Šta je novo?

Trolejbusi

igorst

Novice
Učlanjen(a)
07.01.2007.
Poruke
5
Pohvaljen
0
Od kad sam otkrio ovu stranicu na internetu stalno je posecujem, i radujem se novostima iz naseg grada. Na zalost moram sa vama da podelim uzasno iskustvo sa trolebusima u Beogradu:

U sredu 3.1.2006 u ulici Kralja Milana otkacila se trola od trolebusa i tesko povredila moju devojku koja je stajala pored mene na trotoaru. Od udarca joj je polomljena jagodicna kost na tri mesta.

Niko iz Gradskog saobracajnog preduzeca, nas nije nazvao, ponudio pomoc, ili izvinjenje. Posle nesrece pojavio se samo radnik GSP Beograd i uzeo podatke, uz komentar poslao me referent, i kao mis nestao.

Moja devojka je Francuskinja, incident se desio pred mojim kolegom Japancem i njegovom zenom. Svi su prvi put dosli u Beograd.

Primetio sam da su citaoci ovog sajta veoma obavesteni i razmisljaju kao i ja kako unaprediti ovaj grad. Zato imam par pitanja bez odgovora:

(1) Ako su ruski trolebusi, preko 20 godina stari, ocigledno nesigurni, zasto nisu zamenjeni autobusima - to je svega par linija?

(2) Zasto se kupuju opet ruski trolebusi, a ne moderni sa zapada kao u Lionu kojima ne treba stalno napajanje i koji imaju modernu kontrolnu tehniku?

(3) Da li je gostoprimstvo prema strancima Beograda samo organizovanje koncerata i lude zabave za novu godinu? Ili je pravo gostoprimstvo Beograda i rec izvinjenja ili samo interesovanje da je devojka jos ziva.

Dr. Igor Stankovic
 
Pozdrav Igore,

Mislim da sa pročitao tu tragičnu vest u Kuriru, medjutim sam čekao da i druge novine potvrde to, ovo je potvrda iz prve ruke. Pre nego što napišem ostale komentare želim Vašoj devojci brzo ozdravljenje.

Ja sam nisam nikakav ekspert, štaviše običan sam student, ali i pored toga posedujem neke "osnovne" informacije prema kojima mogu da oblikujem mišljenje, pokušaću da budem objektivan. Mislim da ima par forumaša koji još bolje poznaju materiju GSP.a, nadam se da će se i oni potruditi da daju odgovore na pitanja.

igorst":2xqyck8y je napisao(la):
Niko iz Gradskog saobracajnog preduzeca, nas nije nazvao, ponudio pomoc, ili izvinjenje. Posle nesrece pojavio se samo radnik GSP Beograd i uzeo podatke, uz komentar poslao me referent, i kao mis nestao.
Ovo je i meni za svaku osudu, prosto je neverovatno da se takve stvari dešavaju. Nažalost sam nemoćan direktno da utičem, ali pokušaću nekako, na neki indirektan način da ih kontaktiram.

(1) Ako su ruski trolebusi, preko 20 godina stari, ocigledno nesigurni, zasto nisu zamenjeni autobusima - to je svega par linija?
To što je trolejbus star ne znači i da nije siguran, mislim da je tu ključno pitanje održavanje kao i sama mreža. Medjutim gledajući ove starije trolejbuse u BG.u nisam siguran, deluju dosta nesigurno kao i loše održavani, kako izunutra tako i spolja (a spolja su samo prefarbani).

(2) Zasto se kupuju opet ruski trolebusi, a ne moderni sa zapada kao u Lionu kojima ne treba stalno napajanje i koji imaju modernu kontrolnu tehniku?
Noviji belorusku niskopodni trolejbusi su u neuporedivo boljem stanju nego ovi sada, i ako se normalno održavaju biće kao i bilo koji drugi. Gradovi kao recimo Viljnus u Litvaniji (EU Standardi!) takodje koriste identične beloruske trolejbuse bez problema. Moraš da pogledaš i sa faktora cene, ovo je neki balans, postojali su i dosta jeftiniji trolejbusi od ovih sadašnjih novih ali ovaj ipak ima taj balans sigurnosti/cene. Oni baš dobri trolejbusi koštaju, mislim i do 3x više nego ovi što su nabavljeni, a verovatno i sam znaš da BG nema puno para da kupuje "bolje" trolejbuse. Ja se samo nadam da će ove nove trolejbuse da održavaju kako treba i da ih menjaju redovno, ove stare bi poslao polako na otpad.

