Trolejbusi

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8146
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2821
Pohvalio: 706

Re: Trolejbusi

Postod boca-ica » Sre Jul 18, 2018 9:29 am

Upravo , ne samo cena nego i trajnost je ne uporediva
oni koj nemaju razvučenu kontaktnu mrežu i trafo stanice , za njih je preskupo , prekomplikovano i prezahtevno
Mi imamo kompletnu funkcionalnu trolejbusku infrastrukturu koju treba sa manjim izmenama PROŠIRITI
i suludo je uništavati ono što je korisno , funkcionalno i vrlo isplatljivo. Kratrko i jasno, zadržati trolejbuse :!:

Dapače, Beogradu su neophodni i elektro-busevi gde god to situacija i potreba zahteva
na primer dovodjenje javnog saobracaja na domak kliničkog centra kao najoptimalnije sredstvo zbog osobina jeste elektro-bus
jer ostala javna sredstva su ili prebučna ili preglomazna ili zagadjujuca :idea:

Nikako ne treba ukidati i jedan vid transp. sis. Bgda, takvom zamenom drugim, vec ga samo obogacivati novim vidovima i oblicima
i time ga proširivati

Matematika je prosta , nama ne dostaje i KVANTITET i kvalitet u javnom prevozu
ono što se ukine zamenom nikako nije proširivanje , vec samo podizanje kvaliteta
a kada se vrši PRIDODAVANJE imamo podizanje i kvantiteta i kvaliteta :grand:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 4
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 515
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 362
Pohvalio: 140

Re: Trolejbusi

Postod miki_ns » Sre Jul 18, 2018 10:24 am

Slažem se, trolejbusku mrežu treba širiti - prosto ta infrastruktura postoji i treba je nadograđivati. Povećanje broja ispravljačkih stanica je dobro i za trolejbuski i za tramvajski podsistem, jer se u suštini ista napojna stanica može koristiti za oba sistema.
Elektrobusevi su takođe dobro rešenje, ali ko garantuje da u narednom periodu neko neće reći "ma ovo nam je skupo, daj da poguramo proizvodnju Ikarbusa" - i kada elektrobusevi dotraju prosto ih zamene dizelašima i ćao. Mnogo je manja verovatnoća da (osim ako ne donesu baš stratešku odluku da ih izbace) usput odbacuju trolejbuse nego da to učine sa elektrobusevima.
Ovo deluje sve više kao potpuno bauljanje - pre par godina je nabavljano 100 trolejbusa, neko sad razmišlja da ih ukida, pre par godina pravljen nadvožnjak preko 4 koloseka kod mosta na Adi, sad ti koloseci jedva da imaju neki smisao, mnogo pre ostavljene kasete za metro stanice kod Vuka i u Prokopu, sad prave plan za linije metroa koje kroz njih ni ne prolaze.
Pravi se pešačka pasarela za Kalemegdan da se pređe kao i put i pruga, sad se ta pruga čupa napolje.
Umesto da se šinski sistem širi po novom Beogradu (tramvaj ili metro, šta god), osim mosta na Adi koji jedva krenuše da rade, ništa drugo se ne dešava.
Svi ozbiljni planovi se potpuno napuštaju i sve se radi čisto stihijski.
Pohvale za post: 3
Kesha
Intermediate
Postovi: 171
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 231
Pohvalio: 243

Re: Trolejbusi

Postod Kesha » Sre Jul 18, 2018 3:02 pm

Trolejbusi polako, ali sigurno zastarevaju. Odavno imamo i automobile i autobuse na struju u serijskoj proizvodnji, a tu su i gorivne ćelije, kao nešto što će u ne tako dalekoj budućnosti pokretati i automobile i komercijalna vozila. Vodonika će uvek biti, a inače se kao nusproizvod mnogih grana industrije baca svakodnevno u milionima tona.

Kao što i pre pisah, nisam za zamenu trola električnim autobusima, ali isto tako nisam ni za širenje kontaktne mreže za trolejbuse. Tramvaj pored visokog kapaciteta u odnosu na klasične autobuse, pa samim tim i trolejbuse, ima još i prednost u vidu znatno manje potrošnje električne energije. Već je bilo priče o tome, tj o nemalom broju argumenata u korist tramvaja, a nasuprot trolama.

Ne treba toliko da vas tišti skoro sigurno povlačenje trolejbusa sa beogradskih ulica u neko dogledno vreme. Činjenica je da se to kod nas radi brzopleto i možda bez adekvatnog plana, ali će do toga svako morati doći jednog dana. Sem Švajcarske, jedne od retkih razvijenih zemalja, gde trole podosta učestvuju u gradskom saobraćaju, ne znam ni za jednu zemlju, tj grad iz EU gde se trolama predviđa svetla budućnost. Jednostavno, kako napreduje tehnologija izrada baterija sve većeg kapaciteta, gubi se potreba za razvlačenjem kilometara i kilometara kablova, kao i potreba za nimalo jeftinim održavanjem pomenutih. Koliko puta ste samo imali priliku da vidite kako motke bukvalno lete kad se raskače od kontaktne mreže, pa su se dešavale i povrede, a bilo je i nimalo naivne materijalne štete pri padu kablova. Ipak je ovo 21 vek, a tehnologija je dovoljno napredovala da nema potrebe da bacamo novac na kablove uz pomenute rizike, kao i uvek dežurnu službu za intervencije. Ok, i punjači treba da se održavaju, ali ipak to ne može biti posao istog obima.

Kratak rezime - trole naspram e-buseva

Najveća prednost trole u odnosu na e-buseve jeste u neograničenoj autonomiji, ali sa potrebom postojanja glomazne elektromreže uz sve pomenute mane koje je prate. Takođe, trole su nosioci odavno oprobane i afirmisane tehnologije, dok se električni autobusi još usavršavaju, mada ih je već na stotine hiljada proizvedeno, i sve je više renomiranih proizvođača koji ih uvode u ponudu u više različitih verzija. Mana im nešto manji kapacitet po pitanju broja putnika koje mogu da prevezu, a zbog povećane ukupne mase. Za solo bus dužine 12 metara, to je nekih 80 putnika u proseku, a tu je i već pominjana ograničena autonomija, koja se relativno lako može rešiti postavkom brzih punjača na terminuse. Svakako mnogo jednostavnije od razvlačenja kablova. Ostaje pitanje cene. Nisu e-busevi mnogo skuplji od trola, ako i trole imaju svu neophodnu opremu, što podrazumeva i mogućnost ograničenog autonomnog kretanja, kao i malo kvalitetniju izradu u svakom pogledu u odnosu na one koje se trenutno kotrljaju beogradskim ulicama. I na kraju, najveća prednost e-buseva, ogleda se u daleko većoj fleksibilnosti, kako na liniji, tako i u garaži, gde se mogu koristiti normalno kao i standardni autobusi na konvencionalni pogon. Ovo poslednje je velika mana trola. Komplikuju život pri parkiranju, razmeštanju po lamelama, kao i pri jutarnjem izlasku, pa je skoro nemoguće obezbediti im redovno zaduženje. Moguće da ste i primetili da se vrlo često menjaju po linijama. Kad se sve sabere, trole nemaju dovoljno prednosti u odnosu na e-buseve da bi opstale u budućnosti. Sa druge strane, vozila na elektrovuču odavno nisu na početku razvoja, i iz godine u godinu postaju svestranija uz sve manja ograničenja, a sa već ranije pominjanim prednostima. Nostalgija prema trolama je razumljiva, mada između suprotstavljenih (trole i e-busevi) i nema neke velike razlike sa stanovišta putnika. Nećemo gledati kablove i motke u budućnosti, a doživljaj vožnje je vrlo sličan, počev od zvuka, ubrzanja, pa do onog najbitnijeg. Nema mirisa sagorele nafte ili ulja, i raznih masnih fleka po karoseriji, a ne prati je ni oblak dima. Naravno, ništa od navedenog ne mora pratiti ni dizel autobuse, ali ovo je ipak Srbija :)
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1881
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2407
Pohvalio: 3196

Re: Trolejbusi

Postod Karlo del Ponte » Sre Jul 18, 2018 6:47 pm

Овде у Холандији мултинационални делиоц плена јавног превоза, или ти "приватник" Конексион (Conexxion) предњачи у увођењу електробуса. Зглобни електробуси иду на линијама дугим по 30 километара без пуњења на крајњој станици. "Батерије" или већ шта не заузимају већи простор од оне буџевине на левом крају возила код већине нископодних аутобуса у Србији. Цену не знам, али сам приметио да се много чешће кваре од аутобуса. Можда су то дечје болести.

Али сам тролејбус има велике предности за Београд:
1) Што га већ имамо
2) Комплетан возни парк нископодан и климатизован
3) Тролејбуске жице су елемент урбаног идентитетитета
4) Возни парк унифициран
5) Већ имамо разрађен систем одржавања истих
6) Управо то што већина великих градова Европе нема тролејбус је велика предност, нешто по чему смо посебни и атрактивни.

Нисам за амбициозно ширење мреже, само за затварање круга на периферији Звездара-Медак-Бањица са новим депоом код Медака (како је планирано). Можда изузетно неки крачић надовезан на тај круг (типа Кумодраж, Јајинци или Миљаковац), и набавка искључиво зглобних тролејбуса, са капацитетом батерија минимум 4-5 км.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 5
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2268
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 3281
Pohvalio: 2512

Re: Trolejbusi

Postod Bender Rodriguez » Čet Jul 19, 2018 12:03 am

A kakvo je to ukidanje trolejbusa najavljeno pa da se pokreće cela ova priča?
Nije valjda da mislite da je svakodnevno među-stranačko detinjasto prepucavanje znak da slede neke velike akcije i promene?
Ako je Amerika imala Red scare, Beobuild definitivno ima Car scare
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1257
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 779
Pohvalio: 1668

Re: Trolejbusi

Postod Kokos » Čet Jul 19, 2018 3:53 am

Da je rasprava da će nešto da naprave pa da ne brinemo, ali kad treba nešto da se ukine ili sruši tu se ova ekipa pokazala.
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Pohvale za post: 2

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta