Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Preneti postovi sa teme "Posta Srbije" :

Login":2n4qop72 je napisao(la):
jelenabg":2n4qop72 je napisao(la):
Mislim da se proširenje Savske ulice neće desiti dok se taj centar ne završi i deo pošte ne iseli tamo.
U ovoj sadašnjoj zgradi će ostati šalteri i tome slično (pošta Beograd centar), ali će se Glavni poštanksi centar (bivša Pošta 2 čija je to zgrada i još bitnije ono dvorište) preseliti u Zemun.
izvinjavam se, ali po izgradnji ump-a, izmeštanja bas-a (i gžs) i sličnih zgoditaka u čemu je svrha širenja savske? radi se o ulici čijeg 70% prometa odlazi na teretna vozila koja obilaze oko kalemegdana, te među/pri/gradski autobuski saobraćaj. pod u početnoj rečenici navedenim uslovima, čak bi se i sarajevska mogla rasteretiti, a da se opet ne javi potreba za širenjem savske. realno gledano, savska je mrtva ulica - malo opštekorisnih institucija (palata pravde+sup+pošta smanjenog obima), nemnogo velikih stambenih blokova i gotovo nijedna kulturna institucija.
elliot":2n4qop72 je napisao(la):
Login":2n4qop72 je napisao(la):
realno gledano, savska je mrtva ulica - malo opštekorisnih institucija (palata pravde+sup+pošta smanjenog obima), nemnogo velikih stambenih blokova i gotovo nijedna kulturna institucija.
...sto bi trebalo da se promeni izmestanjem zel. i bus stanice cime ce savska ulica da postane glavna prometnica novog centra beograda koji ce biti izgradjen na obalama save.
Login":2n4qop72 je napisao(la):
elliot":2n4qop72 je napisao(la):
Login":2n4qop72 je napisao(la):
realno gledano, savska je mrtva ulica - malo opštekorisnih institucija (palata pravde+sup+pošta smanjenog obima), nemnogo velikih stambenih blokova i gotovo nijedna kulturna institucija.
...sto bi trebalo da se promeni izmestanjem zel. i bus stanice cime ce savska ulica da postane glavna prometnica novog centra beograda koji ce biti izgradjen na obalama save.
svakako. međutim, u najgorem (najboljem?) slučaju savskoj fali jedna traka, i mislim da bi čak i izgradnjom dva reda stambeno-poslovnih objekata od gazele do pošte u najgorem slučaju sve moglo da rezultira status quo situacijom.
dakle, jedna traka može da se reši. sklon sam da mislim da ta jedna traka ne bi trebala da bude sa druge strane šina. naime, jako mi je dopadljiva ideja koja je inicijalno bila u bulevaru vojvode mišića. u ovom slučaju to bi bila oba tramvajska koloseka do trotoara sa savske strane savske, trotoar, na njemu drvored da zamaskira gušenje saobraćajem i onda objekti pri savi. naravno - iza objekata (na čiji bi estetski dojam trebalo dobrano pripaziti) - šetalište.
jel postoji uopšte neki ozbiljniji plan šta činiti sa tom stranom savske?
jelenabg":2n4qop72 je napisao(la):
Sa tom stranom se ništa neće činiti dok se ne reši problem železničke i autobuske stanice i zato nema ozbiljnijih planova. Jedino je sigurno da će se jednog dana tu nešto graditi i ne verujem da će to biti dva reda stambeno-poslovnih objekata. Gradska vlast će verovatno želeti da tu prebaci centre raznih dešavanja i da privuče što više ljudi. A da bi to sve dobro funkcionisalo, potrebno je imati infrastrukturu koja to može da isprati.
Login":2n4qop72 je napisao(la):
(izvinjavam se što sam skrenuo temu o pošti, ali kuburimo temama koja se bave ovim delom grada, pa makar i u ovoj maštajućoj formi.)

