"Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 863
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1847
Pohvalio: 1566

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Bumbarevo brdo » Pon Dec 04, 2017 2:06 am

Ok druze noreksan, hvala na razjasnjenju.

Sad mi je jasno da su zeleznik i resnik gradske cetvrti.
Isto kao umka i ripanj.
A verovatno i sopot i obrenovac, posto je ukinuta podela na gradske i prigradske opstine.
A prigrad onda u stvari pocinje u arandjelovcu i valjevu.
Ima logike, ionako smo se srozali na bg pasaluk.
Trolebus ili troleJbus, druže kolektore?
Ispred zareza se ne stavlja razmak, druže kolektore!
Prazna limenka najviše zveči, druže kolektore!

Beo-Zoo-Konc-Logor - Vrt tuge i beznađa!

NaprDNO - do pobede - alek musliu.
Pohvale za post: 1
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 779
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 1044

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Norexan » Pon Dec 04, 2017 2:41 am

Bumbarevo brdo » Пон Дец 04, 2017 1:06 am napisao:Ok druze noreksan, hvala na razjasnjenju.

Sad mi je jasno da su zeleznik i resnik gradske cetvrti.
Isto kao umka i ripanj.
A verovatno i sopot i obrenovac, posto je ukinuta podela na gradske i prigradske opstine.
A prigrad onda u stvari pocinje u arandjelovcu i valjevu.
Ima logike, ionako smo se srozali na bg pasaluk.


Браниш незнање за сарказмом. Тужно. :kafa:
Ево ако ми не верујеш, отвори попис па нађи Железник и Ресник.
Види да ли се води као Београд(Чукарица) односно Београд(Раковица) или као засебно место. Срећно. :sesir:
Slika
#СВЕПОДМАЧ
Pohvale za post: 1
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8320
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3023
Pohvalio: 738

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod boca-ica » Pon Dec 04, 2017 9:23 am

direktor » 03 Dec 2017 21:34 napisao:Djp vodi racuna samo o redu voznje buseva u njihovom sistemu svi drugi koji tu okrecu ih ne interesuju .
To gdje ce da drze ili ne otpravnike je njihova procjena
Vise ne postoji podjela na gradske i prigradske opstine

Upravo treba da ih interesuje
-Postovanje reda dolaska I odlaska koj se bas I NE postuje
-Postovanje GSP stajalista da NE bude zauzeto od dr. prevoznika
-Postovanje putnika pri ulazu u vozilo da NEostanu na stanici
-Postovanje estetske I tehnicke ispranosti da nisu NEispravna

Stoga
kako se I vidi na gornjim slikama na okretnici u Batajnici Mora da postoji otpravnik pa mskar uzeli ga I sa neke dr. manje okretnice
:sesir:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 25689
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11762
Pohvalio: 4641

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod direktor » Pon Dec 04, 2017 10:25 am

Ja ti reko prijavi ne postovanje reda voznje trazi otpravnika nista ti oni nece dati jer si se zalio bunio na bb
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 863
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1847
Pohvalio: 1566

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Bumbarevo brdo » Pon Dec 04, 2017 10:45 am

Norexan » Pon Dec 04, 2017 1:41 am napisao:
Bumbarevo brdo » Пон Дец 04, 2017 1:06 am napisao:Ok druze noreksan, hvala na razjasnjenju.

Sad mi je jasno da su zeleznik i resnik gradske cetvrti.
Isto kao umka i ripanj.
A verovatno i sopot i obrenovac, posto je ukinuta podela na gradske i prigradske opstine.
A prigrad onda u stvari pocinje u arandjelovcu i valjevu.
Ima logike, ionako smo se srozali na bg pasaluk.


Браниш незнање за сарказмом. Тужно. :kafa:
Ево ако ми не верујеш, отвори попис па нађи Железник и Ресник.
Види да ли се води као Београд(Чукарица) односно Београд(Раковица) или као засебно место. Срећно. :sesir:

Ne znam gde vidis sarkazam, samo prihvatam novu podelu, zeleznik, umka, vel mostanica su bg-cukarica, resnik je bg-rakovica, ripanj je bg-vozdovac. Hvala na razjasnjenju.
Poenta je bila da nema razlike medju pomenutim naseljima, neko ih vidi kao grad, neko kao prigrad.

