Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

spatiotecte
Professional
Postovi: 10337
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7093
Pohvalio: 1677

Re: Metro

Postod spatiotecte » Uto Okt 02, 2018 8:23 pm

Express » 02 Oct 2018 03:37 pm napisao:Vučić je u stanju da ozakoni Jovinov projekat kao aktuelni. Ne bi ni dinar više otišao na projektovanje prve faze i tako bi se dosta uštedelo jer već je basnoslovna svota novca bačena u bunar.


Tesko da ce to da se desi, problem Jovinovog plana je sto je cak i u ono vreme bio izuzetno skup jer je predvidjao podzemne garaze, cetvorokolosecne stanice za preticanje i jos razne komponente koje se ne ugradjuju u metro vec su vise za gradsku zeleznicu.

Tako da od te ideje nema nista.
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 950
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 581
Pohvalio: 1638

Re: Metro

Postod Norexan » Uto Okt 02, 2018 9:55 pm

Па кад Вучић уважава грађане све је могуће. :mrgreen:

Значи имаћемо

М1 Макишко поље - Миријево
М2 Устаничка - Угриновачка
М3 Блокови - Бањица
Slika
"Крадеш од државних институација? Имаш три опције! Или да се лечиш, или да се селиш или да идеш #ПОДМАЧ!"
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8125
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8136
Pohvalio: 19156

Re: Metro

Postod Дошљак » Uto Okt 02, 2018 10:13 pm

Или М, У и Б линије :D
Pohvale za post: 3
spatiotecte
Professional
Postovi: 10337
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7093
Pohvalio: 1677

Re: Metro

Postod spatiotecte » Uto Okt 02, 2018 10:20 pm

BUM!
Pohvale za post: 3
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1379
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 670
Pohvalio: 1164

Re: Metro

Postod dziggy » Sre Okt 03, 2018 2:03 am

Ko placa one Vesiceve besmislene ekskurzije? Na onoj slici izgleda kao da je neko cistacicu stavio pred tablu da resava algoritam, ili kao na onom klipu kad Filip Vujanovic otvara berzu u NY.

Da li iko misli da Vesic ista zna o metrou u BG i njegovoj istoriji? Kapiram da ga sufleri spreme za neki intervju, a da mu je znanje o metrou i njgovoj istoriji u BG na nivou kolegenice sa filoloskog faksa.
Pohvale za post: 1
laki72
Expert
Postovi: 8047
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7449
Pohvalio: 1683

Re: Metro

Postod laki72 » Sre Okt 03, 2018 3:33 am

Ko placa?
Hmm, znam da je retorickopitanje, al...
A verujem da se nece zaustaviti samo na Pragu...

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1460
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 505
Pohvalio: 1074

Re: Metro

Postod Siniša » Sre Okt 03, 2018 12:13 pm

Praški metro vuče korene iz metroa bivšeg SSSR-a, odnosno moskovskog metroa. Isti je i sa Varšavskim, Budimpeštanskim M2 i M3, Sofijskim. To su stanični peroni istih dimenzija, isti način gradnje, iste dimenzije vozila. Sam moskovski metro vuče korene iz berlinskog.
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9347
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4588
Pohvalio: 6740

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Sre Okt 03, 2018 1:19 pm

јер смо тако у могућностиSlika

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 2
Norexan
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 950
Pridružio se: Uto Sep 08, 2015 12:32 am
Lokacija: Сремчица
Kontakt:
Pohvaljen: 581
Pohvalio: 1638

Re: Metro

Postod Norexan » Sre Okt 03, 2018 8:57 pm

Брате поредиш Кину са нама. Па они пре неки дан заменили 30км пруге за 5 сати тако нешто. :shock:
Slika
"Крадеш од државних институација? Имаш три опције! Или да се лечиш, или да се селиш или да идеш #ПОДМАЧ!"
Arnorian
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1154
Pridružio se: Ned Jul 11, 2010 9:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 100
Pohvalio: 22

Re: Metro

Postod Arnorian » Sre Okt 03, 2018 10:20 pm

JohnnyLee » 03 Oct 2018 12:19 pm napisao:јер смо тако у могућностиSlika

A mapa još nije ni tačna. Na prvi pogled vidim da nedostaju metroi Vendžoua, Čandžoua, Đinana i Fošana, verovatno i još neki.
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2054
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2983
Pohvalio: 3694

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Sre Okt 03, 2018 10:31 pm

Најпре сам написао први део колумне "Колико су били реални метро планови из 1970-тих?"
Očekivalo se 40.000 putnika na sat po smeru u vršnom satu, što su postigli do sada samo vrlo veliki gradovi sa četvrtima solitera sa koeficijentom izgrađenosti preko 10. Konkretno u najgušče naseljenim delovima Beograda imamo koeficijent izgrađenosti 4, a više od toga neće biti čak ni u Beogradu na vodi ako se izgradi po trenutnim planovima. Trenutno najopterećeniji pravci imaju jedva 10.000 putnika na sat po smeru, na granici isplativosti za metro.


Због оправданих критика да сам и више него што треба спустио инжењерске ауторитете из златне ере СФРЈ, написао сам и други део.
Na samom početku prethodne kolumne sam kritikovao planersku paradigmu da „možemo baš sve da izgradimo, ukoliko gradimo po svaku cenu“. Ostajem pri toj kritici. Pri tome, sam koncept transportne mreže nije tako sporan, koliko izbor najskupljih rešenja metro trase i stanica, tamo gde su ekonomski opravdana racionalnija rešenja. Još veća iracionalnost aktuelnog metro plana ne sme biti izgovor za nekritički odnos prema starim planovima.

Трећи део би требао бити везан за Источни Београд. Довољно важан део критике да захтева засебан чланак.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6655
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8325
Pohvalio: 5235

Re: Metro

Postod Пантограф » Čet Okt 04, 2018 8:59 am

Arnorian » 03 Oct 2018 09:20 pm napisao:
JohnnyLee » 03 Oct 2018 12:19 pm napisao:јер смо тако у могућностиSlika

A mapa još nije ni tačna. Na prvi pogled vidim da nedostaju metroi Vendžoua, Čandžoua, Đinana i Fošana, verovatno i još neki.


Poređenje sa Kinom u slučaju Beograda i metroa nema nikakvog smisla, jer se u Kini zasad metroi u tako malim (ili "malim") gradovima ni ne planiraju, već samo u naseobinama sa više od tri miliona stanovnika. Da je u Kini, Beograd bi imao samo autobus (i trolejbus). U najvećim kineskim gradovima metro je, čak, isplativa investicija, jer može da povrati i kapitalne troškove.

Deo sveta gde se u gradovima od milion i nešto stanovnika grade metroi jeste Evropa i ka tom delu sveta treba da gledamo i njemu da zavidimo - kad govorimo o javnom prevozu. To su, ujedno, i gradovi gde postoji visok kvalitet usluge. Podaci iz tog dela sveta nam kažu da je EU poslednju liniju metroa u Budimpešti finansirala sa 600 miliona, drugu liniju u Sofiji sa 153 miliona, a treću sa 368 miliona evra. To znači, u našem slučaju, planiraj prve linije kao da nismo članica EU i u skladu sa tim donosi odluke. Ne zanosi se i drži glavu ispod oblaka.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
SRBO
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2129
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско Насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1760
Pohvalio: 37

Re: Metro

Postod SRBO » Čet Okt 04, 2018 10:24 am

Не разумем тај неки кратковид поглед да "не може сваки део да има добар превоз, нема се пара, сиротиља". Рим се није направио за један дан, то што ако се испланира 15 линија одмах на кеца не мора да значи да их треба све од једном направити у целости

Исто и за Јовинов план. не мора да све пада у воду због неких тамо икс ипсилон з проблема, већ лепо канибализуј, избаци шта не мора одмах, шта не треба уопште, измени, употпуни, прилагоди, а не константно да се бацају паре на планирања
Нема користи задржати те. Уништити те није губитак.
Pohvale za post: 4
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9347
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4588
Pohvalio: 6740

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Čet Okt 04, 2018 11:41 am

Norexan » 03 Окт 2018, 20:57 napisao:Брате поредиш Кину са нама. Па они пре неки дан заменили 30км пруге за 5 сати тако нешто. :shock:


ко каже да поредим? само показујем шта се може када се има и воље и средстава да се тако нешто уради
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4394
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7186
Pohvalio: 5517

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Čet Okt 04, 2018 11:46 am

Рим се није направио за један дан, то што ако се испланира 15 линија одмах на кеца не мора да значи да их треба све од једном направити у целости

Upravo to, mene mnogo iritira kad čujem ono ''nemamo još svih 357.554.767,00 evra potrebnih za izgradnju prve linije''. Pa pobogu, niko vas ne tera da odjednom izbušite 15 km tunela i izgradite 20 stanica, depo, nabavite garniture i uspostavite servis i kadrove, sve u roku od godinu dana...

Gradiš ono što možeš u datom trenutku i što je izvesno da će biti deo podsistema, ma koji model/studija/predlog da se izabere. A fala bogu pa svi oni imaju par deonica koje su im svima iste, i za koje je izvesno da će morati da se prave kad tad. Zašto ne raditi njih u fazama nego čekati da se sve uradi odjednom? Kad je jasno da se to nikad neće desiti.

Čak i kad mi neko kaže da smatra da nam ne treba metro, opet i to lakše razumem (ne slažem se, ali razumem). Jer razumem argumente iza toga, razumem taj rezon. Ali kad čujem ove naše u vlasti, a i neke iz struke, kako kažu to čuveno ''ma bismo mi, ali nemamo još uvek para za celu liniju'' to smatram vređanjem inteligencije. Mislim se ljudi nemojte me zezati, pa gotovo niko na svetu nije uzeo da pravi metro u cugu, u roku od par meseci. Nego su radili deo po deo, koliko su mogli. A mi ako budemo čekali da se prvo skupi svih 357.554.767,00 evra, da se otplati javni dug (jer Beograd je jedini grad na planeti koji ima javni dug), da se odobrovolji MMF, da se zna i tip lavaboa koji će stajati na poslednjoj stanici pve linije, da se poklopi Merkur sa Jupiterom... pa imaćemo metro 2200.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28441
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15173
Pohvalio: 6308

Re: Metro

Postod direktor » Čet Okt 04, 2018 11:39 pm

Slika

Direktno iz beca ispred katedrale stefans dom sa stefans placa rts o becu kao uzoru za metro u bg koliko bec izdvaja za metro godisnje itd 200 mil€-300mil€

Slika

Bila je tu i n1 istim povodom
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 2
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1309
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 856
Pohvalio: 425

Re: Metro

Postod Gaspar18 » Pet Okt 05, 2018 1:06 am

Ја код мене у блоку од скоро имам човека који јесте стар и човек има преко 80година, али је у време Јовина био у његовом кабинету, проблем је у вези Метроа био, што је Јовин предвидео да Метро станице на Новом Београду буду код Факултета Драмских Уметности, Блок 42 и Општина Нови Београд, до Земуна је остао Стари Меркатор и да крајња станица буде из позоришта у центру Земуна где је пумпа... Зашто никада тај план за ту линију није никад усвојен, то никада нећемо сазнати, ја иако имам 29.година, и не политизујем се на форуму, али спадам у групу људи која не воли да некоме титра већ да ме пусти да радим по сопственом нахођењу... Овакав Метро какав се планира, боље да не праве, јер опет поновићу се, без Блока 42 где ће бити главна аутобуска станица као најбитнија тачка не сме да буде ту... Јер смо остављени на милост и немилост 95... ПРЕПУНОМ 95...
Pohvale za post: 1
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1335
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 881
Pohvalio: 1951

Re: Metro

Postod Kokos » Pet Okt 05, 2018 9:04 am

Ja se nadam da je jasno da se leva obala Save odnosno Novi Beograd i Zemun ne mogu pokriti jednom linijom metroa.
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8125
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8136
Pohvalio: 19156

Re: Metro

Postod Дошљак » Pet Okt 05, 2018 10:14 am

Ја бих ове предложене линије мало претумбао, и направио линије Угриновачка-Бањица, Блокови-Миријево и Макиш-Устаничка. И све три да имају више тачака пресека ,нпр. прве две да делентрасу од Ушћа до Теразија са три заједничке станице а трећа да се сече с њима у центру града на два-три места. Некако ми се три криве линије чине рационалније него једна "права" линија и два "лука".
Pohvale za post: 1
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1335
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 881
Pohvalio: 1951

Re: Metro

Postod Kokos » Pet Okt 05, 2018 11:17 am

Sa tim se slažem. Bio je jedan Zidarev plan koji je imao liniju Zemun - Jerković, i meni je to i dalje najbolji plan. Što se ukrštanja tiče, ja mislim da je dovoljno da postoje tri tačke u kojima se seku po dve linije, i da su te tačke u centru grada, i da formiraju trougao metroa.
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8125
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8136
Pohvalio: 19156

Re: Metro

Postod Дошљак » Pet Okt 05, 2018 11:47 am

Отприлике троугао Ушће-Теразије (дељење трасе линија за блокове и Земун), Славија и Вуков споменик.
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9347
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 4588
Pohvalio: 6740

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Pet Okt 05, 2018 2:13 pm

Kokos » 05 Окт 2018, 11:17 napisao:Sa tim se slažem. Bio je jedan Zidarev plan koji je imao liniju Zemun - Jerković, i meni je to i dalje najbolji plan.


свака линија која иде у Јерковић је добродошла у сваком плану и има моју подршку :) шалу на страну, има доста таквих планова, тако да мораш да будеш мало прецизнији
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Express
Higher intermediate
Postovi: 821
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 464
Pohvalio: 17

Re: Metro

Postod Express » Pet Okt 05, 2018 3:11 pm

Čuj praški.

METRO_90b.jpg


METRO_90a.jpg


Kad već spomenuše praški videće se koliko lažu ukoliko ne liči na ovo gore. Alternativa je da linija A ide preko Prokopa i Slavije.

Estetika stanica i kapacitet su nešto sasvim drugo u odnosu na krivine (horizontalne i vertikalne), dubinu stanica, procenat nadzemnih deonica.

Spomenuli su fazno pretvaranje kraka linije za Blokove što mu dođe linija C sa slike, međutim to je nemoguće ukoliko se linije ukrštaju na tri stanice u centru pod uslovom da su u pitanju "slobodne" trase neuslovljene rasporedom ulica kako je gore nacrtano. Ukoliko spoje C sa B onda će C morati da kruži, da se odvaja ka Jugu (dodiruje na presedačkoj stanici) što je glupo ili da se preusmerava uz napuštanje dela izgrađene deonice. Sve tri varijante su nepovoljne a praška mreža sa tri ukrštanja ne praktikuje takav fazni sistem. Drugim rečima liniju C moraju da grade od ukrštanja u centru a što je na slikama gore stanica Karađorđeva.

Zbog toga treba smanjiti broj stanica samo na one najvažnije tako da u odnosu na planirane dve linije sa 40 stanica imamo 3 sa 48 što je ispod 50 za kompletan sistem. I ovo gore treba biti dugoročan plan.

Ukoliko ignorišu Aerodrom zbog BG:Voza koji ide preko Zemuna bolje da ni ne grade liniju C za Blokove čije se produženje prosto nameće samo od sebe.

Prag je sproveo metro kuda je hteo zato što je gradio kroz centar podzemno čime je izbegao konflikte sa postojećom infrastrukturom pa samim tim i neželjene devijacije sa najpogodnije trase nastale kao posledica komplijkacija na terenu.

Toliko toga je u međuvremenu nabacano na moguće trase da sada ne može na stubovima kroz Blokove. Nadzemne deonice su moguće od Žarkova do Vidikovca, u Makišu, od Pančevačkog Mosta do Rospi Ćuprije i na delu trase od Blokova do Aerodroma sa zaranjanjem ispod Vojvođanske (Surčin). Sve ostalo je nepovoljno za nadzemne trase osim kratkih deonica na vijaduktu. Praškim modelom je moguće pokriti baš sve ključne lokacije u centru grada sa svim glavnim koridorima ka periferiji.

Jedina mana je što je izuzetno skupo uz relativno sporu gradnju, no površinska ometanja tokom gradnje su minimalna (samo u zoni ulaza u stanice).
Pohvale za post: 3
Kokos
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1335
Pridružio se: Čet Mar 17, 2011 3:19 pm
Lokacija: Galenika
Kontakt:
Pohvaljen: 881
Pohvalio: 1951

Re: Metro

Postod Kokos » Pet Okt 05, 2018 4:10 pm

JohnnyLee » 05 Oct 2018, 14:13 napisao:
Kokos » 05 Окт 2018, 11:17 napisao:Sa tim se slažem. Bio je jedan Zidarev plan koji je imao liniju Zemun - Jerković, i meni je to i dalje najbolji plan.


свака линија која иде у Јерковић је добродошла у сваком плану и има моју подршку :) шалу на страну, има доста таквих планова, тако да мораш да будеш мало прецизнији


Mislim da bi to bio ovaj plan http://www.imamoplan.com/resenja/metro-beograd/ Ne slažem se u potpunosti sa njim, ali ima odličnu osnovu. I da prevario sam se za Jerković, ali je koliko-toliko blizu
"Najzad, Beograd je najidealnije mesto na svetu da se uhvati autobus za Zemun." - Momo Kapor

https://prugomokoevrope.wordpress.com/
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12211
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11957
Pohvalio: 14001

Re: Metro

Postod Igor » Pet Okt 05, 2018 4:16 pm

Plan koji ignorise Prokop nije plan ;)
Pohvale za post: 7

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: 88miki123 i 4 gosta