Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4005
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2488
Pohvalio: 6980

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Sre Dec 13, 2017 11:50 am

roger34 » Сре Дец 13, 2017 1:33 am napisao:Sta je uopste formalni razlog da se trole izacuju, da li su skupe za odrzavanje, nabavku, mnogo trose struje, gubici u mrezi? Kako neko uopste dodje na ideju da ih ukida?


Идеја је произишла из плана претварања Теразија и Краља Милана до Славије у пешачко-зрамвајску улицу. Тим планом је предвиђено укидање врачарских трола и претварање њихових линија у електробуске, са трасом скраћеном до Славије.

Ја сам лично за ширење тролејбуске мреже и то пре свега преко Бранковог моста и у Деспота Стефана (15, 16, 77), па онда по врачарским аутобуским линијама (25, 25п, 26, 46 и 55, а 24 да постане електробус). Велика ствар по мом мишљењу би било и да се пола линија са Зеленог венца претвори у тролејбуске, посебно оне ка Брду (52, 53, 56, 56л), као и део линија за НБГ и Земун (15, 71, 75), а део у електробуске (60, 67 и 68), па да остану аутобуске само 72, 84 и 704, 706 и 707. Следећи терминус који би ваљало електризовати јесте Славија/Бирчанинова, где има ваљан кандидат за електробуску линију - 30, као и добрих кандидата за тролејбусе - 39, 42, 47 и 59. Уз њих такође би и 33 и 48 ваљало претворити у тролејбусе.
Ту би требало око 250+10 тролејбуса за ових 20 линија и 15+5 електробуса за 5 електробуских линија мада бих ја ту појачао такт. 24 би преименовао у Еко 2, 30 у Еко 3, 60 у Еко 6, 67 у Еко 7 и 68 у Еко 8. Цела ова електрификација би се извела фазно, за 10ак година, у првој години набавка 20+ електробуса и претварање пет набројаних линија у електробуске, следеће 2 године набавка 50 тролејбуса и ширење тролејбуске мреже прво на линије које већ имају поклапања са постојећом мрежом, и тако даље на сваке две године ширење мреже и набавка нових тролејбуса. Видети да се где год може пусте зглобни тролејбуси, и искрено волео бих да видим онај МАЗов модел са петоро врата.
Pohvale za post: 2
Kesha
Novice
Postovi: 14
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 32
Pohvalio: 12

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Sre Dec 13, 2017 2:00 pm

Šta znam. Nije mi logično ulagati toliki novac u širenje mreže, a pogotovu ako taj novac može pokriti razliku u ceni između elektro buseva i trola. Šta je konkretno prednost trola u odnosu na elektro buseve, sem neograničene autonomije u korist trola, a i to se rešava punjačima? Tehnologija se ubrzano razvija iz godine u godinu, i zar ima smisla u periodu od deset godina ulagati u mrežu, a u međuvremenu elektro busevi potpuno potisnu trole? Verovatno će trole i dalje masovno raditi u Rusiji i nekim bivšim sovjetskim republikama, dok u Evropi sumnjam da imaju budućnost. Masovna proizvodnja električnih autobusa će spustiti i cenu, kao jedinu ozbiljnu manu u poređenju sa trolama. Mada, ni trole nisu jeftine. BKM jeste pristupačan, al je zato daleko od kvalitetnog proizvoda. Trule kao blesavi, pucale su im masovno šasije dok su još bili novi, izolacija elektro opereme na krovu je takva, da voda ulazi gde ne treba, pa se dogođalo da seckaju, a i dobijaju ubrzanje itd. Zato su dovezli MAZ na probu, mada ni on nije bog zna šta, pogotovu po pitanju završne obrade, al je gotovo sigurno bolji po pitanju konstrukcije. Doduše, to samo eksploatacija može pokazati. Sve u svemu, jesam za elektrifikaciju, ali ne dodatnim širenjem trolejbuske mreže. Neka trole rade na već postojećem sistemu, a električne autobuse uvoditi postepeno, ne bi li im se dalo dovoljno vremena da se dokažu u eksploataciji. Taman će proći nekoliko godina, a za to vreme ko zna dokle će se stići sa vozilima na električni pogon.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 5204
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5137
Pohvalio: 3469

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Пантограф » Sre Dec 13, 2017 2:25 pm

Све потписујем.
Квалитетне зглобне троле, иначе, коштају по милион евра па и више комад.

Даље, с обзиром да се у Србији налазе озбиљне резерве литијума, управо на том ресурсу, који се користи за производњу батерија, треба развијати економију земље. То подразумева и државне подстицаје за градњу фабрика батерија, високотехнолошких производа, али и друмских и осталих возила које их користе. Тренутно нема веће шансе за значајнији раст нашег сиротињског БДП-а, од те.