jelenabg":2n4qop72 je napisao(la):
Jedino je sigurno da će se jednog dana tu nešto graditi i ne verujem da će to biti dva reda stambeno-poslovnih objekata.Gradska vlast će verovatno želeti da tu prebaci centre raznih dešavanja i da privuče što više ljudi. A da bi to sve dobro funkcionisalo, potrebno je imati infrastrukturu koja to može da isprati.
ovo o stambeno-poslovnim objektima sam nekako uzeo kao najekstremniji primer koji bi, eto, izazvao najveću koncentraciju saobraćaja na konstantnoj bazi.
kulturni i sadržaji vezani za blizinu reke su ipak nešto što je sezonsko ili pak većinom vezano za vreme van glavnog saobraćajnog špica.
uz dobra rešenja sa parkinzima i garažama - pola te strane (minimum deo do višegradske) bi moglo da ima vezu sa gazelom ne izlazeći uopšte u savsku.
Login":2n4qop72 je napisao(la):
Juče bio u gradskom dnevniku stb izvesni baja koji je pričao o velikom projektu proširenja savske. plan je, dakle, da savska dobije 2 trake, a tramvajska baštica ostane sredinom. ideju je, dosta besmisleno, pravdao time da će savska biti (božem sada nije?) glavni koridor periferije za vezu sa pančevačkim mostom. toliko o rasterećenju centralnih gradskih ulica. veliki problem bi mogao ležati i u položaju tramvajske baštice, koju će, realno je očekivati, umesto kao sada nijednom, seći poprečne ulice (onaj produžetak birčaninove, vojvode milenka, miloša pocerca, višegradska, deligradska). čak i posle rekonstrukcije, jedino logično mesto za tramvaje je (oba koloseka) sa savske strane ulice.
 
Kad se posmatra sa mostarske petlje vidi se jasno kakav je plan. Kolovoz Savske će postati trotoar tako da će se postojeći trotoar proširiti sve do tramvajske trase. Sa savske strane tramvajske trase, nakon uklanjanja nekoliko zel. koloseka izgradiće se moderni bulevar koji će imati po 3 trake u svakom smeru i koji će biti direktan nastavak onih traka koje su sada u sastavu mostarske petlje. Bulevar će se uključiti u veliki kruzni tok oko zel. stanice i od tog toka će se zrakasto odvajati Nemanjima, Karađorđeva i druge ulice među kojima i ova nova savska koja će se zvati Savski bulevar. Između tog novog bulevara i Save biće Europolis. Ukoliko stanica ostane u funkciji onda će bulevar biti pomeren više ka Savi (u blagom luku) dok će između bulevara i tramvajske pruge, sa razmacima, ići dva zeleznička koloseka do stanice. Oni bi mogli biti ukopani u zemlju (površni tunel) i ne bi pretstavljeli nikakvu prepreku ili smetnju.
 
dedinje":3k96w4xj je napisao(la):
Kad se posmatra sa mostarske petlje vidi se jasno kakav je plan. Kolovoz Savske će postati trotoar tako da će se postojeći trotoar proširiti sve do tramvajske trase. Sa savske strane tramvajske trase, nakon uklanjanja nekoliko zel. koloseka izgradiće se moderni bulevar koji će imati po 3 trake u svakom smeru i koji će biti direktan nastavak onih traka koje su sada u sastavu mostarske petlje. Bulevar će se uključiti u veliki kruzni tok oko zel. stanice i od tog toka će se zrakasto odvajati Nemanjima, Karađorđeva i druge ulice među kojima i ova nova savska koja će se zvati Savski bulevar. Između tog novog bulevara i Save biće Europolis. Ukoliko stanica ostane u funkciji onda će bulevar biti pomeren više ka Savi (u blagom luku) dok će između bulevara i tramvajske pruge, sa razmacima, ići dva zeleznička koloseka do stanice. Oni bi mogli biti ukopani u zemlju (površni tunel) i ne bi pretstavljeli nikakvu prepreku ili smetnju.
kad se zavrsi prokop zaista ne vidim potrebu da ostane ijedan kolosek do stare stanice. sama zgrada stanice bi mogla biti muzej. ono sto je izvesno i logicno je da ce se tu nalaziti i novi most preko save koji ce se spajati sa produzetkom bulevara avnoja na drugoj strani (koji, utvrdili smo, moze da prodje izmedju hajata i interkontija ;)).
inace, prostor je stvarno ogroman, otprilike velicine 3 novobeogradska bloka, i to u samom centru grada, a mogucnosti su neogranicene. mozda bi se tu mogao podici beogradski skyline, tj cluster visokih zgrada, mada bi to zaklanjalo pogled na grad.
za tu desnu stranu ceka se zavrsetak prokopa, dok za levu stranu stvarno ne znam sta se ceka, tamo je moglo vec odavno da pocne da se gradi i investira.

sve u svemu, jedva cekam da vidim beogradski menhetn :) (ako ga ikada budu napravili :rolleyes: )
 
Stara stanica bi trebala da ostane u smanjenoj funkciji. Za to se zalazu već godinama i zelezničari. Ta funkcija ne bi ništa i nikom smetala. Koristilo bi je samo nekoliko putničkih vozova koji bi pristizali iz gradova Srbije juzno od Beograda. Oni bi dolazili "niškom" prugom koja sada u topčideru ima čak 5 koloseka a njihov broj bi bio smanjen na dva. Tradicija je duza od 130 godina da se ta stanica koristi a i drugi veliki svetski gradovi sačuvali su stanice u centru. Kroz prokop bi išli međunarodni vozovi kao i vozovi koji bi prolazili kroz Beograd na pravcu Niš - Novi Sad - Subotica ili Niš - Beograd - Zagreb. Tu bi došla do izrazaja prednost stanice u Prokopu koja je "prolazna" dok je stara stanica "slepa". Takođe bi se sačuvao i stari zeleznički most preko Save i preko njega bi do stare stanice dolazili vozovi iz Srema (Zagreb) i Bačke (Subotica) koji završavaju putovanje u Beogradu. Taj most inače treba sačuvati jer to je PRVI most preko Save. Ukoliko bi se pak potpuno ukinuo zeleznički saobraćaj do stare stanice onda postaje suvišna i pruga kroz Topčider a takođe i pruga koja sada ide preko pomenutog starog mosta. U tom slučaju bi se most mogao iskoristiti za pešačku i biciklističku stazu. Ukidanje pruge kroz Topčider i pored sajma (duz bul. V. Mišića i ispod mostarske petlje) imalo bi niz prednosti za Beograd ali bi stanica u prokopu kao i ona na Novom Beogradu bile mnogo više opterećene. Inače, sada su zelezničke stanice u Srbiji uglavnom puste i mrtve. Putnički vozovi imaju po 2 do 3 vagona. Srbija treba da promeni politiku i da putnike sa autobusa usmeri opet ka vozovima, sada na modernijim i mnogo brzim prugama. Prednosti zeleznice nad drumskim saobraćajem su ogromne. To su i cena i bezbednost i brzina i udobnost. Što se tiče brzine tek nam pretstoji intenzivan rad (na glavnim prugama brzina do 160 km/h).
 
Nego, da ne idemo u offtopic o zeleznicama. Ima li nekih ideja kako bi savski amfiteatar mogao da izgleda? nekakvih renderinga, artist impression-a?
 
Kao što sam već napisao u jednom postu najbolje rešenje je most u produzetku Nemanjine na koji bi se nastavio bul. Mihajla Pupina. Taj most bi bio nešto uzvodno od tramvajskog mosta. Bulevar AVNOJ-a se jedva moze provući, uz veliko suzenje, između Geneksovih apartmana i hotela interkontinental. Greška urbanista je što tu nisu predvideli veći razmak. Smetnja je hotel interkontinental. Vreme će pokazati da li će, osim "Nemanjinog" trebati još neki most pre Gazele. Mozda ako se bude intenzivno izgradio savski amfiteatar odnosno Europolis. U svakom slučaju to je stvar daleke budućnosti. Inače, mislim da metro nikako ne isključuje postojanje tramvaja. Pruga u Savskoj je veza i za Rakovicu i za Banovo brdo. Za Vozdovac nije predviđena metro linija pa je utoliko potrebniji tramvaj u ulici vojvode Stepe.
 
dedinje":3hf4bmee je napisao(la):
Kao što sam već napisao u jednom postu najbolje rešenje je most u produzetku Nemanjine na koji bi se nastavio bul. Mihajla Pupina. Taj most bi bio nešto uzvodno od tramvajskog mosta. Bulevar AVNOJ-a se jedva moze provući, uz veliko suzenje, između Geneksovih apartmana i hotela interkontinental. Greška urbanista je što tu nisu predvideli veći razmak. Smetnja je hotel interkontinental. Vreme će pokazati da li će, osim "Nemanjinog" trebati još neki most pre Gazele. Mozda ako se bude intenzivno izgradio savski amfiteatar odnosno Europolis. U svakom slučaju to je stvar daleke budućnosti. Inače, mislim da metro nikako ne isključuje postojanje tramvaja. Pruga u Savskoj je veza i za Rakovicu i za Banovo brdo. Za Vozdovac nije predviđena metro linija pa je utoliko potrebniji tramvaj u ulici vojvode Stepe.
isekao sam deo autoputa sa tri trake i ubacio ga izmedju interkontija i geneksa da vidis kako bulevar tu moze da prodje bez problema, i plus bi ostalo mesta sa strane za trotoare :)

image2vr6.jpg


most preko save u produzetku doticnog bulevara izlazio bi tacno na sredini novoizgradjenog savskog amfiteatra i bio bi neophodan kako bi deo tog tzv europolisa na nbgd strani i deo u amfiteatru bili povezani u jednu celinu.
 
