Šta je novo?

Ескалатори и успињаче

orion

Advanced
Učlanjen(a)
11.09.2008.
Poruke
2.875
Pohvaljen
2.010
Lokacija
Beograd
Својом конфигурацијом терена Бг је погодан за исте. Појавила се на сајту Бгпревоз нека идеја о ескалатору у Каменичкој. Занимљива идеја и можда добар повод за неку расправу на ту тему. Где их поставити, да ли их интегрисати у градски превоз итд...
varijanta3eskalatorkamen.png
 
Super tema Orion!

Medjutim se postavlja pitanje da li smo mi dovoljno civilizovani za tako nesto?
Mislim pre svega na odrzavanje istih koje se pokazalo kod nas kao skoro nepostojece.
 
Мислим и да је творац рендера исто имао у виду са овим налепицама на стубовима :)
 
Prvo da narod nauči da stane u desnu stranu, a da levu stranu ostavi slobodnu za one koji žure, ili ih ne mrzi da pešače uz/niz stepenice...
 
astrodule":283l0n3r je napisao(la):
Prvo da narod nauči da stane u desnu stranu, a da levu stranu ostavi slobodnu za one koji žure, ili ih ne mrzi da pešače uz/niz stepenice...

Pre toga...

Da poprave ove pokretne stepenice sto ne rade.
 
A cemu eskalatori..?.. hajde razumem u Kamenickoj ili na mestima koji imaju velike uzbrdice u blizini autobuskih i zeleznickih stanica, ali bilo gde drugde zasto...?... narod nam tone u gojaznost sve je vise lenjosti za bilo kakvu fizicku aktivnost a i sa estetske strane mnogo je lepse uredjeno stepeniste nego ova metalna skalamerija.
 
Ja sam u prinicpu za takve stepenice ako ce one stimulisati kretanje pjesaka i biciklista.

U BG cini mi se, postoje pjesacke zone koje su medjusobno relativno lose povezane. Naprimjer zona Knez Mihajlova - Kalemegdan i Savska obala. Kretanje izmedju te dve zone cesto nije lako narocito ljudima sa malom djecom, biciklistima, starijim osobama i naravno u smjeru "odozdo prema gore" :)

Odavno se prica o "spustanju BG na vodu" pa i u tom smislu bi ovako nesto moglo pomoci.

Medjutim, mislim da su najveci problemi za uvodjenje eskalatora (ako smo taj termin usvojili) ekonomska isplativost. Ne mislim da nam je potrebna neka posbna civiliziranost jer mi nismo nista manje civilizovani od ostalih evropskih naroda. Samo smo malo siromasniji, a to direktno utice i na sposobnost odrzavanja bilo kakvog sistema ili gradjevine. Primjeri propadanja objekata se, mislim, lako mogu uociti.
 
Нажалост Рио у БГ постоје многе пешачке зоне које су катастрофално повезане, ево нпр. општина Вождовац је пешачки повезана са две стране ауто пута само преко Аутокоманде, мостом код Душановца и са Плавим мостом као и са пар пешачких пасарела између Душановца и Аутокоманде. А сви ти прелази су више за избегавање него за свакодневно коришћење.
 
давно смо ми на овом форуму :grand: :grand: :grand: причали да Каменчком од Економског до Теразија иде успињача

едит: и не будите лењи, искликтајте ми две анкете у потпису, требају ми
 
@Dosljak

Ma znam. Autoput kroz centar grada je smrt za BG. Nikakve tu pasarele ni mostovi ne pomazu. O tome sam pokusavao i ranije nesto napisati ali nenaidjoh na mnogo podrske :)
 
U kamenickoj bih stavio pokretne stepenice samo zbog toga jer bi se tako zatvorili oni neugledni lokali sexi shopovi i sve ostalo

image4.jpg


Druga lokacija za eskalator..?
 
Meни као још потенцијалних локација за успињаче падају на памет Калемегдан-трамвајска окретница Пристаниште, Авала, можда Гардош и можда би добро дошла и успињача код железничке станице Тошин бунар која би повезала аутобуска стајалишта са Бежанијском косом.
 
Umesto eskalatora, u Kameničkoj, a i na drugim mestima bi više voleo da vidim usinjaču, kao u Lisabonu Elevador da Bica
PP_051_Pelo_Bairro_Alto_e_Bica_001_350.jpg-www.sal_.pt_.jpg

1%20Elevador%20da%20Bica%2001.jpg
 
Oвакве старомодне успињаче би се баш лепо уклопиле и у Каменичкој, и уз Калемегдан и уз Гардош :)
 
треба размишљати и о успињачи уз Балканску, јер је то ужасно тешка деоница за пешачење. креће са овог паркинга, па уз Милована Миловановића и онда уз Балканску, коју треба затворити за сав саобраћај. крајња тачка овде. између једно стајалиште непосредно пре Краљице Наталије, тј. овде.

што се тиче Каменичка, овако бих урадио. почетна тачка (испред фрижидера Роса са десне стране), успутно стајалиште (улица остаје за аутомобилски саобраћај, једносмерно од Краљице Наталије до улаза у гаражу, остатак је затворен за аутомобиле, укључујући и Ломину улицу), уз Теразијски парк (отприлике у правцу ових степеница) и крајња тачка на месту овог киоска
 
Interesantne ideje Johny, samo koliko ce to da kosta i dal' ce da se isplati?
 
Дошљак":hwi1n9vg je napisao(la):
Oвакве старомодне успињаче би се баш лепо уклопиле и у Каменичкој, и уз Калемегдан и уз Гардош :)
Da, bilo bi dobro da dizajnom u nekim detaljima podsećaju na stare beogradske tramvaje, npr. Jasenica/Škoda odnosno Brod/BBC. Ipak, Jasenica/Škoda je prvi tramvaj proizveden na prostoru Srbije, 1936.
 
JohnnyLee":2ph4aepj je napisao(la):
реците ми за Гардош, је л' то мислите одавде довде?
Za Gardos mislim da je korisnija lokacija za ovako nesto : kraj obalo-utvrde i keja (kod Radeckog) odakle krecu stepenice pa do kraja istih tih stepenica 50m iza Gardosa na vrhu brega https://www.google.rs/maps/@44.8501...0cxc8ARYBkApCWVhevlg!2e0!7i13312!8i6656?hl=en. Ovako bi ljudi direktno sa keja mogli da se popnu na Gardos i da se spuste pesaka ako vec hoce da prosetaju. Sacuvala bi se i kaldrma i sve autenticno iz Sindjeliceve a dobio bi se nacin da i biciklom ili kolicima za decu dodje i sidje bez problema sa Gardosa. Bilo bi lepo da bude neka vrsta kosog lifta u koji bi mogao da poveze i bicikla i kolica. Tu na vrhu tih stepenica je ulica Pregrevica i najjednostavnija i najbezbezbednija biciklisticka ruta kroz Zemun koja ide na Kineski most.
 
Зашто не две успињаче до Гардоша? :) Једна од Кеја и обале Дунава, а друга од улице Цара Душана. Сигурно би значила и старијим становницима, и мајкама са децом, и туристима и људима који иду на гробље.
 
Ma sto da ne, mogu i dve :)
Evo primer kako bi to moglo da izgleda
OQRinAc.jpg
 
Лично нисам баш за модеран дизајн попут лифта који би нарушио амбијент Гардоша, пре сам за трамвајолике успињаче, као ове из Лисабона или из Загреба.
 
Vrh