Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4069
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6476
Pohvalio: 4992

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 12:42 am

Odlične slike Žiko. :kk: Rane 80te, reko bih?
Maj 2018, 5 stepeni: Ne možemo da isporučujemo grejanje, prosečna temperatura nije pala ispod 10
Jun 2018, 40 stepeni: Ne možemo da rashlađujemo vozila javnog prevoza, prosečna temperatura u hladu na Koštunjaku nije prešla 35
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6647
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4373
Pohvalio: 6793

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Nov 13, 2018 12:43 am

Sad mi nešto pade na pamet , zašto smi mi uopšte uzeli isto ime za proizvođača autobusa kao i Mađari , pa posle dodavali ono čuveno "B"?
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4069
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6476
Pohvalio: 4992

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 1:03 am

Pa naš Ikarus je osnovan 1920ih kao fabrika aviona a Mađarski je osnovan 1890ih kao radionica i kasnije fabrika vozila. Tako da nije bilo konflikta i konfuzije pošto su radili u dve odvojene sfere. A i tad se još uvek nije toliko vodilo računa o zaštitnim imenima i intelektualnim pravima. Naš je nastavio da pravi avione i posle WW2, pošto je nacionalizovan. Ali komunisti 1950ih odlučuju da sve resurse prebace u SOKO u Mostaru a da Ikarus bude fabrika autobusa.

I naš i Mađarski Ikarus su doživeli bum 70ih i 80 i gurali su tako sve do 1990. 1991 je naziv našeg preduzeća promenjen u Ikarus FAiSV (Fabrika specijalnih vozila). 1993 je promenjen u IkarBus. Prvo zato što predratni vlasnici Ikarus fabrike aviona nisu zaštitili ime, dok Mađarska fabrika vozila jeste. I drugo, zato što su tad definitivno odlučili da im proizvodnja autobusa ostaje primarna delatnost.
Maj 2018, 5 stepeni: Ne možemo da isporučujemo grejanje, prosečna temperatura nije pala ispod 10
Jun 2018, 40 stepeni: Ne možemo da rashlađujemo vozila javnog prevoza, prosečna temperatura u hladu na Koštunjaku nije prešla 35
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6647
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4373
Pohvalio: 6793

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Nov 13, 2018 1:23 am

Sve je to lepo što si objasnio i hvala na tome , ali to i dalje nije odgovor na moje pitanje. Zašto smo uzimali uopšte isto ime , nevezano za to što su se u vreme osnivanja firme bavile različitim delatnostima? To mi je isto kao konditorska kuća Pionir i industrija elektronike Pionir.
Slika

Slika
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4069
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6476
Pohvalio: 4992

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 1:30 am

Mislim da je najverovatnije zato što 1920ih veći deo sveta (pogotovu dalje od Amerike i zapadne Evrope) i dalje nije toliko mario za zaštitna imena. Tako da čak i da je Konjović znao da 500 km severno već postoji neki Ikarus, verovatno je mislio da neće biti problema, ako ništa drugo zato što njegova fabrika neće biti konkurencija toj njihovoj. Nama danas iz ove perspektive to izgleda nepromišljeno. Ali kapiram da su pre 100 godina bile drugačije prakse po tom pitanju.
Maj 2018, 5 stepeni: Ne možemo da isporučujemo grejanje, prosečna temperatura nije pala ispod 10
Jun 2018, 40 stepeni: Ne možemo da rashlađujemo vozila javnog prevoza, prosečna temperatura u hladu na Koštunjaku nije prešla 35
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6647
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4373
Pohvalio: 6793

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Nov 13, 2018 1:39 am

E ovo je već nešto sasvim drugo. Hvala na odgovoru.
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1239
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 819
Pohvalio: 409

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Uto Nov 13, 2018 2:04 am

Жико пост са отварања Новог Београда као погона, сам ја објавио на интернету, путем сина бившег колеге из Махија, а можда си чуо својевремено за Нешу Павловића - Кригера... Он је некад био неки ђаво у одржавању у Космају и Новом Београду... Неке слике из архиве ГСПа ми је дао човек на ЦДу...
ACA
Beginner
Postovi: 74
Pridružio se: Pet Jul 20, 2018 8:44 pm
Pohvaljen: 97
Pohvalio: 696

Re: Istorija JGP-a

Postod ACA » Pet Nov 23, 2018 9:06 pm

Преузето са: www.politikin-zabavnik.co.rs.
Prikačeni fajlovi
Beograd zimi.jpg
Pohvale za post: 4
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Pet Nov 23, 2018 10:18 pm

Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 12:30 am napisao:Mislim da je najverovatnije zato što 1920ih veći deo sveta (pogotovu dalje od Amerike i zapadne Evrope) i dalje nije toliko mario za zaštitna imena. Tako da čak i da je Konjović znao da 500 km severno već postoji neki Ikarus, verovatno je mislio da neće biti problema, ako ništa drugo zato što njegova fabrika neće biti konkurencija toj njihovoj. Nama danas iz ove perspektive to izgleda nepromišljeno. Ali kapiram da su pre 100 godina bile drugačije prakse po tom pitanju.

Bender , pisao sam na temama o autobusima, pored konflikta sa Mađarskim Ikarusom navodno je naš Ikarus to uradio kako bi izbegao obaveze prema turcima zbog neisporučenih autobusa (to mi je rekao jedan od bivzaposlenih u IkarBusu / radio u razvoju).



Gaspar18 » Uto Nov 13, 2018 1:04 am napisao:Жико пост са отварања Новог Београда као погона, сам ја објавио на интернету, путем сина бившег колеге из Махија, а можда си чуо својевремено за Нешу Павловића - Кригера... Он је некад био неки ђаво у одржавању у Космају и Новом Београду... Неке слике из архиве ГСПа ми је дао човек на ЦДу...


Kriger koliko se sećam u unutrašnjoj kontroli.
Pohvale za post: 1
Mare111116
Intermediate
Postovi: 153
Pridružio se: Ned Dec 09, 2018 10:02 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 72
Pohvalio: 58

Re:Autobusi

Postod Mare111116 » Sre Dec 19, 2018 12:10 am

stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11217
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9579
Pohvalio: 2176

Re: Istorija JGP-a

Postod stf » Čet Dec 20, 2018 9:57 am

Зна ли неко који је ово аутобус? По опису фотографије, требало би да је 301 на окретници у Гроцкој, година непозната.

Slika
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
Kesha
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 527
Pohvalio: 469

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Čet Dec 20, 2018 12:01 pm

Trebalo bi da je u pitanju FAP GVF, možda karoseriran u Skoplju, a možda i u Dubravi.
Pohvale za post: 2
milanche
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1463
Pridružio se: Sub Maj 28, 2011 1:33 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1999
Pohvalio: 841

Re: Re:Autobusi

Postod milanche » Čet Dec 20, 2018 12:35 pm



Za mene prelepa prednja stena, dizajn veoma moderan za to vreme. Steta samo sto nivo zavrse obrade kako busa tako i salona nije bio na nivou renaultovih autobusa slicnog dizajna PR 100

Nadam se da je bar neki sacuvan sa onim cetvorodelnim vratima, da bude posle u muzeju gsp-a.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4069
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6476
Pohvalio: 4992

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Čet Dec 20, 2018 2:03 pm

Kesha » Čet Dec 20, 2018 11:01 am napisao:Trebalo bi da je u pitanju FAP GVF, možda karoseriran u Skoplju, a možda i u Dubravi.

Jeste, to je. Google potvrđuje.
Svaka čast, Kešo. :kk:
Maj 2018, 5 stepeni: Ne možemo da isporučujemo grejanje, prosečna temperatura nije pala ispod 10
Jun 2018, 40 stepeni: Ne možemo da rashlađujemo vozila javnog prevoza, prosečna temperatura u hladu na Koštunjaku nije prešla 35
Pohvale za post: 1
Kesha
Intermediate
Postovi: 464
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 527
Pohvalio: 469

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Čet Dec 20, 2018 3:22 pm

Hvala Bender :wink: Ni ja baš nisam 100% bio siguran šta je u pitanju pravo da ti kažem. Ništa bez Google-a :mrgreen: Da se radi o domaćem proizvodu, neki detalji su ga odmah odali. No, FAP je za te godine jedini imao tako karakteristične prednje stene. Imali su par zanimljivih, a po dizanju relativno sličnih autobusa, pa sam tako i mogao da pretpostavim o kom proizvođaču je reč. Za konkretan model, ni na Google-u se ne mogu naći bog zna kakvi podaci. Verovatno da ih nije bilo mnogo u tadašnjoj Jugoslaviji. U ono vreme se proizvođač šasije i mehaničkih komponenti stavljao ispred karoseriste pri obeležavanju vozila, pa s toga i nije uvek lako utvrditi o kom se karoseristi radi.

Inače, mađarski Ikarus je vrlo moguće bio inspiracija za bus sa fotografije par postova iznad. Imali su, u ne baš malom broju primeraka proizveden, model 311 čija prednja stena ima dosta sličnosti sa onom kod FAP-ovog autobusa.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Čet Dec 20, 2018 6:55 pm

stf » Čet Dec 20, 2018 8:57 am napisao:Зна ли неко који је ово аутобус? По опису фотографије, требало би да је 301 на окретници у Гроцкој, година непозната.

Slika


To bi trebalo ovaj bus da bude FAP 5GVF-ST

Slika
Pohvale za post: 1
Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 950
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 1728
Pohvalio: 2945

Re: Istorija JGP-a

Postod Vladivoje » Uto Jan 08, 2019 3:00 am

IKARUS - IKARBUS_Monografija (1923-1998), objavljena 1999. godine: :)

:arrow: https://ia601500.us.archive.org/1/items ... 3-1998.pdf
Pohvale za post: 5
Вожд
Expert
Postovi: 5797
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7532
Pohvalio: 6921

Re: Istorija JGP-a

Postod Вожд » Pet Jan 11, 2019 12:24 am

originalslika_TRAMVAJ-9-179397693.jpg
originalslika_TRAMVAJ-9-179397693.jpg (76.99 KiB) Pogledano 870 puta
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7444
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7090
Pohvalio: 17278

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Pet Jan 11, 2019 12:27 am

Савски трг?
Mare111116
Intermediate
Postovi: 153
Pridružio se: Ned Dec 09, 2018 10:02 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 72
Pohvalio: 58

Re: Istorija JGP-a

Postod Mare111116 » Pet Jan 11, 2019 12:29 am

Koji je ovo model tramvaja?
Вожд
Expert
Postovi: 5797
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7532
Pohvalio: 6921

Re: Istorija JGP-a

Postod Вожд » Pet Jan 11, 2019 12:46 am


Да, Савски трг.
Десно је зграда ДРИ.
Pohvale za post: 1
Vaclo
Beginner
Postovi: 71
Pridružio se: Sub Dec 01, 2018 10:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 49
Pohvalio: 308

Re: Istorija JGP-a

Postod Vaclo » Pet Jan 11, 2019 12:56 am

Mare111116 » 10 Jan 2019, 23:29 napisao:Koji je ovo model tramvaja?

Breda 3 5300, proizveden 1960.
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1239
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 819
Pohvalio: 409

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Ned Jan 13, 2019 1:37 am

Већ сам и ја отишао у тотални амбис, али ајде... Ко је од приватних превезоника имао аутобусе са Швајцарском надоградњом базирану на Мечки О405? Сећам се кроз маглу да је Швајцарска пошта то имала на 16 и 17, али се превозника не сећам?
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4256
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4689
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Jan 13, 2019 7:54 am

Premeštam ih pa nek budu i ovde

HIL_ENICH_TEF_5_16.jpg
HIL_ENICH_TEF_5_16.jpg (116.71 KiB) Pogledano 688 puta
12419097_10153804863290943_4590858863794463589_ooooo.jpg
12419097_10153804863290943_4590858863794463589_ooooo.jpg (55.67 KiB) Pogledano 688 puta
885504_480175238801640_2041935009385871052_o.jpg
11390256_10200715111797279_5739095450167045635_n.jpg
11390256_10200715111797279_5739095450167045635_n.jpg (76.06 KiB) Pogledano 688 puta
Pohvale za post: 6
Vaclo
Beginner
Postovi: 71
Pridružio se: Sub Dec 01, 2018 10:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 49
Pohvalio: 308

Re: Istorija JGP-a

Postod Vaclo » Ned Jan 13, 2019 5:26 pm


TAM AS 3500, proizveden 1968.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: busspoter, Djole Pevcanin, NS arhitekt i 3 gosta