакво стајање, никакво беспотребно трошење времена.

А време није битно само путницима, него и граду и фирми. Бржи превоз - више путника - више пара - мање потребних возила - мање потребних возача.
Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 7715
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10889
Pohvalio: 6894

Re: Tramvaji

Postod Пантограф » Uto Feb 25, 2020 9:31 am

Tako je, Fićo. I u Parizu na pešačkom prelazu piše "prednost za tramvaj". I na svakoj raskrsnici tramvaj ima "zeleno".

Rezultat: najopterećenija autobuska linijaje imala je 75.000 putnika dnevno; zamenjena je tramvajem, koji je za 10-ak godina privukao novih 150.000 putnika dnevno.

Najopterećenija beogradska linija (95) ima gotovo 100.000 putnika dnevno. Samo treba primeniti ono što odavno po svetu postoji.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5650
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10198
Pohvalio: 7966

Re: Tramvaji

Postod Bender Rodriguez » Uto Feb 25, 2020 12:54 pm

Пантограф » Pon Feb 24, 2020 8:24 pm napisao:A tek na zemunskom pravcu kroz NB - pa, tramvaj je moguće provući stranom Teslinog bulevara bližom Dunavu bez ukrštanja sa drugim ulicama od Ušća do Hotela Jugoslavije... Ako nije najatraktivnija tramvajska trasa u Evropi, nije ni daleko.

Ali, ljudi napravili sličnu trasu za Zemun još 1935, pa posle mozgovi ukinuli.

Da ponovim, tramvaja nije bilo u regulacionom planu NB sa početka šezdesetih. Ni metroa. Samo automobil za jednu osminu povlašćenih i autobus/trolejbus za ostale. Razdelna ostrva u Bul. ZĐ i u JG su ostavljana, kasnije - sedamdesetih i osamdesetih, za metro, a jedino ne znam priču kada je usvojen profil Trećeg (Milankovićevog bulevara). Ostale ulice nemaju ostavljen prostor za tramvaj.

U svakom slučaju dakle pravljene su i ostavljene da njima prolaze šinska vozila. Ne da bleje prazne i neiskorišćene dok pored njih tutnje autobusi a po brdima i sokacima starog dela grada se lomataju Katice i Divazi.

Ova konkretna slika iz Mihaila Pupina je stavljena čisto ilustracije radi. U postu od pre dve godine sam kačio još sličnih primera
viewtopic.php?p=581097#p581097
Srbija nije Kina.
Pohvale za post: 3
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1013
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 2252
Pohvalio: 1946

Re: Tramvaji

Postod Bumbarevo brdo » Uto Feb 25, 2020 2:41 pm

Fića » Uto Feb 25, 2020 2:20 am napisao:Креће се најбрже у Милентија Поповића зато што нема глупе раскрснице са посебним семафорима које пропуштају све остало па тек на крају њега.

Тако је, и управо зато средња баштица и јесте најгнусније могуће решење у београду. И колико год се љубитељи лименог бг пужа упињали, увек је ту тај савршени друг милентије да их демантује. :laugh: А пуж је управо и највише због средњих баштица, којих у милентија нема па пичи без проблема.
Апсолутна предност трамваја је, у београду, апсолутно немогућа и неизводљива, јер са овим габаритима, при овој пропусној моћи улица, читав град би био у непрестаном колапсу. Дакле, не ложите се.

А тек шта рећи на ова маштања о масовним а папреним денивелацијама, која би начисто деградирала урбану средину, закомпликовала кретања пешака, преседања и сл.
Једина логична и прихватљива места за унутар урбану денивелацију (невезано за трамваје) су кањони типа димитријала, јужни бул, или крајње логичне позиције као раскрснице лондон и веро у војислава илића. Притом да денивелација буде истог типа као у рузвелтовој где се савршено уклапа и не ремети постојећи карактер градске четврти.

