Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3561
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5207
Pohvalio: 3971

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 12:42 am

Odlične slike Žiko. :kk: Rane 80te, reko bih?
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5458
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3024
Pohvalio: 4367

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Nov 13, 2018 12:43 am

Sad mi nešto pade na pamet , zašto smi mi uopšte uzeli isto ime za proizvođača autobusa kao i Mađari , pa posle dodavali ono čuveno "B"?
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3561
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5207
Pohvalio: 3971

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 1:03 am

Pa naš Ikarus je osnovan 1920ih kao fabrika aviona a Mađarski je osnovan 1890ih kao radionica i kasnije fabrika vozila. Tako da nije bilo konflikta i konfuzije pošto su radili u dve odvojene sfere. A i tad se još uvek nije toliko vodilo računa o zaštitnim imenima i intelektualnim pravima. Naš je nastavio da pravi avione i posle WW2, pošto je nacionalizovan. Ali komunisti 1950ih odlučuju da sve resurse prebace u SOKO u Mostaru a da Ikarus bude fabrika autobusa.

I naš i Mađarski Ikarus su doživeli bum 70ih i 80 i gurali su tako sve do 1990. 1991 je naziv našeg preduzeća promenjen u Ikarus FAiSV (Fabrika specijalnih vozila). 1993 je promenjen u IkarBus. Prvo zato što predratni vlasnici Ikarus fabrike aviona nisu zaštitili ime, dok Mađarska fabrika vozila jeste. I drugo, zato što su tad definitivno odlučili da im proizvodnja autobusa ostaje primarna delatnost.
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5458
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3024
Pohvalio: 4367

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Nov 13, 2018 1:23 am

Sve je to lepo što si objasnio i hvala na tome , ali to i dalje nije odgovor na moje pitanje. Zašto smo uzimali uopšte isto ime , nevezano za to što su se u vreme osnivanja firme bavile različitim delatnostima? To mi je isto kao konditorska kuća Pionir i industrija elektronike Pionir.
Slika

Slika
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3561
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5207
Pohvalio: 3971

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 1:30 am

Mislim da je najverovatnije zato što 1920ih veći deo sveta (pogotovu dalje od Amerike i zapadne Evrope) i dalje nije toliko mario za zaštitna imena. Tako da čak i da je Konjović znao da 500 km severno već postoji neki Ikarus, verovatno je mislio da neće biti problema, ako ništa drugo zato što njegova fabrika neće biti konkurencija toj njihovoj. Nama danas iz ove perspektive to izgleda nepromišljeno. Ali kapiram da su pre 100 godina bile drugačije prakse po tom pitanju.
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5458
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3024
Pohvalio: 4367

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Nov 13, 2018 1:39 am

E ovo je već nešto sasvim drugo. Hvala na odgovoru.
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 913
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 562
Pohvalio: 361

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Uto Nov 13, 2018 2:04 am

Жико пост са отварања Новог Београда као погона, сам ја објавио на интернету, путем сина бившег колеге из Махија, а можда си чуо својевремено за Нешу Павловића - Кригера... Он је некад био неки ђаво у одржавању у Космају и Новом Београду... Неке слике из архиве ГСПа ми је дао човек на ЦДу...
ACA
Beginner
Postovi: 74
Pridružio se: Pet Jul 20, 2018 8:44 pm
Pohvaljen: 95
Pohvalio: 696

Re: Istorija JGP-a

Postod ACA » Pet Nov 23, 2018 9:06 pm

Преузето са: www.politikin-zabavnik.co.rs.
Prikačeni fajlovi
Beograd zimi.jpg
Pohvale za post: 4
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3119
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2978
Pohvalio: 882

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Pet Nov 23, 2018 10:18 pm

Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 12:30 am napisao:Mislim da je najverovatnije zato što 1920ih veći deo sveta (pogotovu dalje od Amerike i zapadne Evrope) i dalje nije toliko mario za zaštitna imena. Tako da čak i da je Konjović znao da 500 km severno već postoji neki Ikarus, verovatno je mislio da neće biti problema, ako ništa drugo zato što njegova fabrika neće biti konkurencija toj njihovoj. Nama danas iz ove perspektive to izgleda nepromišljeno. Ali kapiram da su pre 100 godina bile drugačije prakse po tom pitanju.

Bender , pisao sam na temama o autobusima, pored konflikta sa Mađarskim Ikarusom navodno je naš Ikarus to uradio kako bi izbegao obaveze prema turcima zbog neisporučenih autobusa (to mi je rekao jedan od bivzaposlenih u IkarBusu / radio u razvoju).



Gaspar18 » Uto Nov 13, 2018 1:04 am napisao:Жико пост са отварања Новог Београда као погона, сам ја објавио на интернету, путем сина бившег колеге из Махија, а можда си чуо својевремено за Нешу Павловића - Кригера... Он је некад био неки ђаво у одржавању у Космају и Новом Београду... Неке слике из архиве ГСПа ми је дао човек на ЦДу...


Kriger koliko se sećam u unutrašnjoj kontroli.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta