Autobusi

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7814
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7565
Pohvalio: 18191

Re: Autobusi

Postod Дошљак » Uto Jul 09, 2019 4:45 am

Прошле недеље увече био Соларис на 603.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6986
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4763
Pohvalio: 7321

Re: Autobusi

Postod solecar » Uto Jul 09, 2019 10:46 am

Japčanac 863 ostao u kvaru kod Mostara.
Viđen Solaris kod Ade sa natpisom "Obuka vozača".
Slika

Slika
Vinča307
Intermediate
Postovi: 236
Pridružio se: Pet Dec 01, 2017 6:52 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 133
Pohvalio: 70

Re: Autobusi

Postod Vinča307 » Uto Jul 09, 2019 10:50 am

885 se prošle nedelje zapalio na 23, ali su ugasili požar

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Pohvale za post: 1
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 695
Pohvalio: 23

Re: Autobusi

Postod busspoter » Uto Jul 09, 2019 11:07 am

Kad god ukucam 783 ili 782 na busplusu, uvek vidim po par komada 604 ili 605, tako da su isključivanja razlog upadanja Solarisa na linije.. Tako da ne isključuje se samo nov Ikarbus..
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 1
MidnightParkour
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 93
Pridružio se: Ned Maj 27, 2018 12:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 125
Pohvalio: 4

Re: Autobusi

Postod MidnightParkour » Uto Jul 09, 2019 12:30 pm

Slika
Ovaj blur je ručno urađen u Paint.Net-u
Slika
Slika
Founder GSP Beograd wiki projekta: https://gspbeogradwiki.miraheze.org/wiki/Glavna_strana
Moja galerija: https://photos.app.goo.gl/MPP2LPdBKCNRUJyU9
Moje slike se u profesionalne svrhe mogu koristiti samo sa ovog linka: https://www.shutterstock.com/g/MidnightParkour
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7814
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7565
Pohvalio: 18191

Re: Autobusi

Postod Дошљак » Uto Jul 09, 2019 1:14 pm

Блурован као да је играчка :)
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6986
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4763
Pohvalio: 7321

Re: Autobusi

Postod solecar » Uto Jul 09, 2019 1:22 pm

A i sama fotografija izgleda kao da je uslikana maketa.
Slika

Slika
Mare111116
Intermediate
Postovi: 186
Pridružio se: Ned Dec 09, 2018 10:02 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 60

Re: Autobusi

Postod Mare111116 » Uto Jul 09, 2019 4:19 pm

MidnightParkour » Uto Jul 09, 2019 11:30 am napisao:Slika
Ovaj blur je ručno urađen u Paint.Net-u
Slika
Slika


Не исправан ти је таг ,не видим слику :wink:
Za krađu testova iz matematike krivi su fašista Obradović,tajkuni Đilas i Jeremić i N1 :lol: :lol:
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1048
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 442
Pohvalio: 522

Re: Autobusi

Postod Djole Pevcanin » Sre Jul 10, 2019 12:05 pm

Чиме се брже стиже од Бановог брда до Палмира Тољатија (Пијаца НБГД), 85 или 88?
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 695
Pohvalio: 23

Re: Autobusi

Postod busspoter » Sre Jul 10, 2019 12:26 pm

Po meni sa 88, jer 85 mnogo gubi na semaforima, što znam iz ličnog iskustva a i po Gasparovim rečima, o tome priča svake nedelje :)
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 1
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1048
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 442
Pohvalio: 522

Re: Autobusi

Postod Djole Pevcanin » Sre Jul 10, 2019 1:19 pm

Само ја да стигнем на време остало није битно.
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
NoLimit
Novice
Postovi: 17
Pridružio se: Pet Mar 20, 2015 2:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 35
Pohvalio: 321

Re: Autobusi

Postod NoLimit » Sre Jul 10, 2019 2:00 pm

Da li može objašnjenje zašto autobusi ne gase motor kada čekaju na okretnicama?

Razumem da se ne gasi motor kada je kratka pauza od 2-3 minute iz praktičnih razloga, ali često viđam da autobusi čekaju i po više od 10 minuta a motor ostaje upaljen. Ne uzimam u obzir situacije ekstremnih temperatura, kada je potrebno da radi motor zbog grejanja ili hlađenja tj. komfora vozača i putnika koji čekaju polazak u vozilu.

Isto tako razumem i da često paljenje i gašenje može da dovede do bržeg trošenja određenih komponenti, ali sigurno mora postojati određeno vreme nakon čega postaje isplativije da se motor ugasi i ponovo upali.
Znam da je kod automobila to vreme u proseku oko 4-5 sekundi kada se uzima u računicu samo potrošnja goriva tj. ako se stoji više od 5 sekundi isplativije je ugasiti motor i ponovo upaliti. Ako se skalira to na autobuse tj. veće motore logično bi bilo da je to vreme još kraće jer troše više. Naravno, trebalo bi uzeti u obzir i sve ostale faktore, poput praktičnosti, cene svih delova po jedinici korišćenja i sl.

Gde je GSP-ova studija o ovome i do kojih su oni zaključaka došli? Ne mogu nigde naći ništa o tome. Da li je moguće da niko nije ništa pisao o nečemu što potencijalno iz budžeta izvlači stotine hiljada evra na godišnjem nivou? Ne znam o kojoj cifri je reč, to bi trebalo izračunati, ali ako je veća od nule, i to je već čisto rasipništvo. Sa tim parama se mogu kupiti nova vozila, urediti stajališta, unaprediti sistemi obaveštavanja putnika, bilo šta. Ovako sve to odlazi u vazduh.

Ne želim ni ulaziti u ekološki i zdravstveni aspekt svega ovoga koji je katastrofalan.

Zaključak bi bio da treba nakon stručne analize na osnovu rezultata studije uvesti pravilo vozačima posle koliko vremena treba da gase motor na vozilu. Apsolutno nema smisla da imamo situaciju da desetine ili stotine autobusa stoje po gradu, troše gorivo, zagađuju vazduh i prave buku bez potrebe, i da se sve to finansira iz naših džepova.

Ovo sam napisao inspirisan prizorom na okretnici Terazije u centru grada gde su stajala 3 zglobna Ikarbusa i 2 Solarisa. Jedan je čekao 3 minute, a 2 su čekala 8 minuta dok sam ja bio tamo, onda mi je došao bus, tako da poslednja 2 ne znam koliko su stajali još posle toga. Svi motori su bili upaljeni, sve je smrdelo i bilo je izuzetno bučno. A moglo je sve da bude tiho i čisto samo da su isključili motore, jer većina vozača je bila van buseva svejedno. Da ne spominjemo koliko bi bilo jeftinije.




Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Pohvale za post: 2
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 816
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1078
Pohvalio: 14277

Re: Autobusi

Postod nekianonimnilik » Sre Jul 10, 2019 2:22 pm

to sam se i ja bas pitao zadnjih dana, pogotovo to sto kazes, vecina ionako izadje iz busa, pa bih razumeo da ako stoji 10 minuta ugasi odma, i 2 min pred polazak udje, kresne, upali klimu, i izadje da se rashladi, to je opet bolje od punih 10 min

a sto se tice potrosnje pri startu i vremena za koje se isplati da se gasi, mislim da je na autobusima duze to vreme, jer jeste da trose vise dok rade, ali trose vise pri startu pogotovo sto su vecinom stare krsine i verglaju ih dugo da bi uspeli da upale
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 695
Pohvalio: 23

Re: Autobusi

Postod busspoter » Sre Jul 10, 2019 2:31 pm

Pogotovo oni stari koji moraju da gase na motoru, a ne na kljuc. Bar sam ja tako vidjao u starijim IK zemunskog pogona, da se gase kad se podignu poklopci ispod kojih je motor..I onda ako teze pali, mora da ceka servis ili sta vec, ovako je siguran da nece da se ugasi :D
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 695
Pohvalio: 23

Re: Autobusi

Postod busspoter » Sre Jul 10, 2019 2:53 pm

#110 sinoc na 83 :)

SlikaFAP A.537 by busspoter, on Flickr
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 1
Nikola '93
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 583
Pridružio se: Uto Feb 14, 2012 11:25 pm
Lokacija: Radiofar,Surcin
Kontakt:
Pohvaljen: 203
Pohvalio: 39

Re: Autobusi

Postod Nikola '93 » Sre Jul 10, 2019 4:32 pm

Ma gde da ugasis bus,pitanje je hoce li upaliti opet haha.
becks89
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3870
Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 1524
Pohvalio: 219

Re: Autobusi

Postod becks89 » Sre Jul 10, 2019 4:57 pm

Pogotovo u letnjim mesecima bitno je da bus radi po zaustavljanju, a ne kad stane na okretnici, ključ i gasi. Druga stvar, pričamo o nekim klimama, koja će klima delovati, ako se bus ne hladi i na okretnici, kada ima najveće dejstvo (zatvorena vrata i prozori) :)

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Vinča307
Intermediate
Postovi: 236
Pridružio se: Pet Dec 01, 2017 6:52 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 133
Pohvalio: 70

Re: Autobusi

Postod Vinča307 » Sre Jul 10, 2019 5:07 pm

Sad u 754 na 303 radi klima

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 695
Pohvalio: 23

Re: Autobusi

Postod busspoter » Sre Jul 10, 2019 5:15 pm

A npr u Zemunu 3264 ne izlazi cele nedelje jer mu ne radi klima a majstori nikako da je urade...
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Рипањац 405
Intermediate
Postovi: 269
Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 197
Pohvalio: 115

Re: Autobusi

Postod Рипањац 405 » Sre Jul 10, 2019 5:58 pm

@ busspoter
Ја сам пролетос био у угашеном Мутанту #98 на 407, упалио је без иједног проблема, а што је било најзанимљивије, није изгубио нимало ваздуха па није ни било потребе за турирањем (Мутанти су, иначе, баш као и ФАП-ови, раније били познати по врло брзом и лаком губљењу ваздуха по гашењу, па би након паљења увек, али увек уследило бесомучно турирање од по најмање 5 минута)!
Који је то трамвај бољи од Дивага? :D 8)
Где престаје логика почиње 405-ица...
Vinča307
Intermediate
Postovi: 236
Pridružio se: Pet Dec 01, 2017 6:52 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 133
Pohvalio: 70

Re: Autobusi

Postod Vinča307 » Sre Jul 10, 2019 7:09 pm

3208 u kvaru na liniji 27ESlika

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 695
Pohvalio: 23

Re: Autobusi

Postod busspoter » Sre Jul 10, 2019 7:56 pm

@405 Kazem ti moja iskustva, i pored gašenja kod motora na IK201 npr neki IK218 mora da im se resetuje sklopka kod motora da bi upalio.. Nije kod svakog tako, kao što si i ti bio u busu koji ne mora da turira...
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4405
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4919
Pohvalio: 1241

Re: Autobusi

Postod Žika » Sre Jul 10, 2019 8:02 pm

NoLimit » Sre Jul 10, 2019 1:00 pm napisao:Da li može objašnjenje zašto autobusi ne gase motor kada čekaju na okretnicama?

Razumem da se ne gasi motor kada je kratka pauza od 2-3 minute iz praktičnih razloga, ali često viđam da autobusi čekaju i po više od 10 minuta a motor ostaje upaljen. Ne uzimam u obzir situacije ekstremnih temperatura, kada je potrebno da radi motor zbog grejanja ili hlađenja tj. komfora vozača i putnika koji čekaju polazak u vozilu.

Isto tako razumem i da često paljenje i gašenje može da dovede do bržeg trošenja određenih komponenti, ali sigurno mora postojati određeno vreme nakon čega postaje isplativije da se motor ugasi i ponovo upali.
Znam da je kod automobila to vreme u proseku oko 4-5 sekundi kada se uzima u računicu samo potrošnja goriva tj. ako se stoji više od 5 sekundi isplativije je ugasiti motor i ponovo upaliti. Ako se skalira to na autobuse tj. veće motore logično bi bilo da je to vreme još kraće jer troše više. Naravno, trebalo bi uzeti u obzir i sve ostale faktore, poput praktičnosti, cene svih delova po jedinici korišćenja i sl.

Gde je GSP-ova studija o ovome i do kojih su oni zaključaka došli? Ne mogu nigde naći ništa o tome. Da li je moguće da niko nije ništa pisao o nečemu što potencijalno iz budžeta izvlači stotine hiljada evra na godišnjem nivou? Ne znam o kojoj cifri je reč, to bi trebalo izračunati, ali ako je veća od nule, i to je već čisto rasipništvo. Sa tim parama se mogu kupiti nova vozila, urediti stajališta, unaprediti sistemi obaveštavanja putnika, bilo šta. Ovako sve to odlazi u vazduh.

Ne želim ni ulaziti u ekološki i zdravstveni aspekt svega ovoga koji je katastrofalan.

Zaključak bi bio da treba nakon stručne analize na osnovu rezultata studije uvesti pravilo vozačima posle koliko vremena treba da gase motor na vozilu. Apsolutno nema smisla da imamo situaciju da desetine ili stotine autobusa stoje po gradu, troše gorivo, zagađuju vazduh i prave buku bez potrebe, i da se sve to finansira iz naših džepova.

Ovo sam napisao inspirisan prizorom na okretnici Terazije u centru grada gde su stajala 3 zglobna Ikarbusa i 2 Solarisa. Jedan je čekao 3 minute, a 2 su čekala 8 minuta dok sam ja bio tamo, onda mi je došao bus, tako da poslednja 2 ne znam koliko su stajali još posle toga. Svi motori su bili upaljeni, sve je smrdelo i bilo je izuzetno bučno. A moglo je sve da bude tiho i čisto samo da su isključili motore, jer većina vozača je bila van buseva svejedno. Da ne spominjemo koliko bi bilo jeftinije.




Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Idemo da se vratimo na ekonomsku stavku. Osnovni problem u gradu Beogradu (a i šire) što su linije uglavnom pun gas kako bi se stigla turaža , ili opet vozila preopterećena što opet traži pun gas dakle motor i menjač na maksimalnom opterećenju. U takvim režimima rada motor, naročito menjač u termički veoma opterećeni, maziva naročito. Šta se dešava kada se motor ugasi ? Dešava se to da se pojedine komponente više ne hlade već generišu toplotu što dovodi do oštećenja, naročito opasno za semeringe i turbo punjač. U kućištu turbine dolazi do ugljenisanja i onako minimalne količine ulja i začepljivanja što kasnije vodi ka otežanom podmazivanju, kasnije oštećenju ležajeva i zaptivnih elemenata pa imamo tek onda ekološki neprihvatljivu potrošnju ulja. Povećana potrošnja ulja ne prija DPF filteru kao ni katalizatoru što dovodi do njihovog začepljenja i trajnog oštećenja.
Ista stvar sa automatskim menjačem koji se hladi istim rashladnim sistemom, ulje se poprilično degradira na visokim temperaturama i bitno utiče na rad menjača a još više na trajnost. Ne samo što podmazuje već i obezbeđuje pritisak za rad menjača.
Što znači ekonomska stavka u uštedi od oko 2 litre koliko troši motor kada radi u praznom hodu na sat vremena. Tih sat vrema podeli na pauze i videćeš da nije neka ušteda na par hiljada do par desetina hiljada evra štete koliko koštaju pojedini nabrojani elementi.
Ekologija, možemo se vratiti na prethodno napisano, što znači taj motor će slabije vući kasnije, trošiti i po 5-10 litara goriva na 100 km + ulje i imati daleko veće zagađenje što zbog veće potrošnje, što zbog lošijeg sagorevanja i + oštećenih sistema za prečišćavanje izduvnih gasova.
I druga stavka , sva ta vozila uglavno jako brzo gube vazduh iz vazdušnih instalacija pa da vozilo brzo bilo u stanju da se krene mora se sistem puniti sa povećanim brojem obrtaja.
Treća, što reče Beks klima, uglavnom su klime sa promenjljivim opterećenjem kompresora i ponovnim puštanjem u rad kompresor radi sa većim opterećenjem kako bi postigao zadatu temperaturu što znači veće opterećenje na motor i opet veća potrošnja.

Tako da tih 5-10 minuta ima više štete nego koristi kada se malo dublje analizira priča.
Pohvale za post: 2
Рипањац 405
Intermediate
Postovi: 269
Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 197
Pohvalio: 115

Re: Autobusi

Postod Рипањац 405 » Sre Jul 10, 2019 9:38 pm

@ busspoter
Имао сам и ја једно слично искуство као Ви, и то ни мање ни више него на тада скоро новом #3220 на 403 пре 2 године, окренуо је кључ једно 20 пута да би упалио... Мада Космај и Земун су постали 2 различита света, Космај је чак у неким сегментима одржавања напредовао последњих година, али и даље су прилично лоши. :wink:
Који је то трамвај бољи од Дивага? :D 8)
Где престаје логика почиње 405-ица...
NoLimit
Novice
Postovi: 17
Pridružio se: Pet Mar 20, 2015 2:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 35
Pohvalio: 321

Re: Autobusi

Postod NoLimit » Sre Jul 10, 2019 9:44 pm

To sve potpuno ima smisla, hvala na odgovoru.
Ne mogu samo da ne primetim da je većina ovih problema (i koje sam ja naveo, i koje je Žika naveo) vezana za trenutni dominantni tip vozila. To je pozitivna stvar jer će većina ovih problema nestati kada eventualno svi trenutni autobusi budu zamenjeni onima na električni pogon. Drugim rečima, nije potrebno sistemsko rešenje (koje je teže primeniti kod nas) već će se problem kroz N godina rešiti sam od sebe.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Memphis_Raines, ВОЗФАН i 4 gosta