Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

HADZIJA282
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 18
Pridružio se: Pet Avg 24, 2018 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14
Pohvalio: 10

Re: Istorija JGP-a

Postod HADZIJA282 » Sre Maj 22, 2019 6:10 am

940, levo 968 i desno 1027 :-)
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4257
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4691
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Maj 22, 2019 5:15 pm

Gaspar18 » Sre Maj 22, 2019 12:10 am napisao:Када би још нека фотка Ман Су из Автомонтаже да се нађе на нету, аутобус уз Икарусе обележио моју младост... Обожавао сам ту тврдоћу словенца на 65, а касније у Ива Шпеду на 18 и 95... Јесу били тврди аутобуси за то време, и некад знали да баце приколицу, али су имали душу!


Reci . :D
Sećam se kad su se pojavili bili su pojam za GSP. Sanos onako zaostao u vremenu ali brz ko munja i udoban. MAN tvrd, malko sporiji sa slabašnim motorom i sa petobrzincom. Nikad kriv, nikad da padne visina. I bio prostran.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4257
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4691
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Maj 22, 2019 8:12 pm

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4257
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4691
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Maj 22, 2019 8:13 pm

Gaspar18 » Sre Maj 22, 2019 12:10 am napisao:Када би још нека фотка Ман Су из Автомонтаже да се нађе на нету, аутобус уз Икарусе обележио моју младост... Обожавао сам ту тврдоћу словенца на 65, а касније у Ива Шпеду на 18 и 95... Јесу били тврди аутобуси за то време, и некад знали да баце приколицу, али су имали душу!


Slika
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4257
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4691
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Maj 22, 2019 8:17 pm

Slika
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4257
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4691
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Maj 22, 2019 8:19 pm

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Pohvale za post: 4
Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 950
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Lokacija: Novi Beograd (stari Merkator)
Kontakt:
Pohvaljen: 1728
Pohvalio: 2945

Re: Istorija JGP-a

Postod Vladivoje » Sub Jun 01, 2019 2:15 pm

Evo nekih završnih radova studenata Saobraćajnog fakulteta, a tiču se funkcionisanja nekih od pogona (terminala) GSP Beograd i SP Lasta:

:arrow: https://nastava.sf.bg.ac.rs/pluginfile. ... eograd.pdf

:arrow: https://nastava.sf.bg.ac.rs/pluginfile. ... eograd.pdf

:arrow: https://nastava.sf.bg.ac.rs/pluginfile. ... 0LASTA.pdf
Pohvale za post: 2
Express
Higher intermediate
Postovi: 793
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 433
Pohvalio: 15

Re: Istorija JGP-a

Postod Express » Pon Jun 03, 2019 11:30 am

Nađoh potrošački informator pod nazivom Beograd '82 sa spiskom linija iz 1982. godine, prvim, poslednjim polascima i taktom.

20190603_110425_800.jpg
20190603_110425_800.jpg (77.12 KiB) Pogledano 538 puta


Pokušao da ubacim u spojler ali neće posle da ga otvori. Izvinjavam se za ovolike slike van spojlera, to je nešto što izbegavam.

Tramvajske linije 1982:

20190603_110449_1200.jpg


Trolejbuske linije 1982:

20190603_110459_1200.jpg


Autobuske linije 1982:

13-16E:

20190603_110516_1200.jpg


17-27B:

20190603_110525_1200.jpg


27G-34:

20190603_110530_1200.jpg


35-45:

20190603_110537_1200.jpg


47-72:

20190603_110542_1200.jpg


83-106:

20190603_110555_1200.jpg


202-402:

20190603_110604_1200.jpg


501.541B:

20190603_110617_1200.jpg


541Ž-704:

20190603_110632_1200.jpg
Pohvale za post: 5
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 27949
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14541
Pohvalio: 6079

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Pon Jun 03, 2019 4:06 pm

Sad bi dobro dosla jedna uporedna analiza nekad i sad
Sta jos ima u toj knjizici ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Dzigi Bau
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 92
Pridružio se: Pet Maj 25, 2018 1:23 am
Kontakt:
Pohvaljen: 147
Pohvalio: 375

Re: Istorija JGP-a

Postod Dzigi Bau » Pon Jun 03, 2019 4:19 pm

Koliko sam primetio za skoro 40 godina trase linija su se minimalno izmenile.
Pohvale za post: 2
beobike
Intermediate
Postovi: 248
Pridružio se: Sre Jan 27, 2016 11:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 321
Pohvalio: 104

Re: Istorija JGP-a

Postod beobike » Pon Jun 03, 2019 10:00 pm

A grad višestruko uvećan. Kako i ne bio prevoz u haosu.
Pohvale za post: 2
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1239
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 819
Pohvalio: 409

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Uto Jun 04, 2019 12:57 am

А нема 95 ццц?
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7446
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7091
Pohvalio: 17284

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Jun 04, 2019 1:03 am

Био како-тако сразмеран град, после је претрпан свим и свачим.
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6657
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4379
Pohvalio: 6800

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Jun 04, 2019 3:51 am

To što su se trase linija minimalno menjale je posledica više razloga. Nekada se mnogo više vodilo računa o infrastrukturi i jedini sinonim za divlju gradnju i bez kontrole je bila Kaluđerica. Danas , em što imamo "Kaluđericu" na toliko mesta da to prosto nije normalno , imamo i zaostalu infrakstrukturu koja je posledica naglog porasta ljudi , što zbog ratova u BIH i Hrvatskoj devedesetih , što zbog nenormalnog priliva ljudi iz unutrašnjosti. Pod ovim "nenormalno" podrazumevam to da je Beograd postao ideal života ljudi iz unutrašnjosti , i da je "Bog" onaj ko se trajno nastani u isti , jer što bi rekao Bane Krstić , "Ajdemo u Beograd i ne vraćajmo se , jer tamo ima sve.". Mnogo lakše je bilo pustiti gradnju "niz vodu" i ne činiti ništa na poboljšanju postojeće infrastrukture , čak i tamo gde je bilo potrebno minimalno angažovanje , tako da su mnoge prilike propuštene da se infrastruktura prilagodi novonastaloj situaciji. Zbog toga imamo situaciju da se broj stanovnika povećao , a infrastruktura je takva da može da podrži solo vozilo , a potrebe su za zglob , ili da samo određenim ulicama mogu da saobraćaju vozila normalnog kapaciteta , a negde čak ni minibus...
Na sve ovo se nadovezao i enorman porast broja kola , čiji se problem rešava širenjem pešačkih zona , iscrtavanjem parking mesta sa kanticom farbe i pretvaranje dvosmernih ulica u jednosmerne , sečom drveća zarad novih parking mesta i smanjenjem prostora za pešake , kao i izgradnja novih višespratnica do pred sam kolovoz , bez garažnih mesta , umesto da se posvetila pažnja povećanju broja javnih garaža i mikro garaža u međuunutarnim blokovskim celinama , tamo gde je to moguće. Novi Beograd tu najbolje stoji , iako bi i tu moglo da se poboljša na pojedinim mestima.
Slika

Slika
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4257
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4691
Pohvalio: 1172

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Uto Jun 04, 2019 9:49 am

169rse9.jpg
169rse9.jpg (23.47 KiB) Pogledano 334 puta
Pohvale za post: 2
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 801
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1053
Pohvalio: 13875

Re: Istorija JGP-a

Postod nekianonimnilik » Uto Jun 04, 2019 6:40 pm

solecar » Uto Jun 04, 2019 3:51 am napisao:To što su se trase linija minimalno menjale je posledica više razloga. Nekada se mnogo više vodilo računa o infrastrukturi i jedini sinonim za divlju gradnju i bez kontrole je bila Kaluđerica. Danas , em što imamo "Kaluđericu" na toliko mesta da to prosto nije normalno , imamo i zaostalu infrakstrukturu koja je posledica naglog porasta ljudi , što zbog ratova u BIH i Hrvatskoj devedesetih , što zbog nenormalnog priliva ljudi iz unutrašnjosti. Pod ovim "nenormalno" podrazumevam to da je Beograd postao ideal života ljudi iz unutrašnjosti , i da je "Bog" onaj ko se trajno nastani u isti , jer što bi rekao Bane Krstić , "Ajdemo u Beograd i ne vraćajmo se , jer tamo ima sve.". Mnogo lakše je bilo pustiti gradnju "niz vodu" i ne činiti ništa na poboljšanju postojeće infrastrukture , čak i tamo gde je bilo potrebno minimalno angažovanje , tako da su mnoge prilike propuštene da se infrastruktura prilagodi novonastaloj situaciji. Zbog toga imamo situaciju da se broj stanovnika povećao , a infrastruktura je takva da može da podrži solo vozilo , a potrebe su za zglob , ili da samo određenim ulicama mogu da saobraćaju vozila normalnog kapaciteta , a negde čak ni minibus...
Na sve ovo se nadovezao i enorman porast broja kola , čiji se problem rešava širenjem pešačkih zona , iscrtavanjem parking mesta sa kanticom farbe i pretvaranje dvosmernih ulica u jednosmerne , sečom drveća zarad novih parking mesta i smanjenjem prostora za pešake , kao i izgradnja novih višespratnica do pred sam kolovoz , bez garažnih mesta , umesto da se posvetila pažnja povećanju broja javnih garaža i mikro garaža u međuunutarnim blokovskim celinama , tamo gde je to moguće. Novi Beograd tu najbolje stoji , iako bi i tu moglo da se poboljša na pojedinim mestima.


sada je najgori primer divlje gradnje upravo vracar, samo sto postoji razlika, kaludjerica je divlja i na papiru, a na vracaru, i ostatku centra je sve cakum pakum legalno, tako da nema pravnih osnova za rusenje

mi smo jedina zemlja u svetu gde se prvo izgrade zgrade pa se onda pravi PDR po njima umesto obrnuto
Pohvale za post: 2
Express
Higher intermediate
Postovi: 793
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 433
Pohvalio: 15

Re: Istorija JGP-a

Postod Express » Uto Jun 04, 2019 10:12 pm

Da, samo što je još gore to kada se PDR usvoji oni i dalje ne proširuju ulice, povećavaju radijus krivina i grade okretnice sa propisanim radijusima, sve u korist zglobnih vozila. Status kvo drumske infrastrukture, samo se investitorima ugođava.

Eno na trasi Kruševačka-Strumička/Todora Dukina-Maksima Gorkog bruka i sramota samo se čičkaju stambene zgrade na mestu nekadašnjih porodičnih kuća skromnije kvadrature sa manjim dvorištima. Često su iste maltene "na ulici" što je oočito posledica iskorišćenja maksimalnog indeksa zauzetosti parcele radi što većeg profita, naravno uz nezaobilaznu podzemnu garažu. Onda kola izlaze na te postojeće sokake koji nisu prošireni i prave gužvu autobusima koji ni ne voze stanare tih zgrada. Preopterećenje infrastrukture je vidljivo i van špica kada se semafori izazivaju gomilanje automobila.

Primer iz Todora Dukina još je i zastareo, sada ima još zgrada iako su ulice bile problematične i bez njih.

Kola pojela oba trotoara, što ne mora biti zbog objekta sa garažom. Ne znam da li ima predviđena mesta za posetioce u podzemnoj garaži.

Šta je sledeće, Husova i Peka Pavlovića?

Ajde da su gradili kuće u nizu umesto postojećih, ajde možda na jedan sprat sa po dva stana po ulazu da bi bile isplativa ali ovo je već pohlepno preterivanje.

Onda imamo slučaj jednosmernih ulica gde jednu traku pojedu parkinzi. Zamislite na šta bi ličio Menhetn da su jednosmerne avenije sa parkinzima. To samo u ludoj Evropi ima zbog predivnih praistorijskih znanja bez garaža.

Menhetn, 5. Avenija. Gde su kolone parkiranih automobila? U poprečnoj 49. ulici kada rotirate prikaz.

Znači primarne saobraćajnice ne samo što nemaju parkinge već imaju "belu traku" za autobuse. Smešno je da je saobraćaj toliko komotan van špica da autobus može da se kreće izvan trake za javni prevoz.

U Beogradu autobus često i nema gde dok se kreće po uskim sokacima projektovanim u vreme zaprežnih kola.

Hvala Igoru što je sve preneo ovde, skroz sam zaboravio da ova tema postoji. Moja greška, gledao samo u one sa najnovijim postovima koje stavi gore tj. nisam skrolovao. Da sam video ubacio bi odmah tu.

Ima tu još interesantnih stvari, recimo Lasta uopšte nije imala numeraciju. Glumčevo Brdo preko Ripnja, Glumčevo Brdo (Rakovica) preko Ripnja, Zuce, Vrčin (centar), Vrčin (brđani), Vrčin (centar) Rakovica su neke na listi.

Kad je uvedena 405 ukinuta varijanta. Lastine linije poput 463 i dan danas svraćaju ili imaju alternativne verzije. Zuce imalo jedan par polazaka više nego Glumčevo Brdo u obe varijante skupa (11 umesto 10). Mnoge linije imaju i kilometražu. Zuce 29km, vreme putovanja 0,50 (50min) što znači da je išla skroz do ASL.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7446
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7091
Pohvalio: 17284

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Jun 04, 2019 11:32 pm

Тачно тако, те улице на траси линија 25, 25п и 26 ће заувек остати саобраћајно касаба, погорову Лекино брдо.
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6657
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4379
Pohvalio: 6800

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Jun 04, 2019 11:53 pm

Dobro je da uopšte može da ide gradski prevoz , obzirom na šta liče pojedine ulice. Pravo čudo je kako je uopšte zglobni autobus mogao da radi na 26. Pri tom mislim na to da je postojao model koji je mogao da isprati krivine i radijuse , kako na Lekinom brdu , tako i po prelasku Dušanovačkog nadvožnjaka.
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7446
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7091
Pohvalio: 17284

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Sre Jun 05, 2019 12:04 am

Ма то су били неки кршеви из Земунске фабрике искривљени и трули.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: arapski investitor, Pekile i 4 gosta