gishko » 23 Nov 2020 10:01 pm napisao:Meni bi se druga linija jedino koliko toliko opravdala da je preusmerena na prokop i KCS (kao što je i bila opcija), ovako su do maksimuma zanemarili potrebe grada, i sve posvetili privatnim investitorima.
Da, ali to je samo deo problema. Neprihvatljivo je da linija 1 mora proći kroz Mirijevo i pored toga što tamo završava i linija 2, dok onoliko Žarkovo, Cerak, Vidikovac i Petlovo Brdo nemaju pristup metrou. Čak štaviše ne zna se koja će varijanta rešenja nadzemnog saobraćaja stvoriti lošiji efekat - presedanje sa 56/59 na 12/13 čak i do B.Brda ili vožnja malo dužim fiderima (ili dužim poprečnim trasama) i pored toga što bi tramvaj vozio skroz do Vidikovca. Dakle, mreža metroa utiče i na efikasnost drugih podsistema u različitim delovima grada.
Prema tome, 56 bi trebalo pretvoriti u ekspres do Zemuna preko Blokova i B.Kose tunelom ispod Ade, a 59 pomeriti pored Žel. Stanice Rakovica i to radi dvojake funkcije kumulativno frekventnog fidera do Vidikovca (presedanja na metro), odnosno pokrivanja sekundarnih poprečnih pravaca brzom autobuskom vezom. Tramvaji više dođu kao lokal na samoj trasi metroa koji se ne poklapa duž čitavog koridora sa pomenutim, dok autobusi ukoliko ne saobraćaju popreko mogu paralelno mimo šinskih koridora (odličan primer 23 i 37).
Ovako rizikuju ili da ištrićkaju mrežu linija ili da ponovo marginalizuju tramvaj čak i izvan metro koridora.