Još jedna stvar, ruski proizvodi novijeg datuma uopšte nisu loši ali su i dalje ispod nivoa zapadnoevropskih. Ja dalje smatram da je ključna reč održavanje, a većina trolejbusa koji su u prometu u BG.u su i tokom 90tih jedva održavani, tako da ih smatram za prilično nepouzdane - takav isti slučaj bi bio i da smo 80tih kupili neke francuske/nemačke trolejbuse i da ih ne održavamo 10 godina.

(3) Da li je gostoprimstvo prema strancima Beograda samo organizovanje koncerata i lude zabave za novu godinu? Ili je pravo gostoprimstvo Beograda i rec izvinjenja ili samo interesovanje da je devojka jos ziva.
Iako ovo pitanje nema nikakve veze sa "urbanizmom", nego je jako emotivno što i razumem. Ovde se slažem sa tobom, ali opet ne treba generalizovati ceo BG sa slučajem koji je usko vezan za ponašanje GSP.a i odredjenih krugova. Mislim da GSP ne samo da treba da ponudi izvinjenje nego i da omogući Vašoj devojci besplatnu rehabilitaciju u francuskoj i još jednom da se zamisle da li treba gurati krntije u saobraćaj do iznemoglosti.

Nadam se da sam ti nešto pomogao sa ovim odgovorima.


Stevan Petrović
 
Citao sam o tome juce u novinama i bio sam sokiran.

Kako je devojka? Zelim joj brz oporavak i nadam se da nece imati trajne posledice i oziljke na licu.
 
Ja bih se takođe složio sa tim da nije rešenje kupovina najskupljih vozila.
Ne mislim da se ovo dogodilo samo zbog starosti.

Rekao bih prvo nešto protiv vrha GSP-a.
Ovo preduzeće je toliko neozbiljno da ne može da uredi ni web sajt kako treba, pa čak ni da tačno ažurira
podatke. Dakle, gospodin Tica ima druga posla pa ne posećuje prezentaciju svog preduzeća.
Ovako prljave autobuse viđam jedino u našem gradu, nažalost. U gradovia Srbije jeste sve starije, ali se vidi i da postoji kultura i da je to makar estetski u boljem stanju.
Nedavno sam video kako je u autobusu poprskan plafon. Mlaz blata prolazio je kroz rupu iznad točka.
To niko niti briše, niti popravlja.

Kontaktna mreža u Beogradu često puca, ali ne mogu da budem siguran da je ova nesreća uzrokovana ljudskom greškom. Moguće je da se ovakve stvari prosto dešavaju kao nesrećni slučajevi, kao bilo koja slična
nezgoda, ali JE STRAŠNA SAMA POMISAO da ovakva stvar može da se desi tek tako.

Još nešto mi nije jasno - kako to da je jedino reagovao Kurir. Gde je izvinjenje gradonačelnika, direktora GSP...

U svakom slučaju izvinjenje građana Beograda ne izostaje, bilo da je reč o nečijoj greški, bilo da je ovo zaista nesreća.
 
Када сам прочитао чланак на нету нисам могао да верујем.
С обзиром на извор, надао сам се да није било баш тако али сам сада баш бесан и то више због накнадног понашања људи из ГСП.
Господин Тица је с обзиром на све што се последњих месеци дешавало ЗРЕО ЗА ОТКАЗ.

Желим сиротој девојци што бржи и безболнији опоравак на рачун ГСП.

П.С.
Ја сам за потпуно избацивање тролејбуса из саобраћаја
 
LOL

Ovo prvi put cujem. Bio sam svedok vise otkacinjanja trola, ali nikada nije bilo ni blizu da ugrozi nekoga na trotoaru. U svakom slucaju, GSP bi trebao dasnosi svu odgovornost.

