Trolejbusi

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5322
Pohvalio: 1350

Re: Trolejbusi

Postod Žika » Pon Jul 22, 2019 6:23 pm

Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5322
Pohvalio: 1350

Re: Trolejbusi

Postod Žika » Pon Jul 22, 2019 6:29 pm

Solaris Škoda za Budimpeštu. https://bkk.hu/trolibuszbeszerzes/?fbcl ... KkvHpb1sK8
Pohvala za tamna stakla kao i velike otvore za luftiranje,

Slika


Slika

Slika


Slika

Slika
Pohvale za post: 6
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9340
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4573
Pohvalio: 6731

Re: Trolejbusi

Postod JohnnyLee » Pon Jul 22, 2019 10:59 pm

на први поглед сам помислио да је разбијена шоферка
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 254
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 222
Pohvalio: 345

Re: Trolejbusi

Postod Прле » Uto Jul 23, 2019 10:04 am

Овај турски 25м дугачки метробус је змај. Једино ми се чини да на обичним улицама баш и не може да се користи.
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 577
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 513
Pohvalio: 1848

Re: Trolejbusi

Postod hiavata » Uto Jul 23, 2019 11:29 am

Koja lepota ovaj Solaris... U nekom paralelnom univerzumu da takva vozila budu na 31 sa spajanjem kontaktne mreze (slavija-ustanicka).
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6641
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8301
Pohvalio: 5213

Re: Trolejbusi

Postod Пантограф » Uto Jul 23, 2019 11:38 am

Sasvim realno i ostvarivo.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 945
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 2056
Pohvalio: 1651

Re: Trolejbusi

Postod Bumbarevo brdo » Uto Jul 23, 2019 1:51 pm

Пантограф » Pet Jul 19, 2019 5:07 pm napisao:E, kamo sreće da i Vesićeva vlast troši na tramvaje, trolejbuse i mostove.

1.Ако гледамо еколошку компоненту и број превезених путника, тролејбуси су већ исплатили себе а тек 10 год возе.

2.Према жалосном броју превезених путника (жалосном у односу на капацитет), нови трамваји себе неће исплатити никад. И док возе промају они се итекако хабају јер су више лепи на око него што су заиста квалитетни у смислу трајности и издржљивости, то је чак и лаику јасно.

3.Папрени мост на ади, са оном мегаломанско-умоболном рашкрпетљом и са метро наменом која је претворена у шарганску спрдњу, јасно је да такође себе неће исплатити никад.

У том светлу посматрано и у тренутним (а фактички трајним) условима функционисања, 2. и 3. ставка су тотално промашене инвестиције па је поприлично бесмислено помињати их у позитивном контексту, посебно што таква штеточинска пракса има континуитет, независно која је гарнитура сецикеса на власти.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6641
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8301
Pohvalio: 5213

Re: Trolejbusi

Postod Пантограф » Uto Jul 23, 2019 2:05 pm

Е, па, ја верујем да се мост увелико исплатио, знајући шта би данас било у граду да није изграђен. Додаш 0,2 литра потрошеног горива за све што прелази њега и Газелу (једно 150.000 возила дневно), и толико је мост уштедео народу и привреди.

Троле су поукидане у Европи као неисплативе. Ипак, у Србији је струја јефтина, а дизел скуп - ГСП је регистровао шест пута мање издатке за погон трола него за гориво које покреће аутобусе - па сам сигуран да и ту рачуница постоји.

А трамваји имају још 40 година да се исплате. Они су у принципу најисплативији. Будући да редовно саобраћају на краковима ка Устаничкој и Бањици, који су изузетно оптерећени, нема сумње да свакодневно штеде велики новац.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 7
beobike
Intermediate
Postovi: 284
Pridružio se: Sre Jan 27, 2016 11:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 403
Pohvalio: 116

Re: Trolejbusi

Postod beobike » Uto Jul 23, 2019 2:07 pm

Na osnovu čega sudimo da CAFovi nisu trajni i izdržljivi. Na osnovu samog njihovog kvaliteta, našeg održavanja ili nečeg trećeg? Šta je tu laiku jasno?
Lično mislim da je naša rak rana održavanje i šta god da kupimo, propašće brže nego što bi trebalo.
Пантограф
Expert
Postovi: 6641
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8301
Pohvalio: 5213

Re: Trolejbusi

Postod Пантограф » Uto Jul 23, 2019 2:30 pm

То је један од најтраженијих модела трамваја на свету у последњој деценији, и нема говора да је реч о неквалитетном возилу. Са друге стране, рецимо, Сименс се у Пешти показао лоше (па су прешли на ЦАФ).

