Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

mikelo90
Intermediate
Postovi: 272
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 447
Pohvalio: 2256

Re: Metro

Postod mikelo90 » Sre Sep 23, 2020 1:09 pm

Rekli su da su im se "građani javljali" da kažu da su protiv podzemnih prolaza. To se sigurno desilo, jer je poznato da pešaci više vole da šetaju 50m uz ulicu da pređu kolovoz, onda da se vrate do Slavije, pa opet uz ulicu da pređu drugi kolovoz (ne daj bože da taj pešak treba iz Bulevara da ode u Beogradsku).
Pohvale za post: 3
Fića
Intermediate
Postovi: 377
Pridružio se: Sre Dec 25, 2019 10:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 361
Pohvalio: 826

Re: Metro

Postod Fića » Sre Sep 23, 2020 1:41 pm

Проблем је што нормални прелази нису на нормалним местима и што приоритет на централним градским трговима и улицама имају аутомобили. Ево, померили су прелазе на Славији - да ли се гужва смањила - не! Једино што се променило је време потребно за преседање. Такође, проблем је и што су стајалишта померена. Стајалиште трамваја у Немањиној је померено даље од Трга. Раније је преседање са трамваја на троле у смеру Врачара трајало 5 секунди и састојало се од преласка ПОЛА улице.

Подземни пролази (осим ако се ради о метроу, а правити подземни пролаз десет година пре станице метроа је глупост) не треба да се налазе у местима где приоритет немају аутомобили - океј је да постоје на аутопутевима, ван града на магистралама итд.
Пример чистог ужаса је прелаз на Теразијама код Москве. Од краја Коларчеве (код Трга Републике) до Улице Драгослава Јовановића (код Скупштине града) не постоји ниједна ''зебра'' - што је скоро 600 метара. Град постаје неудобан за све, тамо свакако нема много аутомобила (иако би требало да их има још мање).

И што се тиче метроа, у развијеним земљама у Европи су подземни пролази из којих се улази у станице такође дуплирани и обичним зебрама.
https://www.google.com/maps/@52.2352811 ... 6656?hl=sr
https://www.google.com/maps/@48.2022595 ... 8192?hl=sr
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1295
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1523
Pohvalio: 1406

Re: Metro

Postod Прле » Sre Sep 23, 2020 2:00 pm

Мени се чини да је то Мали штеточина извалио.

После оног видеа где Холандији или пак у Кини, испод целог аутопута провлаче подвожњак са готовим префабрикованим бетонским елементима за викенд. Организација, саобраћај се не зауставља, само се успорава на том месту. Тај рад да су урадили, сигуран сам да би 80% Славије продисало (оставио сам резерву ако нађу на нешто што не знају да постоји. А после, лаганице копаш ходник и степениште на тротоару.

https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6844
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13586
Pohvalio: 11097

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Sre Sep 23, 2020 3:09 pm

JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 1:09 pm napisao:гледао сам траваје где скрећу на мањим радијусима него код нас. имали смо овде неколико предлога, да један смер иде Тиршова-Светозара Марковића-Немањина, а други смер Бирчаниова-Краља Милутина-Немањина, па је било да оба смера иду Краља Милутина, па раздвајање за Бирчанинову и Тиршову, итд. сваке опције имају довољан радијус кривине да трамвај прође без проблема

To što tramvaj može da obavi skretanje između regulacionih linija na uglu dve ulice ne znači da je na terenu to praktično i mudro sprovesti. Može i Katica da skrene iz Kralja Petra u ulicu Zmaja od Noćaja. Ali pod kojim uslovima, po kojoj ceni i za kakvu dobit...
Pohvale za post: 3
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11939
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 14211
Pohvalio: 33822

Re: Metro

Postod Дошљак » Sre Sep 23, 2020 3:19 pm

Завлачење трамваја по споредним улицама и скретање је погубно пошто губи на првенству. То се видело на примеру Ресавске. Много ефикасније би било да је пруга урађена на потезу Немањина-Кнеза Милоша-Булевар Краља Александра. На Славији је само требало да иде по ободу, ван саобраћајних површина за друмска возила. Имали би смо једноставну Т раскрсницу са две скретнице.
Pohvale za post: 2
razgradjevinar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1926
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 7:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2727
Pohvalio: 2211

Re: Metro

Postod razgradjevinar » Sre Sep 23, 2020 3:42 pm

iako je ovo metro tema dovatiste se slavije pa moram da se ukljucim posto sam danas proveo nekih sat vremena na i oko tog tga, prvi put od kad je "rekonstruisan".

iz njegoseve, kroz miticevu rupu pa do hiltona na pesacki pa izmedju platoa i banke do nemanjine pa gore do pekare trebalo mi je 9 minuta. moguce da sam naleteo na neki pesacki crveni talas posto sam i u kralja milana i u nemanjinoj bas dugo cekao na zeleno ali mi se cini da je to bas mnogo vremena za nesto sto je realno udaljeno mozda ni 200 metara
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10393
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 6008
Pohvalio: 8822

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 4:09 pm

Bender Rodriguez » 23 Сеп 2020, 15:09 napisao:To što tramvaj može da obavi skretanje između regulacionih linija na uglu dve ulice ne znači da je na terenu to praktično i mudro sprovesti. Može i Katica da skrene iz Kralja Petra u ulicu Zmaja od Noćaja. Ali pod kojim uslovima, po kojoj ceni i za kakvu dobit...


ти си рекао да не може:

Bender Rodriguez » 23 Сеп 2020, 09:32 napisao:Možda zato što tramvaj ne može da skreće kao automobil...


ја сам ти рекао да може. то да ли је сврсисходно, то није тема
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6844
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13586
Pohvalio: 11097

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Sre Sep 23, 2020 4:10 pm

JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 9:31 am napisao:мени само није јасно зашто и***** нису иселили трамвај са Славије кроз околне улице
Pohvale za post: 1
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10393
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 6008
Pohvalio: 8822

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 4:23 pm

тај цитат нема везе са мојим одоговором на твоју констатацију да не може трамвај ту да скрене. иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012

Slika

Slika
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 6
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6844
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13586
Pohvalio: 11097

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Sre Sep 23, 2020 4:26 pm

Ne baš, ovo sam rekao
Bender Rodriguez » Sre Sep 23, 2020 9:32 am napisao:Možda zato što tramvaj ne može da skreće kao automobil...

Iz čega svako rauman može da zaključi da se tramvaj nije sproveo kroz okolne ulice jer bi one morale drastično da se menjaju da bi se omogućilo skretanje iz jedne u drugu.

Ali dobro, kako ti kažeš.
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5651
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6702
Pohvalio: 1774

Re: Metro

Postod Žika » Sre Sep 23, 2020 4:37 pm

JohnnyLee » Sre Sep 23, 2020 12:09 pm napisao:одакле то да је узак колосек проблем? то уопште није тачно. проблем је у лоше пројеткованим и спојеним шинама, где немаш нормалан лук већ изломљен, јер очито нико не уме да направи криву шину

Bender Rodriguez » 23 Сеп 2020, 09:32 napisao:Možda zato što tramvaj ne može da skreće kao automobil...


гледао сам траваје где скрећу на мањим радијусима него код нас. имали смо овде неколико предлога, да један смер иде Тиршова-Светозара Марковића-Немањина, а други смер Бирчаниова-Краља Милутина-Немањина, па је било да оба смера иду Краља Милутина, па раздвајање за Бирчанинову и Тиршову, итд. сваке опције имају довољан радијус кривине да трамвај прође без проблема

Problem je za kombinovanje sa metrom i za veće brzine.
Kraćim tramvajima nije problem mali radijus krivine, dužim da i visinska razlika. Druga stvar javlja se trošenje šina i točkova.
Pohvale za post: 1
markomarkovic
Intermediate
Postovi: 191
Pridružio se: Uto Feb 05, 2013 11:46 am
Kontakt:
Pohvaljen: 344
Pohvalio: 5562

Re: Metro

Postod markomarkovic » Čet Sep 24, 2020 12:56 pm

иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012



Bas me zanima sta bi ljudi koji zive u Bircaninovoj i Kralja Milutina imali da kazu o ovom predlogu...
Pohvale za post: 4
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1295
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1523
Pohvalio: 1406

Re: Metro

Postod Прле » Čet Sep 24, 2020 1:24 pm

Па веорватно би се бунили као и они са Дорћола због троле. Са једне стране треба схватити људе. Нови извор буке, већа гужва.
Са друге стране, такво имештање би морало да буде праћено са некаквом моралном компензацијом типа замените људима прозоре да боље дихтују да боље упијају уличну буку.

Иначе Церовићу и екипи на плану измештања шина ван Славије скидам капу. Уосталом један од предлога који су они радили је већ делимично испуњен на Савском тргу.
Pohvale za post: 2
markomarkovic
Intermediate
Postovi: 191
Pridružio se: Uto Feb 05, 2013 11:46 am
Kontakt:
Pohvaljen: 344
Pohvalio: 5562

Re: Metro

Postod markomarkovic » Čet Sep 24, 2020 2:47 pm

Nije isto trola i tramvaj. Mozes staviti kakvu hoces stolariju ali protiv vibracija koje proizvodi tramvaj mislim da nema resenja.
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 11759
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9607
Pohvalio: 2289

Re: Metro

Postod spatiotecte » Čet Sep 24, 2020 3:41 pm

Problem sa tim sporednim uskim ulicama je radijus skretanja tramvaja.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6844
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13586
Pohvalio: 11097

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Čet Sep 24, 2020 3:48 pm

markomarkovic » Čet Sep 24, 2020 12:56 pm napisao:
иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012



Bas me zanima sta bi ljudi koji zive u Bircaninovoj i Kralja Milutina imali da kazu o ovom predlogu...

To sam se i ja pitao milion puta kad bih citao razne predloge sa foruma. Pozdravljam svaku kreativnost, entuzijazam i predlog, ali ljudi na forumu umeju da se zaigraju sa mastom i zaborave da i drugi treba da zive i funkcionisu u ovom gradu.

Najlakse je igrati se SimCityja i gledati samo estetiku i snove. Ali u praksi to ne ide tako.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 11759
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9607
Pohvalio: 2289

Re: Metro

Postod spatiotecte » Čet Sep 24, 2020 4:40 pm

Vidim i drugi problem sa tim predlogom a to je da je ubedljivo najveca koncentracija ljudi upravo na Slaviji a svrha tramvaja i jeste da spaja glavne tačke grada a ne da prolazi sporednim ulicama.
Pohvale za post: 2
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1295
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1523
Pohvalio: 1406

Re: Metro

Postod Прле » Čet Sep 24, 2020 5:05 pm

Највећа је зато што их управо ти трамваји довоз еи одвозе
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5651
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6702
Pohvalio: 1774

Re: Metro

Postod Žika » Čet Sep 24, 2020 8:56 pm

Tramvaj se u Pragu zavlači u sokake.


https://youtu.be/jq8r_1Haync
solecar
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10274
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8754
Pohvalio: 16106

Re: Metro

Postod solecar » Pet Sep 25, 2020 1:22 am

Прле » 24 Sep 2020 13:24 napisao:Па веорватно би се бунили као и они са Дорћола због троле. Са једне стране треба схватити људе. Нови извор буке, већа гужва.
Da ponovim još jednom, ali nažalost ne i poslednji put. Problem nije bila buka, nego to što je projektom predviđeno ukidanje parking mesta, na ionako problematičnom delu grada po tom pitanju, gde i sada zna da se obrnu tri kruga oko nekog bloka ulica da bi se jedva našlo neko zalutalo mesto za parking. Plus što je zamišljeno i da se seče drveće, na delu Dorćola koji ionako kuburi sa zelenilom, i to zarad mesta gde bi trolejbusi čekali vreme polaska, kao i seča stabala zarad širenja ulica i provlačenja kontaktne mreže. O radovima tokom noći i za vreme policijskog časa, kao i planiranju ukidanja trolejbusa na potezu Slavija - Studentski trg, te kroz Svetogorsku i Makedonsku i izmeštanje linija na donji Dorćol trasama koje nikome ne odgovaraju, da i ne govorim.
Slika

Slika
Pohvale za post: 3
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11939
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 14211
Pohvalio: 33822

Re: Metro

Postod Дошљак » Pet Sep 25, 2020 9:25 am

Гурање трамваја у споредне улице је грешка што се види на примеру Ресавске. На Славији имамо грешку што се инсистирало на кружном току, иако је трамвај могао независно да прође ван кружног тока са много једноставнијом геометријом и једним паром скретница уместо садашњих 3.
Pohvale za post: 1
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11608
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10843
Pohvalio: 2483

Re: Metro

Postod stf » Pet Sep 25, 2020 9:46 am

markomarkovic » 24 Сеп 2020 11:56 am napisao:
иначе, нашао сам један од предлога, из далеке 2012



Bas me zanima sta bi ljudi koji zive u Bircaninovoj i Kralja Milutina imali da kazu o ovom predlogu...


Били би против. Али би са друге стране људи који живе у Београдској били пресрећни. Трамвајски систем негде мора да прође и никада се неће десити ситуација да су сви становници срећни. Неки добију, неки изгубе. Ефикасна мрежа јавног превоза је циљ важнији од појединачних интереса становника једне улице у граду. То је једноставно тако. Постоје колективни интереси и постоје локални интереси. Зна се шта је важније.

Да не говоримо о томе да са новим технологијама постављања пруга и новим возилима ниво буке и вибрација далеко је мањи него некада. На крају крајева, људски организам је тако креиран да позадинску буку не чује јер је рецептори у мозгу искључују. Постоји само разлика шта је некоме позадинска бука. То је само ствар навике.

На некој од ранијих тема сам говорио да живим у непосредној близини шодеране. Сепаратор шљунка је изузетно бучна справа а шодерана током лета ради 24 сата - дакле и ноћу. Баш јуче ми је била родбина у посети. Седимо на тераси, и у једном моменту ће ујак: "Како ви спавате поред ове буке?" Па једнставно је - ми је не чујемо. Саживели смо се са њом и њу мозак региструје као позадинску буку.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
Pohvale za post: 2
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 722
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 749
Pohvalio: 485

Re: Metro

Postod Pendolino » Ned Sep 27, 2020 11:57 am

JKP „Beogradski metro i voz“ prijavilo dobit od 23,6 miliona dinara
Centar za lokalnu samoupravu ukazao je na apsurdnu činjenicu da je Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ prijavilo dobit od 23,6 miliona dinara u 2019. godini, što će usvojiti Skupština Beograda na sutrašnjoj sednici.

Iz te organizacije pitaju da li Beograđani već imaju metro, koji pritom posluje profitabilno, a da to i ne znaju, i navode da politika gradskih vlasti da svako JKP mora iz političkih razloga da prikaže dobit dovodi do ovakvih paradoksalnih situacija.

Svrha javnih komunalnih preduzeća nije da po svaku cenu ostvaruje stvarnu ili fiktivnu dobit, već da građanima pružaju najkvalitetniju uslugu po pristupačnim cenama, poručili su iz Centra za lokalnu samoupravu.

https://www.danas.rs/ekonomija/cls-jkp-beogradski-metro-i-voz-prijavilo-dobit-od-236-miliona-dinara/

:sesir:
Pohvale za post: 1
SerbPacker
Higher intermediate
Postovi: 872
Pridružio se: Uto Mar 14, 2017 8:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 642
Pohvalio: 13

Re: Metro

Postod SerbPacker » Uto Sep 29, 2020 6:26 pm

Evo Vesić objavio da je razgovarao sa kinezima i dogovorio radove.
Metro počenje da se gradi 2021

Sent from my Redmi 8 using Tapatalk
Pohvale za post: 1
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1625
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 857
Pohvalio: 1579

Re: Metro

Postod Siniša » Uto Sep 29, 2020 6:55 pm

Ko koga j.... Zorana tvrdi da će Alstom učestvovati u opremanju sistema. Ako Kinezi grade, ne verujem da će neko drugi osim njih opremati sistem. Isto tako i Alstom/Francuzi.

https://www.danas.rs/ekonomija/mihajlovic-drago-nam-je-sto-ce-alstom-grupa-raditi-u-izgradnji-beogradskog-metroa/

Mihajlović: Drago nam je što će „Alstom grupa“ raditi na izgradnji beogradskog metroa
Beogradski metro jedan od najvažnijih i najzahtevnijih projekata koje će Srbija realizovati i na koji Beograđani čekaju decenijama, ocenila je danas potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlovića u razgovoru sa predstavnicima francuske kompanije „Alstom grupa“, saopšteno je iz njenog kabineta.
...
Poslednja izmena od Siniša u Uto Sep 29, 2020 7:24 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: busspoter, Marioneta, solecar i 10 gosta