Šta je novo?

"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Гага

Professional
Učlanjen(a)
08.12.2010.
Poruke
11.937
Pohvaljen
18.807
Lokacija
Бежанијска коса
По разним темама на целом форуму се спомињу "Окретнице-Терминуси" ј.г.п., а такође је најављена и изградња неколико нових окретница, а и гашење неких старих. То је ето добар разлог да имамо посебну тему о њима тј. да све буде на једном месту.

У уторак 10. новембра 2015. године је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, огласила "јавну набавку" за израду техничке документације и извођење радова на изградњи две окретнице за ј.г.п. Реч је о окретницама "Блок 20" и "Бранков мост-Ушће", а објављен је позив за подношење понуда и дата је конкурсна документација за израду техничке документације и извођење радова:
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 97-15-.pdf Рок за доставу понуда је 10. децембар о.г., а тог дана ће бити и отваране понуде и одабран извођач.

Окретница "Блок 20" ће се градити у улици Владимира Поповића и то у оном делу који је одмах уз улицу Земунски пут тј. биће саграђена на месту садашњег паркинга, на мапи сам је означио црвеним правоугаоником:




Окретница "Бранков мост - Ушће" ће се градити на Ушћу у улици Ушће тј. код оног скејт парка:




Пратићемо ко је изабран за извођача, а и даље кад буду почели радови и наравно за изградњу осталих окретница.
 
Занимљиво да се у исто време и планира (пројектом БнВ) претварање раскрснице Земунског пута и Владимира Поповића у кружни ток са трамвајем који пролази кроз средину и спајање са раскрсницом Теслиног и Пупиновог булевара.

Што се тиче окретнице Ушће, боље да је направе код МСУ, без праве окретнице, већ да аутобуси иду право са раскрснице Н. Тесле код ТЦ Ушће ка МСУ, ту се зауставе ради одмора и чекања поласка, и онда наставе ка саобраћајници паралелној са Бранковим мостом и продуже натраг у Н. Тесле.
Тако би и смањили девастацију простора беспотребном окретницом и смањили ризик искључивања аутобуса на окретницу левим скретањем ка саобраћајници паралелној са Бранковим мостом из булевара Николе Тесле код раскрснице са М. Пупина, а допринели бољој повезаности једног значајног Музеја као и самог кеја на Ушћу са осталим деловима града.
 
Ni ja ne vidim poentu pravljenja okretnice kod Usca. Tu moze da se okrene kako god oce i kao 60, a moze i da staje ispred samog centra Usce, Medjutim, ja bi ih produzio do Arene i nek okrecu na petlji kao nekada 67.
 
Okretnica "Ušće - Brankov most" potpuni promašaj... Ova kod Starog Sajmišta još nekako i ima smisla. :p
 
Poenta je rasterećenje okretnica Trg republike i Zeleni venac. Ne znam da li je iko to primetio , ali pod kapom proširenja pešačke zone se ukidaju okretnice Studentski trg i Trg republike , a ustvari i jedna i druga okretnica smetaju budućim ulazima u podzemne garaže koje će biti na mestu pomenutih okretnica. Prema njihovom genijalnom planu , gro linija sa Trga nameravaju da provuku kroz Terazijski tunel , i to ne baš tako nefrekfentnih linija , čime će samo da upropaste sve te linije , jer Terazijski tunel nema kapacitet za toliki broj linija.
 
To je potpuno jasno solecar... Oni prave ove okretnice u zoni Ušća, baš zato što ukidaju ove dve. (akcenat ipak na Trgu Republike, zato što će 31 i trole samo da se produže dalje ka Dorćolu gde će biti izgrađena nova okretnica)... Da li neko uopšte može da zamisli taj haos koji će nastati kada nagrnu sve te linije preko "Branka"... Pokušajte da stvorite sliku u glavi stajališa "Zeleni venac" u oba smera? Tamo je već pakao. Dodajte još nekoliko linija tu koje su okretale na Trgu, pa "monstrum" 35 koju se spremaju da uvedu. O gušenju tunela da ne govorimo. :O
 
djakovac":1u81va0w je napisao(la):
Okretnica "Ušće - Brankov most" potpuni promašaj... Ova kod Starog Sajmišta još nekako i ima smisla. :p
Slažem se. Jedino što ne znam šta bi moglo da se okreće kod Sajmišta.
 
Hajde za Blok 20, presedanje na tramvaj, pa i nekako, ali ovo na Uscu je besmisleno. Sa jedne strane, desno skretanje na uslovno zeleno i "ubijanje" saobracaja jer pesaci moraju biti propusteni (a bice ih mnogo vise jer idu na terminus), sa druge, levo skretanje bez semafora pred semaforizovanom raskrsnicom. Vec vidim kolonu na Brankovom mostu, ali sada ka Novom Beogradu.
 