Некад ми буде крајње пресмешно, али и помало жао, све ове необјективно-некритичне љубитеље трамваја (а истоврено тешке мрзитеље аутомобила), колико се ложе и примају на сваку популистичко-политичку патку о ширењу трамваја унутар круга двојке иако је тако нешто са овим габаритима потпуно неизводљиво. Ниједна нормална власт тако нешто неће узети у разматрање никада.

Коридор трг-славија је кичма тролеЈбуског система, који су са зглобним возилима сасвим довољни, са дисперзијом линија далеко прихватљивијом од потенцијалних трамвајских праваца који су осим правца бањица крајње нелогични, за разлику од (по пружањи трасе) крајње логичних тролеЈбуских (19,21,29,31,39 бул осл-кумодрашка, 47-48 бул осл-љутице богдана,борска), и све у брдовитом правцу идеалном за троле, а неодговарајућем за трамваје. Дакле, трамвај ту нема шта да тражи.
А 1+1 ће, на вашу жалост, увек морати да остане за аута, због већ помињаних колапса, џабе се ложите и око тога.

Трамвај свакако треба ширити, али ван круга двојке, и на, за њега, одговарајућим правцима. Одговарајућим у смислу што правије трасе и оптерећености самог коридора, а то су правци пупинов бул-угриновачка, омл бригада, богословија-панч мост-зрењанински пут. И тако са логичним трасама комплетирати краке који недостају, а не неке около наоколо туристичко обилазне шарган керефеке. За банатску трасу индиректан услов би био нови друмски мост у продужетку цвијићеве, који је свакако далеко смисленије решење од аде хује, смисленије због саоб токова и ширине дунава.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

Свака употреба латинице у српском језику је антисрпски чин.
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10071
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11130
Pohvalio: 26512

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Uto Feb 25, 2020 5:27 pm

Слажем се да денивелације попут петљи код Арене, Аутокоманде и Мостара углавном деградирају урбану средину из угла пешака. Али не и да не треба ширити трамвај унутар круга двојке. Један од главних мана саобраћајног система у Београду јесте то што трамвај као средство већег капацитета заобилази строги центар, а кроз њега пролазе главни аутобуски коридори. У суштини, само би се две али веома битне линије провукле унутар круга двојке. То су линије Бањица-Славија-Теразије (Калемегдан, мада сам пре за окретницу на Теразијама) и продужетак 6ице од Ташмајдана до Теразија. Наравно, нисам за укидање тролејбуса од Славије до Студентског трга, мислим да и трамвај и тролејбус и аутобуси могу да деле заједничку трасу.
Pohvale za post: 4
Fića
Intermediate
Postovi: 279
Pridružio se: Sre Dec 25, 2019 10:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 259
Pohvalio: 526

Re: Tramvaji

Postod Fića » Uto Feb 25, 2020 6:18 pm

Проблем је што је тај већи капацитет свакако неискоришћен, а људи реално не иду само у центар. Чак, штавише, многе од топ 10 најоптерећенијих линија (17, 18, 50, 88) немају никакве везе са центром па имају толико путника.
Трамвајске линије, нажалост, нису добре и трамвај нема предност. Зашто би неко ишао на 11 из Блока 45 до центра када може да иде аутобусом који иде бољом и једноставнијом трасом, притом великим делом по жутој траци тако да ни он не стоји у гужви нешто претерано
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10071
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11130
Pohvalio: 26512

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Uto Feb 25, 2020 6:50 pm

Наравно да се не иде само у центар, али са друге стране долазак до Ташмајдана мало значи, а преседање на 26, 27 и 74 је мучно.
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1424
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 975
Pohvalio: 449

Re: Tramvaji

Postod Gaspar18 » Sre Feb 26, 2020 1:02 am

И објасни ти мене, где трамваја нема у Омладинских Бригада, како да дођем трамвајем до мене, а да не преседам на аутобус... Једноставно, трамвај је прекопотребан према центру Земуна, јер преко 5.година једни над другима јашемо преко туђих глава код Ерпорт Ситија...
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1529
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 665
Pohvalio: 1328

