PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Teme o pojedinačnim projektima koji se nalaze u izgradnji

Moderator: Igor

Piccolo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 820
Pridružio se: Pon Mar 25, 2013 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1574
Pohvalio: 4125

Re: PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Postod Piccolo » Pon Avg 03, 2020 3:20 am

Za NBG bih radije na preostalim neiskorišćenim površinama video visoke kule jer bi ostalo više prostora za zelene površine oko njih, nego neke niže komplekse zgrada koje zauzmu 95% placa i onda ostave neki mali "parkić/igralište" u centru ili par stabala tu i tamo (neki ni to nemaju), kao što je praksa sa novogradnjom u blokovima.
Pohvale za post: 2
Posmatrac
Higher intermediate
Postovi: 1254
Pridružio se: Pon Maj 14, 2012 2:26 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5978
Pohvalio: 2236

Re: PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Postod Posmatrac » Uto Avg 04, 2020 12:44 am

Jedna profi od StrahinjaS sa insta
Prikačeni fajlovi
kule.jpg
Pohvale za post: 17
Helmet
Beginner
Postovi: 34
Pridružio se: Čet Jul 18, 2019 10:29 am
Kontakt:
Pohvaljen: 183
Pohvalio: 572

Re: PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Postod Helmet » Uto Avg 04, 2020 1:34 pm

Sunčano i vedro, a pogled puca sa 154,04 m. :pob:
Prikačeni fajlovi
w651 (6).jpg
w651 (5).jpg
w651 (4).jpg
w651 (2).jpg
w651 (3).jpg
w651 (1).jpg
Pohvale za post: 19
Саша
Higher intermediate
Postovi: 1750
Pridružio se: Pet Jul 25, 2014 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10610
Pohvalio: 2384

Re: PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Postod Саша » Uto Avg 04, 2020 3:14 pm

elcamino » Суб Авг 01, 2020 7:57 pm napisao: "Слажем се. Групе облакодера какве постоје у скоро свим великим градовима света скоро без изузетка су најружнији призор у њима.
С које год стране да погледате лондонски Сити, на пример, група облакодера у њему је, без обзира на појединачне занимљиве облике, изразити призор одступања од склада - високо и густо расцветана туморска израслина у више-мање мирној, прихватљивој контури збијеног ткива великог града.
Сити је најстарији део Лондона с најужим улицама, тако да наћи се у њима испод неких од тих облакодера неизоставно ствара, упркос дивљењу инжењерском умећу и архитектонској машти, осећај мравље сићушности пред толико раскрупњалим и безобзирним физичким отелотворењем ничим ограничене моћи бахатих финансијских могула ..." (Саша)

Imao sam priliku da prosetam tim ulicama nekoliko puta,i da se popnem na vrh jedne od tih zgrada. Zaista deluju impozantno, kako velicinom tako i neobicnim oblicima. Meni taj deo izgleda lepo, mada ako nastave da koncentrisano zidaju oblakodere pitanje je kako ce to na kraju da izgleda..

lisica » Суб Авг 01, 2020 9:04 pm napisao:Plasim se da je nerealno ocekivati Novi Beograd sacinjen od niskih zgrada i parkova, pogotovo ne u novogradnji. I sami kazete da visoke zgrade ne odgovaraju uskim ulicama London City-a, ali NBG je susta suprotnost toga sa svojim bulevarima.

Piccolo » Пон Авг 03, 2020 3:20 am napisao:Za NBG bih radije na preostalim neiskorišćenim površinama video visoke kule jer bi ostalo više prostora za zelene površine oko njih, nego neke niže komplekse zgrada koje zauzmu 95% placa i onda ostave neki mali "parkić/igralište" u centru ili par stabala tu i tamo (neki ni to nemaju), kao što je praksa sa novogradnjom u blokovima.

Свестан сам неминовности изградње облакодера и просторне динамике и разноврсности у вертикалама које дају изгледу великих градова. Има их којима се дивим - лондонски Шард, понеки у Милану, Сингапуру, на Блиском Истоку, у Њујорку. Сваки високи, добро изведен објекат сам по себи одише снагом и убедљивом монументалношћу, одувек.

Ипак, они имају и довољно лоших страна због којих тежим да задржим одстојање и критички поглед у односу на њих.

Безбедност, на пример, већ споменута овде. Како се у Београду гаси пожар на високим спратовима?

Затим, загушење у саобраћају. У Лондону, на пример, постоји изузетно добра мрежа градског превоза (метро, градска, приградска и међуградска железница, ова последња из петнаестак станица које улазе у центар града, градски аутобуси). Цео Лондон је испреплетан подземним и надземним пругама и све одлично функционише. Само помоћу њих је Сити могућ. Функционише, али је и даље ружан, скуп и немогућ за живот. Од преко 300.000 људи запослених у њему, мање од 10.000 живи ту. Вертикална урбана пустиња кад нема туриста.

Београд од споменутих врста превоза има само градске аутобусе. Где ће се паркирати, како ће доћи и отићи толика возила из групе облакодера? Кад су једни близу других онда у подземљу нема довољно места за гараже за све њих.

Изглед. Погледајте групе облакодера било где, углавном су ружне, с превише солитера изграђених веома близу једни других, тако да и они који су архитектонски занимљиви (Смартфон и Дијамант/Краставац у Ситију) губе своју привлачност и не виде се са стране из више од једног угла, а понеки ни из једног.

https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D1%82%D0%B8_(%D0%9B%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%BD)#/media/%D0%94%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0:City_of_London_skyline_from_London_City_Hall_-_Sept_2015_-_Crop_Aligned.jpg

Затим, где је зеленило које се добија изградњом солитера уместо зграда? Око облакодера у Ситију га нема, исто тако око оних на Менхетну, у Пекингу, Паризу, Москви, широм света ... Је ли у Београду то зеленило оно око солитера у Земуну, на Видиковцу, Бањици, Источна капија, Западна капија? Где је зеленило око Веста 65?
Каква је корист од "зеленила" око пословних солитера као што су два на нашем Ушћу? Јесте, може лепо да изгледа, али је - неприступачно због обезбеђења. Нити могу ту деца да се играју, нити може да се шета пас, нити да се вози бицикл, рампе су на колским прилазима, свака појава изазива пажњу обезбеђења - то је стерилно, некорисно зеленило, које ничему не служи и лепо је само док се помно одржава.

Београд још има доста простора за хуману изградњу која се може регулисати законима и прописима у погледу висине, густине, броја места за паркирање и обавезног зеленила, у складу са степеном своје развијености.

-----------------------------------

Ево како лепо изгледа град без солитера - наравно, свестан сам да се ради о старом, заштићеном граду:

https://youtu.be/svVc3i71uQk?t=224
Poslednja izmena od Саша u Uto Avg 04, 2020 3:47 pm, izmenjeno 6 puta ukupno.
Ћирилица се пише срцем!
banjanin
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 104
Pridružio se: Ned Avg 19, 2018 9:23 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 196
Pohvalio: 82

Re: PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Postod banjanin » Uto Avg 04, 2020 3:19 pm

Dajte 360 kameru na vrh,
da pratimo sve ostale projekte po gradu.. :gobb:
Kailan
Higher intermediate
Postovi: 606
Pridružio se: Pon Avg 24, 2015 3:44 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 144

Re: PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Postod Kailan » Uto Avg 04, 2020 10:45 pm

Саша » Уто Авг 04, 2020 3:14 pm napisao:
elcamino » Суб Авг 01, 2020 7:57 pm napisao: "Слажем се. Групе облакодера какве постоје у скоро свим великим градовима света скоро без изузетка су најружнији призор у њима.
С које год стране да погледате лондонски Сити, на пример, група облакодера у њему је, без обзира на појединачне занимљиве облике, изразити призор одступања од склада - високо и густо расцветана туморска израслина у више-мање мирној, прихватљивој контури збијеног ткива великог града.
Сити је најстарији део Лондона с најужим улицама, тако да наћи се у њима испод неких од тих облакодера неизоставно ствара, упркос дивљењу инжењерском умећу и архитектонској машти, осећај мравље сићушности пред толико раскрупњалим и безобзирним физичким отелотворењем ничим ограничене моћи бахатих финансијских могула ..." (Саша)

Imao sam priliku da prosetam tim ulicama nekoliko puta,i da se popnem na vrh jedne od tih zgrada. Zaista deluju impozantno, kako velicinom tako i neobicnim oblicima. Meni taj deo izgleda lepo, mada ako nastave da koncentrisano zidaju oblakodere pitanje je kako ce to na kraju da izgleda..

lisica » Суб Авг 01, 2020 9:04 pm napisao:Plasim se da je nerealno ocekivati Novi Beograd sacinjen od niskih zgrada i parkova, pogotovo ne u novogradnji. I sami kazete da visoke zgrade ne odgovaraju uskim ulicama London City-a, ali NBG je susta suprotnost toga sa svojim bulevarima.

Piccolo » Пон Авг 03, 2020 3:20 am napisao:Za NBG bih radije na preostalim neiskorišćenim površinama video visoke kule jer bi ostalo više prostora za zelene površine oko njih, nego neke niže komplekse zgrada koje zauzmu 95% placa i onda ostave neki mali "parkić/igralište" u centru ili par stabala tu i tamo (neki ni to nemaju), kao što je praksa sa novogradnjom u blokovima.

Свестан сам неминовности изградње облакодера и просторне динамике и разноврсности у вертикалама које дају изгледу великих градова. Има их којима се дивим - лондонски Шард, понеки у Милану, Сингапуру, на Блиском Истоку, у Њујорку. Сваки високи, добро изведен објекат сам по себи одише снагом и убедљивом монументалношћу, одувек.

Ипак, они имају и довољно лоших страна због којих тежим да задржим одстојање и критички поглед у односу на њих.

Безбедност, на пример, већ споменута овде. Како се у Београду гаси пожар на високим спратовима?

Затим, загушење у саобраћају. У Лондону, на пример, постоји изузетно добра мрежа градског превоза (метро, градска, приградска и међуградска железница, ова последња из петнаестак станица које улазе у центар града, градски аутобуси). Цео Лондон је испреплетан подземним и надземним пругама и све одлично функционише. Само помоћу њих је Сити могућ. Функционише, али је и даље ружан, скуп и немогућ за живот. Од преко 300.000 људи запослених у њему, мање од 10.000 живи ту. Вертикална урбана пустиња кад нема туриста.

Београд од споменутих врста превоза има само градске аутобусе. Где ће се паркирати, како ће доћи и отићи толика возила из групе облакодера? Кад су једни близу других онда у подземљу нема довољно места за гараже за све њих.

Изглед. Погледајте групе облакодера било где, углавном су ружне, с превише солитера изграђених веома близу једни других, тако да и они који су архитектонски занимљиви (Смартфон и Дијамант/Краставац у Ситију) губе своју привлачност и не виде се са стране из више од једног угла, а понеки ни из једног.

https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D1%82%D0%B8_(%D0%9B%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%BD)#/media/%D0%94%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0:City_of_London_skyline_from_London_City_Hall_-_Sept_2015_-_Crop_Aligned.jpg

Затим, где је зеленило које се добија изградњом солитера уместо зграда? Око облакодера у Ситију га нема, исто тако око оних на Менхетну, у Пекингу, Паризу, Москви, широм света ... Је ли у Београду то зеленило оно око солитера у Земуну, на Видиковцу, Бањици, Источна капија, Западна капија? Где је зеленило око Веста 65?
Каква је корист од "зеленила" око пословних солитера као што су два на нашем Ушћу? Јесте, може лепо да изгледа, али је - неприступачно због обезбеђења. Нити могу ту деца да се играју, нити може да се шета пас, нити да се вози бицикл, рампе су на колским прилазима, свака појава изазива пажњу обезбеђења - то је стерилно, некорисно зеленило, које ничему не служи и лепо је само док се помно одржава.

Београд још има доста простора за хуману изградњу која се може регулисати законима и прописима у погледу висине, густине, броја места за паркирање и обавезног зеленила, у складу са степеном своје развијености.

-----------------------------------

Ево како лепо изгледа град без солитера - наравно, свестан сам да се ради о старом, заштићеном граду:

https://youtu.be/svVc3i71uQk?t=224


Оно што је у нормалним земљама изазов у Србији је изговор.