Svi originalno pripadaju trocifrenom segmentu i ne trebaju im nove okretnice za dvocifrene linije.

Za saku glasova se unistava 94 (turisticki obilazeci, usput, strazevicke kamenolome), a mogla je 47 samo da svraca te tri stanice. Tako bi taj deo imao vezu i sa gradom i sa zel stan. Pa i taj 47 je nekada kao gradska linija produzen u naselje koje pripada trocifrenom segmentu.

Sta je onda sledece po toj naopakoj logici, spajanje 31 i 309, i kalu-CITY je grad, zar ne?
Trolebus ili troleJbus, druže kolektore?
Ispred zareza se ne stavlja razmak, druže kolektore!
Prazna limenka najviše zveči, druže kolektore!

Beo-Zoo-Konc-Logor - Vrt tuge i beznađa!

NaprDNO - do pobede - alek musliu.
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 838
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 486
Pohvalio: 343

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Gaspar18 » Pon Dec 04, 2017 1:10 pm

I ajde da ide direktno u Resnik, nego ono kruzi tebra za medalju.
prigradski
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 271
Pridružio se: Ned Jan 29, 2012 10:00 am
Lokacija: Bulevar kestenova :)
Kontakt:
Pohvaljen: 82
Pohvalio: 178

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod prigradski » Pon Dec 04, 2017 6:07 pm

Veće su šanse da 77 (da se 309 prenumeriše u 77) dođe u Kalu City posto je Ustanička pretesna a Konjarničani ne daju 31 dalje od Konjarnika :P
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 779
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 1044

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Norexan » Pon Dec 04, 2017 8:15 pm

Bumbarevo brdo » Пон Дец 04, 2017 9:45 am napisao:Ne znam gde vidis sarkazam, samo prihvatam novu podelu, zeleznik, umka, vel mostanica su bg-cukarica, resnik je bg-rakovica, ripanj je bg-vozdovac. Hvala na razjasnjenju.
Poenta je bila da nema razlike medju pomenutim naseljima, neko ih vidi kao grad, neko kao prigrad.

Svi originalno pripadaju trocifrenom segmentu i ne trebaju im nove okretnice za dvocifrene linije.

Za saku glasova se unistava 94 (turisticki obilazeci, usput, strazevicke kamenolome), a mogla je 47 samo da svraca te tri stanice. Tako bi taj deo imao vezu i sa gradom i sa zel stan. Pa i taj 47 je nekada kao gradska linija produzen u naselje koje pripada trocifrenom segmentu.

Sta je onda sledece po toj naopakoj logici, spajanje 31 i 309, i kalu-CITY je grad, zar ne?


Само ћу рећи једно. Не пратиш фабулу и као већина живиш у нека стара времена са отрцаним идејама баченим на сметлиште историје... :dil:

Калуђерица се води у оних 1.300.000 становника у статистици што се зове урбано подручје али није Београд. Тако да неће доћи двоцифрени број чисто да се не бринеш али није немогуће да ће доћи 9x неки. :kafa:
Slika
#СВЕПОДМАЧ
igorsimic
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 165
Pridružio se: Pet Feb 05, 2016 5:03 pm
Lokacija: Uciteljsko Naselje, Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 137
Pohvalio: 59

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod igorsimic » Pon Dec 04, 2017 8:38 pm

Mozda se Zeleznik vodi kao gradska cetvrt, ali ono nije nista vise od sela pa idite do okretnice 55 - kokosinjac pored pocetne stanice. Sta reci nego selo obicno. Novi Zeleznik je sasvim ok mada i tu ima svega i svacega ali Zeleznik bas ono iza je pravo selo.,
Pohvale za post: 1
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 779
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 1044

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Norexan » Pon Dec 04, 2017 9:03 pm

Па Железник издалека изгледа као просечна варош у унутрашњости. Мало ту зграде које баш онако штрче на брду и све около куће. Да не знам где идем рекао бих да је оно неки градић... :lol:
Slika
#СВЕПОДМАЧ
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8320
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3023
Pohvalio: 738

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod boca-ica » Pon Dec 04, 2017 9:05 pm

...издалека изгледа као просечна варош у унутрашњости...



Ako doješ kod mene u Bataju , oš da ti uvatim jedno prase ?

