Trolejbusi

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

laki72
Expert
Postovi: 5800
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3965
Pohvalio: 1578

Re: Trolejbusi

Postod laki72 » Uto Feb 28, 2017 2:45 pm

glasam za takve modele :)
Bas mi je palo na pamet da bi najefikasnija bila kombinacija baterija i superkondenzatora.
ostaje ekoloski problem sa baterijama zbog litijuma ili nikla, u zavisnosti kojeg su tipa.
Interesantno je da recimo Toyota i dalje svoje hibride oprema sporijiim niklmetalhidrid baterijama
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3017
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1131
Pohvalio: 2128

Re: Trolejbusi

Postod tragac » Uto Feb 28, 2017 2:47 pm

Da li je iko eksperimentisao sa brzo izmenljivim baterijama koje se mogu zameniti za manje od minut dok je bus na stajalištu? Punjač ugrađen u asfalt kao šaht, ili uz ulicu, tako da ga bus sam uzima i ostavlja praznu bateriju na dopunu?
TROLEJBUS
Vozilo u kome vozač češće pritiska taster "četiri žmigavca" nego tastere za otvaranje i zatvaranje vrata.
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2762
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1397
Pohvalio: 3171

Re: Trolejbusi

Postod Дошљак » Uto Feb 28, 2017 2:51 pm

Са развојем технологије батерија у будућности ћемо моћи да имамо и аутобусе и трамваје на батерије што ће омогућити у некој будућности и лакше ширење мреже возила на струју као и ослобађање града од контактне мреже.
Пантограф
Advanced
Postovi: 4237
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3726
Pohvalio: 2477

Re: Trolejbusi

Postod Пантограф » Uto Feb 28, 2017 2:55 pm

tragac » 28 Feb 2017 01:47 pm napisao:Da li je iko eksperimentisao sa brzo izmenljivim baterijama koje se mogu zameniti za manje od minut dok je bus na stajalištu? Punjač ugrađen u asfalt kao šaht, ili uz ulicu, tako da ga bus sam uzima i ostavlja praznu bateriju na dopunu?



А замисли када бисмо ми били напредно друштво, и када бисмо били у стању да лансирамо један такав пројекат у Београду? Брза измена батерија на окретницама. Али, нажалост, нисмо; нама је важно да одржавамо мртве фабрике и превознике у животу, на апаратима, и да, ако је икако могуће, што пре дочекамо пензију стагнирајући у својој осредњости...
marrecar
Advanced
Postovi: 2063
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 471
Pohvalio: 244

Re: Trolejbusi

Postod marrecar » Uto Feb 28, 2017 10:46 pm

Sacekajte jos malo da se unapredi tehnologija za dobijanje grafena i eto vam vecne zamene za trole i dizelase.
Prof. BU:
"...ovakve procese mozete videti u toplotnim..... toplanama."
"Deco, molim vas!"
"Pravim evidenciju sa prisustvima, da bih posle znao ko dobija potpis, ja to tako radim." *2min kasnije* "Ja stvarno ne znam sto me teraju da potpisujem indekse, sto to ne rade oni u sluzbi."
"Pis maco! *5sek kasnije* "Izvinite, nazdravlje"
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15333
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1070
Pohvalio: 170

Re: Trolejbusi

Postod vucko » Uto Feb 28, 2017 11:02 pm

Elektrobus je skupa igračka. Autobus je prevažiđena tehnologija dok trolama ništa ne fali. Čak su u svakom aspektu bolje od buseva osim nabavne cene i estetike zbog kontaktne mreže.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Pohvale za post: 2
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 513
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 176
Pohvalio: 16

Re: Trolejbusi

Postod SRBO » Sre Mar 01, 2017 12:06 am

Батерије су уствари застареле

Прављење тих гована прави више загађења него 50 аутобуса
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1651
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 1770
Pohvalio: 2286

Re: Trolejbusi

Postod Karlo del Ponte » Sre Mar 01, 2017 2:09 am

Пантограф » 28 Feb 2017 11:27 am napisao:Људи, кад дође 1900. година више се не размишља о гасном осветљењу, нити се 1990. улаже у писаће машине.
O овоме се може говорити везано за предмете за приватну потрошњу, али не и јавну, где има свуда у свету превелики утицај индустрије и политике. На пример:

1) Већина великих градова је укинула трамвај услед аутомобилске револуције. Неки су сачували само пар линија због традиције, или како би користили одавно подземну инфраструктуру. Али, све источно-европске социјалистичке земље су их развијале осим СФРЈ.
2) На избор транспортног средства утиче доста енергетска политика, да ли нека земља има више струје или нафте.
3) Посебно, тролејбус, и давно пре појаве електробуса, мишљења о томе да ли жице руже град или побољшавају оријентацију су била подељена. Постојао је и став "тролејбуси су комунизам", па су исти остали реткост на западу. Генерално сам запад није имао развијену индустрију тролејбуса, више изузетке.
4) Осим естетских, индустријских и политичких критеријума, јако су се разликовали и еколошки и урбанистички критеријуми између како градова, тако и држава.

Јако велики проблем за масовну примену електробуса осим индустријских критеријума, чине проблем баласта батерије/кондензатора, ограниченост у аранжирању путничког простора, време пуњења, и простр који заузимају возила која се пуне. Када се то сабере, не рачунајући цену возила, као повољно изађе комбинација тролејбуса и електробуса, који би се доминантно напајао преко водова изнад саобраћајнице, а аутономно се кретао на специфичним деловима мреже. Рецимо, 23 претворимо у тролелектробус. Мрежа бива изостављена код Панчевачког моста, преко Мостарске петље и у Пожешкој. Могуће је уградити много мању батерију, а опет може скренути у неку улицу лево-десно да избегне неки проблем.
veseliburek
Novice
Postovi: 16
Pridružio se: Pet Dec 02, 2016 3:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4
Pohvalio: 0

Re: Trolejbusi

Postod veseliburek » Sre Mar 01, 2017 2:37 am

U koje pare da bi se u prvih nedelju dana neko sa nekim BMW-om X5 parkirao direktno preko tog izmenjivača baterija u asfaltu? :)

Degradiraju se kondenzatori (i superkondenzatori), ali nikako u meri kao i baterije, plus ako je to kvalitetno napravljeno (a verujem da jeste jer verovatno košta kao pola autobusa) vrlo je moguće da ima solidan radni vek. Bilo bi zanimljivo videti šta je Higer napisao u dokumentaciji. Polako, mlada je ovo tehnologija, al odavde mislim da može samo na bolje da ide. Negde sam pročitao da su busevi sa superkondenzatorima pre desetak godina imali autonomiju od 3-4km, lep je ovo napredak, rekao bih.

A trole super idu, malo im je samo slavija kritična kada idu od studenjaka, to ume da se oduži.
laki72
Expert
Postovi: 5800
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3965
Pohvalio: 1578

Re: Trolejbusi

Postod laki72 » Sre Mar 01, 2017 10:41 am

Pogresna ti je teza.
Uvrede su posledica nevaspitanja, nazalost bilje su bile vaspitane i vise postovanja imale generacije pradexova, nego danasnja.
Ne znam zbog cega, ali takva tendencija je primetna po celom 'naprednom' svetu...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2673
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 716
Pohvalio: 990

Re: Trolejbusi

Postod solecar » Sre Mar 01, 2017 1:40 pm

Stomatolog » March 1st, 2017, 9:48 am napisao:Ovde na forumu sve više uvreda na ličnom nivou, a onda se čudimo što nam je grad zapušten.
Kada obrazovani ljudi ne znaju da diskutuju i komuniciraju šta onda očekivati od neobrazovanih na ulici.

laki72 » March 1st, 2017, 10:41 am napisao:Pogresna ti je teza.
Uvrede su posledica nevaspitanja, nazalost bilje su bile vaspitane i vise postovanja imale generacije pradexova, nego danasnja.
Ne znam zbog cega, ali takva tendencija je primetna po celom 'naprednom' svetu...

Problem je što ovde ima pojedinaca koji imaju stav "postoje samo dva mišljenja , moje i pogrešno". E zbog toga smo i došli do toga da smo na nivou ličnih uvreda i postavljanja zdravstvenih dijagnoza. A svega toga ne bi bilo da je admin "čvršće ruke" , kao što je na nekim drugim mestima. Jedno je konstruktivna rasprava , bila ona i žustrija ponekad , koja nas na kraju može dovesti do nekog rešenja , a nešto sasvim drugo je kada krene vređanje zbog neslaganja sa mišljenjem i / ili slaganja sa mišljenjem nekog drugog. Kao što rekoh ranije , umesto da jedni drugima pomažemo , i da pokušamo da svima bude bolje , koliko god je to moguće , imamo vređanje , spinovanje i podmetanje klinova ... , što ovima u DJP , što u drugim institucijama , odgovara , jer ne moraju da mrdnu prstom , a primaju platu.
Na pamet mi pade jedna prikladna metafora , ali je ne bih navodio , da ne ulazimo u još veću raspravu , jer će i ovako da kidišu na moj komentar ...
Slika
forest
Beginner
Postovi: 65
Pridružio se: Sub Maj 01, 2010 9:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 46
Pohvalio: 4

Re: Trolejbusi

Postod forest » Čet Mar 02, 2017 12:10 am

tragac » 28 Feb 2017 12:42 am napisao:Ili su imali akup i nepouzdan sistem koji su hteli da zamene bilo čime. Takođe su i u energetskoj krizi jer im nuklearka radi sa 40% kapaciteta a ispalili su ih i Rusi i Zapad za drugu nuklearku.


Moram da te ispravim. Mozda su im trolejbuski sistemi bili skupi i nepouzdani, pa im je jednostavnije bilo da uvedu buseve ali ovaj drugi deo nije tacan. Bugarska je najveci izvoznik elektricne energije u juznoj Evropi i jedan od najvecih izvoznika u Evropi kada se pogleda odnos koliko od proizvedene struje potrose, a koliko izvezu. U Bugarskoj su se bez obzira na smanjenje kapaciteta javili ogromni viskovi elektricne energije u poslednjih 20 godina kao posledica smanjenja stanovnistva i propasti industrijskih kapaciteta koji su bili veliki potrosaci. Bugarska ima bezmalo 2.5 miliona stanovnika manje nego 1989 godine. Sa 9.5 miliona pali su na 7.
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8373
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 2110
Pohvalio: 10537

Re: Trolejbusi

Postod Somi303 » Sub Mar 11, 2017 7:42 pm

SlikaIMG_0791 by Somi303, on Flickr
SlikaIMG_0820 by Somi303, on Flickr
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 3
laki72
Expert
Postovi: 5800
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3965
Pohvalio: 1578

Re: Trolejbusi

Postod laki72 » Sub Mar 11, 2017 9:31 pm

Ocigledno je da se BKM trolejbusi jako lose odrzavaju. Dal je to posledica nemarnosti, ili nedostatka sredstava, ne znam, ali da u saobracaj ide vozilo koje se nakon ulaska u stanicu i prolaska kroz omanje udubljenje od sluvnika za kisnicu klati kao klackalica narednih 10 sekundi nije normalno.
Tom trolejbusu amortiyeri nisu u funkciji i to dovodi do povecanog naprezanja cele konstrukcije vozila.
Dzaba je kupovati novo, ako se nedostatkom odrzavanja to rashoduje za nekoliko godina!
Pohvale za post: 1
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1309
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 136
Pohvalio: 619

Re: Trolejbusi

Postod Siniša » Sre Mar 15, 2017 11:58 am

Kako je GSP zamišljao 1985 mrežu za 1990 i 2000.

Slika

Slika
Pohvale za post: 2
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15333
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1070
Pohvalio: 170

Re: Trolejbusi

Postod vucko » Sre Mar 15, 2017 12:27 pm

Trolejbusi preko Pančevca, vau!
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1309
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 136
Pohvalio: 619

Re: Trolejbusi

Postod Siniša » Sre Mar 15, 2017 12:53 pm

Ako primećujete, hteli su da izmeste trasu iz Makenzijeve, Slavije i dela Kralja Milana u Njegoševu ulicu.
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 513
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 176
Pohvalio: 16

Re: Trolejbusi

Postod SRBO » Sre Mar 15, 2017 5:44 pm

Трола до Миријева преко Мис Ирбијеве?

Замимњиво

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: NS arhitekt i 2 gosta