И онај тролејбус са слике изнад је сада "шпанац", с обзиром да је ЦАФ купио Солариса.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
beobike
Intermediate
Postovi: 284
Pridružio se: Sre Jan 27, 2016 11:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 403
Pohvalio: 116

Re: Trolejbusi

Postod beobike » Uto Jul 23, 2019 2:41 pm

Zato sam i pitao otkud procena da nisu kvalitetni.
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12203
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11943
Pohvalio: 13984

Re: Trolejbusi

Postod Igor » Uto Jul 23, 2019 2:42 pm

Molim vas nemojmo opet o tramvajima u temi o tolama.
Pohvale za post: 3
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 945
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 2056
Pohvalio: 1651

Re: Trolejbusi

Postod Bumbarevo brdo » Uto Jul 23, 2019 4:15 pm

Можда швајцарци имају још 40 год, ови шпански лепотани биће добро ако још 20 споје.
Признајем, не изразих се добро горе, иницијални квалитет и није споран, већ одржавање, услови експлоатације, изломљене скретнице и остала генијална техничка решења из 19. века. Плус што петосегментно возило није баш најзгодније за београдске радијусе кривина.
А и реално, ниједан данашњи производ се, по трајности, не може поредити са оним од пре 50 год, просто се променила филозофија произвођача, све се циљано прави да траје краће него раније, што да имаш једну веш машину 30 год ако им се више исплати да ти за то време продају барем две. :laugh:

Мост на ади тешко да је исплатив због 2 деци нафте, ако су саоб потребе такве да је било довољно направити 3+3, са кружним током у ЈГ (имали би и нормалан трамвај а не ово спрдање), и детелином изнад радничке, што је дупло јефтиније од овог, а то значи улупане паре за још један мост (нови зарић нпр) који је по саоб критеријумима увек био далеко пречи од моста на ади. Управо због тог непоштовања редоследа приотитета, до никаквог значајног растерећења газеле заправо није ни дошло. Једино што ваља и што нису омашили је позиција моста.

Тролејбуси нису поукидани у ´европи`, постоји европа и изван трулог запада где су поједини градови то урадили, вероватно због источне симболике која им је одувек мрска, невезано за полит систем.
Упорно тенденциозно понављање како је један електро-еколошки вид крајње исплатив, док је други неисплатив, је крајње смешно, посебно ако се има у виду да троле, за разлику од трамваја, користе постојећу уличну мрежу без икаквих улагања у постављање и одржавање шина.
О естетској компоненти ´ружних жица` је такође смешно дискутовати, јер су трамвајски напонски водови са конзолама далеко упадљивији од тролејбуских који су скоро па неприметни кад се развуку качењем на фасаду.
Poslednja izmena od Bumbarevo brdo u Uto Jul 23, 2019 4:48 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6641
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8301
Pohvalio: 5213

Re: Trolejbusi

Postod Пантограф » Uto Jul 23, 2019 4:47 pm

Тролејбус и јесте "западни" изум - у тој технологији је предњачила Италија - и јесте укидан због јефтине нафте, као уосталом и трамвај. Нажалост, укидао га је и Београд и укинуо би га у целости, да не изби нафтна криза `73. (дотад је била преостала само једна линија, а већ су за викенд њеном трасом возили аутобуси). После су се призвали памети. У источном лагеру су се троле боље држале, понајпре зато што је, с изузетком Мађарске, продукција аутобуса била примитивна (у СССР-у су осамдесетих производили - бензинске аутобусе).

Поређење са трамвајем нема смисла - сваки ситем има економске предности у одређеним условима. Трамвај, конкретно, при 1.500 и више путника по сату/смеру, а тролејбус добија на употребљивости на брдовитом терену. То су добро познате ствари и ту нема шта да се дода, нити да се одузме. Само треба да се пројектује, како се по свету увелико ради.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 945
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 2056
Pohvalio: 1651

Re: Trolejbusi

Postod Bumbarevo brdo » Uto Jul 23, 2019 5:27 pm

Западни изум - источна икона. :laugh:

Поређење и јесте бесмислено, трамвај има предност у капацитету (мада му онај горе двозглобни са моткама дише за врат :laugh: ), али га треба форсирати на јаким оптерећеним магистралним (´правим`) правцима типа ЈГ, БКА, ВС, пупин, зрењанинац, радничка, а не на сваком ћошку и на тролејбуским коридорима како то овде залуђеници маштају.
И посебно не у хронично тесне и уске староградске улице где је због самих перформанси возила и коегзистенције са другим видовима саобраћаја, тролејбус далеко прихватљивије решење.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5322
Pohvalio: 1350

Re: Trolejbusi

Postod Žika » Uto Jul 23, 2019 6:01 pm

Siniša » Sub Jul 20, 2019 6:47 pm napisao:Tramvaj do Zemuna je vozio do 1947, a trolejbus je uveden 1956, i nisu vozili u potpunosti istom trasom,


Bez dokaza ništa.