Nazalost ovo nije prvi slucaj za koji znam da je nacinjena steta koja nije nadoknadjena. Pre nekih 2 godine, tramvaj je iskocio iz sina u Vojvode Stepe i pritom pokosio 10ak automobila parkiranih sa strane. Cistom srecom niko od pesaka nije bio povredjen. Kada su na mestu nesrece novinari pitali Ticu "da li ce GSP nadoknaditi nacinjenu stetu", ovaj je hladnokrvno odgovorio - "Pa kako mozete tako nesto da pitate?! Naravno da ne!" Ovoga se odlicno secam posto sam bio svedok sa lica mesta.
 
Влада":3jqd9o57 je napisao(la):
Ја сам за потпуно избацивање тролејбуса из саобраћаја
Posle ovog događaja moglo bi da se i razmisli da li su nam ove trol.linije potrebne,tj.moguli se pokriti autobusima.
Umesto da kupujemo trole.mogli bi da sve autobuse prebacimo na biodizel i još kupimo neki za te pare.
Setite se da trole. prave najveće gužve u gradu zbog slabih manevarskih mogućnosti,a ako padne mreža na Slaviji ili nestane struje to je pravi haos.



Linije su u 3.pravca od Stud.trga koje bi lako magle da se pokriju ili su već pokrivene autobusima,tako da kad bi skinuli paučinu od mreže i rešili se trola. Bgd.bi imao jedan manje problam u prevozu.
Na ovih 8.linija koje su dugačke 58km ima 139 trolejbusa i ako bi se sklonili sa ulica samo bi se poboljšao saobraćaj.


PS.-Ponašanje GSPa u ovom slučaju je neoprostivo i hitno treba bar platiti oporavak devojci.
 
Pozdrav Igore
Tvojoj devojci želim brz i uspešan opravak. Više nego sramotno je ovakvo ponašanje čelnika GSP-a, ali ne samo njih; mislim da bi se neko iz Gradske vlade takođe trebao izvinuti.
Steva, Mateja i ostali članovi ovog foruma su več odgovorili na tvoja pitanja, ja mogu samo da se nadovežem na njih.
Na tvoje prvo pitanje zašto se trole ne zamene autobusima, razlog je verovatno u prednosti trolejbusa prema autobusu, odnosno električne vuče prema dizel vuči. Prednosti su što ne zagađuje, el. motori su manji, imaju bolje ubrzanje a samim tim i veću brzinu, lakši su za održavanje, stvaraju manju buku i savladavaju veće uzbrdice. Ove zadnje dve stavke idu u korist trola kad se porede s tramvajima. I još jedna prednost: električnu energiju proizvodi Srbija, gorivo za autobuse smo prisiljeni da uvozimo, a ova naša nafta je slabog kvaliteta.
Lično i ja bih više vole da vidim na beogradskim ulicama CRISTALIS trole kao u Lyonu koji su zadnja reč tehnike i dizajna ili rimske trole sa dvostrukim napajanjem putem trole i akumulatora, ali njihova cena je paprena, za sada Beograd tih para nema, mada bi u dogledno vreme morao da razmisli i o njima.
Na više foruma sam govorio da bi Beograd trebao da U POTPUNOSTI rekonstruiše trolejbusku mrežu; potpuno skinuti mrežu, novi raspored linija i izgraditi novu po najnovijoj tehnologiji i kupiti potpuno nove trolejbuse -ukoliko Beograd misli da zadrži trolejbuski sistem. Ako ne, onda je bolje da ga ukine i uvede autobuse sa biodizelom, jer ovakva mreža nam stvarno ne treba. Džaba nam novi trolejbusi ako imamo ovakvu lošu mrežu, to je bacanje para. A ključ svega je održavanje i mreže i vozila, što se u zadnjim decenijama nije praktikovalo, nažalost. Zato je dolazilo do nesreća.
PS
Ovaj slučaj se neće završiti samo na GSP-u.
 
Siniša":1hde96zq je napisao(la):
. I još jedna prednost: električnu energiju proizvodi Srbija, gorivo za autobuse smo prisiljeni da uvozimo, a ova naša nafta je slabog kvaliteta.

