Stranica 40 od 40

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 3:02 pm
od vucko
Toplane rade na prirodni gas čije sagoveranje je skoro u potpunosti savršeno te nema zagađenja u istom.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 3:06 pm
od Bender Rodriguez
Koliko ja znam, još uvek nisu sve prešle na gas.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 3:23 pm
od Дошљак
Београд има неупоредиво мање прљаве индустрије у односу на пре 30 година. Иако саобраћајно загађење није главно, опет је проблематично у строгом центру и на загушеним саобраћајницама.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 3:24 pm
od Bender Rodriguez
Naravno, ali ni blizu koliko se tvrdi u medijima, javnosti pa i među krugovima nekih ljudi.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 3:34 pm
od Дошљак
Мени чађ на тераси довољно говори о томе колико издувни гасови из аутомобила утичу на загађење. Могу замислити колико горива сагоре аутобуси само на окретницама Трг, Зелени венац и у гужвама у Бранковој, Дечанској и Деспота Стефана.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 3:37 pm
od Bender Rodriguez
Pa upravo je gomilanje čađi na prozorima mene navela na razmišljanje o izvorima zagađenja još pre godinu dana, pre nego što se pokrenula (masovnija) priča o aerozagađenju. Pisao sam još tada da najviše prašine i čađi skidam sa prozora zimi. To jest, da se sve zasivi posle recimo mesec dana. Dok leti mogu da sačekam i po tri meseca pre nego što se zasivi.

Naravno, nije svugde isto. I naravno, čadi i auspuh. Ali opet kažem, po onome što sam ja primetio, i po podacima koje je priznala i sama država (samo što ih uvek gura u stranu), saobraćaj je minoran faktor u aerozagađenju nad Beogradom i nad Balkanom.

Na kraju krajeva, treba imati u vidu i to da gomilanju čađi u nekoj ulici doprinosi i ''nabijenost'' zgrada. A fala bogu pa zadnjih 3 decenije Beograd se sve više pretvara u Kandahar po tom pitanju. Zatvaraju se blokovi, zidaju nadogradnje, narušavaju regulacije... A to opet nije krivica auspuha.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 6:56 pm
od wk_
Ja sam oko 2005. godine imao silnu čađ na prozorima. Imao sam konopac za sušenje veša, nisam smeo da ga koristim ako ga prvo ne obrišem. Lokacija je Fontana. Posle se to drastično smanjilo, iako ne živim u istom stanu već par blokova dalje, tolike čađi više nema. Ja to pripisujem prestanku rada onih prastarih autobusa ali nemoguće je znati šta je tačno poboljšalo stanje, pogotovo što bi trebalo porediti uvek istu lokaciju.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 7:28 pm
od branik
Депонија Винча гори без прекида.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 7:39 pm
od Дошљак
Истина, али сумњам да ми ролетне и зидови терасе у Бранковој нису чађави од хиљаде возила што ми протутње испод прозора.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Uto Apr 21, 2020 8:37 pm
od solecar
Brankova ulica i Bulevar despota Stefana su najzagađenije ulice. Što se tiče buke, i tu je Bulevar despota Stefana najbučniji, zajedno sa Glavnom ulicom. Eto gde bi trebalo uvoditi trolejbuse i / ili elektrobuse.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Čet Apr 23, 2020 2:19 pm
od Fića
Проблем тих улица је свакако преоптерећење, али не аутобусима него аутомобилима. Ако погледамо капацитет логично је да ће 100 људи где је свако у својим колима загадити и зачађити много више него 100 људи у једном аутобусу.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Ned Maj 10, 2020 6:12 pm
od wk_
Prvi beloruski električni autobus. Napraviće 10 komada za domaće tržište.

https://insideevs.com/news/420575/belar ... ctric-bus/

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 8:10 am
od Fića
Ово је први електрични МАЗ.
БКМ прави електричне аутобусе већ годинама, за домаће тржиште такође

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 8:44 am
od Dart
Ne izgleda loše, ali su debelo slagali za domet.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 9:03 am
od direktor
A to da su slagali za domet znas kako...

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 9:31 am
od branik
Исто је то као и тестови потрошње аутомобила чије резултате произвиђачи стављају у каталоге - идеални услови, стаза, констснтна брзина...
Е, овде је исто: у реалним условима саобраћајне гужве, отварања врата, уласка и изласка путника... све је другачије. Нико још није направио аутобус великог домета, а да буде комерцијално употребљив (маса, простор, цена, екологија).
Овде је и грејјање електрично. Све то троши енергију.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 9:51 am
od Dart
285kw/h na 300 km je ispod 1 kw/km što je daleko od realnosti, posebno za električno grejanje.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 2:25 pm
od branik
Не би било спорно тих 285 киловат сати када би се то користило све.
Проблем су стартне струје.

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Poslato: Pon Maj 11, 2020 3:51 pm
od Dart
Nemački Omnibusspiegel svake godine pravi testove elektro buseva.

2019 su testirali 9 različitih solo, a rezultati su :
Buses with diesel or hybrid heating: between 110.5 kWh and 20.3 l of heating oil per100 km or 144.2 kWh and 6.4 l of heating oil per 100 km. Vehicles with only electric heating: between 178.9 kWh and 235.2 kWh/100 km. 

Testiranje se održava u Bonu na kruznoj liniji od 22,3 km sa 28 stanica i bez putnika.
Ako nekoga zanima nesto vise o testu može pročitati ovde https://www.ebusco.com/9-electric-busse ... n-germany/
Slika