Ti si jednostavno produzio samo LEVU traku (gledano ka Savi) bulevara AVNOJ-a a desna mora da se završi kod ulice M.Popovića. To se dešava, istina retko i to je po pravilu graška urbanista, da se bulevar sa dve odvojene trake naglo suzi na samo jednu. Osim što komplikuje saobraćaj to izgleda vrlo ruzno. Pogledaj mapu Spaciotiteteta u rubrici o Dobroviću pa ćeš videti koliko je bolje da se most u produzetku Nemanjine poveze sa bul. Mihajla Pupina a ne sa bul. AVNOJ-a. I bulevar kneza Arsena Karađorđevića ( bivši bulevar mira) naglo sa dve trake, kod stadiona partizana, prelazi na jednu. Na tom mestu postoji krivina na desno kad se ide ka dedinju. Ali tamo je to bolje izvedeno, ima manje zgrada i ne izgleda tako loše. Uostalom, mislim da će u perspektivi i tu biti izgrađena druga traka tako da će bulevar imati dve trake i razdeobnu zelenu površinu sve do kapije belog dvora gde se i završava.
 
dedinje":4ukuylvo je napisao(la):
Ti si jednostavno produzio samo LEVU traku (gledano ka Savi) bulevara AVNOJ-a a desna mora da se završi kod ulice M.Popovića. To se dešava, istina retko i to je po pravilu graška urbanista, da se bulevar sa dve odvojene trake naglo suzi na samo jednu. Osim što komplikuje saobraćaj to izgleda vrlo ruzno. Pogledaj mapu Spaciotiteteta u rubrici o Dobroviću pa ćeš videti koliko je bolje da se most u produzetku Nemanjine poveze sa bul. Mihajla Pupina a ne sa bul. AVNOJ-a. I bulevar kneza Arsena Karađorđevića ( bivši bulevar mira) naglo sa dve trake, kod stadiona partizana, prelazi na jednu. Na tom mestu postoji krivina na desno kad se ide ka dedinju. Ali tamo je to bolje izvedeno, ima manje zgrada i ne izgleda tako loše. Uostalom, mislim da će u perspektivi i tu biti izgrađena druga traka tako da će bulevar imati dve trake i razdeobnu zelenu površinu sve do kapije belog dvora gde se i završava.
nisam produzio samo levu vec je tu stao citav profil auto puta 3+3 trake, tu gde ti kazes da nema mesta.

na ovoj drugoj slici mozes da vidis kako bi se spojile te dve trake sa bulevarom avnoja. jedino ne bi izmedju bila livada sirine 30 metara kao u bulevaru al to nije bitno.

image4mp5.jpg


ne znam kako posle svega ne vidis da uopste nije problem produziti bulevar avnoja.
 
Bila je već polemika u vezi bul.Avnoja sa 'dedinjem' na Pitanja i odgovori u vezi grada, pa da se vratimo temi :

Grad.arh. Đ.Bobić - blog B92

Savski amfiteatar je zaista "zavisan" od Prokopa. Postojeća železnička stanica mora da se izmesti a sa njom i sva tehnička postrojenja koja sada tamo stoje.
Ideja je da sadašnja železnička stanica ostane kako deo javnog gradskog putničkog prevoza sa dva ili četiri koloseka koji bi bili ukopani čime bi se gradsko tkivo od ul. Miloša Velikog spojilo sa obalom Save.

Sam Savski amfiteatar (oko 80 hektara zemljišta) je verovatno najatraktivnije tlo u ovom delu Evrope, nažalost, železnica je korisnik i od njene volje zavisi pristup ovomp rostoru. Opet priča o nadležnosti i problemu na liniji grad - republika.
Ipak nije logično da grad ne može da deluje u ovom prostoru bez dozvole železnice koja čak ima ideju da ona razvija teritoriju SA.
Već dve godine pokušavam da oko ovoga uspostavim komunikaciju sa Železnicom i ide jako teško, njihov interes je veliki a grad nema polugu moći kojom bi mogao tu situaciju da promeni. Ovo vam malo šašavo zvuči ali to je zaista prepreka.