Na više foruma sam govorio da bi Beograd trebao da U POTPUNOSTI rekonstruiše trolejbusku mrežu; potpuno skinuti mrežu, novi raspored linija i izgraditi novu po najnovijoj tehnologiji i kupiti potpuno nove trolejbuse -ukoliko Beograd misli da zadrži trolejbuski sistem.
Ako ne, onda je bolje da ga ukine i uvede autobuse sa biodizelom, jer ovakva mreža nam stvarno ne treba. Džaba nam novi trolejbusi ako imamo ovakvu lošu mrežu, to je bacanje para.
.
Gorivo za autobuse na biodizel nije problem, jer ga proizvodimo u Šidu i trenutno se testira u GSP-u , a daje dobre rezultate.
Sa drugim delom posta se potpuno slažem.
Zaboravimo na trole i njihove prednosti, jer kad se setimo njihovih mana......ne ćemo žaliti za njima.



TROLEJBUS SLETEO SA PUTA NA DEDINJU
03.01.2007

Trolebus Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd jutros je u 05.45 u Ulici neznanog junaka na Dedinju sleteo sa puta, ali u udesu nije bilo povređenih
U dispečerskoj službi GSP-a rečeno je da je u trenutku udesa, osim vozača, u vozilu bio samo jedan putnik.
Materijalna šteta je velika, a havarisani trolebus će morati da bude odšlepan.
Udesom nisu prouzrokovana oštećenja na pogonskoj električnoj mreži, tako da trolebusi na linijama 40 i 41 saobraćaju bez zastoja.
Uzroci nesreće nisu saopšteni, a policija i dalje vrši uviđaj.
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=1219

ZAPALIO SE TROLEJBUS
26.7.2006g.

Trolejbus koji vozi na liniji 40 zapalio se juče, oko 10 sati, na raskrsnici ulica Kneza Miloša i Nemanjine.
- U toku vožnje zapalila se kutija sa osiguračima. Putnici su odmah izašli iz vozila, pa povređenih nije bilo. Vatrogasci su brzo ugasili požar i trolejbus je uklonjen iz saobraćaja - kažu u Dispečerskom centru GSP "Beograd".
http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2006/07/26/srpski/BG06072501.shtml

GORELA TROLA NASRED ULICE!
21.4.2005
Uzrok požara su najverovatnije loše instalacije, putnici se na vreme spasli
Trolejbus na liniji 28, pun putnika, zapalio se juče oko 15.45 časova na uglu ulica Svetogorske i Makedonske. Kako nezvanično saznajemo, do požara je došlo zbog kvara na instalacijama, jer se zapalila razvodna kutija sa osiguračima. Putnici koji su u tom trenutku bili u troli počeli su u panici da vrište i beže ka izlazu, ali srećom niko nije povređen
http://www.kurir-info.co.yu/Arhiva/2005/april/21/B-02-21042005.shtml

Da li je GSP negde rekao koliko se trola zapalilo zadnjih godina ili je to poslovna tajna.
 
Ne slažem se da je rešenje nekog problema ukidanje...
Zašto bismo mi jedini to radili, kada se trolejbusi uvode u evropskim gradovima, a ne ukidaju.
Ionako imamo veliki problem sa toliko autobusa u centru.

Čak se GUP-om planira uvođenje trolejbusa u Kragujevcu.
 
Kod nas na sremskoj strani Bgd. nema trole i opet se vozimo ;)

Šta se planira po Evropi ,to je njihova stvar,a mi očigledno imamo problem sa našim trolama.....ovaj nesrećni događaj je samo inicirao stvar.

Evo malo statistike sa sajta GSP-a :
http://www.gsp.co.yu/statistika1.htm
Trolejbusi učestvuju sa 3,3% u dužini svih linija,a sa 5,8% u broju linija.
Ali zato učestvuju sa 11,4% u broju svih vozila, pa se lako može zaključiti njihova efikasnost i doprinos boljem saobraćaju u Bgd.


Bolje je novac uložiti u nove autobuse na biodizel nego se mučiti sa održavanjem stare mreže ,dotrajalih trola i kupovinom opet nekih polovnjaka.
Pošto neučestvuju značajno u prevozu u Bgd., treba ih se osloboditi....kao pokvarenog zuba :)
 
dragan":28gweuxp je napisao(la):
Kod nas na sremskoj strani Bgd. nema trole i opet se vozimo ;)
E, nekad su postojali trolejbusi na sremskoj strani, tri linije, depo u Zemunu.
Od ova dva predloga koje sam izneo, ja malko više naginjem prvom. Bez obzira koliko biodizel malo zagađuje, ipak elektromotor ima bolje preformanse i ne zagađuje ništa.
Po mom pogledu u budućnost, trolejbus će se koristiti u gradovima sve dok se ne usavrši električni autobus, odnosno autobus sa akumulatorom.
 
Nažalost, Branko Pešić je ukinuo trole na sremskoj strani, a ja sam za vaćanje. Zato se gušimo u Glavnoj u Zemunu.

Kao drugo, kupuju se novi trolejusi i u to se dosta ulaže.

Ipak mislim da ova nesreća nije nešto što se desilo zato što je ovo Srbija.
 
Zapravo, ukinulo ih je tadašnje rukovodstvo GSP-a na sednici u decembru 1968. godine. U planu je bilo ukidanje čitavog trolejbuskog sistema do 31.12.1972. godine. Ipak su, iz nepoznatih razloga, očuvali liniju 11, sada 22. Ona je trebala biti ukinuta do kraja 1972.
 
Ma uvek je lepše i bolje kada je nešto raznovrsnije, ali i pored toga sadašnja mreža je nerazvijena.
 
Siniša":2jz7x5lr je napisao(la):
E, nekad su postojali trolejbusi na sremskoj strani, tri linije, depo u Zemunu.
Po mom pogledu u budućnost, trolejbus će se koristiti u gradovima sve dok se ne usavrši električni autobus, odnosno autobus sa akumulatorom.
Nekad bilo....Sad nemamo depo, a namesto depoa u Bgd. može da se izgradi nešto pametnije.
Dok dođu busevi na "struju" možemo da koristimo i biodizel :

ЕКОЛОГИЈА ЕНЕРГЕТИКА ЕКОНОМИЈА
" У ГСП «Београд» се током ове године промишљено и озбиљно радило на испитивању алтернативних горива , односно могућностима смањења потрошње фосилних горива (нафте). У том циљу је пролетос започет експеримент, а крајем августа су јавности презентовани резултати Пробне експлоатације био-дизела у систему јавног превоза у Београду
Пројекат БИО-ПЕХ је показао да биодизел може успешно да се користи као погонско гориво у аутобуском подсистему у јавном градском превозу у Београду. Испитивање које је обављено од стране ГСП «Београд», представља први корак у низу масовније примене овог алтернативног горива у будућности. У текућем периоду ГСП «Београд» ће своје активности усмерити прикупљању искуства компанија из ЕУ које у редовној експлоатацији имају возила на биодизел, чиме ће се још потпуније стећи увид у коришћење овог горива..."
http://www.gsp.co.yu/novosti1.htm#biodizel



Vreme je da se skine ova paučina za trole sa Slavije.

PS.-Gradonačelnik najavio kupovinu 40 novih trolejbusa....pa,srećno nam bilo

Posle ove kupovine broj trola će biti 179 i još više će porasti neefikasnost ovog načina prevoza,jer će tada
14,6%od ukupnog br. vozila biti na
5,8% ukupnih linija sa samo
3,3% ukupne dužine svih linija.
To znači da treba 4,4 trole po km linje više nego autobusa ! Gde je tu ekonomija ?
Za tih 8 linja na 58km trebalo bi samo 40 autobusa ! Tu je ekonomija !

Trebalo je kupiti 40 buseva a ne 40 trola.
 
Ovu vest sam procitao na netu,ljudi ne znam zasto ste sokirani,u Bg treba ziveti i voziti se tim krsom da bi shvatili koliko su zaista te trole opasne i neefikasne,moje iskustvo je vise smesno,verovali ili ne otpala su vata trole i jedna zena je u voznji ispala,sva sreca brzina nije bila velika jer je trola upravo krenula sa stanice.Nesrece se desavaju svuda ali bahatost i nerazumevanje GSP je za svaku osudu za takve stvari na zapadu daju se ostavke cak i u vrhu gradske vlasti, a ne samo celnici gradskog prevoza...Trole po mom skromnom misljenju treba ukinuti,ili ih nekim cudom dovesti u red,one su cesto razlog kolapsa u gradu koji ima previse uske ulice,trole su vise za NBG....NESRECNOJ DEVOJCI ZELIM BRZ OPORAVAK....kod nas se stvari pokrenu tek kad neko izgubi glavu tako da cisto sumnjam da ce se nesto drasticno desiti povodom ove bruke i skandala koji je tim veci jer su ucesnici u nesreci strani gosti,koje toliko zelimo u nasem lepom gradu....
 
Jel` cita neko ovo od gradskih celnika?
TROLEJBUSI, ČUVAJTE SE!
Nakon serije udesa u Savskoj i Karađorđevoj, direktor GSP-a Slaven Tica "kaznio" šefa tramvajskog pogona i prebacio ga na trolejbuse. Nemojte da me pitate o smeni. To je unutrašnja stvar GSP-a. Samo biste naneli tom čoveku duševni bol, a to vam Bog ne bi oprostio, kaže Tica

Slaven Tica, generalni direktor GSP-a, smenio je pre dva dana svog bliskog saradnika Milana Miljevića sa mesta direktora tramvajskog pogona "Centrala"! Miljevića je Tica na ovaj način "žigosao" kao najodgovornijeg za učestale udese tramvaja koji su se u poslednje vreme događali, uglavnom u Savskoj i Karađorđevoj ulici. Zanimljivo je, međutim, da je Miljević odmah postavljen za zamenika direktora trolejbuskog pogona "Dorćol", što po prostoj logici može da zabrine putnike trolejbusa.

Miljević je, kako su nam rekli vozači tramvaja, Ticin miljenik. Ta laskava titula uticala je da njegova "kazna" liči na običan transfer na drugu direktorsku funkciju. Za njegovog naslednika u tramvajskom pogonu "Centrala" odabran je, kako nezvanično saznajemo, Igor Drobnjak, dosadašnji šef u autobuskom pogonu u Novom Beogradu.

Iz GSP-a poručuju da je ova smena tek najava novih kazni koje je rukovodstvo spremilo da bi dovelo u red haotično stanje u tramvajskom podsistemu. Oni koji poznaju Miljevića i način rada u njegovom pogonu kažu da je stvar drugačija i da je on "žrtveni jarac".

- Miljević je poslednjih godinu dana morao da maltretira vozače da voze neispravne tramvaje, a kad se desi udes, kažnjavani su vozači. Sad je Tica video da ta logika više ne pije vodu, pa je smenio njega. Posle nekoliko desetina povređenih putnika i nekoliko stotina miliona dinara štete, on je platio da bi Tica sebi spasao obraz. To je nedopustivo - ističu u Uniji sindikata GSP-a.

Tica nije bio raspoložen da razgovara na ovu temu, tako da nismo mogli da saznamo ko je još na "crnoj listi" za kažnjavanje i da li on, kao prvi čovek preduzeća, oseća deo krivice za sve što se dešava sa tramvajima.

- Nemojte da me pitate o smeni. To je unutrašnja stvar GSP-a. Samo biste naneli tom čoveku duševni bol, a to vam Bog ne bi oprostio - kratko je rekao.

Tica je zaboravio da Miljevića nisu smenili novinari, nego on lično. Kada je reč o "unutrašnjim stvarima GSP-a", očigledno je da poslednje smene i smanjenja plata iz oktobra 2005. godine, kada se tramvajska prikolica survala niz Nemanjinu i ozledila 15 ljudi, nisu imala nikakvog efekta. Udesi tramvaja su se nastavili, čak su postali i češći, a tramvajske šine i mreža rade na granici bezbednosti. Razlog možda treba potražiti u tome što se, i pored smena, na najodgovornijim funkcijama zadržava ista garnitura rukovodilaca, koji se samo vrte u krug i menjaju pogone, ali ne i radnu filozofiju.

Bogdanović tražio smene

Radikalne mere protiv odgovornih u GSP-u od Tice su zatražili gradonačelnik Nenad Bogdanović i Dejan Mali, član Gradskog veća.
- Tražili smo od Tice da smeni najodgovornije i da na njihovo mesto postavi nekog za koga smatra da bi najbolje obavljao taj posao, da drugima da šansu. Moramo konačno da podignemo nivo organizovanosti u tramvajskom podsistemu - kaže Mali za Press.
Press
 
Sa "Autobusa":
dusan":31oay0dn je napisao(la):
Ne treba dirati trole, ako ni zbog cega, onda zbog ''turistickog'' znacaja :). Naime, kad su mi skoro bili u poseti rodjaci iz Ljubljane, moj brat (27godina) se toliko odusevio "travajima sa tockovima" da je iako samo imali auto morao da se provoza jedan krug trolom. Eto...... :)
Možda bi trebalo da ih ostavimo da se vooza ovaj brat iz Ljubljane .
Da je pročitao ovu str. neverujem da bi ušao u trolu bez kacige. :)
 
Ja se šetam ulicama bez kacige i ne mislim da sam nebezbedan...
 
Malo cu da budem lican.

Manie se obradovala vasem interesovanju i reakcijama.

11/01 operisana je u Nantu, operacija je trajala 3 sata. Sada se oporavlja.

Ono sto ce biti trajna posledica "bezbednosti" vozila GSP Beograd je trajno ostecenje vida (gotovo potpuno ne vidi na jedno oko), oziljci, i strah. Manie je prevodilac.

Niko iz GSP-a se jos uvek nije javio njenoj porodici.

Sume koje osiguranje GSPa isplacuje su smesne i za srpske prilike, srecom ima osiguranje za pravnu pomoc.

Ono sto mene brine je da ljudi bivaju povredjeni svaki put kad isklizne tramvaj, autobusu ili trolebusu otkazu kocnice (!).

Na zalost cini mi se da ukoliko ne postoji bucna organizacija koja stiti prava, u Srbiji se sve zataska i zaboravi. Sledece sto cu da uradim je Web-stranica o GSP Beograd i komentari na sajtovima tipa VirtualTourist i Google. Molim vas da mi posaljete materijal koji imate. Moja adresa je igorst@writeme.com.
 
Predlažem ti da kontaktiraš i "Kurir" da nastavi priču o posledicama po devojku koja je nastradala od "nezamenljivih" trolejbusa u Bgd. poz devojci
 
Dragane, nisu problem trole, problem su odgovorna lica i oni koji ćute. Nećemo problem da rešimo ukidanjem trola, jer, eto, nedavno je autobus napravio čudo na Karaburmi. Treba da se zna ko je odgovoran, a svejedno da li se odgovorni otkrije ili uopšte postoji, potrebna su izvinjenja, zabrinutost, odštete...
 
Nesreće se događaju i treba ih sprečavati koliko se može. Ali kad se dogode red je da se ispita uzrok i eventualno kazne odgovorni. Sramota je za Grad da GSP ćuti i nepreduzima ništa.

Nisi prokomentarisao ovu statistiku GSP-a na trendu " Autobusi"

dragan":3e3oeg50 je napisao(la):
Nova autobuska linija 89

Linija 89 konačno će omogućiti da više od 150.000 stanovnika Novog Beograda, od bloka 70a, do bloka 61, dobije direktnu autobusku vezu sa Banovim brdom.
Na ovoj liniji je predviđeno 10 autobusa sa prosečnim intervalom 9 min.

Znači na nekih 7-8km biće 10 autobusa oko 0,7-0,8 po km. što je i prosek u Bgd. :
Statistika GSP-a http://www.gsp.co.yu/statistika1.htm

br.autobusa 1213 na 1568,4km.linija, 1,3 A/km ili 0,77km/A
br. trolejbusa 139 na 58,1km.linija, 2,4 T/km ili 0,42 km/T


Za 7-8km linije 89 trebalo bi 16,8-19,2 trolejbusa + mreža za njih !
Očigledna je superiornost autobuskog prevoza sa kojim se mogu lakše otvarati nove ili korigovati stare linije.
Na otprilike 500.000 vozila u Bgd. 100 autobusa na biodizel ( 0,02 % od ukupnog broja auspuha) ne bi značajnije uticali na zagađenje vazduha. Odmah se može isključiti par stotina kamiona na dizel koji tumaraju ovim gradom.
 
Vrh