Шта паничите, "паметне главе" су то смислиле!?
Ово су вам унапређења која се у "историји београдског градског саобраћаја" нису десила до снсада.
 
solecar":3pa3izyc je napisao(la):
djakovac":3pa3izyc je napisao(la):
Okretnica "Ušće - Brankov most" potpuni promašaj... Ova kod Starog Sajmišta još nekako i ima smisla. :p
Slažem se. Jedino što ne znam šta bi moglo da se okreće kod Sajmišta.

Ima zapravo dosta kandidata. Cenim da se ide na to da se tom okretnicom "Blok 20" rastereti okretnica Zeleni Venac. Ako već prave i ovu drugu okretnicu kod Ušća, 706 ili 704 može da završava tu. 75, možda 67 ili 68, 15 ili 84... Ne sve, ali kada već bukvalno premeštaju okretnicu Trg Republike na Ušće, onda neka ove linije (ili većina) sa strane Novog Beograda ne prelaze most. Taman i ono ruglo od okretnice na Zelenjaku da prodiše malo.
Otvara se i mogućnost da sve linije koje idu Bulevarom Vojvode Mišića, a okreću na Zelenjaku (tipa 53), preusmeriti na Gazelu, spuštanje kod Sava Centra i eto je na toj okretnici u Bloku 20...

Drugo je pitanje šta se dobija prostim prebacivanjem svog tog haosa na "ovu stranu reke", ali hajde...
 
Dobija se još veći haos , jer će ljudi bukvalno da se guraju da uđu u autobus da bi se prevezli dve stanice do Zelenog venca. Zamisli samo gomilu ljudi koji nagrnu iz Zemuna , Zemun polja i Batajnice. Autobusi ima da se raspadnu za mesec dana. O drugim delovima grada da i ne pričamo. Ja odavno pričam kako su se nekada linije prilagođavale građanima , a danas se građani prilagođavaju linijama.
 
Tačno. Centar grada ostaje centar grada i ljudi će uvek hteti tamo da stignu. Nema tog izmeštanja terminusa koje će to da promeni. Sigurno se neće više gravitirati šoping centru, nego Knezu, Terazijama...
 
Iako gomila klinaca ne izbija iz Ušća i Delta cityja , ipak to ne može da se poredi sa brojem ljudi koji svakodnevno gravitira ka potezu Trg republike - Zeleni venac.
 
Према плану ДЈП на новим терминусима Ушће треба да окрећу следеће линије

27 – Нови Београд /Ушће/ - Миријево 3
43 - Нови Београд /Ушће/ - Котеж
89 - Видиковац - Чукаричка падина – Нови Београд /Ушће/
96 – Нови Београд /Ушће/ - Борча 3
707 - Нови Београд /Ушће/ - Земун Поље

У све три варијанте (или фазе?) објављене на сајту БГ превоз није укинут Зелени венац као окретница.
 
Дошљак":26rzau9f je napisao(la):
У све три варијанте (или фазе?) објављене на сајту БГ превоз није укинут Зелени венац као окретница.
To se da vrlo lako rešiti. Vidiš i sam da su po objavljivanju plana nove mreže linija krenuli sa uvođenjem linija koje nisu planirane i sa neuvođenjem linija koje su planirane. Ko zna šta može da padne na pamet nekom mozgu. Evo recimo prema planu je bilo da tramvaj iđe Bulevarom Zorana Đinđića , sredinom ulice , a sad tamo nikao novi parking. Mogu recimo kolko sutra da kažu da se sve linije sa Zelenog venca i Trga republike izmeste na okretnicu Ušće.
 
Дошљак":3hylnemf je napisao(la):
Према плану ДЈП на новим терминусима Ушће треба да окрећу следеће линије

27 – Нови Београд /Ушће/ - Миријево 3
43 - Нови Београд /Ушће/ - Котеж
89 - Видиковац - Чукаричка падина – Нови Београд /Ушће/
96 – Нови Београд /Ушће/ - Борча 3
707 - Нови Београд /Ушће/ - Земун Поље

У све три варијанте (или фазе?) објављене на сајту БГ превоз није укинут Зелени венац као окретница.

Čim sam otvorio temu pojurio sam na bgprevoz.rs da pogledam kako je tačno predviđeno to da se izvede (odnosno koje će se linije tu okretati) ali meni neće da otvori sajt. Da li još neko ima taj problem?

I da... Koliko se sećam na toj mapi nisu ucrtane dve okretnice (blok 20 i Ušće), već samo Ušće. Da li me sećanje vara?
 
Da dve okretnice su ucrtane , i to oko tržnog centra Ušće , u ulici Ušće. Na bgprevoz nisam ništa uspeo da nađem o novim okretnicama.
 
