Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

HADZIJA282
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 39
Pridružio se: Pet Avg 24, 2018 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 46
Pohvalio: 44

Re: Istorija JGP-a

Postod HADZIJA282 » Sub Apr 25, 2020 3:47 pm

456 ex.jpg

gbr.456
Izvor: facebook
Pohvale za post: 5
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 13208
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 15293
Pohvalio: 17677

Re: Istorija JGP-a

Postod Igor » Sub Apr 25, 2020 4:15 pm

Okretnica 52-ke. Da li je poznata okvirno godina kada je nastala fotografija.
HADZIJA282
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 39
Pridružio se: Pet Avg 24, 2018 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 46
Pohvalio: 44

Re: Istorija JGP-a

Postod HADZIJA282 » Sub Apr 25, 2020 6:30 pm

Krajem '89 ili pocetkom '90 je slikano, jer je bus rashodovan bas u prvoj polovini 1990.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1559
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1406

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Sub Apr 25, 2020 6:47 pm

Evo još jedne slike trole 16ce, negde na Novom Beogradu
ETzxvcOXQAApuPu.png


A ovo je 13ica u Ustaničkoj, koja je nekada bila znatno uža i imala drvored jablana. Iza se vidi zgrada opštine Voždovac.
ustanicka.png
ustanicka.png (376.74 KiB) Pogledano 1140 puta
Pohvale za post: 8
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sub Apr 25, 2020 6:50 pm

Trola 16 je u ulici sremskih odreda kod okretnice u pohorskoj

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 3
HADZIJA282
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 39
Pridružio se: Pet Avg 24, 2018 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 46
Pohvalio: 44

Re: Istorija JGP-a

Postod HADZIJA282 » Ned Apr 26, 2020 12:10 pm

1245scan.jpg

gbr.1245 na liniji 17
Izvor: Licna arhiva
Pohvale za post: 5
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1559
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1406

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Ned Apr 26, 2020 12:57 pm

18056875_1882892048628601_4468985930542104344_n1.jpg
18056875_1882892048628601_4468985930542104344_n1.jpg (78.14 KiB) Pogledano 1006 puta

16. januara 1927. puštena je veza Makenzijeva-Novopazarska-Prištinska u dužini od 850 m. Otvorena je i tzv. pomoćna linija 1A Knežev spomenik-Prištinska, ali je kasnije skraćena i išla od raskršća Makenzijeve i Katanićeve do ugla Prištinske i Mileševske.
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: RE: Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Ned Apr 26, 2020 1:16 pm

Siniša napisao:
18056875_1882892048628601_4468985930542104344_n1.jpg

16. januara 1927. puštena je veza Makenzijeva-Novopazarska-Prištinska u dužini od 850 m. Otvorena je i tzv. pomoćna linija 1A Knežev spomenik-Prištinska, ali je kasnije skraćena i išla od raskršća Makenzijeve i Katanićeve do ugla Prištinske i Mileševske.
Da li znas godinu skraćena linije 1A
I kad je uvedena linija terazije - gospodarska mehana još pre prvog rata


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1559
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1406

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Ned Apr 26, 2020 1:34 pm

Nažalost, ne znam kada je skraćena 1A, pretpostavljam par godina nakon uvođenja, obzirom da spisak iz 1932 pominje ovu kratku varijantu.

Ako misliš na liniju Terazije-Gospodarska mehana-Topčider, kasnije liniju 3, ona je otvorena još 17 juna 1894.

A veza Gospodarska mehana-Čukarica 19.10.1932. U početku je postojala linija 13 Knežev spomenik-Čukarica je jednim motornim kolima i prikolicom i pomoćna linija 13A Gospodarska mehana-Čukarica sa dvoje motornih kola. Kasnije je ostala samo pomoćna linija 13A.
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: RE: Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Ned Apr 26, 2020 1:45 pm

Siniša napisao:Nažalost, ne znam kada je skraćena 1A, pretpostavljam par godina nakon uvođenja, obzirom da spisak iz 1932 pominje ovu kratku varijantu.

Ako misliš na liniju Terazije-Gospodarska mehana-Topčider, kasnije liniju 3, ona je otvorena još 17 juna 1894.

A veza Gospodarska mehana-Čukarica 19.10.1932. U početku je postojala linija 13 Knežev spomenik-Čukarica je jednim motornim kolima i prikolicom i pomoćna linija 13A Gospodarska mehana-Čukarica sa dvoje motornih kola. Kasnije je ostala samo pomoćna linija 13A.
Bila je linija terazije - mehana još pre prvog svetskog rata ima na spisaku iz 1912 i pre 13 ice (ima slika aeg i ringhofer i tabla sa oznakom 4 senjak) linija je ulazila u sastav linije 13 i ukinuta je 1936 kad su još par linija ukinuli
Na nju mislim

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1559
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1406

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Ned Apr 26, 2020 1:58 pm

AEG su došli 1923 na ime reparacije, pre I sv. rata tramvaji su bili belgijske i francuske proizvodnje.
Jeste,sada sam se setio, bila je linija 4 Knežev spomenik-Gospodarska mehana, ali negde odmah posle I sv. rata, kao dopunska linija 3. Kada je uvedena i ukinuta, ne znam.
U Beogradu se linije često i po potrebi na brzinu uvele i isto tako ukinule.
HADZIJA282
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 39
Pridružio se: Pet Avg 24, 2018 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 46
Pohvalio: 44

Re: Istorija JGP-a

Postod HADZIJA282 » Sub Maj 02, 2020 12:06 am

scan0021.jpg

gb.1236 relativno nov u Backoj na liniji 83, ja za volanom '98.
Pohvale za post: 9
branik
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1331
Pohvalio: 375

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sub Maj 02, 2020 6:07 am

Raba, čini mi se, d10?
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 726
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 782
Pohvalio: 1042

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Sub Maj 02, 2020 11:18 am

IK201 - znači da bi trebao biti MAN D28.
branik
Higher intermediate
Postovi: 1225
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1331
Pohvalio: 375

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sub Maj 02, 2020 4:37 pm

Лупам, не читај шта пишем.
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sub Maj 02, 2020 8:05 pm

Da li zna neko kako se širila trolejbuska mreža 1947 i 1948 godine tj linije 1 1A i 11
I kad je ukinuta linija 13 za dušanovac?

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Sam-2
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 187

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Sub Maj 02, 2020 9:07 pm

Trolejbuske linije 12 i 13 su zamenjene autobusima 1970 (??) zbog izgradnje autoputa , tacnije petlje Autokomanda.
Sa malim zakasnjenjem se to desilo i sa tramvajskim linijama 9 i 10..
2w7gtv7.jpg
2w7gtv7.jpg (103.24 KiB) Pogledano 482 puta
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sub Maj 02, 2020 9:15 pm

Linija 12 je ukinuta 1970 a za liniju 13 nisam siguran kad je rekonstrukcija ustanicke započeta pošto sam nasao podatak da je 1969 ukinuta

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: RE: Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sub Maj 02, 2020 9:41 pm

Sam-2 napisao:Trolejbuske linije 12 i 13 su zamenjene autobusima 1970 (??) zbog izgradnje autoputa , tacnije petlje Autokomanda.
Sa malim zakasnjenjem se to desilo i sa tramvajskim linijama 9 i 10..
2w7gtv7.jpg
Koja godine je snimljena fotografija pošto se mreža za ustanicku ne vidi

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Sam-2
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 187

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Sub Maj 02, 2020 10:06 pm

Nisam do sada nasao tacne datume kada je koji vid gradskog saobracaja gasen.
Uglavnom , kontaktna mreza trolejbusa je morala biti uklonjena radi montaze nosaca ...

zxlhm1aa.jpg
zxlhm1aa.jpg (99.23 KiB) Pogledano 454 puta


Kao sto se vidi , Bokeljska ulica je pregradjena,dok Bulevarem Oslobodjenja jos ide saobracaj ,ali autobuski.
U toku je demontaza tramvajskog voda.
U tom delu bulevara, tramvaj je vozio jednosinski na , u delu od Oblakovske do Veterinarskog faksa.
Mislim da sam vec postovao fotografiju toga u ovoj temi.
Pohvale za post: 4
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9321
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7462
Pohvalio: 12921

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Sub Maj 02, 2020 11:46 pm

1973 je ukinuta trolejbuska linija 13, a uvedena autobuska linija. Pisao sam o tome u prvom delu teksta o bitci za trolejbuse i istorijatui trolejbusa kod nas. U temi o trolejbusima su kačene mape trolejbuskog sistema, od početka pa do danas, kao i raniji planovi širenja istog. Neke od informacija sam našao u publikacijama o istorijatu GSP - a, čije sam linkove kačio. Evo da ih okačin ovde, kao i fotografije koje je kačio Bender.

publikacije: https://mega.nz/file/lZZXwAgT#bT3yycWelZmztKaMpbQX1b3kfycBNLEQEOD3HRoXuEk
trolejbuski sistem: https://mega.nz/file/QJAgQArJ#eaiubLBr58n45m7858G9_zgML4BI9688tUr4vzy4aTY
Slika

Slika
IK101
Beginner
Postovi: 62
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sub Maj 02, 2020 11:58 pm

To nije tačno nakon rekonstrukcije ustanicke i izgradnje petlje trolejbusi više nikad nisu vraćeni
A te monografije su vrlo netačne što se tiče godina i podataka i jako oskudno pisane najbolji izvor su novine i tu se vidi koliko su podaci netačni u monografijama gsp

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29880
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17991
Pohvalio: 7428

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Ned Maj 03, 2020 12:26 am

Zato sto je monagrafija neozbiljno pisana nista nije provjeravano a moglo je ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9321
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7462
Pohvalio: 12921

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Ned Maj 03, 2020 12:43 am

IK101 » 02 Maj 2020 23:58 napisao:To nije tačno nakon rekonstrukcije ustanicke i izgradnje petlje trolejbusi više nikad nisu vraćeni
Pa to sam i ja rekao. Jedina nedoslednost može da bude u godini. Mada sam se dosta služio i sa nekim novinskim člancima.
Slika

Slika
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9321
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7462
Pohvalio: 12921

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Ned Maj 03, 2020 3:59 am

Slika

izvor: FB
Slika

Slika
Pohvale za post: 3

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Рипањац 405, tragac i 15 gosta