59872531_10210992531687944_2052827104281624576_n.jpg
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28441
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15173
Pohvalio: 6308

Re: Trolejbusi

Postod direktor » Uto Jul 23, 2019 6:38 pm

Tramvaj je mogao da vozi po zemunu nikako da vozi do zemuna 1947 jer nije imao kuda da predje preko vode ...
Ustase su upravljale sa pa vozila u zemunu ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1460
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 504
Pohvalio: 1074

Re: Trolejbusi

Postod Siniša » Uto Jul 23, 2019 11:27 pm

Hvala Žiko na ovoj informaciji. Dakle, imamo datum otvaranja trolejbuske linije 14, 20 oktobar 1956.

I kao što smo predvideli, kada smo drugar i ja istraživali trase, linija nije u početku išla do Konjilke škole, već do pošte. Izgleda da se 14ica produžavala dva puta, prvo do Muhara, pa na karaju do Konjičke škole.

direktor napisao:Tramvaj je mogao da vozi po zemunu nikako da vozi do zemuna 1947 jer nije imao kuda da predje preko vode ...
Ustase su upravljale sa pa vozila u zemunu ...


Da, zaboravio sam napisati da je to bila tzv. "orphan" linija, linija nepovezana sa ostalom mrežom. Ali, hajde da o tramvajima pišemo u temi o tramvajima.

I da se vratim na trolejbusku liniju 14. Ona je po planu, kada se krenulo sa ukidanjima, trebala poslednja da se ukine. Čak se linija 11 (sadašnja 22) planirala ukinuti 1972.
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7157
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4921
Pohvalio: 7618

Re: Trolejbusi

Postod solecar » Sre Jul 24, 2019 12:06 am

Da li znaš možda ko je zaslužan za spas linije 22 i ujedno i trolejbusa kao vid prevoza?
Slika

Slika
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4656
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5322
Pohvalio: 1350

Re: Trolejbusi

Postod Žika » Sre Jul 24, 2019 12:30 am

Slika
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 309
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 305
Pohvalio: 8

Re: Trolejbusi

Postod Dart » Sre Jul 24, 2019 12:43 am

Pre svega je zaslužna naftna kriza iz 70-ih, do tad je barel nafte bio 2 dolara, čak su i struju pravili pomoću nje. Tokom krize je cena porasla nekoliko puta, a iste stvar se ponovila i početkom 80-ih...
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7157
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4921
Pohvalio: 7618

Re: Trolejbusi

Postod solecar » Sre Jul 24, 2019 12:54 am

A što onda nije vraćen / ostao trolejbus ka Zemunu?
Slika

Slika
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1460
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 504
Pohvalio: 1074

Re: Trolejbusi

Postod Siniša » Sre Jul 24, 2019 1:13 am

solecar » 23 Jul 2019 10:06 pm napisao:Da li znaš možda ko je zaslužan za spas linije 22 i ujedno i trolejbusa kao vid prevoza?

To nažalost ne znam zašto nije ukinuta srećom 1972., ali kao što reče Dart naftna kriza je uticala na ostanak trola, iako se kriza desila oktobra 1973.

Kako sam čitao časopise GSP-a, već 1975 se odličilo o povratku trola. Čak je jedan inžinjer (zaboravih mu ime) upozoravao kada se krenulo sa ukidanjima, da se to ne radi.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1460
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 504
Pohvalio: 1074

Re: Trolejbusi

Postod Siniša » Sre Jul 24, 2019 1:42 am

solecar » 23 Jul 2019 10:54 pm napisao:A što onda nije vraćen / ostao trolejbus ka Zemunu?

Po mom prethodnom postu, kriza se desila oktobra 1973, a ukidanje je bilo, pretpostavljam, ranije.
Пантограф
Expert
Postovi: 6641
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8301
Pohvalio: 5213

Re: Trolejbusi

Postod Пантограф » Sre Jul 24, 2019 9:20 am

Сећам се да је Човић деведесетих најављивао "ускоро ће поново за НБ и Земун ићи тролејбус..." Али, увек би после кризних периода кад би нам вредео као злато дошло неко укидање санкција, неко појефтињење нафте, каквагод (лажна) нада или тренутна варка, па од тога не би било ништа.

Најлакше је било, још 2001/02/03 тролификовати 75 и 84 за почетак, и добити трећу линију спојем кроз Тршњин цвет. Али, док не нападе Буш Млађи Садама, нафта била јефтина и занимање за троле мало. И тако у круг.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 4

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google Adsense [Bot], Kesha i 8 gosta