Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6250
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5437
Pohvalio: 13637

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Ned Sep 16, 2018 4:12 pm

Линија се примила код путника, али је слаб такт. Ја се искрено надам зглобним електробусима у будућности.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5658
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3299
Pohvalio: 4885

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Ned Sep 23, 2018 10:32 pm

Uskoro električni autobusi u Ikarbusu

Uskoro u „Ikarbus“ dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini, „Li Jong“, koji bi trebalo da u pogonima „Ikarbusa“ montira isključivo električne autobuse koji bi se koristili u GSP-u, javio je RTS.
autobusi-elektricni

Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni.

Jedan od njih, „Li Jong“, proizvođač je električnih autobusa i, kako se navodi, za dva meseca stiže u „Ikarbus“.

Time se i Srbija uključuje u ekološke tokove.

Kinezi hoće da u Srbiji prave i fabriku baterija, a žele i da autobus proizveden u „Ikarbusu“ bude evropski proizvod, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.

izvor: studio B
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 568
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 840
Pohvalio: 10798

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod nekianonimnilik » Ned Sep 30, 2018 12:14 am

realniji su leteci automobili...
Pohvale za post: 1
Express
Higher intermediate
Postovi: 700
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 310
Pohvalio: 14

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Express » Pon Nov 26, 2018 7:03 pm

Moram da se pohvalim. Konačno sam se vozio sam se Higerom 2104 od Tehničkih Fakulteta do Belvila.

Ovo bi bili ukratko neki prvi utisci:

-Tih

-Veliko ubrzanje ali "glatko", dakle bez cimanja

-Ne muči se čak ni pun (za projektovan kapacitet i zatečeno opterećenje odgovarajuće je snage)

-Generalno vožnja je slična trolejbuskoj, međutim Kinez se drugačije ponaša, već rekoh da ne cima (niti se vuče i urla kao dizel autobus)

-Nešto krči pri kretanju iz mesta par sekundi, a zvuk dopire iz zone pogonske osovine. Ne znam šta može biti (možda reduktor?) ali stiče se utisak da konkretno ovom 2104 nešto fali. Čuje se na par sekundi kao Zijača, što meni subjektivno gledano i ne smeta.

-Ni na jednom stajalištu se nije prekomerno zadržavao i pored toga što se usput verovatno punio. Na nekim stajalištima se čulo "kuckanje" u zoni druge osovine. Verovatno se tada punio. Nije mi smetalo.

-Autobus generalno izgleda lepo spolja, odmeren dizajn, mada reklo bi se više azijski high tech nego tipičan evropski dizijan autobusa. To nije nužno loše, zapravo velika je pozitivna promena u odnosu na Belkommunmaš trolejbuse i Ikarbus autobuse. Ukoliko tako nešto bude izlazilo iz Ikarbusa to bi bilo sjajno.

-Enterijer pokazuje znake eksploatacije usled neodržavanja od strane GSP-a (isečeni delovi obloga unutrašnjeg dela karoserije kod prozora), mada nije strašno, ima daleko gorih primera, čak i Solarisa, o Belkommunmašima (koji su doduše kud i kamo stariji) i da ne govorim.

-Osim same elektrovuče drugi najveći utisak za mene svakako su sedišta i vrata. Sedišta su zapadnoevropska (ne mogu se setiti proizvođača ali jako su mi poznata, mislim iz Solaris Tramino i M.A.N Lion's City) a vrata potpuno drugačija od turskih, po kvalitetu dosta bliža onim što Solaris ugrađuje.

-Zapravo sedišta su toliko čvrsta, osim samih sedipta i sami nosači istih da IK218M sa onim predzadnjim redom naspram 4. vrata što vise stvarno govori o neozbiljnosti Ikarbusa kao proizvođača.

-Unutrašnji paneli mi takoreći "nit smrde nit mirišu", tipično istočnoazijski prisutni na svim njihovim vozilima gde god da ih plasiraju na tržište. Čak su i oni za SAD i UK takvi. Gde god da su, gde god da se sklapaju to ih odaje. Izgleda jeftinije i vizuelno kvari opšti utisak, međutim ruku na srce daleko je to čvršće i ozbiljnije urađeno nego kod Ikarbusa ili Belkommunmaša. Ovo zapažanje treba još da učvrti mišljenje o trenutnoj ponudi prethodno pomenutih proizvođača.

-Konfiguracija autobusa sa dvoja vrata je primerena ne tako malom broju linija, međutim bilo bi pametnije da se za takve linije (poput 87) raspiše tender za dvovratne kapabuseve dužine 10,5m, dok bi stotinak komada dužine 12m trebalo da imaju treća vrata, bez obzira na to da li su dvoja između prve i druge osovine ili su treća na zadnjem prepustu. Zglobni kapabusevi zasad i nisu potrebni, no to ne znači da će se situacija u budućnosti promeniti.

Kada je stigao u Belvil podigao je pantograf i dodatna LED svetla su se uključila kao znak punjenja vozila.
Pohvale za post: 2
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 972
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 611
Pohvalio: 368

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Uto Nov 27, 2018 2:29 am

Линија као линија има потенцијал, јер се дуж Трећег Булевара константно пуни, само је проблем синхронизовати поласке са 67 и 71... Јер код Блока 38, неретко знају да буду сва три у 5 минута, па пола сата ништа... Највише се гађа са редом вожње на 67, и то смета становницма Трећег Булевара до Бувљака...

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Express, JohnnyLee i 3 gosta