:sesir:
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 1
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 779
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 1044

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Norexan » Pon Dec 04, 2017 9:06 pm

boca-ica » Пон Дец 04, 2017 8:05 pm napisao:
...издалека изгледа као просечна варош у унутрашњости...



Ako doješ kod mene u Bataju , oš da ti uvatim jedno prase ?
:sesir:


Договорено. :mrgreen:
Slika
#СВЕПОДМАЧ
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5116
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2678
Pohvalio: 3737

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod solecar » Pon Dec 04, 2017 10:19 pm

igorsimic » December 4th, 2017, 8:38 pm napisao:Mozda se Zeleznik vodi kao gradska cetvrt, ali ono nije nista vise od sela pa idite do okretnice 55 - kokosinjac pored pocetne stanice. Sta reci nego selo obicno. Novi Zeleznik je sasvim ok mada i tu ima svega i svacega ali Zeleznik bas ono iza je pravo selo...

I neka druga naselja koja se vode kao gradske četvrti , i bliže su centru , ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu.
Slika

Slika
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8320
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3023
Pohvalio: 738

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod boca-ica » Pon Dec 04, 2017 10:30 pm

...ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu...


da se prisetimo tih daaaleeeeeekiiiiiiih naselja sa okretnicama, kao na primer... :lol:
20-02-2017
UŽAS NA KONJARNIKU Svinje, konji i magarci .....
http://www.blic.rs/vesti/beograd/uzas-n ... ez/8r4p459
:sesir:
Prikačeni fajlovi
Okretnica.jpeg
Okretnica.jpeg (186.02 KiB) Pogledano 2086 puta
Poslednja izmena od boca-ica u Pon Dec 04, 2017 10:33 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Pohvale za post: 2
igorsimic
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 165
Pridružio se: Pet Feb 05, 2016 5:03 pm
Lokacija: Uciteljsko Naselje, Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 137
Pohvalio: 59

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod igorsimic » Pon Dec 04, 2017 10:32 pm

solecar » Pon Dec 04, 2017 9:19 pm napisao:
igorsimic » December 4th, 2017, 8:38 pm napisao:Mozda se Zeleznik vodi kao gradska cetvrt, ali ono nije nista vise od sela pa idite do okretnice 55 - kokosinjac pored pocetne stanice. Sta reci nego selo obicno. Novi Zeleznik je sasvim ok mada i tu ima svega i svacega ali Zeleznik bas ono iza je pravo selo...

I neka druga naselja koja se vode kao gradske četvrti , i bliže su centru , ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu.


Pa da evo Konjarnik neko je slikao prase na okretnici 31 i to se desavalo par puta. Mada kada sam rekao za Zeleznik iskljucivo sam mislio na izgled naselja, to sto je normalno npr. videti traktor u ulici gde ide prevoz itd. znaci tipicno selo cak je centar Kaludjerice 100% lepsi od Starog Zeleznika.
EUKALIPTUS
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 781
Pridružio se: Sre Avg 10, 2011 11:35 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 395
Pohvalio: 305

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod EUKALIPTUS » Pon Dec 04, 2017 11:00 pm

Bumbarevo brdo, ne razumeš, iako ti je Norexan lepo objasnio činjenice, samo što je Norexan napravio jednu grešku. Borča jeste gradska četvrt.

Ja ću pokušati da ti objasnim na jednostavan način, jer je stvar vrlo jednostavna i nema dvosmislenosti, niti bilo kakvih ličnih tumačenja i stavova, već samo jedne činjenice.

GRAD BEOGRAD je jedan od okruga Srbije, a kao i svaki okrug, čini ga više naseljenih mesta. Naravno, najveće naseljeno mesto je Beograd (to je sve ono što ti google maps zaokruži, kada ukucaš Beograd). Sve ono što ne zaokruži jesu druga mesta unutar okruga, bez obzira kojoj opštini pripadaju.

