Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 15540
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 1342
Pohvalio: 199

Re: Metro

Postod vucko » Pet Sep 15, 2017 12:17 pm

Zlatni trougao Terazije, Slavija i Pravni. Kolko bi bilo dobro, eeeeee.....
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Pohvale za post: 2
bgexplorer
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 746
Pridružio se: Uto Jan 15, 2008 8:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 132
Pohvalio: 42

Re: Metro

Postod bgexplorer » Uto Sep 19, 2017 12:38 pm

dosen » 12 Sep 2017 12:20 am napisao:@ Markomarkovic

Ne mogu da pobrojim sve stavke za odgovor. Najvaznije je:
Srbija ne treba da bude samo jedan grad. Trebaju joj dobro povezani regionalni centri, sa jakom ekonomijom, bolnicom, skolom.
Beograd je preinvestiran u odnosu na Srbiju, u poslednjih 70 godina.
Beogradu ne treba veci fizicki rast, niti ce ga biti. Ekonomija Bg. moze i bez metroa.
Metropola se ne postaje sa metroom, niti sa soliterima. Metropola se vidi iz prvog pogleda, na prvu kucu, prvog coveka, prvu ovcu pored puta, prvu ulicu, prvi park.
Centar skupih usluga ne pravi metro - pravi ga prvoklasni univerzitet.
Bg. treba da se poveze sa periferijom (sirom i daljom) iz mnogo velikih razloga koje necu pominjati.
Stvarna cena karte nije ono sto placaju gradjani evropskih gradova. Tamo su subvencije na nivou prosecnih 50%.
http://www.dttas.ie/sites/default/files ... Cities.pdf
U cenu karte ulazi i amortizacija, koja se u zemljama srpskog tipa (cak i na Zapadu) ne racuna propisno.
U nasem slucaju amortizacija je veca od proseka zbog katastrofalnog upravljanja, nedostatka, iskustva, standarda, zakona i kulture.
Cena naseg metroa bi bila veca od uobicajene, a kvalitet slabiji, zbog slabog kreditnog polozaja, korupcije, loseg upravljanja projektom.
Stoga ne odustajem od tvrdjenja da ce realna cena u jednom pravcu te karte biti veca od 500 din. I da ce finansijski da unisti grad.
Jedna linija metroa ne resava apsolutno nista u gradskom saobracaju. A pojede para koliko je potrebno da se dobar deo problema resi.
I onda jede te pare do veka.
Da neko u Bg hoce da resi problem transporta u Krnjaci, dodao bi jos 20% autobusa, iskoristio postojece Beovoz stanice i mrezu, za manje para nego sto kosta jedna garnitura metro voza. Ti ljudi su to vec platili kroz porez na imovinu, taksu za legalizaciju, pdv...
Zelene biciklisticke transferzale sluze da se vece distance premoste, i da postane moguc commuting sa kraja na kraj grada. Ostala biciklisticka infratruktura se gradi decenijama. Na Zapadu se trenutno desava biciklistika revolucija, koja menja navike stotinama hiljada ljudi po gradovima.


Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza. Postoje gradovi poput Tokija koji se oslanjaju na železničku mrežu prioritetno i prevoz apsolutno perfektno funkcioniše. Dograditi deonice (nezavisne od ostalog saobraćaja.) gde god je moguće nadzemne a mesta je puno sa predgrađem užim i širim vodi velikom uvećanju cene građevinskog i ostalog zemljišta. Kad stižeš svuda za do pola sata to je metropola u odnosu na veličinu grada. Beograd učestvuje sa zvaničnih preko 30% - 40% u budžetu Republike Srbije što znači da bi uvećanje pružilo i ostatku Srbije rast direktno finansijski. Kakvi bre autobusi i nece biti rasta. To slušamo godinama pa se svakim popisom broj stanovnika uvećava.
bgexplorer
Pohvale za post: 3
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7082
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 2825
Pohvalio: 3469

Re: Metro

Postod Homer Jay » Pon Sep 25, 2017 9:11 pm

Forumaškoj javnosti toplo preporučujem dokumentarac "Metro zvani želja" novinarke TV N1 Maje Nikolić, koji će biti emitovan u četvrtak u 20h.

O metrou, ranijim planovima, novoj studiji pričaju čika iz gradske uprave koji je zadužen za metro (zaboravih čoveku ime, a niko drugi iz grada nije "mogao" da priča), Đilas, Mrka i naravno Brana Jovin...

Uveren sam da će biti jako zanimljivo :)

Za sve koji više vole nogomet ili nemaju N1, filmić će biti par dana kasnije postavljen na YouTube, pa ću ga okačiti u ovoj temi.
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
Pohvale za post: 5
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1771
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1070
Pohvalio: 1005

Re: Metro

Postod DzonTravolta » Uto Sep 26, 2017 10:40 am

Može N1 i uživo preko sajta.
Dve kategorije ljudi koji me izrazito nerviraju: neadaptirani dođoši i krugodvojkaši
dosen
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 4:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 422
Pohvalio: 1082

Re: Metro

Postod dosen » Sre Sep 27, 2017 12:03 am

"Tramvaj zvani zelja"..... zelje su jedno stvarnost je drugo.
"... Beograd treba da raste..." .... Beograd treba da se uredi, ne da raste. Unutrasnjost treba da se razvija, jer je tamo razvoj razvoj odrziv.
"zelene transferzale (verovatno)...Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza" ... Zelena transferzale i unapredjeni Boevoz se ne iskljucuju, naprotiv. Beovoz mora da se ozivi i doradi. Zivite u Crepaji, Jabuci, Kovacici Kacarevu...., stavite bickil na voz, i mozete da stignete brzo na mnoga mesta u Gradu. Ali Crepaja nazalost nije povezana logicnom vezom sa Bg., vreme putovanja beskonacno, vozovi neprilagodjeni i nedovoljni. Ne postoji povezanost sa drugim saobracajem. Ne treba nam skup metro treba nam optimizacija i povezivanje onoga sto vec postoji.

Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:

https://www.youtube.com/watch?v=KOS2KUmLcNc

Kljucna rec je interchange, povezivanje saobracaja.
markomarko
Beginner
Postovi: 32
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 36
Pohvalio: 21

Re: Metro

Postod markomarko » Sre Sep 27, 2017 1:37 pm

dosen » 26 Sep 2017 11:03 pm napisao:"Tramvaj zvani zelja".....

Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:



Apsolutno tacno. Tramvajska mreza oko Krojdona sluzi da poveze Sutton, Mitcham, Purley itd sa glavnim stanicama u Vimbledonu i Krojdonu koje su dalje metroom i gradskom zeleznicom povezane sa centrom Londona! Zato i drobe o 'interchange'-u.

Sistem je u nekih 95% trase potpuno odvojen od drugih modova transporta. U principu samo kroz centar Krojdona deli trasu sa pesacima. Skoro nigde ne deli trasu sa automobilima (osim mozda u 3-4 raskrsnice i to uglavnom sa manjim saobracajnicama). Time je pouzdanost sistema visoka i smanjuju se troskovi odrzavanja. Time se on sustinski razlikuje od beogradskog tramvajskog sistema.

Odlicno resenje kada jednog dana bude napravljen Metro u Beogradu da se dalja naselja poput Resnika, Zuca ili Kaludjerice povezu sa kicmom gradskog transporta - koji ce predstavljati Metro! Zna se sta cemu sluzi :)
hiavata
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 201
Pridružio se: Čet Mar 19, 2015 8:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 117
Pohvalio: 647

Re: Metro

Postod hiavata » Sre Sep 27, 2017 3:03 pm

Mali off, je l' ovaj tramvaj u Krojdonu izleteo u onoj krivini?
Zombieboy
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 113
Pridružio se: Uto Maj 30, 2017 3:05 pm
Lokacija: London
Kontakt:
Pohvaljen: 153
Pohvalio: 410

Re: Metro

Postod Zombieboy » Sre Sep 27, 2017 11:54 pm

@hiavata - da, to je taj (jedino tu ima tramvaj u Londonu)
Mali ljudi pričaju o drugim ljudima.
Prosečni ljudi pričaju o događajima i svetu.
Veliki ljudi pričaju o idejama.
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1103
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 573
Pohvalio: 1174

Re: Metro

Postod Kokos » Čet Sep 28, 2017 3:32 pm

Ovaj plan "Varljivo leto" jeste jedan od najboljih viđenih do sad. Metro mora da pravi trougao u centru, to mu je smisao.

Inače malo sam guglao čini mi se da je Beograd najveći grad u Evropi bez metroa.
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Čet Sep 28, 2017 4:12 pm

Na Kontinentu jeste, u Evropi sa Ostrvom je Birmingem veći, ali britanski gradovi su drugačiji i prostorno organozovani oko železnice.
djordjebg
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 721
Pridružio se: Ned Apr 24, 2011 10:16 am
Kontakt:
Pohvaljen: 367
Pohvalio: 62

Re: Metro

Postod djordjebg » Čet Sep 28, 2017 11:00 pm



Maja Nikolic sa N1 je doslovno razbila!

Film je razoblicio urbanisticki zlocin koji je na delu. Ovo svako mora da pogleda.
Pohvale za post: 12
Stomatolog
Higher intermediate
Postovi: 807
Pridružio se: Čet Dec 18, 2014 7:03 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 659
Pohvalio: 278

Re: Metro

Postod Stomatolog » Pet Sep 29, 2017 5:00 am

Iz emisije na N1 je budući plan jasan, nisu bitni postojeći delovi grada i trenutni građani, bitni su samo trenutno nerazvijeni i zabačeni delovi grada koje planiraju urbanizovati, podići im cenu i izgraditi uz pomoć privatnih investitora. Dok postojeći veliki delovi grada u kojima već živi mnogo ljudi će biti i dalje osuđeni na postojeće vidove gradskog prevoza uz obećanje da će se razvijati gradska železnica (BG:voz) nabavkom novih vozova i uspostavljanjem novih linija jer bi izgradnja u postojećim urbanim celinama bila preskupa, a sa njom bi se samo povećao konfor putnicima. Dok u trenutno ne razvijenim celinama mogu da grade nadzemno (jeftinije), a vrednost budućih celina raste sa manjim ulaganjem.

Gledaju na izgradnju čisto kapitalistički (rizično) i za dobrobit investitora, a ne na dobrobit svih građana, prvenstveno postojećih građana u već razvijenim celinama grada.

To je ukratno moj utisak posle gledanja emisije.
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 29, 2017 1:09 pm

Нисам синоћ гледао емисију, нити имам времена да погледам данас, али, ако је суштина у овоме што преноси "Блиц" - веома сам задовољан да је срамна "Водоизворишна" метро линија постала предмет јавне дебате на високом нивоу: http://www.blic.rs/vesti/politika/djila ... ao/35g7s27
spatiotecte
Expert
Postovi: 8218
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4352
Pohvalio: 1036

Re: Metro

Postod spatiotecte » Pet Sep 29, 2017 1:36 pm

Gledao sam emisiju,
Ne znam jos koji zakljucak da donesem ali mislim da su mogli da naprave jednu razvojnu liniju poput ove prve koja pokrece investicije a drugu da su zadrzali trasu Zemun ustanicka preko Bulevara i onda bi odgovorili na obe problematike, i razvojnu i podizanje komfora postojecih urbanizovanih delova grada.
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 29, 2017 1:38 pm

Свака линија метроа је развојна. Дихотомија развојна/санациона је дериват клиначког теоретисања на Беобилду.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7854
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 2476
Pohvalio: 3839

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Pet Sep 29, 2017 1:44 pm

одгледао. кратак закључак, ударио тук на лук, једни у клин, други у плочу. реално, прво Јовинове прве две линије, па тек онда даље. и Мкра победио са Бал на води :) и не знам шта има Бобић да се пита, када је човек унаказио град у сваком погледу
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 29, 2017 1:47 pm

JohnnyLee » 29 Sep 2017 12:44 pm napisao:реално, прво Јовинове прве две линије, па тек онда даље.


Тачно тако.
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1103
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 573
Pohvalio: 1174

Re: Metro

Postod Kokos » Pet Sep 29, 2017 2:27 pm

Za izjavu da bi linija Zemun - Ustanička bila prazna bih streljao i zabranio da se sahrani u Beogradu.
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Pohvale za post: 4
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 29, 2017 3:20 pm

Вала, да знаш. А ко је изволео изустити такво говносераније?
spatiotecte
Expert
Postovi: 8218
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4352
Pohvalio: 1036

Re: Metro

Postod spatiotecte » Pet Sep 29, 2017 3:23 pm

Mene cudi da je izbacena linija koja se ponavlja u svakom tom smart planu vec decenijama.
To znaci da je ona bila jedna konstanta koja se potvrdjivala svaki put i kao takva ne bi trebala da nestane od jednom.
djordjebg
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 721
Pridružio se: Ned Apr 24, 2011 10:16 am
Kontakt:
Pohvaljen: 367
Pohvalio: 62

Re: Metro

Postod djordjebg » Pet Sep 29, 2017 4:15 pm

Пантограф » 29 Sep 2017 03:20 pm napisao:Вала, да знаш. А ко је изволео изустити такво говносераније?


Vodja smart plana za Beograd i osoba koja je najupucenija u projekat metroa u Beogradu.
Nisam zapamtio ime gospodina.

Пантограф » 29 Sep 2017 01:09 pm napisao:Нисам синоћ гледао емисију, нити имам времена да погледам данас, али, ако је суштина у овоме што преноси "Блиц" - веома сам задовољан да је срамна "Водоизворишна" метро линија постала предмет јавне дебате на високом нивоу: http://www.blic.rs/vesti/politika/djila ... ao/35g7s27



Ukratko, emisija je viseslojno dobra, govori o hronologiji samog projekta, sukobu iz 80ih izmedju sektora za metro i tadasnje gradske vlasti ( govore akteri, Jovin i tadasnji funkcioner), takodje o sukobu iz doba becke studije izmeju Brane Jovina i Djilasa. Citirani deo je kompletno demaskiran sa gledista uvodjenja prve metro linije kao servisa tajkunskih projekata u Beogradu i sa ekoloskog stanovista, gradnje u zasticenom pojasu.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 29, 2017 4:25 pm

Хвала, Ђорђе.
Веома је важно да метро, први пут, буде озбиљна предизборна тема.

О типовима, па још и стручњацима, који кажу да линија Земун - Устаничка не би имала путника, а онда спроведу линију за Макиш, МИМО ПУТНИКА на Чукарици, стварно... Кокос је све рекао.
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 741
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 299
Pohvalio: 17

Re: Metro

Postod SRBO » Pet Sep 29, 2017 5:12 pm

То је јер држава меша прсте

У овој ситуацији је најбоље неки приватници страни ил домаћи (мада домаћи слабије пошто да било шта ураде морају подмитити власт) сами ураде истраживање и праве метро

Ово за Макиш је због новог пријатеља чика Карића


dosen » 26 Sep 2017 23:03 napisao:"Tramvaj zvani zelja"..... zelje su jedno stvarnost je drugo.
"... Beograd treba da raste..." .... Beograd treba da se uredi, ne da raste. Unutrasnjost treba da se razvija, jer je tamo razvoj razvoj odrziv.
"zelene transferzale (verovatno)...Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza" ... Zelena transferzale i unapredjeni Boevoz se ne iskljucuju, naprotiv. Beovoz mora da se ozivi i doradi. Zivite u Crepaji, Jabuci, Kovacici Kacarevu...., stavite bickil na voz, i mozete da stignete brzo na mnoga mesta u Gradu. Ali Crepaja nazalost nije povezana logicnom vezom sa Bg., vreme putovanja beskonacno, vozovi neprilagodjeni i nedovoljni. Ne postoji povezanost sa drugim saobracajem. Ne treba nam skup metro treba nam optimizacija i povezivanje onoga sto vec postoji.

Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:

https://www.youtube.com/watch?v=KOS2KUmLcNc

Kljucna rec je interchange, povezivanje saobracaja.


Тако је, прво град треба да се среди, а не да се шири па сређује као што је сад (што је само дугорочно много скупље кад мораш да рушиш вишеспратне зграде за метар улице :^)) Мислим како сад напредује град ће се спојити са Панчевом, Смедеревом и Аранђеловцем а онда ће се пола тога рушити због инфраструктуре

Оно што нас спречава је што су возови на колосеку 1,545 а трамваји на 1 па трамваји не могу ићи на старе пруге од воза
marrecar
Advanced
Postovi: 2236
Pridružio se: Čet Jul 19, 2012 8:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 576
Pohvalio: 301

Re: Metro

Postod marrecar » Pet Sep 29, 2017 5:26 pm

Ma taj iz Smart plana što je dao intervju je najveći biser od svih učesnika. Prvo se naljuti na novinarku što Makiško polje naziva livadom, jer smatra da to nije tako zbog buduće investicije, a onda olako sroza liniju od Ustaničke do Zemuna sa time da će biti prazna. Onda kada ga pita zašto ta prva linija prolazi kroz još neizgrađene delove, opet opravdava da su to buduće investicije i da metro znatno povećava šansu da se to izgradi i uredi. Posle par minuta kaže da metro ne prolazi kroz BnV nego Sarajevskom, pa mu Maja "utera" sa "znači na 20m od BnV". I recimo da je potpuno opravdano da se gradi ta linija prva, neverovatno je providno, što su sada pokazali u emisiji, da je samo vođeno da privuče Karića u Makiš, ljude u BnV i Višnjicu, i investitore na Luku i Adu Huju. I neviđeno je očigledno da Adu Huju već pripremaju za rušenje, sada je već počelo "privremenim" zatvaranjem fabrike. Što kaze Đilas, ovo je zločin. Nijedan od ovih projekata se neće završiti za deceniju, ova linija kao prva ne može da bude uopšte opravdana trenutno. Znači opet ćemo čekati toliko dugo na metro samo zbog nečije halapljivosti.
Prof. BU:
"...ovakve procese mozete videti u toplotnim..... toplanama."
"Deco, molim vas!"
"Pravim evidenciju sa prisustvima, da bih posle znao ko dobija potpis, ja to tako radim." *2min kasnije* "Ja stvarno ne znam sto me teraju da potpisujem indekse, sto to ne rade oni u sluzbi."
"Pis maco! *5sek kasnije* "Izvinite, nazdravlje"
Pohvale za post: 1
Пантограф
Advanced
Postovi: 4970
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4788
Pohvalio: 3195

Re: Metro

Postod Пантограф » Pet Sep 29, 2017 5:28 pm

А, значи и метро кроз Сарајевску? Па, то је све боље од бољег!

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Žika i 5 gosta