Re: Tramvaji

Postod Siniša » Sre Feb 26, 2020 2:02 am

Širenje tramvaja unutar kruga dvojke bi bilo najbolje putem tunelskih deonica. A što de tiče banatske strane, definitivno treba novi most, koji bi povezao Dorćol sa Kotežom i Borčom.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10071
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11130
Pohvalio: 26512

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Sre Feb 26, 2020 2:40 am

Потребан је трамвај и у Омладинских бригада свакако и на вези блокови - Земун. Али мудраци јавног превоза већ деценијама занемарују како пресељеље већине привредне активности Београда на НБГ тако и повећање стамбеног фонда. Ако би се у кругу двојке ширио трамвај подземно то би захтевало и претварање у подземну најспорније деонице целокупног трамвајског система, од Савског трга до Вука са свим успутним скретницама и крацима. За Банат свакако трамвајски мост (никако друмски) у продужетку Тадеуша Кошћушка код СРЦ МГМ је једино логично решење, Ада Хуја је траћење ресурса и машање токова путника у потпуности.
ГЛАС ПРИРОДЕ
Higher intermediate
Postovi: 758
Pridružio se: Sub Avg 08, 2015 2:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 891
Pohvalio: 812

Re: Tramvaji

Postod ГЛАС ПРИРОДЕ » Sre Feb 26, 2020 4:07 am

Трамвај Пупиновим булеваром на страни Палате Србија и све до Земуна би могао да има издвојену и независну трасу са затварањем неких бочних улица, такође стварање независне трасе у Гагариновој и веза са Пупиновим булеваром преко бул. Уметности би било боље решење од метроа. Метро би морао да иде надвожњацима и то би веома наружило уличне пределе и стварало буку. Испод тла је много скупље и, када идете свакоднвно - непријатније, па би жалили за данима када се ишло споро, али се видело светло дана из трамваја.

Такво решење подразумева улазак у стари Београд испод тла у мањем или већем тунелу испод Теразија, а могуће решење које сам раније навео у пар других тема је - тунелом од Економског факултета до Деспота Стефана са две станице у центру.
Ако вас занимају теме у домену архитектуре, пејсажне архитектуре, природе и екологије, уметности, историје града и сл. јавите поруком .
Pohvale za post: 5
mikelo90
Intermediate
Postovi: 221
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 349
Pohvalio: 1649

Re: Tramvaji

Postod mikelo90 » Sre Feb 26, 2020 3:34 pm

Gaspar18 » Sre Feb 26, 2020 1:02 am napisao:И објасни ти мене, где трамваја нема у Омладинских Бригада, како да дођем трамвајем до мене, а да не преседам на аутобус... Једноставно, трамвај је прекопотребан према центру Земуна, јер преко 5.година једни над другима јашемо преко туђих глава код Ерпорт Ситија...


Kuda bi prošao kroz centar Zemuna?
Pohvale za post: 1
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16821
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3383
Pohvalio: 597

Re: Tramvaji

Postod vucko » Sre Feb 26, 2020 3:37 pm

Proširenje tramvajske mreže na Novom Beogradu - U planu povezivanje Mosta na Adi i Ulice Jurija Gagarina

Tramvajska mreža mogla bi u narednom periodu da obuhvati i novu trasu na Novom Beogradu. Naime, planirano je da se pruga preko Mosta na Adi bolje poveže sa Ulicom Jurija Gagarina, a Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije.

Slika

Trenutno, od Mosta na Adi do Jurija Gagarina beogradski tramvaji kruže poput "šarganske osmice" - sa tri desna skretanja oko bloka u kojem je Železnička stanica Novi Beograd, umesto jednog levog.

Planirano je uspostavljanje tramvajskog saobraćaja u ulicama Đorđa Stanojevića i u Bulevaru crvene armije (Dr Agostina Neta). Ovim bi se, kako se navodi u dokumentaciji, rasteretile postojeće saobraćajnice oko planirane pozicije autobuske i železničke stanice u Bloku 42, kvalitetnije opsluživanje Blokova 67, 67a, 66 i 66a javnim prevozom i odgovarajuća infrastrukturna opremljenost prostora.

