Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 24769
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10989
Pohvalio: 4295

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Uto Jan 16, 2018 5:50 pm

Kao i ostali potrncjslni muzejski eksponati isjecen istopljen
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10691
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8029
Pohvalio: 1804

Re: Istorija JGP-a

Postod stf » Sre Jan 17, 2018 10:34 am

Slika
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
Pohvale za post: 1
Сенке
Higher intermediate
Postovi: 516
Pridružio se: Sre Maj 28, 2008 2:54 pm
Lokacija: Београд - Неимар
Kontakt:
Pohvaljen: 67
Pohvalio: 79

Re: Istorija JGP-a

Postod Сенке » Sre Jan 17, 2018 5:22 pm

Линије из 1991. године.
Извор: Туристички план град из исте године.
Slika
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2341
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1773
Pohvalio: 607

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Jan 17, 2018 6:36 pm

stf » Čet Jan 11, 2018 8:25 am napisao:
Žika » 10 Јан 2018 09:41 pm napisao:Koliko se sećam do 1988-1989 godine su bili u saobraćaju da bi završili u Skoplju. Čak je bilo primera da urade kompletan II servis i da sutradan vozilo završi u rashodu.

ГСП је дакле доста давно изгубио везу са логиком и финансијском одрживошћу.


Planovi održavanja su se poštovali a raskorak je sigurno nastao između komisije za rashod i održavanja.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2341
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1773
Pohvalio: 607

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Jan 17, 2018 6:38 pm

laki72 » Uto Jan 16, 2018 12:54 pm napisao:Mercedesi iz kosmaja su bili odlicni autobusi za ono vreme.
Brzi i udobni.
Mozda malo previse mekani (umeli su da se naginju poprilicno u krivini, ako se zustrije udje, ali i poduzno preko kratkih prevoja, da nastavi par "ljuljaski" , sto smo mi klinci obozavali i uvek u uzivali ljuljkajuci se na zadnjoj platformi (iza zadnje osovine), koja je pri tom bila niza od ostatka autobusa.
Mehanizam vrata ovih autobusa je po meni i dan danas superioran, iako su dvokrilna vrata vizuelno prijemcivija zbog vece staklene povrsine.

Ono sa cime su imali problem ovi mercedesi je pucanje i spadanje jastuka na prednjoj osovini i to je bila prilicno cesta pojava.

Motorna kocnica je bila izvedena kao mala pugica na samom stubu upravljaca i secam se da su je vozaci rado koristili.

Prednji instrument panel je bio od metala :)
a jos jedan od detalja je sto su ovi busevi, iako gradski imali vrata na levoj strani za vozaca. :)

Prve (starije) generacije su imale metalne ramove po ivici rubova oplate kod tockova, dok su kasnije, novije imale plasticne, crne ramove.

Rado bih ucestvovao u skupljanju love da se od Skoplja otkupi jedan primerak za muzej JGP-a Beograda !

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


Laki polugica je bila stanična kočnica.
Bila je jedna komična situacija kada bravar nije imao vremena da popravi vozačeva vrata već ih je jednostavno zavario. :D :bash:
predrag1978
Intermediate
Postovi: 350
Pridružio se: Čet Avg 11, 2016 6:24 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 205
Pohvalio: 73

Re: Istorija JGP-a

Postod predrag1978 » Sre Jan 17, 2018 8:03 pm

Сенке » Sre Jan 17, 2018 5:22 pm napisao:Линије из 1991. године.
Извор: Туристички план град из исте године.
Slika

Bravo za ovo....ja bi ovo primenio i danas da mogu....toliko i ekspres i lokalnih linija i sve jasno i svi zadovoljni...cak je postojao 55L Prokop-Banovo Brdo...neka resenja jednostavno treba modifikovati ako su vec postojala u ono vreme pred sankcije...fenomenalno...
Pohvale za post: 1
Aleksandar1
Higher intermediate
Postovi: 686
Pridružio se: Pon Mar 23, 2015 12:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 805
Pohvalio: 541

Re: Istorija JGP-a

Postod Aleksandar1 » Sre Jan 17, 2018 8:21 pm

I 59 je isao do Prokopa! Sramota za danasnje planere...
profa_chb
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 267
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 9:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 312
Pohvalio: 238

Re: Istorija JGP-a

Postod profa_chb » Sre Jan 17, 2018 9:23 pm

Gde je bila okretnica u Prvomajskoj?
Aleksandar1
Higher intermediate
Postovi: 686
Pridružio se: Pon Mar 23, 2015 12:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 805
Pohvalio: 541

Re: Istorija JGP-a

Postod Aleksandar1 » Sre Jan 17, 2018 9:45 pm

Tamo gde je sada pumpa Lukoil-a.
profa_chb
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 267
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 9:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 312
Pohvalio: 238

Re: Istorija JGP-a

Postod profa_chb » Sre Jan 17, 2018 10:23 pm

Naselje Meandri? Hvala! :kk:
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4846
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2358
Pohvalio: 3334

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Sre Jan 17, 2018 10:48 pm

profa_chb » January 17th, 2018, 9:23 pm napisao:Gde je bila okretnica u Prvomajskoj?

Označeno crvenom bojom na mapi.

okretnica prvomajska.jpg
okretnica prvomajska.jpg (516.14 KiB) Pogledano 1623 puta
Slika
Pohvale za post: 1
протектор
Novice
Postovi: 26
Pridružio se: Sub Jan 13, 2018 5:29 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 18
Pohvalio: 8

Re: Istorija JGP-a

Postod протектор » Sre Jan 17, 2018 11:42 pm

Колико видим на списку нема, али на мапи се види некадашња линија 49 која је ишла од Трошарине до Дмб тј. код Манастира Раковица, кроз Канарево брдо и Миљаковац. Укинута је ваљда крајем 80-тих, када су 47 продужили до Ресника. У исто време је укинут и 541
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 848
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1795
Pohvalio: 1490

Re: Istorija JGP-a

Postod Bumbarevo brdo » Sre Jan 17, 2018 11:51 pm

Okretnica prvomajska nije bila sistemom ulica kao na gornjoj mapi, vec bas na mestu same pumpe, isto kao i na muharu gde je okretala 83. Slucajnost ili ne, obe su beopetrolove.

Korisnik solekar prosto voli da se pravi pametan, a veze nema, i aleksandar je vec lepo objasnio. Nije dovoljno samo da se kampuje ispred mape, druze solekar.
Trolebus ili troleJbus, druže kolektore?
Prazna limenka najviše zveči, druže kolektore!
Beo-Zoo-Konc-Logor - Vrt tuge i beznađa!

NaprDNO - do pobede - alek musliu.
Pohvale za post: 1
Сенке
Higher intermediate
Postovi: 516
Pridružio se: Sre Maj 28, 2008 2:54 pm
Lokacija: Београд - Неимар
Kontakt:
Pohvaljen: 67
Pohvalio: 79

Re: Istorija JGP-a

Postod Сенке » Čet Jan 18, 2018 12:04 am

протектор » пре 18 минута napisao:Колико видим на списку нема, али на мапи се види некадашња линија 49 која је ишла од Трошарине до Дмб тј. код Манастира Раковица, кроз Канарево брдо и Миљаковац. Укинута је ваљда крајем 80-тих, када су 47 продужили до Ресника. У исто време је укинут и 541

Тако нешто беше за 49, такође је и 50 те 1991. године продужен до Устаничке.
А што се тиче мапе она је пуна грешака, рецимо већ су спојене 95 и 66,а они по НБГ оставили 66, као су оставили и 74 и 49 на напи.
Aleksandar1
Higher intermediate
Postovi: 686
Pridružio se: Pon Mar 23, 2015 12:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 805
Pohvalio: 541

Re: Istorija JGP-a

Postod Aleksandar1 » Čet Jan 18, 2018 12:50 am

Interesantno je da je 50-tica isla kroz Kosutnjak, u tom prvom izdanju - po mapi.
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4846
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2358
Pohvalio: 3334

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Čet Jan 18, 2018 12:51 am

Bumbarevo brdo » January 17th, 2018, 11:51 pm napisao:Okretnica prvomajska nije bila sistemom ulica kao na gornjoj mapi, vec bas na mestu same pumpe, isto kao i na muharu gde je okretala 83. Slucajnost ili ne, obe su beopetrolove.

Korisnik solekar prosto voli da se pravi pametan, a veze nema, i aleksandar je vec lepo objasnio. Nije dovoljno samo da se kampuje ispred mape, druze solekar.

:lool: Ovako kako sam postavio je bilo na dva plana koja sam ranije imao , ali šta se može kada pojedinci vole da se prave pametni i da su pravu u svakoj prilici. :lool:
Slika
Сенке
Higher intermediate
Postovi: 516
Pridružio se: Sre Maj 28, 2008 2:54 pm
Lokacija: Београд - Неимар
Kontakt:
Pohvaljen: 67
Pohvalio: 79

Re: Istorija JGP-a

Postod Сенке » Čet Jan 18, 2018 1:33 am

Aleksandar1 » пре 42 минута napisao:Interesantno je da je 50-tica isla kroz Kosutnjak, u tom prvom izdanju - po mapi.

Jeste išla je, tek je kada je skraćena do tramvajske okretnice prebačena na sadašnju trasu.
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4846
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2358
Pohvalio: 3334

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Čet Jan 18, 2018 1:34 am

Jel išla trasom sadašnje 42?
Slika
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 848
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1795
Pohvalio: 1490

Re: Istorija JGP-a

Postod Bumbarevo brdo » Čet Jan 18, 2018 2:17 am

solecar » Sre Jan 17, 2018 11:51 pm napisao:
Bumbarevo brdo » January 17th, 2018, 11:51 pm napisao:Okretnica prvomajska nije bila sistemom ulica kao na gornjoj mapi, vec bas na mestu same pumpe, isto kao i na muharu gde je okretala 83. Slucajnost ili ne, obe su beopetrolove.

Korisnik solekar prosto voli da se pravi pametan, a veze nema, i aleksandar je vec lepo objasnio. Nije dovoljno samo da se kampuje ispred mape, druze solekar.

:lool: Ovako kako sam postavio je bilo na dva plana koja sam ranije imao , ali šta se može kada pojedinci vole da se prave pametni i da su pravu u svakoj prilici. :lool:

Upravo o tome se i radi, ti se dalje od plana nisi nikad ni mrdnuo, a godinama gusis forume.
Ovaj put sam svakako u pravu, pitaj bilo kog starijeg zemunca. A ti, po obicaju, samo nastavi da siris dezinformacije, verujuci netacnim kartama.
Trolebus ili troleJbus, druže kolektore?
Prazna limenka najviše zveči, druže kolektore!
Beo-Zoo-Konc-Logor - Vrt tuge i beznađa!

NaprDNO - do pobede - alek musliu.
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4846
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2358
Pohvalio: 3334

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Čet Jan 18, 2018 2:33 am

Evo malo istorije povodom 125 godina GSP - a. Preuzeto iz GSP časopisa od prošle godine. Za sliku u punoj veličini , kliknuti na istu.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
Pohvale za post: 3
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4846
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2358
Pohvalio: 3334

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Čet Jan 18, 2018 6:06 am

Preuzeto sa drugih tema. Čisto da bude na jednom mestu.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Poslednja izmena od solecar u Čet Jan 18, 2018 6:32 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Slika
Pohvale za post: 3
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 11012
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8383
Pohvalio: 8473

Re: Istorija JGP-a

Postod Igor » Čet Jan 18, 2018 9:59 am

Procistio sam malo poslednju stranu sa porukama koje su iskjucivo licne prirode. Takav nacin diskusije nije primeren forumu a mozete je nastaviti putem privatnih poruka.
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2341
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1773
Pohvalio: 607

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Čet Jan 18, 2018 5:04 pm

Сенке » Čet Jan 18, 2018 12:33 am napisao:
Aleksandar1 » пре 42 минута napisao:Interesantno je da je 50-tica isla kroz Kosutnjak, u tom prvom izdanju - po mapi.

Jeste išla je, tek je kada je skraćena do tramvajske okretnice prebačena na sadašnju trasu.

Mislim da se ranije okretala u Zrmanjskoj, posle biva skraćena do Skojevskog naselja da bi se napokon skrasila na okretnici BB.
Pohvale za post: 2
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 88
Pohvalio: 19

Re: Istorija JGP-a

Postod Матеја Бељан » Čet Jan 18, 2018 9:33 pm

Aleksandar1 » 17 Jan 2018 07:21 pm napisao:I 59 je isao do Prokopa! Sramota za danasnje planere...


Претходно је 59 ишао до Трга ослобођења. Претпостављам да су се након изградње оне квазиокретнице одлучили да га преусмере тамо. Иначе, сада Прокоп ни нема окретницу...
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4846
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2358
Pohvalio: 3334

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Sub Jan 20, 2018 3:15 am

Tačnije , ta kvaziokretnica i dalje fizički postoji , ali se ne koristi kao okretnica , nego kao stajalište , dok se stajalište kod , za sada glavnog ulaza u Prokop , u smeru ka Autokomandi koristi kao okretnica. Apsurd svoje vrste.
Slika

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Arnorian, Bender Rodriguez, Boltar, Kesha i 4 gosta