Ми већ имамо центар града, и најлепше тргове упропашћене аутобуским превозом, али ако на њихово место стављамо подземна паркиралишта? НИКАКО.

Када су у питању терминуси у центру, све аутобуске и тролејбуске линије би требало распоредити да терминирају у ширем центру, да ти центри буду повезани са жутим тракама, а да сами нови терминуси буду терминали (уређени терминуси) са везом са једном или више врста масовног шинског превоза (градска железница и трамвај).

Предложени терминали су:
1) Панчевачки мост
2) Дорћол Дунавска
3) У близини Хајата
4) Прокоп
5) Цветкова пијаца
Сам Теразијски тунел без проблема може да добије жуте траке, а у Бранковој да се за аутомобиле остави само 1+1. Наравно, бициклистичка стаза се ставља у ослобођени простор. Чак ни тролејбуска мрежа није нешто немогуће и неприхватљиво, могуће је имати круте водове кроз тунел да се избегне проблем висине кроз ту зону.

Када је у питању организација линија, распоредити их да нека окреће овде, нека онде. На пример, из Земуна за Зелењак иде 5 линија. Могу се распоредити овако:
15 - Земун Нови град - Теразијски тунел - Панчевачки мост.
84 - Насеље Галеника - Бранков мост - Кнеза Милоша/Сарајевска - Прокоп
704, 706, 707 - терминирају негде у околини Хајата, са могућностима доста преседања.
 
Sve je to lepo , ali mi smo godinama daleko od tako nečeg. Gledano sa današnjeg stanja , ovo je loše rešenje , i bespotrebno maltretiranje. Na više mesta i više puta sam isticao kako bi za Zemun mnogo bolje bilo da se veći deo pretvori u trolebuske linije , koje bi gravitirale ka Karaburmi , MIrijevu , Lešću , Dorćolu ... A da se tramvaji šire na NBG , ib dalje povezuju sa Višnjicom , Banovim brdom , Žarkovom , Cerakom ... Em što bi centar grada bio čistiji , em što bi smo dobili ušmtede i imali mnogo više slobodnih vozila za linije koje bi ostale autobuske , čime bi smo i taj segment popboljšali. Naravno , sve ovo bi bilo super ako bi ga pratila Železnica.
 
nema nista od toga To su price kao i za Bg na vodi. koja je poenta praviti okretnicu kad su sve bulevari na NBG-u i moze da okrene gde hoce.
Jedino je maltretiranje za ljude iz Zemuna da kod Usca prelaze u neke 27ice 43ojke i sta ti znam do Trga/Zelenog
 
A te linije će biti osuđene na pogoršanje , jer kad veliki broj linija naguraš kroz Terazijski tunel , imaćemo kolonui u oba smera na potezu Politika - Trg republike - Bulevar Despota stefana - Zeleni venac - Brankov most - Bulevar Nikole Tesle (deo oko Ušća) , Bulevar Mihajla Pupina , Milentija Popovića ...
Umesto da nešto iskombinuju sa linijama koje već prolaze kroz Terazijski tunel , uz dodavanje još jedne do dve linije slabijeg ili srednjeg takta , oni će da naguraju gomilu novih linija.
 
Iz teksta koji je pomenut u drugoj temi:
Vozimo se sa čak 139 okretnica
S. B. MILOŠEVIĆ | 16. novembar 2015. 16:28 | Komentara: 0

Beograd može da se pohvali velikim brojem početnih stajališta za autobuse, tramvaje i trolejbuse. Na Zelenom vencu krug pravi čak 15 linija, a gužve ima i u Ustaničkoj ulici i Bloku 45

Zapalo mi sledece u oko: Zavisno od toga koja će varijanta nove mreže linija zaživeti od 1. januara 2016. godine ??
Novinar misli da ce proci tramvaji kroz Vidikovac za mesec dana??? Ocigledno nije citao da su to faze u narednih x godina...

DEVET NOVIH STAJALIŠTA OD 2016?

Zavisno od toga koja će varijanta nove mreže linija zaživeti od 1. januara 2016. godine, prestonice bi mogla da dobije od četiri do čak devet novih okretnica. Trenutno čini se da nema dilema oko onih u Bloku 72, Bloku 58, na Vilinim vodama i Leštanima, dok se razmatraju Blok 42, Ušće "E", Ušće "D", Mostar i Dunavska.
 
"dok se razmatraju Blok 42, Ušće "E", Ušće "D", Mostar i Dunavska" - izgleda nema zainteresovanih za gradnju???
 
Meni se čini da je u pitanju da su ovi što su tražili da se napravi nova mreža linija , videli da to što su prezentovali narodu nije naišlo na očekivanu reakciju , te sad gledaju da ublaže stvar koliko god je to moguće , kako ne bi izgubili postojeće glasače , a probali da pridobiju i neke nove.
 
Vrh