Сви набројани проблеми могу да се превазиђу и превазилазе се у свету. Број становника/туриста и самим тим тражња за некретнинама ће свакако расти у Београду у наредним деценијама тако да није питање да ли треба градити него на који начин.

Користити Лондон као пример је потпуно бесмислено у тренутној дискусији јер је имао управо супротан проблем од Београда. Код њих су небодери грађени на малом простору јер нису имали другог избора јер су пре тога вековима градили ниске зграде које су окупирале читав простор града; просто није било места да се граде толики квадрати у Ситију без да се иде у висину. А чак је и то могло да се реши на леп начин као што је урађено у Паризу или у Москви

Slika

Slika

Градња небодера уместо затворених блокова има своје мане али непорециво омогућује више зеленила и простора за остале садржаје. Да су остале зграде у овом блоку грађене у висину а не ширину било би далеко више простора на парцели за терене, паркове, игралишта и сл. Чак и да је грађен затворен блок са више спратова могли су да се спасу ове две зграде у средини. Такође, градња у висину заправо олакшава саобраћајни притисак на дуже стазе јер омогућава компактнији приступ урбанизму. Самим тим, више ствари је у домету пешака и бициклиста, краће се путује, мање су гужве и мања потреба за колима. Чак и да су кластери небодера разбацани по граду опет могу да буду груписани око станица метроа а самим тим превоз буде брз и олакшан огромном броју људи.

Вешт урбаниста би вероватно могао да направи и неку комбинацију ова два концепта - са кластерима небодера око метро станица и затворених блокова около. Ти блокови би онда могли да буду много већи и садрже у свом центру подземне гараже, паркове, игралишта, спортске терене и свакакве друге садржаје.
“Дрво слободе се са времена на време мора заливати крвљу родољуба и тирана"

"Aко је закон неправедан, човек има не само право, већ дужност да га крши"

"Заклео сам се на олтару Господњем на вечно непријатељство свакој тиранији над умом човековим"

Томас Џеферсон
Pohvale za post: 1
Саша
Higher intermediate
Postovi: 1750
Pridružio se: Pet Jul 25, 2014 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10610
Pohvalio: 2384

Вест 65

Postod Саша » Sre Avg 05, 2020 12:41 am

Очигледно је да су укуси различити - ја, на пример, не видим ништа лепо у групама облакодера у Паризу и Москви. Видим густо и без много реда збијену гомилу превисоких солитера. Леп град около, и високо ижџикљали расцветани тумор који из њега расте и унижава све високе грађевине из прошлости - Ајфелову кулу, доминантне торњеве и куполе цркава, високе куле и зграде.
Чак, без икаквог реда и смисла. У прошлости су се групе (мањих) солитера правиле у правилном распореду и с пристојним, ритмичним размацима, ово на сликама је грабеж за простором који има за последицу лош поглед из већине облакодера (на зид суседног), вечиту сенку у њиховом подножју, и вероватно много других проблема, о зеленилу да не говоримо.

Не слажем се за Лондон. Облакодери у Ситију су последица неспутане финансијске моћи и опште похлепе која бизнис ставља на прво место, а град и људе далеко иза. Ужасно је пролазити улицом у подножју већине тих зградурина - чак и у радно време је сабласно отуђено и пусто, без грађана који би ту живели, потпуна дехуманизација града и нормалног живота. Упознао сам једног пола Енглеза пола Србина који је ту радио, имао је добар посао и лепе изгледе за напредовање, напустио је све и сада живи у Београду. Његова прича је слична мојој овде.

Простора је имало. Пре две године сам се возио бродом од Вестминстера до Гринича, успут се може видети мноштво старих докова и зграда на обе обале Темзе који се могу рушити и на њима градити - као у Кенери Ворфу - в. у првом плану:

Slika

Кад је реч о Београду, и даље видим проблем у његовој недовољној развијености и ниском стандарду. Тачније - ниским стандардима, у скоро свему.

Колико постојећих солитера у Београду се добро одржава? Зашто су станови у њима међу најјефтинијим?
Ћирилица се пише срцем!

Povratak na “Projekti u izgradnji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: halezmo, mt:s, stex_pb i 18 gosta