Bezbednost u javnom prevozu

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Express
Higher intermediate
Postovi: 1040
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 751
Pohvalio: 28

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod Express » Sub Maj 23, 2020 12:09 am

Дошљак » 19 May 2020 11:44 am napisao:Досадашња искуства са линијама 17, 18, 601 јесте да путници уђу на сва врата, и онда излазе сви на сва врата па се нпр. неко ко је на седишту прогура да изађе али они што уђу остану код због људи који се нису покретали од како су се ту затекли. А остане празно седиште или место у пролазу између седишта али недоступно. То је слика непротока путника у возилима јавног превоза. Али поред смера уласка и кретања за смањење гужви морају да се уведу експреси на свим оптерећенијим линијама.


Da, pre neki dan videh niskopodni Liaz na 55 sa svim sedištima zauzetim bez stajanja po prolazima, svi se nabiše naspram drugih vrata, dahću za vrat bez maske, rukavica. Prođe 56L (IK112N) sa standardno 2 putnika, 56 (Solaris) sa dosta slobodnih sedišta i malim brojem raspoređenih "stajača" duž celog vozila baš onako kako treba. Higer na 89 isto kao Solaris sa 56. Sva vozila nadrealno čista, toliko da i briselski Citaro G liči na rikšu iz Čitagonga.

Međutim juče u Požeškoj u isto vreme u istom smeru tramvaji nisu imali više od 2 putnika (bilo KT4, bilo CAF) dok su autobusi imali dosta putnika u zoni vrata, prostora za stajanje, bilo zglobni ili solo, mada sam video 37-ice i 49-ke neprihvatljivo pune (solo) bukvalno kao pre pandemije. Generalno zglobovi su se pokazali kao bezbednija vozila u ovoj situaciji. Ulaze i izlaze na sva vrata i to su uska grla.

Dakle tender za 500+ zglobova nije fantazija nego preka potreba. Što se vraćanja ekspresa tiče to svakako, mada i uvođenje 7E, 9E, 12E, 29E, 40E bržih alternativa lepo zvuči. :)

Recimo zglobna 37E bi ispraznila neprihvatljivo pretrpanu solo 37, uz to rasteretila i zglobnu 23. Sa druge strane zglobna 12E privukla bi putnike koji izbegavajući prespore tramvaje nepotrebno preopterećuju ostale linije. O unapređenju usluge bržim i udobnijim putovanjem uz manju gužvu, te pouzdanijim linijama i da ne govorim. 49 nije potrebno pretvoriti u ekspres, dovoljno je uvesti zglob šihte.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10780
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12153
Pohvalio: 29214

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod Дошљак » Sub Maj 23, 2020 12:22 am

55 без гужве ми звучи као фантастика :D
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9290
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7424
Pohvalio: 12863

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod solecar » Sub Maj 23, 2020 12:26 am

Express » 23 Maj 2020 00:09 napisao:Juče u Požeškoj u isto vreme u istom smeru tramvaji nisu imali više od 2 putnika (bilo KT4, bilo CAF) dok su autobusi imali dosta putnika u zoni vrata, prostora za stajanje, bilo zglobni ili solo, mada sam video 37-ice i 49-ke neprihvatljivo pune (solo) bukvalno kao pre pandemije. Generalno zglobovi su se pokazali kao bezbednija vozila u ovoj situaciji. Ulaze i izlaze na sva vrata i to su uska grla.
Ono što bi zaista trebalo da se pojača, to se ne pojačava, a pojačavaju se pojedine linije koje su i pre pojačanja bile slabo popunjene i mogao da se napravi razmak i od 4m. Gužve i dalje u solo 37, 41, 49, a praznjikava zglobna 40 pojačana.

Express » 23 Maj 2020 00:09 napisao:Dakle tender za 500+ zglobova nije fantazija nego preka potreba. Što se vraćanja ekspresa tiče to svakako, mada i uvođenje 7E, 9E, 12E, 29E, 40E bržih alternativa lepo zvuči. :)
Samo još kada bi našli nekog da uloži u infrastrukturu za zaobilaženje određenih stajališta za tu tvoju ideju o elektro ekspres linijama.
Slika

Slika
Express
Higher intermediate
Postovi: 1040
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 751
Pohvalio: 28

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod Express » Sub Maj 23, 2020 1:04 am

23 još i nekako, ali ubedljivo su najgore solo linije. Solo autobusi su u svojoj osnovi konceptualno nepogodni u ovakvoj prilici. U uslovima Beograda baš oni dođu purpose-built vozila - ne zglobni. U SAD je obrnuto. Jednostavno solo ovde na koridorima mogu da saobraćaju samo u slučaju linija koje korioste deo prometnog koridora pri čemu na ostatku trase prolazak zgloba ili okretanje istog nije tehnički moguće. Redak je primer male patronaže. Da se razumemo da je patronaža mala 37 ne bi bila pojačana pa opet bila krcata. Ona nije jedina, ima primera širom grada, 27E, 75, 83... Mislim da to i vrapci znaju, osim gradskih otaca.

Nije problem pokriti primarne linije elektropodsistema jer su iste uglavnom koridorske uz proviziju obilaznih traka duž većeg dela trase. Na delovima gde obilaženje nije moguće jednostavno bi radili lokal segment kao bilo koji drugi ekspres. Ne mora to biti preskakač (limited stop). Ma nije problem za onoga ko hoće vez za onoga ko neće.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9290
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7424
Pohvalio: 12863

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod solecar » Sub Maj 23, 2020 1:06 am

Shodno podacima dobijenim nastavljenim praćenjem i snimanjem popunjenosti vozila, od ponedeljka 25.05.2020. godine biće izvršeno povećanje broja vozila na sledećih 20 gradskih linija:

16,17,18,23,25,35,37,45,46,59,74,77,78,88,95,309,511,531,551,604

Na prigradskim i lokalnim linijama biće obavljeno povećanje broja vozila na liniji 4410 (Sopot-Đurinci-Mladenovac).

Sekretarijat za javni prevoz će nastaviti da prati gradske, prigradske i lokalne linije, kao i da blagovremeno reaguje u skladu sa dobijenim podacima, a sve u cilju zaštite zdravlja putnika.

izvor: bgprevoz.rs
Slika

Slika
branik
Higher intermediate
Postovi: 1211
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1300
Pohvalio: 366

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod branik » Ned Maj 24, 2020 11:57 am

Једним ударцем, два кинеза мање.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/sudar ... oc/nmqhxg3
astrodule
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 12448
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 12:39 pm
Lokacija: Novi Beograd, Fontana
Kontakt:
Pohvaljen: 15847
Pohvalio: 5427

Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod astrodule » Ned Maj 24, 2020 12:04 pm

Ženu sa snimka bih zbog ovoga tako žestoko kaznio i ovaj snimak puštao na svim medijima u udarnom terminu.
Stvari koje me nerviraju:
1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno
2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m
Duletov blog
Slika
Pohvale za post: 1
Daxara
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 339
Pridružio se: Sre Sep 18, 2019 3:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 326
Pohvalio: 0

Re: RE: Re: Bezbednost u javnom prevozu

Postod Daxara » Ned Maj 24, 2020 12:07 pm

branik napisao:Једним ударцем, два кинеза мање.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/sudar ... oc/nmqhxg3
Levo je Solaris.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta