Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Somi303

Expert
Učlanjen(a)
08.08.2011.
Poruke
9.675
Pohvaljen
5.432
Lokacija
Заклопача
ГСП је расписао тендер за набавку 5 соло електричних аутобуса, отварам нову тему у нади да је ово почетак нове ере Београдског јгп-а :gobb:
http://gsp.rs/pdf_jnvv/2015/KD VND-302-15.pdf

Beograd jedina prestonica u regionu sa električnim autobusima

JKP GSP "Beograd" danas oglašava javni poziv za nabavku pet novih niskopodnih solo autobusa na električni pogon sa pantografskim sistemom brzog punjenja na terminusima i sistemom skladištenja električne energije pomoću baterija ili superkondenzatora.

691575_gradski-prevoz-beoinfo_f.jpg


Ukoliko čitav postupak bude trajao prema predviđenoj proceduri, ugovor će se potpisati za mesec dana. U tom slučaju, električni autobusi će na ulicama Beograda biti sredinom naredne godine, jer je rok za isporuku minimalno 150, a maksimalno 250 dana od datuma potpisivanja ugovora o isporuci vozila - rekao je gradonačelnik Siniša Mali.

On je dodao da će elektroautobusi saobraćati na potezu od "Sava centra" do Vukovog spomenika, čime Beograd postaje prva prestonica u okruženju koja će imati liniju javnog gradskog prevoza na kojoj saobraćaju elektroautobusi.

- Kapacitet ovih vozila je minimalno 80 putnika i, što je najvažnije, električni autobusi su u potpunosti ekološka vozila, jer je emisija štetnih materija nula - napomenuo je Siniša Mali.

Motori ovih autobusa nesmetano rade u uslovima spoljašnje temperature od minus 20 do plus 50 stepeni Celzijusa, vreme punjenja na terminusima je samo deset minuta i elektroautobus je spreman za vožnju narednih 20 kilometara.

Projekat nabavke novih niskopodnih solo autobusa na električni pogon JKP GSP "Beograd" realizuje u saradnji sa Sekretarijatom za zaštitu životne sredine i Sekretarijatom za saobraćaj Grada Beograda.
Блиц
 
Zar nema bar jedno mesecne probe jednog vozila po Bg ulicama ,
a verujem da ce se dobro pokazati :kk: pa tek onda tender,
ovako ,, na slepo,, malo je cudan nacin nabavke
 
pa oni ne probase ni onog elektro kineza koji je vec bio u gradu...

Nego nesto razmisljam, a sta za baterije?
one niti su dugog veka, niti su jeftine, a po najmanje su `ekoloske`...

Ono sto je meni interesantno (u negativnom smislu) je da se planira kupovina elektro autobusa koji ce voziti na relaciji S. centar - Vukov spomenik!
P mi na toj relaciji vec imamo tramvajsku prugu !!
Zasto sada eksperimentisemo , a pri tom pravimo `konkurenciju` vec postojecem i masovnijem transportnom sistemu?
 
Тендером је тражена велика гаранција на батерије, то неће бити проблем. Већи је проблем то што кажеш, дебилна линија за којом нема потребе. Кад би се та возила ставила на 24 имала би више смисла, овако.. :roll:
 
Ови нам аутобуси требају "к'о чир на гузици"!
 
Добро бре, имамо и аутобусе и тролејбусе и трамваје а они сад оће и посебни систем за електричне аутобусе

Ако наставе овако направиће мртвачки чвор од града, а сви знамо шта онда следује
 
Taj cir moze se viditeti u svim nizim delovima grada
narocito zimi po ,,tihom,, vremenu
kada mnogi za smog misle da je pritisla magla
na pr. u ul 29 novembra tj Despota Stefana gde nema ni trole ni tramvaja vec samo autobusi
te bi E-busevi znacajno smanjili gusenje gradjana :kk:
 
Dobra ideja, steta sto je sve propagandnog karaktera.
Ne samo da nam trebaju ev autobusi vec nam treba i domaci karoserist i razvojni institut za te autobuse.
To je jedina od retkih stvari za koju se isplati pozajmiti pare.
Umesto Solarisa i Mercedesa trebalo je poslednjih pet+ godina - podrzaviti Ikarbus i gurati sa subvencijama el autobuse i CNG.
Danas bi imali grad sa manje smoga, izvoznu granu industrije i hi-techa, i flotu koja koristi domace energente.
 
Upitno je koliki bi bio izvozni potencijal domaćeg električnog ili CNG busa.

Hrvati su napravili tram koji je uglavnom proizvod domaće pameti, ali za ovih skoro 10 godina niko ga u inostranstvu nije kupio. A tramvaj je neuporedivo složeniji proizvod od bilo kakvog busa i mnogo manje je zemalja sposobno da ga proizvede nego buseve.
 
tragac":xhyqiemf je napisao(la):
Upitno je koliki bi bio izvozni potencijal domaćeg električnog ili CNG busa.....

Upitno jeste za izvoz buseva ali ako osvoimo tj imamo tu tehnologiju
onda vrlo lako se moze primeniti i za dr. proizvode XXI veka
kao sto su
siti vozila, camci, razne poljoprivredne i gradjevinske masine ....

na primer sada je velika je razlika u ceni elektro i benzinske kosacice za travu
stim sto je domet manipulisanja ekektro kosacicom ogranicen kablom te i nije toliko atraktivna
sa ovom tehnologijom postala bi jednaka za manipulisanje ali jeftinija

Stoga osvajanje proizvodnje elektro busa ima daleko vise pozitivnih stvar :)
 
tragac":3dw0z1en je napisao(la):
Upitno je koliki bi bio izvozni potencijal domaćeg električnog ili CNG busa.

Hrvati su napravili tram koji je uglavnom proizvod domaće pameti, ali za ovih skoro 10 godina niko ga u inostranstvu nije kupio. A tramvaj je neuporedivo složeniji proizvod od bilo kakvog busa i mnogo manje je zemalja sposobno da ga proizvede nego buseve.

Hrvati imaju problem sa cenom, politikom i bankama koje ne prate izvoz.
Mi bi imali prednost sa cenom. A to je za novog igraca na trzistu najvaznije. Tramvaj i autobus nisu isti proizvod. Autobus je jeftiniji, ne treba mu velika infrastruktura, ima mnogo sire trziste/primenu i manje zavisi od politike. Cak i da je za nase potrebe - isplati se.
 
Ali kad bi imali domaću industriju elektromotora i baterija. Kad bi imali. Ne znam da li bivši Sever može da proizvede takav motor.
 
dosen":2prcr2l1 je napisao(la):
Dobra ideja, steta sto je sve propagandnog karaktera.
Ne samo da nam trebaju ev autobusi vec nam treba i domaci karoserist i razvojni institut za te autobuse.
To je jedina od retkih stvari za koju se isplati pozajmiti pare.
Umesto Solarisa i Mercedesa trebalo je poslednjih pet+ godina - podrzaviti Ikarbus i gurati sa subvencijama el autobuse i CNG.
Danas bi imali grad sa manje smoga, izvoznu granu industrije i hi-techa, i flotu koja koristi domace energente.
:kk:
 
tragac":1qvjjif6 je napisao(la):
Ali kad bi imali domaću industriju elektromotora i baterija. Kad bi imali. Ne znam da li bivši Sever može da proizvede takav motor.

Mislim da mnogo toga vec imamo, sto nije slucaj sa drugim granama industrije. Najveci problem je ljudski materijal koji je u fronclama.

Najveci problem je cak nije ni ta baterija. Vec nasa varijanta dzibersko-africke-neolib privrede. Kao i nedostatak upravljackog kadra i morala na raznim nivoima. Nepostojanje kulture inovacija, uigranog sistema radjanja i razvoja hi-tech start-up preduzeca. Koje bi bile sateliti vecem drzavnom preduzecu tipa Ikarbus, Fiat Srbija ... i koje mogu da naprave fantasticne stvari i pretvore nase krntije koje izlaze iz fabrika u dobre udavace.

http://jewishbusinessnews.com/2014/10/1 ... ncentives/
 
dosen":2nf4dq7l je napisao(la):
... problem je cak nije ni ta baterija....
2012 g.i Blic je pisao o nasoj proizvodnji tih baterija
...Jadarski basen sa količinama i sadržajem litijuma i bora u rudi jedan je od najznačajnijih u svetu, navodi se u Strategiji u kojoj je procenjeno da će Srbija do 2020. godine ostvarivati godišnji prihod od proizvodnje litijuma u iznosu od oko 124 miliona dolara, odnosno najviše do 18 odsto ukupnih prihoda od proizvodnje svih metaličnih mineralnih sirovina u zemlji....
link http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/3345 ... nja-litiju
znam da je ekoloski pogubno
mada verujem ne toliko ako je sve u nasim rukama a ne u rukama stranaca

Ovaj elektricni autobus za nas XXI vek , dosta pitanja otvara :sesir:
 
U junu stižu ebusevi!

Поред тога, грађани већ знају да смо у јануару потписали уговор о испоруци пет електричних аутобуса, који ће стићи у јуну, чија вредност је око 2,6 милиона евра – истакао је Весић.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1738460

Ajde pa da ih merimo protiv trola :D
 
Dakle 520.000€ po komadu.
Na to treba dodati i infrastrukturu za punjenje na stanicama i terminusima, zar ne?
Bogati smo mi, izgleda...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nisu znali kao da potrose pare od eko dinara
 
Za te pare, umesto tih električnih zujalica što liče na autobuse, mogli su kupiti jednog CAF-a i još kusur da im ostane.
 
Za 520.000E su mogli da kupe 5 autobusa na GAS iz Kragujevca, da posle 3 godine radova konačno završe točionicu u SP Karaburma i da Karaburmu pretvore u kompletno CNG pogon kako su već planirali, za sve ove pare 20-25 CNG autobusa, čime bi kompletno zamenili solo vozila CNG vozilima, eto i ekološkog aspekta, a pritom bi na neki način bilo pomognuto domaćoj industriji.
 
Tipično razmišljanje prosečnog gedže koji bi između Golfa dvojke i nove Toyote Prius izabrao Golfa jer je jeftiniji za održavanje.
 
Ne, nego realno razmisljanje nekog ko bi izabrao 5 Yarisa istog kvaliteta, u kojima bi prevezao 25 umesto samo 5 putnika.

Pri tom je postedjen problema da za 5 godina mora da odvoji nekoliko hiljada eur (koje nema) za nove baterije.

I ako vec povlacimo paralele sa hibridima, ta tehnogija je prisutna 20 godina, i opet u osnovi ima SUS motor ;)

I jos jedna stvar.
Iako ludi gedza voli golfa 2 do mitskih razmera, ipak ima nas koji bi kupili prijusa, ali kada bi imali olaksice koje imaju u zemljama gde takvi modeli imaju znacajnu prodaju. A to su subvencionisana cena, odbitak poreza, nize takse na registraciju...
Sve to ovde ne postoji.
Znam, pitao sam vlasnika ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
A to što elektrobusi troše domaću struju a ne uvozne nafte, plinove i slično? I očekujem da budu trajniji baš kao što su trole trajnije od buseva pa se sve na taj način isplati.
 
Vrh