Projektom je obuhvaćena površina od oko 7,7 hektara, a u okviru regulacija dela Ulice Jurija Gagarina, Ulice Đorđa Stanojevića i Bulevara Crvene armije (Dr Agostina Neta) planirana je tramvajska pruga, kolovoz, parkinzi, trotoari, zelene površine i biciklističke staze. Takođe je predviđeno mesto za punjenje elektroautobusa, kao i tramvajska i autobuska stajališta.

Tehnička dokumentacija, osim osnovnog zahteva rekonstukcije saobraćajnica i rekonstrukcije i izgradnje dvokolosečne tramvajske pruge, treba da sadrži i zaštitu (eventualno izmeštanje) postojećih instalacija (vodovod, kanalizacija, TT, kablova EPS-a, i toplovoda). Tramvajska pruga je, kako piše, predvideđena u izdvojenoj i izdignutoj tramvajskoj baštici.

Predmet tehničke dokumentacije je izrada Idejnog rešenja za potrebe pribavljanja lokacijskih uslova, Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje radova.

Rok za izradu tehničke dokumentacije je 290 kalendarskih dana, a ponude se mogu dostaviti najkasnije do 25. marta 2020. Detalje o tenderu pogledajte OVDE.

Podsetimo, Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd predložilo je za 2020. godinu proširenje tramvajske mrže na 11 deonica u ukupnoj dužini od 28,7 kilometara, a spisak deonica pogledajte u posebnoj vesti.

Širenje tramvajske mreže u ovom delu predviđeno je i Planom detaljne regulacije ovog područja iz 2017. godine, o čemu je eKapija već pisala.


https://www.ekapija.com/news/2797321/pr ... sta-na-adi
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5650
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10198
Pohvalio: 7966

Re: Tramvaji

Postod Bender Rodriguez » Sre Feb 26, 2020 3:46 pm

Kad sam video naslov u Politici (ali bez crteža) pomislih ''dobro je, kao da su me čuli, napokon se neko setio da proširi tramvaje po NBG''...
Kad ono samo prave par koloseka oko jednog te istog bloka. :lol: :roll: :bash:

Sve će da urade samo da ne prošire tramvaj po Novom Beogradu.
Srbija nije Kina.
Joca28
Intermediate
Postovi: 162
Pridružio se: Sub Okt 29, 2011 12:53 am
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 5

Tramvaji

Postod Joca28 » Sre Feb 26, 2020 4:15 pm

Kao što piše, ovo je već bilo predvidjeno. Imam utisak da je nekom bitnom dojadilo da kruži oko buvljaka da dodje tramvajem na Slaviju i sl ili pak izbori čine svoje. Pak, ne radujte se, jer je rok za dokumentaciju skoro godinu dana. Dok tramvaj krene, ima da prodje bar dve godine. Ne zaboravite, tu je postavljenje šina, pa tehnički prijem.

Pre me iznenadila veza J. Gagarina i Vojvodjanske uz produženje do Grčke ulice na B. Kosi. Tu mi ostaje ideja da puste liniju ka Rakovici, jer gotovo da je okretnica tramvaja prebukirana. Npr 4 Blok 45-Kneževac. Dajem primer 4, jer ne vidim da će ikad uvesti planiranu 4 Tašmajdan-Banjica II.
mikelo90
Intermediate
Postovi: 221
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 349
Pohvalio: 1649

Re: Tramvaji

Postod mikelo90 » Sre Feb 26, 2020 5:37 pm

Onaj ko je toliko bitan da može da utiče na trasu tramvaja - ne koristi tramvaj.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10071
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11130
Pohvalio: 26512

Re: Tramvaji

Postod Дошљак » Sre Feb 26, 2020 8:39 pm

И ово кроз Ђорђа Станојевића је пронашај са бројним раскрсницама и семафорима од моста до Јурија Гагарина. Требали су одмах лево у Марка Христића могли су чак и ту трасу од моста да направе унутар блока до раскрснице.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 15 gosta