Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Kesha
Higher intermediate
Postovi: 578
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Sre Avg 14, 2019 9:53 am

Već se dosta pričalo o tome. Iako bi GSP trebao posvetiti pažnju i očuvanju baštine, nerealno je očekivati da to čini samo sopstvenom inicijativom i uz pomoć, isključivo, svojih sredstava. Niti ima kapacitete, niti sredstva, a ni adekvatnog prostora za restauraciju i čuvanje starih vozila. Par tramvaja i Leyland su izuzetak, a "Belgijanac" sumnjam da bi bio sačuvan da je ostao u Beogradu. Dosta starih vozila u inostranstvu je sačuvano na inicijativu lokalnih entuzijasta, a kod nas pomenute baš i nema mnogo, a muzejima su, rekao bih, u mnogo čemu vezane ruke, a sigurno i da novac predstavlja veliki problem.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8787
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9101
Pohvalio: 21184

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Sre Avg 14, 2019 9:57 am

У једну руку јесте тако, а у другу ГСПу није тешко да било шта пошаље на отпад, није им ништа тешко да само одвоје неко возило и чувају га за сређивање. Лејланд је покупљен са њиве. Волео бих да ик-5 са оног отпада доживи сличну судбину.
Pohvale za post: 1
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 578
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Sre Avg 14, 2019 12:39 pm

Kao što sam i pre pisao, prosto ne mogu da verujem da ni jedan IK5 nije sačuvan, a vožen je širom cele bivše Jugoslavije. U GSP-u se vozila, uglavnom, rashoduju prema godištu, odnosno određenim tipu ili seriji, pa smo imali slučaj, po dolasku Solarisa, da su svi zglobni Ikarbusi proizvedeni pre 2001 godine otpisani odjednom, iako je bilo i onih koju su bili u sasvim pristojnom stanju, a ostavili kante tipa 1288 ili 1299. Naravno, kako postoje razlike među serijama, poenta je u unifikaciji vozila zbog rezervnih delova, ali opet, nije da se toga treba pridržavati po svaku cenu.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8787
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9101
Pohvalio: 21184

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Sre Avg 14, 2019 12:54 pm

Бирократија нема смисла за техничко наслеђе нажалост. Много тога у нашој земљи није сачувано. И после глуме нешто са оним склепаним дрвеним трамвајем.
Pohvale za post: 4
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Pet Avg 16, 2019 9:10 pm

Slika
Pohvale za post: 6
dra.gan
Novice
Postovi: 10
Pridružio se: Ned Sep 01, 2019 4:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 18
Pohvalio: 0

Re: Istorija JGP-a

Postod dra.gan » Čet Sep 05, 2019 4:01 am

Slikahiveminer.com.
Pohvale za post: 4
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Pon Sep 23, 2019 12:20 pm

Pohvale za post: 4
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Uto Sep 24, 2019 7:21 pm

Pohvale za post: 4
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Sre Sep 25, 2019 3:19 pm

Pohvale za post: 3
Bonvivan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 247
Pridružio se: Sre Avg 10, 2011 7:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 287
Pohvalio: 536

Re: Istorija JGP-a

Postod Bonvivan » Čet Sep 26, 2019 10:37 am

Da li se meni čini ili je kolovoz savršeno ravan( što je u današnje vreme nemoguće postići u Beogradu)
E sad da li je u pitanju kvalitetan rad majstora ili mnogo manja frekvencija saobraćaja,ili je jednostavno kolovoz nov......
Pohvale za post: 1
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 578
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Čet Sep 26, 2019 12:05 pm

Verovatno od svega po malo, a verujem da najveći uticaj ima intenzitet saobraćaja. Možda nije zgoreg u obzir uzeti i prosečne temperature, odnosno, osetno toplija leta poslednjih deset do petnaest godina. Visoke temperature smekšaju asfalt, pa će mnogo pre doći do stvaranja kolotraga, i uopšte pomeranja i sabijanja asfalta uz ivice kolovoza. Još kad ga dodatno greju i sama vozila, koja opet, i sama proizvode više toplote u poređenju sa onima od pre trideset i kusur godina, imamo situaciju da i tek urađena ulica ne ostane poravnata duže od par godina. Naravno, upitan je i kvalitet radova.
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Čet Sep 26, 2019 7:21 pm

3.2.2008.
Prikačeni fajlovi
204.jpg
204.jpg (109.35 KiB) Pogledano 859 puta
Pohvale za post: 3
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Pet Sep 27, 2019 7:31 pm

17.3.2004.
Prikačeni fajlovi
MAN SL283.jpg
MAN SL283.jpg (72.46 KiB) Pogledano 789 puta
Pohvale za post: 3
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8787
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9101
Pohvalio: 21184

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Sub Sep 28, 2019 10:58 am

Ако некога интересује, има у погону Дорћол отворен дан поводом дана европске баштине до 5 данас. Изложени су Лејланд, стари трамваји, глачалица, ватрогасна Застава и отворена је ковачница.
Pohvale za post: 2
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Sub Sep 28, 2019 10:02 pm

12.6.2009.
Prikačeni fajlovi
IK103F.jpg
Pohvale za post: 3
ПЕТАР
Intermediate
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Sep 09, 2019 11:18 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 155
Pohvalio: 386

Re: Istorija JGP-a

Postod ПЕТАР » Ned Sep 29, 2019 11:43 am

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Pohvale za post: 1
Вожд
Expert
Postovi: 5841
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7698
Pohvalio: 7043

Re: Istorija JGP-a

Postod Вожд » Sub Okt 05, 2019 2:38 pm

originalslika_BG-KNEZEV-SPOMENIK-212521571.jpg
Pohvale za post: 3
SBG
Intermediate
Postovi: 102
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 54
Pohvalio: 70

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Sre Okt 16, 2019 11:16 pm

Погон?
Prikačeni fajlovi
1993.jpg
1993.jpg (58.23 KiB) Pogledano 254 puta
Pohvale za post: 4
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12433
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12693
Pohvalio: 14812

Re: Istorija JGP-a

Postod Igor » Sre Okt 16, 2019 11:22 pm

branik
Intermediate
Postovi: 156
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 135
Pohvalio: 35

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sre Okt 16, 2019 11:36 pm

Ovi su u početku imali problema sa temperaturom. Mislim da je problem bio u hlađenju menjača. Kad je u gužvi, uzbrdo, u prvoj uglavnom, lako je išla preko 100.
Ubrzo su svi dobili gsb improvizacije na rasveti, jer ova kombinacija floride i plastičnih branika nije dugo trajala
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4888
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5612
Pohvalio: 1415

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Okt 16, 2019 11:45 pm

Problem sa temperaturom nisu imali manuelci samo automatici. Glavni hladnjak nedovoljnog kapaciteta.
Branici su često sami otpadali + udesi i mašta brigadira bravara su kasnije kumovali nakaradnim rešenjima.
Pohvale za post: 1
hiavata
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 636
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 575
Pohvalio: 2009

Re: Istorija JGP-a

Postod hiavata » Čet Okt 17, 2019 9:33 am

Kada pomenu to muljanje sa rasvetom i slicno. Kako sada GSP autobusi smeju da prodju tehnicki po ovim novim propisima ako nemaju fabricku rasvetu (ni napred ni nazad vrlo cesto)? Da nemaju mozda atest?
Pohvale za post: 2
branik
Intermediate
Postovi: 156
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 135
Pohvalio: 35

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Čet Okt 17, 2019 11:19 am

Kako?!
Kako su i ispravni i kad jedan točak koči, kad imaju 3/4 kruga lufta u volanu...
Za GSP sve može
Pohvale za post: 4
SBG
Intermediate
Postovi: 102
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 54
Pohvalio: 70

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Čet Okt 17, 2019 5:16 pm

hiavata » 17 Окт 2019, 09:33 napisao:Kada pomenu to muljanje sa rasvetom i slicno. Kako sada GSP autobusi smeju da prodju tehnicki po ovim novim propisima ako nemaju fabricku rasvetu (ni napred ni nazad vrlo cesto)? Da nemaju mozda atest?
Можда немају технички преглед.
Pohvale za post: 1
SBG
Intermediate
Postovi: 102
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 54
Pohvalio: 70

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Čet Okt 17, 2019 11:23 pm

Погон "Нови Београд":
Prikačeni fajlovi
NBG.jpg
NBG.jpg (62.67 KiB) Pogledano 94 puta
Pohvale za post: 3

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: BATICA, busspoter, Google [Bot] i 12 gosta