Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Влада

Advanced
Učlanjen(a)
21.12.2006.
Poruke
2.423
Pohvaljen
24
Lokacija
Дорћол
Док траје грешка у систему можемо вести прослеђивати и овде

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=01&dd=08&nav_id=226737

Izabran menadžer za gradnju mosta
16:59 | Izvor: e-kapija

Beograd -- Kompanija "Luj Berže" izabrana za projekt-menadžera za izgradnju novog mosta kod Ade Ciganlije.

Stručnjaci ove kompanije će ubuduće voditi posao, odnosno nadgledati sačinjavanje glavnog projekta, podizanje prostupnih saobraćajnica i novog mosta.

Najpre im predstoji raspisivanje tendera za projektanta i izvođača radova. Kada je reč o mostu, idejni projekat je završen i revidiran i delo je mariborske firme Ponting, a po idejnom rešenju izgradnja mosta koštaće 90 miliona evra.

Za izgradnju mosta gradski čelnici su planirali sumu od 85 miliona evra, za prilazne puteve 65 miliona, za projektovanje 7,5 miliona evra i 3,6 miliona za tehnički nadzor i upravljanje celokupnim programom. Skupština grada Beograda već je dobila povoljan kredit od Evropske banke za obnovu i razvoj.
 
IDEJNI PROJEKAT

Prva nagrada i dodela ugovora za izradu idejnog projekta mosta preko reke Save u Beogradu
po dostavljenom idejnom rešenju preduzeću PONTING iz Maribora sa partnerima DDC iz Ljubljane i Centar za puteve Vojvodine iz Novog Sada - rad pod radnom šifrom 01

model-01_b.jpg


Radni tim:
- Viktor Markelj, dipl.inž.građ.
- Marjan Pipenbaher, dipl.inž.građ.
- Prof.dr. Peter Gabrijelčić, dipl.inž.arh.
sa saradnicima

Opis konstrukcije :
- Most sa kosim kablovima sa jednim pilonom i saobraćajem u jednom nivou
- Širina mosta: 45,2m
- Visina pilona: 200m
- Rasponi grednog nosača: 80*120*80*80*380*240m

MONT-13_F.jpg


MOST -deo UMP-a -Unutrasnji Magistralni Poluprsten

umppkartavg7.jpg


– Ове године је извесна петља код „Хиподрома”, новобеоградска страна, расписивање конкурса за нови мост на Сави, а почетак изградње очекује се у 2008. години. – рекао је Богдановић.

http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1261179
 
Mislim da je projekat Schlaich Bergermann und Partner mnogo bolji od predlozenog. Nazalost komisija je pala u zamku biranja skupljeg resenja koji bi trebao da bude atraktivniji. Medjutim atraktivno cesto znaci i kic. Predlozeni projekat je izigravanje logike, mozemo predlagati nefektivna resenja za male mostove tj. pasarele, gde arhitektura postaje skulptura a gradjevina arhitektura, ali i ne za mostove koji imaju raspone kao most na Adi. Za takve mostove se kazu da su uspesni samo kada se funkcionalnost, logika i arhitektura spoje zajedno i stvore neku visu vrednost a ne nizu kao u slucaju izabranog resenja. Zato je najbolje resenje Schlaich Bergermann und Partner, biro jednog gospodina inzenjera prof. Schlaicha, koji je jedan od najvecih inzenjera 20 veka. Odbiti njegov most je kao odbijanje Ajfela da vam nesto izgradi u gradu pre 100 godina.
 
Schlaich Bergermann und Partner, OBERMAEYER, Centar za planiranje urbanog razvoja CEP, Beograd, Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije
15auschnitt_2.jpg


8.jpg

Autorski tim:
- Prof.dr.ing. Jorg Schlaich
- Dipl.ing. Andreas Keil
sa saradnicima

Opis konstrukcije :
- Most je sa kosim kablovima sa nizom pilona i saobraćajem u jednom nivou
- Visina pilona: oko 50 m
- Rasponi grednog nosača: 79*5x170*79* m
 
Ne ulazeci u kvalifikacije i reference pomenutog prof. Schlaicha koje su svakako impresivne, moram da primetim kako je njihov projekat po mom misljenju sa pravom izgubio, posmatrano sa estetske strane. Pristalica sam ponekad i skupljih, ali markantnih i nezaboravnih projekata, a ovo sto su oni nudili je sve samo ne markantno. Okarakterisao bih njihovu viziju mosta kao dosadnu, kao "just another bridge" i nista vise... Mislim da je projekat koji je usvojen kao idejno resenje neuporedivo lepsi i sa vrlo ozbiljnim sansama da postane novi landmark Beograda. Ovakav most preko Ade se gradi jednom, i ako se propusti sansa, narednih 50 godina gledacemo ruzan i neupadljiv most, kao spomenik nedoslednosti i manjku hrabrosti decision maker-a.

Srecom, izgleda da su ovog puta odgovorni imali hrabrosti da "povuku" i odluce se za skuplju, ali lepsu varijantu, zajedno sa svim sugradjanima koji su svoj glas dali ovom resenju.
 
Ovo je vrlo simpatično jer deluje kao da je to neki objekat na adi, pa je nekako most samo integrisan u sve to
 
Nisam znao da li da otvorim novu temu ili da ovu vest stavim u ovu temu; ipak, odlučih se za drugo. Stevo, ispravi me ako sam pogrešio temu.
http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/BG07010801.shtml

Ove godine počinje prva faza izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena
Spas za saobraćaj grada
UMP je projekat izgradnje nezavisne magistralne saobraćajnice koja će prolaziti kroz centar Beograda, čime treba da se smanje sve veće gužve na ulicama

U 2007. godini planiran je početak izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), najvećeg projekta Grada, koji podrazumeva izgradnju "mini autoputa" koji bi prolazio kroz centar Beograda, u cilju rasterećenja sve većih gradskih gužvi. Osnovna ideja UMP je izgradnja novih magistralnih puteva sa nekoliko traka, koji će prolaziti kroz gradsko jezgro i na taj način povezati obodne delove Beograda. Kada bude izgrađen, automobili neće morati da koriste saobraćajnice u najstrožem centru da bi stigli iz jednog perifernog naselja u drugo.

Početak kod Kvantaša

Prva deonica buduće magistralne saobraćajnice počeće biće od Kvantaške pijace do Ulice Tošin bunar, gde će, kod Studentskog grada, biti izgrađena petlja. UMP će se odatle prostirati paralelno sa autoputem, desno od pruge u Novom Beogradu, i mostom preko Ade Ciganlije. Tako će biti povezan sa Čukaricom i dalje do Topčiderskog brda, gde će ulaziti u novi tunel ispod Dedinja, koji će voditi do Partizanovog stadiona. Iznad Autokomande je planirana izgradnja petlje, odakle će put biti nastavljen kroz centar grada. Deo do Pančevačkog mosta činiće tunel, a na jednom delu će biti izgrađen most.

Prva - A faza - podrazumeva izgradnju dela poluprstena, od Tošinog bunara do Bulevara umetnosti u ukupnoj dužini od 1.200 metara. Procenjena vrednost radova je oko 1.000.000.000 (milijardu) dinara. Prva B faza obuhvata radove od kraja vijadukta "Senjak" sa privremenim vezama na Radničku ulicu, zatim na raskrsnici "Hipodrom" - veza Careve ćuprije sa Požeškom ulicom, veza sa ulicom Teodora Drajzera i rekonstrukcija Paštrovićeve ulice. Procenjena vrednost svih ovih radova je oko 2.500.000.000 dinara.

- Ove godine je izvesna izgradnja petlje kod "Hipodroma", novobeogradske strane, raspisivanje konkursa za novi most na Savi, a početak izgradnje očekuje se u 2008. godini. Nastavljamo definisanje finansijskih sredstava za izgradnju mosta na dunavskoj strani. Jedan od važnih projekata je i proširenje prolaska ispod železničkog nadvožnjaka u ulici Jurija Gagarina - najavio je Nenad Bogdanović, gradonačelnik Beograda.

Tokom ove godine, predviđeno je i proširenje Vojvođanske i Trgovačke ulice, kao i radovi na saobraćajnicama za Blok 67, na Mirijevskom bulevaru i na saobraćajnicama oko marine "Dorćol".

Popravka Starog savskog mosta

Prema programu rekonstrukcija saobraćajnica, predviđeno je da nov izgled dobije potez od Autokomande preko ulica Južni bulevar, Gospodara Vučića i Čingrijine do Batutove, u dužini od 3.200 metara, zatim Partizanski put od Bogoslovije do ulice Jovanke Radaković u Mirijevu, u dužini od 3.200 metara, kao i Savska ulica, koja će biti proširena za dve trake.

