Музеј јавног градског саобраћаја

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28359
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15072
Pohvalio: 6272

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod direktor » Čet Jun 27, 2019 7:38 am

Belgijanac je prodat na nasu sramotu
Slazem se za svajcarce naravno i katicu
Ali oni ce jos dugo da voze fokus je na autobusima ...da neodu pod brener ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7839
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7604
Pohvalio: 18281

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Дошљак » Čet Jun 27, 2019 9:48 am

Да ли постоји неки озбиљнији план за музеј или су ово наше лепе форумашке жеље? Ја искрено у ГСП који је продао Белгијанца, Ик-5 из музеја вратио у саобраћај и после расходовао па лежи као шупа на отпаду на Ибарској, који је расходовао последњег зглобног Ик-161, расходовао оног сређеног Саноса коришћеног за филм о фантому искрено и немам неко поверење. А нажалост ни у МНТ који је годинама само глумио паркинг за она три експоната (Санос, Ик-111 и Зијача кец), па их после дао неком колекционару да их среди (дај Боже да буде тако, вилео бих да их видим сређене).
Pohvale za post: 1
Рипањац 405
Intermediate
Postovi: 271
Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 197
Pohvalio: 116

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Рипањац 405 » Čet Jun 27, 2019 10:16 am

Што се Катице за евентуални музеј (ако га икад буде) тиче, предлажем #2348, она ми је визуелно најбоља, релативно скоро је ремонтована, још само да је офарбају у прве боје и набаце оригинална светла... Бомбона.
Који је то трамвај бољи од Дивага? :D 8)
Где престаје логика почиње 405-ица...
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4429
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4952
Pohvalio: 1247

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Žika » Čet Jun 27, 2019 6:27 pm

Дошљак » Čet Jun 27, 2019 8:48 am napisao:Да ли постоји неки озбиљнији план за музеј или су ово наше лепе форумашке жеље? Ја искрено у ГСП који је продао Белгијанца, Ик-5 из музеја вратио у саобраћај и после расходовао па лежи као шупа на отпаду на Ибарској, који је расходовао последњег зглобног Ик-161, расходовао оног сређеног Саноса коришћеног за филм о фантому искрено и немам неко поверење. А нажалост ни у МНТ који је годинама само глумио паркинг за она три експоната (Санос, Ик-111 и Зијача кец), па их после дао неком колекционару да их среди (дај Боже да буде тако, вилео бих да их видим сређене).


IK 5 ili krmača je pogon Karaburma sredio da kažem za sopstvene potrebe, radio kao lokal za prevoz radnika. Na žalost skončao ko zna gde. Ovaj na magistrali bi trebao da ima Zemunski GB 405.
Od Ikarbus bio bi zanimljiv KEC sa 4 vrata, inače prvi njihov gradski autobus sa motorom pozadi.
Kesha
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 508

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Kesha » Čet Jun 27, 2019 7:59 pm

Prvi IK103 sa motorom u zadnjem prepustu bi trebao biti onaj koji je završio u SU-transu. Imao je lepljena stakla, a umesto kliznih, da tako kažem, prozori su se obarali kao kod Solarisa. Tu su bile i plastične stolice, radijatorsko grejanje, a spoljašnjost su krasila i proširenja na bokovima karoserije sa donje strane. Za razliku od potonjih 103-jki, prenos snage se vršio preko automatskog menjača. Beše proizveden 1993 ako se ne varam. Do skoro je radio u Subotici, gde je do poslednjeg dana ostao u izvornom fabričkom stanju, kako po pitanju enterijera, tako i po pitanju eksterijera. Činio je veliki korak napred u odnosu na dotadašnje Ikarbusove solo gradske autobuse, a nažalost, godinama nakon tog prvenca, Ikarbus će proizvoditi na stotine znatno siromašnijih 103-jki.

I pre sam pisao da je velika šteta što skoro ništa od proizvodnje sa prostora bivše Jugoslavije nije sačuvano. Pre ćemo ponešto od naših vozila naći kod stranaca, nego li u našim garažama ili muzejima. Pored pominjanih Ikarbusovih modela IK4, IK5 i IK6, svakako da su vredni pažnje i Sanosi S115 i S200, kao i razne izvedbe proistekle iz zajedničke proizvodnje FAP-a i Ikarusa. Za Novi Sad je IK4 na VOLVO B58 šasiji, verovatno, i najznačajniji za istoriju javnog prevoza, kao prvi "VOLVO" u Novom Sadu. Kasnijim rekaroseriranjem u Autokaroseriji, imaće i prve autobuse popularnog nadimka Tri prozorčeta, čiji će industrijski dizajn preuzeti slovenački gigant TAM. Vredni promena su Mercedesi 0317K, proizvedeni u skopskoj fabrici 21 Oktomvri. Činili su duži niz godina, ako se ne varam, celokupni vozni park pogona Kosmaj. Naravno, trebalo je sačuvati i po jedan primerak Ikarusa 105/110/111, odnosno, 160/161\166.

Sve što je odigralo iole značajniju ulogu u javnom prevozu bilo kog grada, svakako da zaslužuje mesto u muzeju. Ipak, i Katice, i Zijače, kao i ostala vozila stranih proizvođača koja su još u radu, naći će svoje mesto u više belosvetskih muzeja, pa će se bar negde moći videti, ako svi do jednog budu otišli pod nož u Srbiji. Nažalost, mnoga kultna vozila proizvedena u bivšoj Jugoslaviji, nepovratno su izgubljena, i tu smo propustili priliku da sačuvamo nešto što niko drugi nema, iako se što šta i izvozilo, pa su barem Česi uspeli da sačuvaju par Sanosa Tr200, a Poljaci poneki IK160.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7839
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7604
Pohvalio: 18281

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Дошљак » Pet Jun 28, 2019 2:18 am

Мислим да Суботица има лепе примерке Ик-111, Ик-161 и први Ик-103 и даље у употреби и у пристојном стању. Моје мишљење је да можда треба проширити збирку музеја аутомобила када се пресели из Мајке Јевросиме на НБГ у бившу гаражу савезних и ту скупити сва вреднија возила из Србије и из ГСПова, и других превозника који могу имати неке моделе (различити стари Икари, Саноси и ТАМови аутобуси без обзира да ли су за јавни превоз или су раднички, туристички итд) , и возила која стоје по фабрикама, нпр. први ФАПов камион који пропада у кругу фабрике ватрогасни ФАП из 50их који стоји у кругу ваљаонице бакра Севојно, као и други значајнији модели домаћих камиона (ФАП бомбардер и ФАП креденац ,ТАМ Пионир, Тамић, Заставини камиони) неку ИМР Прагу ако постоји негде сачувана, службена возила - милиције/полиције (фиће, тристаће, кечеве , флориде), стара ватрогасна возила каквих има доста по ДВД широм Војводине, неке старе санитете ако имају сачувани, грађевинске машине домаће производње - ИМК и Радоје Дакић, пољопривредне, тј. трактори ИМТ и ИМР као и Змај комбајни (производи Београдске индустрије, мада генерално за пољопривредне машине имамо савршен и за мене за нашу земљу нестваран приватни музеј трактора породице Жеравица у Новом Милошеву, проверите на интернету њихов сајт).
Pohvale za post: 1
Kesha
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 508

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Kesha » Pet Jun 28, 2019 7:18 am

Prvi IK103 je rashodovan početkom 2017 godine Došljak :wink: Bio je kompletan, ali baš i ne u tako dobrom stanju, mada je i tad bolje izgledao od većine starijih Ikarbusa u GSP-u. Ima SU-trans određeni broj 111-ica i 161-ica (skoro su jednu kompletno remontovali), ali teško da će na svoju inicijativu sačuvati i jedan jedini primerak. Sumnjam da imaju i sredstava i uslova za to. Upravo ta prva 103-jka nikako nije smela da se iseče posle dvadeset i kusur godina rada. Kad su vozila javnog prevoza u pitanju, vrlo je malo primera iole ozbiljnije inicijative da se bilo šta od istorijski značajnih vozila sačuva kod nas. Ne bi imali sa čim da napravimo čak i neku manju postavku istorijskih vozila, a o paradi, kakvih ima poprilično po inostranstvu, tek da i ne govorimo.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7839
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7604
Pohvalio: 18281

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Дошљак » Pet Jun 28, 2019 9:16 am

Чекај, значи исекли тај Суботички први Ик-103?? Страшно. Мада је највећа кривица на музеју науке и технике, али верујем да су и њима руке поприлично везане. Немамо ми техничку културу уопште, Лејланд и оних пар трамваја су нажалост изузетак пре него правило. Зато мислим да нам треба генерални музеј возила као проширени музеј аутомобила а не музеј ГСП, пошто има доста историјски вредних возила која пропадају и нису предвиђена за чување.
Pohvale za post: 1
Kesha
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 508

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Kesha » Pet Jun 28, 2019 9:33 am

Ne mogu da potvrdim da je isečen, ali, opet, čisto sumnjam da im stoji na parkingu dve i po godine. Za ostalo se slažem sa tobom. U principu, ne može se firmama samo staviti na teret očuvanje, potencijalno, istorijski značajnih vozila. Kad je SU-trans u pitanju, prava je šteta što se na njihova vozila ne obrati malo veća pažnja, jer ih, u većini, uspevaju sačuvati u izvornom fabričkom stanju.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7839
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7604
Pohvalio: 18281

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Дошљак » Ned Jun 30, 2019 1:51 pm

Што се тиче соло Зијача, сад сам прошао поред Дорћола и видео да је тамо још 2149.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28359
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15072
Pohvalio: 6272

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod direktor » Ned Jun 30, 2019 4:41 pm

Slika
Evo za sredjivanje za muzej ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 263
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 274
Pohvalio: 8

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Dart » Ned Jun 30, 2019 5:17 pm

ZIU koriste zimi za grejanje mreže, nije još za muzej...
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28359
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15072
Pohvalio: 6272

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod direktor » Ned Jun 30, 2019 6:11 pm

Koristice nesto drugo ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 263
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 274
Pohvalio: 8

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Dart » Ned Jun 30, 2019 7:33 pm

Pa nije bas tako jednostavno.
Zimi kada je hladno i nema redovnog saobraćaja mreža počinje da ledi, a da bi to sprečili noću ide trola koja greje mrežu. U tim uslovima se najbolje pokazao ZIU, jer nema elektroniku već najobicniji DC motor pa lakše podnosi smetnje na mreži...
Dok BKM ima znatno napredniji sistem sa elektronikom i trofaznim asinhronim motorom, koji je mnogo bolji i efikasniji u svim situacijama osim te.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7839
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7604
Pohvalio: 18281

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Дошљак » Ned Jun 30, 2019 8:50 pm

Значи ту Зијачу има још дуго да држе исправном?
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4231
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6843
Pohvalio: 5247

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Bender Rodriguez » Ned Jun 30, 2019 9:18 pm

Dart » Ned Jun 30, 2019 7:33 pm napisao:U tim uslovima se najbolje pokazao ZIU, jer nema elektroniku već najobicniji DC motor pa lakše podnosi smetnje na mreži...

Hehehe, сделано в СССР... :mrgreen:
Ono što je T-55 (bio) u svetu tenkova, to je ZIU-9 bio u svetu trolejbusa. :D
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 263
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 274
Pohvalio: 8

Re: RE: Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Dart » Ned Jun 30, 2019 11:06 pm

Дошљак napisao:Значи ту Зијачу има још дуго да држе исправном?
Nije samo jedna ima ih više u krugu firme, a ne znam koliko će ih još držati.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28359
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15072
Pohvalio: 6272

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod direktor » Pon Jul 01, 2019 12:15 am

Drugo su bonitosi prva samostalna bjeloruska trola ovo bi trebalo biti da je posljednja zijaca solo u voznom stanju ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7839
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7604
Pohvalio: 18281

Re: Музеј јавног градског саобраћаја

Postod Дошљак » Pon Jul 01, 2019 12:24 am

Шта ће онда да раде кад и ти преостали Зиу и Бонитоси буду за расход? Може ли Тролза да се користи за исту намену?

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: busspoter, Mare111116 i 4 gosta