Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Expert
Intermediate
Postovi: 254
Pridružio se: Pet Mar 01, 2019 11:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 200
Pohvalio: 2

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Expert » Čet Mar 28, 2019 11:38 am

solecar » 28 Mar 2019 01:15 napisao:
Expert » Čet Mar 28, 2019 1:10 am napisao:
Gaspar18 » 27 Mar 2019 18:47 napisao:Браво, нек су паметни да и 31 ставе соло аутобусе... Шта је следеће у борби против загађења ваздуха да ставе соло? Да неће да 95?
У чему је проблем код кратког возила? Треба регулисати ред вожње и решен проблем.

Stavi kratko vozilo na 95 i reguliši red vožnje , kad već tvrdiš da je to tako jednostavno i svuda izvodljivo. A taman bi uspeo u nečemu što mnogi pre tebe nisu , i ujedno opravdao i korisničko ime. :)
Какве сврхе има дуго возило уколико су поласци ретки? Наравно да ће бити гужве.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7444
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7090
Pohvalio: 17278

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Čet Mar 28, 2019 11:49 am

У Београду 80% линија има потребу за зглобним возилима. Чему соло возило, ако три прва поласка буду пуна на прве три станице. Последица соло 31ице ће бити још веће оптерећење на 17ици на потезу Коњарник-Франш.
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Čet Mar 28, 2019 11:50 am

Sa prosečnom brzinom od 13,8 km/h linija 31 je jedna od nasporijih (najsporija sa Solarisima) ako ne i najsporija u gradu i sa najvećom potrošnjom goriva. Verovatno su im to bili imperativi za smišljanje paklenog plana.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7444
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7090
Pohvalio: 17278

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Čet Mar 28, 2019 11:53 am

Онда нек узму зглобне електробусе, био онај Белоруски на презентацији. Или да кинези направе згобне, ово са солаћима је силовање здравог разума.
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6647
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4373
Pohvalio: 6793

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Čet Mar 28, 2019 12:03 pm

Expert » Čet Mar 28, 2019 11:38 am napisao:
solecar » 28 Mar 2019 01:15 napisao:
Expert » Čet Mar 28, 2019 1:10 am napisao:
Gaspar18 » 27 Mar 2019 18:47 napisao:Браво, нек су паметни да и 31 ставе соло аутобусе... Шта је следеће у борби против загађења ваздуха да ставе соло? Да неће да 95?
У чему је проблем код кратког возила? Треба регулисати ред вожње и решен проблем.

Stavi kratko vozilo na 95 i reguliši red vožnje , kad već tvrdiš da je to tako jednostavno i svuda izvodljivo. A taman bi uspeo u nečemu što mnogi pre tebe nisu , i ujedno opravdao i korisničko ime. :)
Какве сврхе има дуго возило уколико су поласци ретки? Наравно да ће бити гужве.

Na 31 takt na 4 minuta , na 95 takt 5 minuta. Obe linije 100% zglobne , a gužve u bilo koje doba dana.
Slika

Slika
Expert
Intermediate
Postovi: 254
Pridružio se: Pet Mar 01, 2019 11:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 200
Pohvalio: 2

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Expert » Čet Mar 28, 2019 12:06 pm

Потребан је већи број возила. Новца има, али се троши на жичаре, фонтане и огољене паркове.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Čet Mar 28, 2019 12:09 pm

Jok , potreban je metro jer autobuski sistem više ne može da ispuni očekivanja.
Pohvale za post: 2
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 144
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 142
Pohvalio: 220

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Прле » Čet Mar 28, 2019 12:24 pm

direktor » Сре Мар 27, 2019 10:57 pm napisao:

Evo fin link kako to radi izgledai kako bi moglo kodnas


Што пише Шкода када је Соларис?
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1685
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1126
Pohvalio: 447

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Čet Mar 28, 2019 12:39 pm

verovatno je neka fora kao naš mercedes koj ii zgleda neće više biti mercedes? :D
@SuroviDadas
Kesha
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 527
Pohvalio: 469

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Čet Mar 28, 2019 1:12 pm

Piše i Solaris na plastičnoj masci ispod. Trolejbus je nastao u kooperaciji Škode, kao jednog od najznačajnijih proizvođača elektromotora i opreme za šinska i drumska vozila, i naravno, poljskog Solarisa kao karoseriste. Škoda slabo i proizvodi trolejbuse kompletno, već to obično čini u kooperaciji sa raznim karoseristima, kao što su IVECO, SOR, Solaris i drugi. Svi oni pored svojih obeležja nose i znak Škode.
Pohvale za post: 2
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1685
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1126
Pohvalio: 447

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Čet Mar 28, 2019 2:02 pm

sve u svemu ovo mi deluje kao odlično vozilo koje može dosta brzo da okrene sledeću turu a verujem da je i cenovno bolja opcija.
@SuroviDadas
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 144
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 142
Pohvalio: 220

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Прле » Čet Mar 28, 2019 2:23 pm

Ценовно је за Београд недостижно. Ако је истина да коша 650 хиљаадрки
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6647
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4373
Pohvalio: 6793

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Čet Mar 28, 2019 2:27 pm

Expert » Čet Mar 28, 2019 12:06 pm napisao:Потребан је већи број возила. Новца има, али се троши на жичаре, фонтане и огољене паркове.

Znači po tebi sve može da se reši dodavanjem vozila do beskonačnosti. :roll:
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Dart
Intermediate
Postovi: 225
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 229
Pohvalio: 8

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Dart » Čet Mar 28, 2019 3:45 pm

Sa Solarisovim znakom se zove Trollino 18. Mada mislim da će doći kraj toj saradnji. Novi vlasnik Solarisa je španski CAF, a njima je Škoda konkurent.
Inače i naše BKM trole imaju Škodine motore i ostalu elektriku.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7444
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7090
Pohvalio: 17278

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Čet Mar 28, 2019 4:11 pm

Kesha » Чет Мар 28, 2019 12:12 pm napisao:Piše i Solaris na plastičnoj masci ispod. Trolejbus je nastao u kooperaciji Škode, kao jednog od najznačajnijih proizvođača elektromotora i opreme za šinska i drumska vozila, i naravno, poljskog Solarisa kao karoseriste. Škoda slabo i proizvodi trolejbuse kompletno, već to obično čini u kooperaciji sa raznim karoseristima, kao što su IVECO, SOR, Solaris i drugi. Svi oni pored svojih obeležja nose i znak Škode.

Била је тако и Шкода Санос 200Тр на ФАПовој шасији.
Pohvale za post: 1
Kesha
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 527
Pohvalio: 469

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Čet Mar 28, 2019 7:28 pm

Tačno. Proizvodile su se između 1984 i 1987 godine. Skoro sam baš čitao članak na Autobusi.net. Napravljeno je 75 primeraka zglobnih Sanosa S200Tr za Čehoslovačku. Česi tada nisu imali zglobne trolejbuse visokog kapaciteta, pa je Sanos iskoristio priliku, i potpisao ugovor sa Škodom o zajedničkoj proizvodnji. Mađarski Ikarus je trebao ući u igru, ali je posao propao iz, pretpostavlja se, finansijskih razloga. Kada je Škoda razvila sopstveni zglobni trolejbus, Sanos više nije bio interesantan, a i tehnološki, S200Tr je bio daleko iza škodinih modela u ono vreme. Od gradova tadašnje Jugoslavije, samo je Sarajevo kupilo sanosove trole, ali nisu sve imale škodinu opremu. Među njima i jedan jedini solać S115Tr. Nažalost, mi skoro da ništa nismo sačuvali od autobusa, trolejbusa i tramvaja, proizvedenih u bivšoj Jugoslaviji. Česi su zato sačuvali par primeraka S200Tr trolejbusa. Restaurirani su i, naravno, u voznom stanju.
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1239
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 819
Pohvalio: 409

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Čet Mar 28, 2019 8:12 pm

Expert » Thu Mar 28, 2019 10:38 am napisao:
solecar » 28 Mar 2019 01:15 napisao:
Expert » Čet Mar 28, 2019 1:10 am napisao:
Gaspar18 » 27 Mar 2019 18:47 napisao:Браво, нек су паметни да и 31 ставе соло аутобусе... Шта је следеће у борби против загађења ваздуха да ставе соло? Да неће да 95?
У чему је проблем код кратког возила? Треба регулисати ред вожње и решен проблем.

Stavi kratko vozilo na 95 i reguliši red vožnje , kad već tvrdiš da je to tako jednostavno i svuda izvodljivo. A taman bi uspeo u nečemu što mnogi pre tebe nisu , i ujedno opravdao i korisničko ime. :)
Какве сврхе има дуго возило уколико су поласци ретки? Наравно да ће бити гужве.

Да ли си се икад возио на 95, од Блока 45 до Панчевца за почетак? Па ту треба двозглобни аутобус, а не соло... И то 30 комада радним данима у шпицу, па човече последњи 95 из Блока 45 је препун у Блоку 70 ка граду!
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Čet Mar 28, 2019 8:22 pm

Kesha » Čet Mar 28, 2019 6:28 pm napisao:Tačno. Proizvodile su se između 1984 i 1987 godine. Skoro sam baš čitao članak na Autobusi.net. Napravljeno je 75 primeraka zglobnih Sanosa S200Tr za Čehoslovačku. Česi tada nisu imali zglobne trolejbuse visokog kapaciteta, pa je Sanos iskoristio priliku, i potpisao ugovor sa Škodom o zajedničkoj proizvodnji. Mađarski Ikarus je trebao ući u igru, ali je posao propao iz, pretpostavlja se, finansijskih razloga. Kada je Škoda razvila sopstveni zglobni trolejbus, Sanos više nije bio interesantan, a i tehnološki, S200Tr je bio daleko iza škodinih modela u ono vreme. Od gradova tadašnje Jugoslavije, samo je Sarajevo kupilo sanosove trole, ali nisu sve imale škodinu opremu. Među njima i jedan jedini solać S115Tr. Nažalost, mi skoro da ništa nismo sačuvali od autobusa, trolejbusa i tramvaja, proizvedenih u bivšoj Jugoslaviji. Česi su zato sačuvali par primeraka S200Tr trolejbusa. Restaurirani su i, naravno, u voznom stanju.