Pokrenuo sam izradu urb. plana za ovo područije bez obzira na stav železnice pokušavajući i na taj način da ih animiram i uključim u problem. Cilj plana je da artikuliše viziju ovog prostora i odredi osnovne, globalne parametre za budući razvoj. Prva aktivnost je da se sabere sve što je do sada urađeno za Savski amfiteatraq, sve studije, predhodni planovi ikada urađeni, javni konkursi, jer nije dobro da se decenijski napor arhitekata preskoči. Priča o kontinuitetu planiranja je ovde posebno važna.

Ja ovaj prostor vidim kao centralno mesto u gradu ali sa gradskim sadržajima, to znači gradsku strukturu koja nije opredeljena na jedan tip funkcije ili namene, to onda nije grad.
Polivalentnost sadržaja obezbediće da prostor funkcioniše i razvija se u vremenu.
Drugo, ovde je moguće planirati savski kej sa zgradma bliže reci i formiranjem posebnog ambijenta uz obalsko šetalište.
Perspektiva realizacije je daleka, pa i kada bi sada grad dobio ceo prostor izgradnja ovog kompleksa bi trajala veoma dugo, jedna ili dve decenije. Ipak radi se o 80 ha i 600.000 m2 sadržaja.

Dakle, ovde se radi o predhodnom problemu koji treba prevazići, o viziji koju ćemo formulisati i borbi za njenu realizaciju. To je tema, ali voleo bih da se usmerimo na viziju i o tome može dosta da se priča.
 
Nije mi jasno šta je stvarno rekao arh. Bobić "postojeća zeleznička stanica mora da se izmesti" Valjda nije mislio na rušenje izuzetno lepe zgrade stanice koja je pod zaštitom. U sledećoj rečenici kaze da je ideja da stanica ostane sa dva ili četiri koloseka koji bi bili ukopani da ne smetaju itd.. Ali nije rekao za šta je on. Dali će stanica ostati ili će se izmestiti. Pretpostavljem da njegova reč ima priličnu specifičnu tezinu u ovakvim odlučivanjima. Ja sam za to da stanica ostane u funkciji, sa manjim brojem koloseka. Najveći gradovi u svetu su sačuvali svoje stare stanice koje su često takoreći u centru grada. U Moskvi je čuveni "Kijevski vokzal" još iz XIX veka. Paris ima "Gare d Lion". Kako je podignuta tako je na istom mestu i ostala. Radi se o poštovanju tradicije i decenijskih navika putnika. Ova u Beogradu bi imala sasvim smanjenu funkciju i tu bi pristizali vozovi uglavnom iz uze Srbije odnosno sa juga. Putnici koji ne zele Beovozom u prokop ili Vukov spomenik, mogli bi koristiti ovu staru stanicu koja ih dovodi blize centru i koja je tu dovodila (malo sentimentalnosti) i naše roditelje i dedove i pradedove kad su svojevremeno dolazili u Beograd. Ako bi koloseci bili ukopani apsolutno ništa ne bi smetali savskom amfiteatru. Mislim, da uz malo dobre volje, nema nikakve kolizije između interesa grada i zeleznice.
 
Колико сам ја пратио Бобићеве изјаве по овом питању он се залаже за опстанак 2-4 колосека која би била укопана (дакле за овај други део који си навео) , а наравно да никоме не пада на памет да руши жел. станицу.
 
Mislim da tu Bobić ne govori o zgradi stanice več o putničkom centru koji će se prebaciti u Prokop a ovde će ostati samo 2-4 koloseka (od sadašnjih nebroj :D ) ali ukopanih a i zgrada stanice če ostati. Mene zanima - ako se ljudi u operi toliko protive tome da bi bila nova opera na Ušću, zašto se ne rezerviše plac za operu u SA?
 
Pa, naravno da niko nije lud da ruši zgradu stanice....takvih predloga još nisam čuo, mada...:D

Danas je svima jasno da nije trebala da se ruši ni želj.stan. u Zemunu i izgradi soliter na tom mestu.
Sada preko puta u h.YU adaptiraju neke sale za kasino, a srušena ž.stanica bi bila nap. za tu namenu.