Ja ću ti sad navesti primere.
Batajnica je deo Beograda, dakle, gradsko naselje, u istom rangu kao i Senjak i Dedinje. Isto važi i za Borču, Železnik, Zemun Polje...
Čukarička Padina je takođe, kao i gore navedeno, gradsko naselje Beograda (pripada opštini Čukarica), ali Umka (koja isto pripada opštini Čukarica) nije naselje Beograda, već je zasebno mesto.
Ajmo i na primeru opštine Zemun, gde živim. Batajnica je deo Beograda, Ugrinovci su zasebno mesto.
Ajmo na teritoriji opštine Palilula (Karaburma i Borča su delovi Beograda, Padinska skela je zasebno mesto).
Opštine Surčin, Obrenovac, Sopot, Mladenovac, Obrenovac, Lazarevac i Barajevo su zasebna mesta, kao i sva naselja koja pripadaju ovim opštinama.

Kada su u pitanju Voždovac i Grocka, situacija je takođe mešovita, i pojedina naselja koja pripadaju ovim opštinama su delovi Beograda, a pojedina naselja su zasebna mesta. Neću navoditi primere jer nisam tako dobar poznavalac ovih opština, ali mislim da sam dovoljno primera dao.

Zašto je to sve baš ovako, ne znam ni ja, ali je tako, i slična je situacija i u mnogim svetskim metropolama, kao što je npr. Moskva. Ideja onog, koji je još 80-ih zamislio ovakav koncept (koji se vremenom dosta modifikovao, ali ipak ostao suštinski na istu foru) jeste verovatno da se jednog dana okrug GRAD BEOGRAD integriše u jedno jedino mesto, Beograd, koji će biti te veličine. To se možda dogodi, možda ne, sve zavisi od političko-ekonomskih prilika, ali ima bezbroj primera u svetu gde su se stvorili mnogo veći gradovi, a za kraće vreme, tipa 20 godina. Ako doživimo, shvatićemo da li je ovakav koncept imao smisla, ali je sada tako i to je činjenično stanje i ne daje prostora za diskusiju.
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5116
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2678
Pohvalio: 3737

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod solecar » Uto Dec 05, 2017 12:01 am

boca-ica » December 4th, 2017, 10:30 pm napisao:
...ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu...


da se prisetimo tih daaaleeeeeekiiiiiiih naselja sa okretnicama, kao na primer... :lol:
20-02-2017
UŽAS NA KONJARNIKU Svinje, konji i magarci .....
http://www.blic.rs/vesti/beograd/uzas-n ... ez/8r4p459
:sesir:
Slika


igorsimic » December 4th, 2017, 10:32 pm napisao:
solecar » Pon Dec 04, 2017 9:19 pm napisao:
igorsimic » December 4th, 2017, 8:38 pm napisao:Mozda se Zeleznik vodi kao gradska cetvrt, ali ono nije nista vise od sela pa idite do okretnice 55 - kokosinjac pored pocetne stanice. Sta reci nego selo obicno. Novi Zeleznik je sasvim ok mada i tu ima svega i svacega ali Zeleznik bas ono iza je pravo selo...

I neka druga naselja koja se vode kao gradske četvrti , i bliže su centru , ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu.


Pa da evo Konjarnik neko je slikao prase na okretnici 31 i to se desavalo par puta. Mada kada sam rekao za Zeleznik iskljucivo sam mislio na izgled naselja, to sto je normalno npr. videti traktor u ulici gde ide prevoz itd. znaci tipicno selo cak je centar Kaludjerice 100% lepsi od Starog Zeleznika.

Konjarnik prase i konji , Vojvođanska ulica životinjska farma , Livada na Bežanijskoj kosi gde su one stepenice koje vode ka Železničkoj stanici ima koze , Kotež ima krave , koze ... Mirijevo (Orlovsko naselje) ima raznoraznih živuljki ...
Slika

Slika
laki72
Expert
Postovi: 7634
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6628
Pohvalio: 1683

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod laki72 » Uto Dec 05, 2017 12:22 am

Divno, koliko kompleksi nize i vise vrednosti pucaju neke ljude.
Vrhunac mi je teza da gde su kuce, nije grad, al gde su zgrade to je grad.

:D

Dakle, ne, mi ne baratamo ovde pricom (koja je uzgred budi receno totalni oftopik) o time koliko je neki deo urbanizovan ili nije, vec dal su objekti za stanovanje za grupnog ili individualnog tipa.

A posli ste od numeracije, koja bi svakako morala da se modifikuje, jer je postala "pretesna" za grad bez metroa i gradske zeleznice. ;)

P.S.
Inace, u jednom od davno urbanizovanom delu rakovice (60-te godine proslog veka) izmedju porodicne kuce sa jedne i stambenog solitera sa druge strane, smestile su se nekoliko koka nosilja koje zive u lepom suzivotu sa okolnim homosapiensima ;)
Uz koje jaje, dodje i malo letnjih "miomirisa" ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pohvale za post: 2
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11223
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8970
Pohvalio: 9313

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Igor » Uto Dec 05, 2017 12:27 am

I sve ovo nema nikakve veze sa okretnicama javnog gradskog prevoza ;)
Pohvale za post: 1
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 396
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 639
Pohvalio: 8104

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod nekianonimnilik » Uto Dec 05, 2017 12:53 am

solecar » Uto Dec 05, 2017 12:01 am napisao:
boca-ica » December 4th, 2017, 10:30 pm napisao:
...ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu...


da se prisetimo tih daaaleeeeeekiiiiiiih naselja sa okretnicama, kao na primer... :lol:
20-02-2017
UŽAS NA KONJARNIKU Svinje, konji i magarci .....
http://www.blic.rs/vesti/beograd/uzas-n ... ez/8r4p459
:sesir:
Slika


igorsimic » December 4th, 2017, 10:32 pm napisao:
solecar » Pon Dec 04, 2017 9:19 pm napisao:
igorsimic » December 4th, 2017, 8:38 pm napisao:Mozda se Zeleznik vodi kao gradska cetvrt, ali ono nije nista vise od sela pa idite do okretnice 55 - kokosinjac pored pocetne stanice. Sta reci nego selo obicno. Novi Zeleznik je sasvim ok mada i tu ima svega i svacega ali Zeleznik bas ono iza je pravo selo...

I neka druga naselja koja se vode kao gradske četvrti , i bliže su centru , ne zaostaju ... , mislim po životinjskom fundusu.


Pa da evo Konjarnik neko je slikao prase na okretnici 31 i to se desavalo par puta. Mada kada sam rekao za Zeleznik iskljucivo sam mislio na izgled naselja, to sto je normalno npr. videti traktor u ulici gde ide prevoz itd. znaci tipicno selo cak je centar Kaludjerice 100% lepsi od Starog Zeleznika.

Konjarnik prase i konji , Vojvođanska ulica životinjska farma , Livada na Bežanijskoj kosi gde su one stepenice koje vode ka Železničkoj stanici ima koze , Kotež ima krave , koze ... Mirijevo (Orlovsko naselje) ima raznoraznih živuljki ...



ti konji ovce koze i ostale zivotinje koje sam i ja licno vidjao na konjarniku nemaju veze sa konjarnikom nego sa malim mokrim lugom u kom jedan lik pusta svoju farmu na ispasu na okretnicu, jer u dvoristu nema dovoljno trave a ni mesta za tolke zivotinje
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5116
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2678
Pohvalio: 3737

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod solecar » Uto Dec 05, 2017 12:58 am

Znamo za tu priču , i to poodavno , mi koji smo malo duže ovde ... :) , a i poenta nije na tom liku , već na tome da i u delovima grada koji su bliže centru imamo "životinjske farme" , a ipak te delove grada nje nazivamo "selima" i sl.
Slika

Slika
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2799
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4132
Pohvalio: 3147

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Bender Rodriguez » Uto Dec 05, 2017 2:40 am

Izvinjavam se što produžavam offtopic ali moram. Te životinje pripadaju jednoj porodici koja živi odmah ispod okretnice, i koja već godinama tera inat celom kraju. To su ljudi koji se vode rezonom - ''ovde je pre hiljadu godina bio pašnjak i ima da ostane pašnjak za vijek i vijekova. Ne zanima nas šta kažu zakoni, katastri, institucije i ostalih 10.000 ljudi oko. Oni su svi u krivu a mi smo u pravu.''

O tome koliko su pravični svedoči činjenica da nikad nisu smeli pred kamere i novinare, kao i to da su u svađi sa svima oko sebe. Što i ne čudi, pošto su ljudima zakopavali lešine u dvorištima. http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... d-dvorista A to koliko se kobajagi brinu za te životinje vidi se na njima samima. A i sama ideja da pustiš životinje da se vrzmaju pored autobusa koji tutnje, govori koliko je njima stalo do njih.