Дакле, као земља са резервама литијума, треба да радимо и да лобирамо на сузбијању тролејбуса свуда где можемо, а не да сами ширимо тролејбуску мрежу. У престоници Азербејџана, извозника нафте, имали су троле, па су их укинули.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4005
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2488
Pohvalio: 6980

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Sre Dec 13, 2017 3:18 pm

На страну мој гломазни план за ширење тролејбуса, али мислим да би 24, 30, 60, 67 и 68, а можда и 66 требало претворити у електробуске линије уз појачање такта и евентуалну измену трасе (нпр . 60 да опслужи и 42. блок).
Pohvale za post: 1
Kesha
Novice
Postovi: 14
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 32
Pohvalio: 12

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Sre Dec 13, 2017 3:30 pm

Što da ne Ni jedna od navedenih linija nije opterećena, a voze dosta po gradskom jezgru. Problem kod električnih autobusa jeste u dozvoljenom opterećenju, a zbog povećane mase praznog vozila, pa nisu još uvek pogodni za velike gužve, bar ovi koje trenutno imamo. Videćemo šta će nabavljati u budućnosti. Nadam se da će biti u planu i zglobni elektro busevi.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4005
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2488
Pohvalio: 6980

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Sre Dec 13, 2017 5:15 pm

Можда има још нека слабије оптерећена линија погодна за електробус, ево пада ми на памет и 44, мада сам о њој увек размишљао као тролејбуској пошто јој је доста трасе под контактном мрежом, затим 38л ми изгледа као погодан кандидат, с тим што бих је ја продужио до Прокопа. Можда је и 35л погодна линија (а могла би и да се продужи до Вука где већ има пуњач), затим 34 и 38 такође.
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3630
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1110
Pohvalio: 1626

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Sre Dec 13, 2017 6:29 pm

44 baš i nije pogodna , jer kad se upadne u gužve u Kneza Miloša , zna da se baš putuje (po pola sata samo od Rudog do Beograđanke). Jedino ako bi se odmah kod Rudog nakačila na kontaktnu mrežu.
Slika
igorsimic
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 124
Pridružio se: Pet Feb 05, 2016 5:03 pm
Lokacija: Uciteljsko Naselje, Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 48
Pohvalio: 30

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod igorsimic » Sre Dec 13, 2017 7:15 pm

Trolejbusi su bolji od elektrobusa, brzi i jeftiniji pritom vec imamo razvijenu mrezu i puno trolejbusa. Samo pogledajte, ove trole su u Beogradu 7/8 godina mozda i vise i dalje rade solidno, ne kvare se tako cesto, radi grejanje i klima! Bas cemo videti ove elektrobuse za 8 godina da li ce uopste biti zivi. Pogledajte samo koliko ubrzanje trolejbus ima dok se penje uz Vojislava Ilica ( brze od automobila !). Umesto da se autobuske linije pretvaraju u trolejbuske ili elektrobuske mi cemo da se zatrpamo jos vise autobusima.

Svi vi koji hocete da ukinete trole, zapitajte se jos jednom. Nama trenutno na 21 radi 9 trolejbusa a dok su radovi bili ovi SNS nesposobnjakovici nisu bili u stanju da obezbede ni priblizan broj autobusa! Imali smo 5 autobusa ( laz, bilo je najvise 3) i vecina polazaka se nije odrzalo! Vrata su bukvalno skoro otpala, a ljudi je bilo toliko da se zglobni napuni na pocetnoj stanici jer ga nema po 20minuta u spicu.

Elektrobusi su druga prica, ali od trolejbusa nikako nisu bolji barem ja tako mislim. Za pare koje ce da puknu na 83 elektrobusa, bolje da se izlece deca, da se uradi nesto pametno a ne da zamenjujemo nesto sto je vec DOBRO sada, samo trazimo dlaku u jajetu i ugledamo se na EU. E pa ta EU ima para da baca pa da kupi neke fensi autobuse/elektrobuse a mi nemamo zato i ne vidim poentu poredjenja nas sa Evropom??!?. Moze neko da prica kako je to zastarelo, ali prosetajte se malo ovde u Uciteljskom naselju, kada se spusti maglustina NE VIDI se auto ispred, a vi biste autobuse da se ugusimo jos vise.

Neka mi objasni neko, ovih 5 elektrobusa koje imamo a vec se kvare. I kako ce oni uspeti da odrze spiceve na 29/41 i da se ispostuje red voznje? Nema teorije, pa to ima da se kvari stalno pogotovu sto je na Slaviji stalno kolaps sada zbog fontane.

Nama treba METRO i to je to. Ne vidim na koji nacin bi elektrobusi poboljsali uslugu na Vracarskim trolejbusima? Nista novo se ne dobija, na istu foru samo nema kontaknu mrezu vec bateriju. I sta smo dobili od toga? Nista, sve isto samo upakovano sa jos manjim kapacitetom i 'fensi' izgledom a puknucemo milione.. Vreme punjenja je 5/10 minuta alo pa u spicu jedva se odrze polasci na jedvite jade, vozaci dodju na okretnicu i odmah krecu jer ne mogu da stignu...
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4005
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2488
Pohvalio: 6980

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Sre Dec 13, 2017 7:36 pm

Надам се да се та сулуда идеја о замени врачарских тролејбуса електробусима никада неће реализовати. У супротном, џаба онда пројекат новог терминуса у Дунавској ако линије које треба ту да саобраћају скрате до Славије.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 22342
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8967
Pohvalio: 3428

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod direktor » Čet Dec 14, 2017 2:38 am

A nepratite garaza ide na medakovic depo dorcol se prodaje trole okrecu gdje sad 27
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Дошљак
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4005
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2488
Pohvalio: 6980

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Čet Dec 14, 2017 10:04 am

Ваљда се и та окретница 27 сели у Дунавску заједно са окретницом трола и 31?

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: ftj i 4 gosta