Vlada je mnogo bolje shvatio za šta se Đ.B. zalaže, tj. za jedino normalno rešenje :
Ideja je da sadašnja železnička stanica ostane kako deo javnog gradskog putničkog prevoza sa dva ili četiri koloseka koji bi bili ukopani čime bi se gradsko tkivo od ul. Miloša Velikog spojilo sa obalom Save.
 
U odgovoru na moj post Login kaze da savsku stranu tramvajske trase u savskoj ulici (s te strane je sada ona ruzna ograda koja se pruza od pošte pa skoro do petlje) smatra izuzetno neatraktivnom. Pa neatraktivna je sada ali kad se izgradi savski amfiteatar (neki kazu da ne vazi više ime Europolis?) biće ite kako atraktivna.
 
Nije mi jasno, govorili smo o savskoj strani a ti sad kazeš da si mislio na policiju i palatu pravde. Pa to nije savska strana to je strana koja je okrenuta ka ulici Kneza Miloša. Palata prevde je takva kakva je. Nije posebno lepa ali nije ni ruzna. Meni se sviđa spomenik caru Dušanu. Ti se sad pitaš kakva će ona biti u poređenju sa Europolisom. Zašto bi to uopšte poredili. Zgrade Europolisa biće sigurno modernije i lepše. Palata prevde je podignuta pre oko 25 godina. Nastojalo se da bude funkcionalna i ima dovoljno prostora i to je i postignuto. Kazeš da je taj kraj deficitaran kulturnim institucijama i to je tačno. Ali ne moze svaki deo grada da ima kulturne institucije. Vazno je da je svaki deo grada što bolje uređen i sređen arhitektonski i urbanistički neovisno od toga koje su zgrade u pitanju. Uostalom, kulturnih institucija će biti dosta u Europolisu mada će na to trebati malo duze čekati.
 
Da, i ja sam se setio razloga nesporazuma. Kad sam rekao "savska" strana mislio sam na stranu koja je okrenuta ka Savi a ti si mislio na Savsku ulicu. Kazeš, vazno je privući nekog u deo grada u koji ulazeš. Pa građani su itekako privučeni u taj deo grada kada idu u palatu pravde ili policiju. Ja sam išao mnogo puta zbog pasoša, lične karte, prodaje stana itd.
 
Hm, nisam sigurna da će se kolovoz Savske pretvoriti u trotoar. Mislim da će tramvajska baštica ići po sredini budućeg bulevara, a da će se između baštice i zgrade pošte izgraditi dve (nisam sigurna da li bi mogle tri) trake. Ja sam bar razumela da će tako biti. U suprotnom, morala bi da se ruši zgrada pošte, a svi ljudi na ovom forumu (a verujem i šire) priželjkuju da se fasada iste obnovi čime bi se ulepšao ovaj deo grada.
 
By the way - neko je prosuo buvu da ce se ta fasada poste obnoviti. Mislim da sam "vest" o tome procitao na skyscrapercity forumu i da je bila bez ikakvog izvora!

Da li postoji konkretan izvor ili je jednostavno neko svoje zelje (tj. verovatno zelje nas mnogih) stavio u post?
 
Nema govora o rušenju zgrade pošte već samo o obnovi stare fasade. Sadašnja Savska će postati širok trotoar (sa već postojećim) do nje će biti tramvajska trasa a onda široki Savski bulevar kao nastavak trasa koje su sada u sastavu mostarske petlje. Savski bulevar će zaobići zgradu pošte u blagom luku, skrećući ka Savi. Tako su predvideli još graditelji mostarske petlje na kojoj je tramvajska trasa sa LEVE strane gledano ka sajmu dok su obe trake budućeg bulevara sa desne strane. Tako je uostalom i duz bulevara vojvode Mišića.
 
To onda znači da će sa te strane zaobilaziti i zgradu železničke stanice? Gde bi taj bulevar, po planovima, trebalo da se završava, tj. počinje?
 
Prolaziće iza zgrade stare zel. stanice tj. izmedju nje i Save. Počinje kod mostarske petlje gde je povezan sa bul v. Mišića. Završavaće se verovatno kod budućeg mosta u nastavku Nemanjine koja će, idući ka Savi, zaobići zel. stanicu sa desne strane gledano sa Slavije. Zao mi je što ne umem da nacrtam plan.
 
Vrh