Pripremiće se i projektna dokumentacija i rešavaće se imovinsko-pravni odnosi za denivelaciju raskrsnica na trasi lakog metroa kod Cvetkove pijace i Ulice Milana Rakića. U okviru dalje rekonstrukcije tramvajske mreže, tokom ove godine planirano je i obnavljanje trase u ulicama Milentija Popovića, Trećeg bulevara i Proleterske solidarnosti, kao i rekonstrukcija Starog savskog mosta i dela tramvajskih šina od Milentija Popovića do Starog savskog mosta. Predstoji i popravka tramvajske trase u Bulevaru oslobođenja, od Slavije do Veterinarskog fakulteta, zatim obnavljanje Karađorđeve ulice i tramvajske deonice u Resavskoj ulici.

- Savska, Nemanjina i Autokomanda su pokazale da to može da se radi i nastavljamo da rekonstruišemo sve ulice gde je to potrebno. Novi Beograd će dobiti još 50 kilometara biciklističkih staza, što je u skladu sa trendom evropskih metropola - rekao je Bogdanović.

Beograd je grad koji je izrastao stihijski, bez plana u regulaciji infrastrukturnih objekata, a zbog ovih razloga, realizacija projekta kao što je Unutrašnji magistralni poluprsten, značajno je komplikovanija i skuplja. Projekat UMP će značajno umanjiti zagađenost vazduha u glavnom gradu, a prema ranijim procenama ova najveća gradska kapitalna investicija koštaće oko 598 miliona evra.
 
@Siniša, nisi pogrešio Most preko Ade je kao što je rekao dragan jedan od ključnih tačaka UMP.a, tako da sam i preimenovao temu ovde kao što vidiš, ovde može i o ostalim temama vezanim za UMP da se diskutuje.
 
Mnogo vaznija tacka UMP bi trebala da bude izgradnja mosta preko Dunava jer onaj ko tamo nije putovao ne zna koliki su redovi kada dodje do najmanjeg kvara na Pancevackom mostu.A da ne pricam o nekim radovima,tada je kilometrima dugacko stajanje iako radi jedna linija na Pancevackom.
 
TRASA Unutrašnjeg Magistralnog Poluprsten (UMP)

Od saobraćajnice T6 blizu sadašnje Kvantaške pijace Unutrašnji magistralni poluprsten ide paralelno postojećem autoputu, prolazi pored novih naselja na Bežanijskoj kosi i ide do denivelisane raskrisnice sa Tošinim bunarom, zatim prolazi pored blokova 37 i 38, 28 i 24 gde seče Ulicu Omladinskih brigada i Španskih boraca i paralelno sa železničkom prugom stiže do sadašnjeg otvorenog tržnog centra gde skreće ka Brodogradilištu.

Dugo planirani most preko Ade Ciganlije je projektom UMPeSO pomeren do samog špica. Trasa UMP-a nas dalje vodi pored hipodroma do Topčidera gde ulazi u brdo ispod Dedinja. Tunel izlazi u Ulici Ljutice Bogdana kod stadiona FK Partizan. Na Autokomandi nalazi se denivelisana petlja. UMP nas dalje vodi dolinom Mokroluškog potoka ka Šumicama gde prelazeći autoput seče Ustaničku ulicu i tu ponovo ulazi u tunel. Kod raskrsnice sa Ulicom Gospodara Vučića UMP je ponovo na površini gde njegova trasa prelazi preko Južnog bulevara.

umprw3.png


Novobeogradska strana(Download nbgdstrana.avi 4,8MB)
Most preko reke Save (Download most.avi 19,7MB)
Beogradska strana (Download bgdstrana.avi 12,3MB)
http://www.beoland.com/ump/trasaump.asp

UMP se nastavlja trasom na poziciji Ulice Grčića Milenka i ponovo ulazi u tunel ispod Ulice Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra. Nastavak trase ide ka raskrsnici sa Ulicom Baje Sekulića i pored Novog groblja dolazi do zone Bogoslovije, prelazi preko Ruzvaltove ulice i uključuje se na Pančevački most.

Ukupna dužina UMP-a iznosi preko 17 km od čega je u tunelima oko tri a na objektima oko 5,5 km.

@ No 1-UMP se uključuje u Pančevački most
 
Pa u tome i jeste problem.Treba da se sagradi jos jedan most na Dunavu u nivou N.Beograda i to je trebalo prvo da se realizujei da udje u UMP.
 
Kakav "jos jedan most na Dunavu u nivou N.Beograda " ??!

Planom Infrastrukture su predviđeni mostovi ( za izgradnju na Dunavu) kod Zemuna, na ada Huji i kod Vinče.

infragm0.png
 
Eto neka ga naprave i kod Zemuna ali to je po meni trebao biti prioritet.Zamisli ,nesto se desi na Pancevackom i nema prelaska.Sta onda?
 
No1":2z7gn9tl je napisao(la):
Eto neka ga naprave i kod Zemuna ali to je po meni trebao biti prioritet.Zamisli ,nesto se desi na Pancevackom i nema prelaska.Sta onda?
onda ideš na (buduci) mirijevski ili vinčanski most za zaobilaznicu..
 
Ali kada/Pancevacki je u losem stanju a gradi se jos jedan preko Save,a leva strana Dunava vise nije malo naselje.
 
UMP treba da poveže pravce od Mađarske i Austrije kod petlje Zmaj sa Banatom ( Pančevom)- kroz Bgd.
Izgradnjom Obilaznice i mosta kod Vinče još više će se rasteretiti Bgd.

"Ukoliko bi danas postojao UMP slika bi bila sledeca:
Sa danasšnjim brojem vozila na mrezi u vršnom satu na mostu Gazela broj vozila bi bio manji za 27%, na Brankovom mostu za 24% a u Bulevaru vojvode Misica kod sajma za 42%.

Prosecna brzina bi se povecala sa postojecih 19 na 26 km na cas."-Beoland
http://www.beoland.com/ump/sada.asp
 
Pozdrav svima

Interesuje me jedno da kazemo tehnicko pitanje a to je kakva se to petlja ili prilazni put planira kod jugopetrola prema novom mostu. Nikako mi nije jasna ta regulacija saobracaja i mogucnost stvaranja cepa iz pravca hipodroma.
 
igor":3h83k2n6 je napisao(la):
.... kakva se to petlja ili prilazni put planira kod jugopetrola prema novom mostu.
hipodromqv8.png

Od petlje kod Hipodroma moći ćeš da preko Mosta na Adi pređeš na N.Bgd. i dalje do petlje Zmaj, a od nje ka Austriji ili Mađarskoj.
Neće se stvarati gužva kod Sajma i na Gazeli kao dosada.
A moći će se skrenuti i prema Pančevačkom mostu i dalje prema Pančevu i budućem Autoputu za Temišvar.Pogledaj gore mapu.
 
Razumeo sam ja ideju izgradnje mosta i rasterecivanja saobracaja nego mi nije jasno gde ce se na onom dosta skucenom prostoru kod hipodroma izgraditi prilazni putevi i kako ce to odprilike izgledati.
 
To bi trebali da vidimo ove godine :)

Prva B : faza obuhvata radove od kraja vijadukta "Senjak" sa privremenim vezama na Radničku ulicu, zatim na raskrsnici "Hipodrom" - veza Careve ćuprije sa Požeškom ulicom, veza sa ulicom Teodora Drajzera i rekonstrukcija Paštrovićeve ulice. Procenjena vrednost svih ovih radova je oko 2.500.000.000 dinara.

petljahipodromet9.png


Uglavnom treba povezati Radničku,Požešku i Teodora Drajzera, to su najvažniji pravci.
 
Slazem se sa No1,
ja mislim da je most preko Dunava kod Zemuna mnogo veci prioritet nego recimo most na Adi Huji.
U ovom trenutku jedina veza novobeogradsko-zemunskog dela sa Borcom recimo je Pancevacki most.
To znaci da stotine vozila prodje kroz centar dnevno na toj ruti. Tesko da mozemo da govorimo o bilo kakvom rasterecenju centra od vozila bez tog mosta,a o velikoj pesackoj zoni da ni ne govorim.Sve je stvar prioriteta a mislim da na tom potezu vec gori pod nogama. Pogledajte samo Brankov most, Zeleni Venac i 29 Novembar kako izgleda u spicu.I sve to kroz srce starog grada.
 
@ KID i No.1
da Vas obradujem : radi se DUP za spoj budućeg mosta kod Zemuna sa autoputom ( od ul. Cara Dušana kod okretnice za 17-cu do krivine kod Altine, oko 1.200m-crvena linija)
A u zoni budućeg mosta nije dozvoljena nikakva gradnja, ali o samom mostu i dalje o putu na Banatskoj strani se i nešapuće.

spoj1xe8.png
 
Vrh