Kešo ? Sanos daleko iza ??? Čega ovog kokošarnika ??? Škoda TR14 . Škodini autobusi su tada bili teško sra.nje , imao je jedan moj poznanik i napatio se sa njim kao niko.

Slika

Slika
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1239
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 819
Pohvalio: 409

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Čet Mar 28, 2019 8:56 pm

Мислим да су Шкодине тролејбусе имали у Сарајеву, ГРАС... Искуства са њихове стране кажу да су били ок за то време!
Kesha
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 527
Pohvalio: 469

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Kesha » Čet Mar 28, 2019 9:18 pm

Žika

S200Tr je poslužio kao prelazno rešenje do početka proizvodnje Škode Tr15 krajem 80-tih godina, a za Tr15 upravo slovi da su tehnološki bile daleko ispred Sanosa. Ne znam po čemu je tačno Tr14 teški krš, ali ih je proizvedeno blizu 4000 primeraka. Ni Sanos, koncepcijski i dizajnom, nije baš bio napredan 80-tih godina. Znaš i sam od kog Mercedesa iz 60-tih godina vuče korene. No, daleko od toga da je bio loš, a bio je poprilično zanimljiv vozačima zbog vrlo dobrog odnosa snage i mase. Ipak, po dolasku Škode Tr15, Sanosi su se malo tumbali među čehoslovačkim gradovima, odnosno, pojedini prevoznici su ih brzo zamenili za Tr15, dok ih je najviše bilo u Zlinu. Ponešto je kasnije prodato i Sarajevu.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9115
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4257
Pohvalio: 6383

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod JohnnyLee » Čet Mar 28, 2019 9:52 pm

где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6647
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4373
Pohvalio: 6793

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Čet Mar 28, 2019 10:02 pm

Ne znam zašto , ali ova fotografija me podseti na stanicu linije 70 kod Tranšpeda. :)
Slika

Slika
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Žika » Čet Mar 28, 2019 11:37 pm

Kesha » Čet Mar 28, 2019 8:18 pm napisao:Žika

S200Tr je poslužio kao prelazno rešenje do početka proizvodnje Škode Tr15 krajem 80-tih godina, a za Tr15 upravo slovi da su tehnološki bile daleko ispred Sanosa. Ne znam po čemu je tačno Tr14 teški krš, ali ih je proizvedeno blizu 4000 primeraka. Ni Sanos, koncepcijski i dizajnom, nije baš bio napredan 80-tih godina. Znaš i sam od kog Mercedesa iz 60-tih godina vuče korene. No, daleko od toga da je bio loš, a bio je poprilično zanimljiv vozačima zbog vrlo dobrog odnosa snage i mase. Ipak, po dolasku Škode Tr15, Sanosi su se malo tumbali među čehoslovačkim gradovima, odnosno, pojedini prevoznici su ih brzo zamenili za Tr15, dok ih je najviše bilo u Zlinu. Ponešto je kasnije prodato i Sarajevu.


Ni ovaj TR15 ne izgleda bitnije drugačije spolja u odnosu na TR 14 (osim što je zglob), odvratan, izgleda rabine osovine, možda upravljač itd itd.
Sanos odakle god da vuče korene (nisu se dugo ni menjali u evropi) daleko je bolje rešen, lakši i jeftiniji za održavanje. Karoserija mi ne igleda da je čvrsta i trajna. To što je prodato 4000 ništa ne znači jer su tad bile socijalističke zemlje sa restriktivnim uvozom.

Slika
Expert
Intermediate
Postovi: 254
Pridružio se: Pet Mar 01, 2019 11:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 200
Pohvalio: 2

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Expert » Čet Mar 28, 2019 11:55 pm

solecar » 28 Mar 2019 21:02 napisao:Ne znam zašto , ali ova fotografija me podseti na stanicu linije 70 kod Tranšpeda. :)
Вероватно због околних објеката и ширине улице. Мене подсећа на околину мостарске петље.
laki72
Expert
Postovi: 8037
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7424
Pohvalio: 1683

Re: RE: Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod laki72 » Pet Mar 29, 2019 12:07 am

Žika napisao:Sa prosečnom brzinom od 13,8 km/h linija 31 je jedna od nasporijih (najsporija sa Solarisima) ako ne i najsporija u gradu i sa najvećom potrošnjom goriva. Verovatno su im to bili imperativi za smišljanje paklenog plana.
Ja bih rekao da je ideja da kroz kralja Milana ne ide nista sto nije elektro, i da su se prvenstveno time vodili pri odluci.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot], Pekile, roger34 i 6 gosta