Mene samo čudi da se za sve ove godine taj problem ''nije sam rešio'' tako što bi došle ekipe na motokultivatorima i odnele im te životinje. Jer ko veli ako se one nalaze na javnom prostoru, znači da ne pripadaju nikome. Pa me čudi otkud to da ih niko nije pokupio. Možda su toliko bolesne da ih ni oni neće.
Automobili su uzrok svog zla na svetu
Pohvale za post: 1
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11223
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8970
Pohvalio: 9313

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Igor » Uto Dec 05, 2017 3:49 am

Vratimo se temi ;)
Pohvale za post: 1
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 863
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1847
Pohvalio: 1566

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Bumbarevo brdo » Uto Dec 05, 2017 10:42 am

EUKALIPTUS » Pon Dec 04, 2017 10:00 pm napisao:Bumbarevo brdo, ne razumeš, iako ti je Norexan lepo objasnio činjenice, samo što je Norexan napravio jednu grešku. Borča jeste gradska četvrt.

Ja ću pokušati da ti objasnim na jednostavan način, jer je stvar vrlo jednostavna i nema dvosmislenosti, niti bilo kakvih ličnih tumačenja i stavova, već samo jedne činjenice.

GRAD BEOGRAD je jedan od okruga Srbije, a kao i svaki okrug, čini ga više naseljenih mesta. Naravno, najveće naseljeno mesto je Beograd (to je sve ono što ti google maps zaokruži, kada ukucaš Beograd). Sve ono što ne zaokruži jesu druga mesta unutar okruga, bez obzira kojoj opštini pripadaju.

Ja ću ti sad navesti primere.
Batajnica je deo Beograda, dakle, gradsko naselje, u istom rangu kao i Senjak i Dedinje. Isto važi i za Borču, Železnik, Zemun Polje...
Čukarička Padina je takođe, kao i gore navedeno, gradsko naselje Beograda (pripada opštini Čukarica), ali Umka (koja isto pripada opštini Čukarica) nije naselje Beograda, već je zasebno mesto.
Ajmo i na primeru opštine Zemun, gde živim. Batajnica je deo Beograda, Ugrinovci su zasebno mesto.
Ajmo na teritoriji opštine Palilula (Karaburma i Borča su delovi Beograda, Padinska skela je zasebno mesto).
Opštine Surčin, Obrenovac, Sopot, Mladenovac, Obrenovac, Lazarevac i Barajevo su zasebna mesta, kao i sva naselja koja pripadaju ovim opštinama.

Kada su u pitanju Voždovac i Grocka, situacija je takođe mešovita, i pojedina naselja koja pripadaju ovim opštinama su delovi Beograda, a pojedina naselja su zasebna mesta. Neću navoditi primere jer nisam tako dobar poznavalac ovih opština, ali mislim da sam dovoljno primera dao.

Zašto je to sve baš ovako, ne znam ni ja, ali je tako, i slična je situacija i u mnogim svetskim metropolama, kao što je npr. Moskva. Ideja onog, koji je još 80-ih zamislio ovakav koncept (koji se vremenom dosta modifikovao, ali ipak ostao suštinski na istu foru) jeste verovatno da se jednog dana okrug GRAD BEOGRAD integriše u jedno jedino mesto, Beograd, koji će biti te veličine. To se možda dogodi, možda ne, sve zavisi od političko-ekonomskih prilika, ali ima bezbroj primera u svetu gde su se stvorili mnogo veći gradovi, a za kraće vreme, tipa 20 godina. Ako doživimo, shvatićemo da li je ovakav koncept imao smisla, ali je sada tako i to je činjenično stanje i ne daje prostora za diskusiju.

Ne sporim ja, druze, tu administrativnu podelu, koja pritom, kao sto i sam kazes, nema blage veze sa realnoscu, ali razlika izmedju de jure i de facto je, u ovom slucaju, OGROMNA. Mogu oni i zvecku da proglase za gradsku cetvrt, ona fakticki to nikad nece biti, ili bar ne skoro.

Urbanisticki karakter jednog naselja i jasna fizicka razdvojenost od urbanog gradskog jezgra daju daleko realniju sliku o tome sta je FAKTICKI grad, a sta prigrad.
To je jasna slika, kao sto je nekada davno, uz pomoc zdravog razuma koji je danas zamenjen politickim nepotizmom, napravljena jasna podela na gradske dvocifrene i prigradske trocifrene autobuse, jer prosto i jednostavno, sistem tako bolje funkcionise, prigradska naselja su po prirodi stvari, vise rezidencijalnog karaktera i ne mogu da generisu celodnevnu frekvenciju razmene putnika kao urbano jezgro. Iz tog razloga, je potpuno uobicajena stvar da VAN SPICA linije 47, 88 tandaraju prazne kad krenu za resnik i zeleznik, posto se isprazne na miljakovcu tj u zarkovu, jer preostali putnici ne mugu da popune ni polovinu sedista na liniji sa intervalom od 5 min. Ovo je NEOSPORNA cinjenica koju svako moze proveri u pomenuto vreme. I nemu tu kompleksa, ni nizih ni visih, prosto, stvari su daleko bolje funkcionisale i bile EKONOMICNIJE sa takvom podelom linija.

Numeracija nije zastarela, i NE TREBA da se modifikuje, jer postoji nesto sto se zove tradicija i navika ljudi, iako se djp bas trudi da zasere mnoge stvari koje su postavili neki daleko strucniji prethodnici.

Naselja tipa zeleznik, resnik, borca, batajnica, zemun polje, realno NIKO ne dozivljava kao gradske cetvrti i tako ce biti jos jako jako dugo, ako uzmemo u obzir natalitet i cinjenicu da vise nece biti nekog veceg vestackog migratornog priliva stanovnistva kao '90-ih.
A ako uzmemo u obzir i ogroman broj neiskoriscenih i nedovoljno iskoriscenih parcela u urbanom jezgru, ne verujem da ce se u skorije vreme beograd nesto preterano siriti i konvertovati svoje prigradske satelite. Ni to urbano jezgro nije ni priblizno zaokruzeno i popunjeno na nacin kako bi trebalo i moglo.

Dakle, prosto mahanje politickim (de jure) kartama, nema bas mnogo veze sa (de facto) stanjem na terenu.
Sigurno bi se i sami batajnicani nasmejali da im neko kaze da su gradska cetvrt, 'ugarski' deo beograda je uvek bio manje iskompleksiran, po tom pitanju, od 'turskog'.
I BiH je de jure drzava, fakticki, hvala bogu na tome, to svakako nije. Banalan primer, jasno je da su razlozi drugi.

I da se vratimo temi, u prigradskim naseljima trocifrenog segmenta NE TREBA da se prave okretnice za dvocifrene gradske linije.
Trolebus ili troleJbus, druže kolektore?
Ispred zareza se ne stavlja razmak, druže kolektore!
Prazna limenka najviše zveči, druže kolektore!

Beo-Zoo-Konc-Logor - Vrt tuge i beznađa!

NaprDNO - do pobede - alek musliu.
Pohvale za post: 2
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 779
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 401
Pohvalio: 1044

Re: "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

Postod Norexan » Uto Dec 05, 2017 5:06 pm

Све лепо човек објасни ал никако да повеже да се "de jure" (званично како се нешто води) увек се узима осим у статистици и слично.
Примера ради сам Лондон је "de jure" јако мали град док је "de facto" градурина. :D
Београд "de jure" има 1.300.000 то су делови који су сви физички спојени у једну целину и то се води у статистисци док de facto има 1.170.000.
Не постоји писано правило где треба шта да буде у граду,чак шта више неки градови имају тенцицију да одвоје становну и индустријску зону.
Па неће ваљда тешка периферија неког насеља (не говорећи о конубарцијским екстремима) да буде грло саобраћја? Ту је крај! Ливада! Где ћеш даље? Лекићи неки потребни? Човек замишља град где је све центар , урбано турбо и лудо а периферија где живе обични смртници као да не постоји. Па сам његов НБГ је на почетку био тешка спаваона, мочвара у рангу једне Борче и по ценама и животном стилу веома сличан. Но то знају само први становници који немају комплексе... :mrgreen:

Што се тиче нумерације...систем је застарео. :)
Slika
#СВЕПОДМАЧ

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta