Elektrobicikli

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Саша
Higher intermediate
Postovi: 792
Pridružio se: Pet Jul 25, 2014 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 856
Pohvalio: 430

Електробицикли

Postod Саша » Sub Jul 26, 2014 12:35 am

Прошле године сам случајно наишао на Ади и поразговарао с млађим човеком који је сам направио солидан ел. бицикл. Користио је батерије за лептоп у пакету, све је лепо спаковано, повезано (чини ми се да је рекао да је електро-инжењер) и тврдио је да одлично иде. Батерије је наручио из Кине. Не изгледа нимало као крпљавина или импровизација, напротив. Иде потпуно самостално, без педалања, и постиже солидну брзину.
Рекао је да га је све коштало око хиљаду евра, ако се добро сећам. Наравно, потребно је било време док није дошао до правих решења.
Рекао ми је и да на интернету у огласима има електричних бицикала у понуди.
Ћирилица се пише срцем!
Biciklistkinja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 818
Pridružio se: Sre Jul 23, 2014 1:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 706
Pohvalio: 186

Re: Elektrobicikli

Postod Biciklistkinja » Ned Jul 27, 2014 2:35 pm

Planet bike ima u ponudi el. bicikle koje asistiraju vozaču/ ci pri vožnji do 24 km/h, i jako su dobre jer imaju više stepena moguće asistencije, ako se ne varam 5 stepena. Cene su od 100 000 dinara pa na više.
"Nemam kad da razmišljam na raskrsnici,
Mogu stići jedino kudgod u blizinu."
MilisaV
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5148
Pridružio se: Sre Jan 12, 2011 12:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 1024

Re: Elektrobicikli

Postod MilisaV » Pon Jul 28, 2014 8:46 am

nadam se da ono nije samo post reklama.
borac za bolje sutra

bez splavova na rekama
Cuburac93
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1004
Pridružio se: Sub Apr 10, 2010 11:36 pm
Lokacija: Srbija,Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 96
Pohvalio: 14

Re: Elektrobicikli

Postod Cuburac93 » Pon Jul 28, 2014 7:15 pm

Mnogo kostaju ti elektricni bajsevi
Posetite moj blog: http://zelezniceblog.blogspot.com

Posetite moj Youtube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCqZaiU ... yg8Q_mHorg

Posetite i Facebook stranicu: fb.me/zeleznicenewsnet

:kum: :kum: :kum:
Bivis
Higher intermediate
Postovi: 1427
Pridružio se: Ned Dec 18, 2011 8:35 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 419
Pohvalio: 288

Re: Elektrobicikli

Postod Bivis » Pon Jul 28, 2014 8:26 pm

MilisaV napisao:nadam se da ono nije samo post reklama.


Samo se Ti nadaj. :mrgreen:
‘‘Dođu tako ponekad vremena, kada pamet zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati.’’
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3651
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1562
Pohvalio: 3071

Re: Elektrobicikli

Postod tragac » Pon Jul 28, 2014 8:42 pm

Mogli bi da uvedu stanice za rentiranje ovih bicikala u raznim delovima grada, i da ti bicikli budu dostupni svakome , ne samo onima koji parkiraju kola na njihovim parkinzima. Mada razumem da su kola zaloga protiv eventualne kradje bicikla, ali svakako da postoje bolja rešenja za to. Ili da se privatnici uključe u to a Grad ih subvencioniše, ili im omogući povlašćenu nabavku bicikala i punjača. Grad nam je dosta brdovit da bismo mogli da se oslonimo na obične bicikle kao bilo kakvo rešenje u većem delu grada. Naravno tu se postavlja pitanje bezbednostijer staza u većem delu grada nema, ali propisno osvetljeni električni bicikl bi trebao da je jednako vidljiv u mraku kao i skuter, te bi mu trebalo omogućiti da se kreće kolovozom bez ograničenja, osim možda na autoputu kroz grad.
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
Damjanche
Novice
Postovi: 8
Pridružio se: Sre Jul 30, 2014 1:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Re: Elektrobicikli

Postod Damjanche » Sre Jul 30, 2014 2:06 pm

Pre svega, veliki pozdrav svima.

Obzirom na to da je u Madridu nedavno uveden sistem gradskih (električnih) bicikala, mislio sam da bi možda bilo zanimljivo da podelim to sa vama, pošto vidim da se o tome raspravlja kao o opciji za Beograd. Naime, pošto je grad u jednom svom delu brdovit, a vožnja na trotoaru zabranjena, zbog toga i nema naročite bicikl-kulture (baš kao što je to slučaj sa BG-om). Pre mesec dana je uveden ovaj sistem sa ELEKTRIČNIM biciklima, što je prvi sistem takve vrste u Španiji (u drugim gradovima su bicikli obični). Na prvi pogled ima smisla, jer na tako brdovitom gradu to je jedini način da se privole ljudi da koriste bicikl kao sredstvo javnog prevoza.

Elem, sistem obuhvata 123 stanice sa 3.126 "parking mesta" i 1560 bicikala. Pošto su električni bicikli već pri kupovini višestruko skuplji (da ne pominjemo kvarove i opravke), od početka se postavljalo pitanje da li je ova opcija uopšte isplativa. Postoje dve varijante korišćenja sistema:

1) povremeno korišćenje, gde se karticom direktno na "stanici" putem terminala kupuje jednodnevna, trodnevna ili petodnevna karta (besplatno izdavanje), koja se kasnije dopunjava, tarife su sledeće:

- prvi sat korišćenja - 2 EUR
- drugi sat korištenja - 4 EUR
- prekoračenje drugog sata: 4 EUR

Osim toga, nagrađuje se sa po 0,10 EUR:
- podizanje bicikla sa stanice na kojoj je popunjeno više od 70% parking kapaciteta
- vraćanje bicikla na stanicu na kojoj je popunjeno do 30% parking kapaciteta
- rezervisanje parking mesta na tačno određenoj stanici/destinaciji već pri uzimanju bicikla

Treba napomenudi da pri izdavanju ovih dnevnih karata sistem blokira 150 EUR na računu kao depozit, vraćajući taj novac po isteku validnosti date kartice (jedan dan, tri dana, pet dana).

2) druga varijanta je sa godišnjom kartom i namenjena je stanovnicima:

- godišnja karta za one koji NEMAJU mesečnu kartu za ostale vrste javnog prevoza (koja, usput, za prvu zonu košta 54,60 EUR) - 25 EUR
- godišnja karta za one koji već IMAJU mesečnu kartu za javni prevoz - 15 EUR

- prvih 30 minuta : 0,50 EUR (u ostalim gradovima Španije je prvih 30 minuta na običnim biciklima BESPLATNO)
- sledećih 30 minuta (0,60 EUR)
- ostali troškovi (prekoračenje i nagrađivanje) su identični prvoj varijatni.

Zašto sve ovo pišem? Zato što u gradu kao što je Madrid, koji ima neuporedivo više novca, sa prosečnom platom od ~1100 EUR i troškovima života koji nisu mnogo veći od beogradskih (osim stanarine), sa ovakvim sistemom koji obezbeđuje odličnu pokrivenost centra (vidi link: http://www.bicimad.com/resources/img/map2.jpg), ovaj eksperiment NE USPEVA. Jednostavno, ljudima se ne isplati da plaćaju toliko novca (na mesečnom nivou, ako ga koristite kao gradski prevoz, vrlo lako možete potrošiti i do 50ak eur) za ovu uslugu. Sa druge strane, gradu se ne isplati da po nižoj ceni izdaje bicikla, jer jednostavno PREVIŠE KOŠTAJU. Nakon mesec dana imaju tek 8000 pretplatnika (za statistike povremen upotrebe već ne znam). Nisam siguran da bi takvo nešto, pa čak ni na manjoj skali (manje stanica i bicikala) funkcionisalo dobro u Beogradu jer je sistem preskup - pogotovo sa balkanskim održavanjem i građanskom (ne)kulturom korištenja javnih resursa.

Eto, učinilo mi se interesantnim da podelim ovo sa vama, izvinjavam se ukoliko moj post ne odgovara u potpunosti temi.
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3651
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1562
Pohvalio: 3071

Re: Elektrobicikli

Postod tragac » Sre Jul 30, 2014 2:47 pm

Rekao bih da to više ima veze sa mentalitetom Madridjana. Prosečna plata 1100 Eur a njima je 50 Eur mnogo za prevoz? U Beogradu je prosecna plata 35 do 40 000 dinara, a markica za prevoz zaposlenih 3500 din. Druga mogućnost je da im je javni prevoz izuzetno dobro organizovan i kvalitetan pa ni nemaju potrebu za biciklima, a gužve nisu prevelike da ko ima kola odustaje od njih zbog krenistani vožnje
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
Damjanche
Novice
Postovi: 8
Pridružio se: Sre Jul 30, 2014 1:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Re: Elektrobicikli

Postod Damjanche » Sre Jul 30, 2014 3:23 pm

Nije toliko ni reč o mentalitetu, već o nepripremljenosti grada za bicikla - strme i uske ulice, nemogućnost vožnje po trotoaru... Što se tiče gužvi, nije da ih nema - svakako znatno više nego u Beogradu, kao i zagađenja. Generalna strategija grada, zbog koje su i uveli ovaj servis, jeste smanjene broja automobila na ulicama - skoro trostruko povećanje cena parkinga na ulicama, kazne itd.

Glavni problem je što:

1) ovaj servis nije integrisan sa ostatkom gradskog prevoza (iako postoji olakšica oko godišnje karte za one koji imaju pretplatnu kartu za gradski)

2) naplaćivanje prvih 30 minuta, što je u dobrom delu slučajeva dovoljno da se stigne od tačke A do tačke B, a u svim drugim gradovima je besplatno. Kad bi to bilo besplatno, čak i sa povećanjem cene godišnje/mesečne karte, mislim da bi ljudi pristali da plaćaju. Ovako, ukoliko već plaćaš gradski prevoz min. 54,60 EUR svakako nećeš davati još minimum 50ak EUR mesečno da bi išao i biciklom, jer jer gradski prevoz stvarno dobar i efikasan. Ako je neko i spreman da plati tih 50 EUR, stigao bi do računice da već za 4 meseca može da kupi sopstveni bicikl.

Sa druge strane, bicikli su toliko skupi da se gradu ne isplati da smanjuje cene. Ne vidim na koji način mogu da popularišu servis sa ovakvom politikom.

E sad, obzirom na to da je BG još brdovitiji od Madrida električni bicikli bi imali još više smisla, ali mislim da ni grad ni građani to ne bi mogli da izdrže. Ne zato što su cene velike, već zato što su plate male. Obzirom na cene goriva, koje su u oba grada gotovo iste, mislim da 30 EUR za mesečnu kartu u BG nije puno. Problem je što ljudi pristaju da rade za 300, što mislim da uveliko onemogućuje uvođenje bike-sharing sistema u BG, pa makar oni i bili ne-električni.

Pošto nisam upućen, da li bi neko mogao da mi objasni kako stoje stvari u Beogradu sada? Na prethodnim stranicama sam pročitao da je postojao sistem izdavanja do i od Ade; da li je to i dalje aktuelno i da li je taj servis privatna investicija ili gradska?
MilisaV
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5148
Pridružio se: Sre Jan 12, 2011 12:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1296
Pohvalio: 1024

Re: Elektrobicikli

Postod MilisaV » Sre Jul 30, 2014 3:28 pm

mnogo je komplikovan sistem u milanu.

čak i da si stanovnik plaćaš godišnju kartu+ korišćenje + prekoračenja... ma idi bre


nije ni čudo što nije zaživelo.
borac za bolje sutra

bez splavova na rekama
Dorcol
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 96
Pridružio se: Čet Avg 25, 2011 11:01 am
Kontakt:
Pohvaljen: 75
Pohvalio: 102

Re: Elektrobicikli

Postod Dorcol » Uto Avg 05, 2014 4:28 pm

Relativno cesto koristim elektro bajk sa punkta na 25-maju i moram da kazem da su u odnosu na prethodnu sezonu biciklovi dosta pohabani. Ovo se pre svega odnosi na lose odrzavanje. Kocnice su znatno slabije, baterije takodje a i na volanu bicikla su se ogulili rukohvati tako da je sad ostao samo neki lepljivi sloj koji voznju cini jos neugodnijom. Bice da je ovo po staroj srpskoj gde se nesto nabavi a onda se neodrzava i na kraju propadne kompletno pa se otpise kao neuspeli projekat.

Steta sto parking servis nije ovu uslugu prilagodio i ljudima koji ne parkiraju kola pa makar i naplacivao 50 din/sat samo za koriscenje. Svakako bi ovo dovelo do vece popularnosti ove usluge ali i veceg habanja opreme medjutim, ovim bi usluga zazivela u siroj populaciji pa bi mozda i ovo javno preduzece videlo i neki profit a i sigurno smanjivanje negativnog odnosa gradjanstva prema ovom preduzecu.

Nazalost nikada nisam video da je vise od 5-6 bajkova iznajmljeno, a jos gore je to sto i pored tog nivoa koriscenja nisu u stanju da odrze kvalitet. Uzas. Verovatno ce ih otpisati i proglasiti uslugu nerentabilnom i nepotrebnom.
Саша
Higher intermediate
Postovi: 792
Pridružio se: Pet Jul 25, 2014 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 856
Pohvalio: 430

Re: Elektrobicikli

Postod Саша » Sub Apr 04, 2015 8:17 pm

Duleja napisao:Evo i sjajnog patenta, koji bi samo tako pasovao u Beogradu:



Купује се само задњи точак и монтира на свој бицикл. Контролише се софтвером преко мобилног телефона. Kрајем 2013. године је коштао око 700 долара. Мрзело ме да тражим новије податке.


--------------------------------

Рекао бих да од система "Паркирај - бициклирај" није ништа остало. Шта ли је било с бициклима, где су? На Ади их нема, испред центра "Сава" их нема ...
Ћирилица се пише срцем!
Ibro10
Novice
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Dec 16, 2015 3:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Re: Elektrobicikli

Postod Ibro10 » Sre Dec 16, 2015 3:35 pm

Zna netko gde da kupim baterije za elektrobicikle? Netko?
_______________
Bicikle prodaja Srbija ili bicikli akcija - biraj sam :)

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot], Miki BGD i 7 gosta