Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Diskusije o predloženim projektima, idejama i uticaju raznih projekata na Beograd

Moderator: Igor

marbo995
Novice
Postovi: 18
Pridružio se: Čet Nov 03, 2016 1:31 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 0

Re: Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Postod marbo995 » Ned Jan 14, 2018 5:23 pm

S obzirom na to da noviji renderi prikazuju kulu sa 27 spratova, očigledno je došlo do naknadnog povećanja spratnosti. Moguće je da je to i razlog zbog kojeg je prvo započeta kula A. Verovatno još nisu skupili sve dozvole za deset spratova višu kulu B. Ako su stanovi u kuli B istih struktura kao u kuli A, onda to znači da će kula B imati 36-40 stanova više nego što je prvobitno predviđeno.
Izgleda da su projekti garaže stambenog dela koji se sad mogu videti na sajtu iz vremena kada je planirana niža kula B. Prema njima, predviđeno je 150 parking mesta za kulu A i 78 parking mesta za kulu B. Dakle biće neophodno obezbediti još 40-44 parking mesta ukoliko se realizuje kula više spratnosti.
Zuma
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4649
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7851
Pohvalio: 23

Re: Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Postod Zuma » Ned Jan 14, 2018 8:53 pm

milanche » 14 Jan 2018 01:13 pm napisao:Urbanisticki gledano u odnosu na lokaciju, znacenje iste, odnos prema urbanom tkivu grada, ovakva volumetrijska kompozicija je relativno u redu. Moje misljenje je da bi urbanisticki gledano, svakako bilo bolje da na mestu bip-a, jer taj deo nije "opterecen" nasledjem kao sto je ovaj deo, a nadovezivao bi se na novu zel. stanicu i mozda sa sadrzajem na samoj ploci prokopa, cinio neku vrstu povezivanja srodnih funkcionalnih celina.

Saobracajno gledano stvorice problem. Ali to nije prvi put da se grad unazadjuje - Usce je takodje primer. Prema ukinutoj studiji visokih objekata, akcenat na izgradnju visokoh objekata je bio pored zeleznickih i metro koridora. Dakle pored visokokapacitetnih vidova transporta. Naravno to je samo jedan od parametara, ali veoma bitan.

Ako se vratimo na ovaj projekat, mislim da ce grad trebati sto pre da krene u dalju izgradnju UMP-a, tunela ispod Dedinja i i povezivanje autokomande pa i dalje nastavak ka Pancevackom mostu ili elentuelno preko planiranog mosta na adi huji. I tu dolazimo do vaznosti UMP-a i polozaja mosta koji su mnogi osporavali. Na taj nacin ce jedino tako moci da se napravi alternativu autoputu i ulici kneza milosa, povezivujuci ngd-atokomanda - bulevar KA ili vojvode stepe u drugom smeru, kao i juzni potez grada Banovo brdo i iza naselja - autokomanda- bulevar-centar. Mislim da gradu, kompletan zavrsetak UMP-a i to one prve nesakacene verzije, treba da bude prioritet u narednim godinama, pored naravno metroa. Ja ne vidim drugo resenje a da saobracaj kako tako funcionise u buducnoti.

Slažem se. Nema druge nego da se pravi kompletan UMP i SMT. Ja sam se još tokom gradnje mosta na Adi zalagao da se što pre radi i tunel u sklopu kompletne veze sa Pančevačkim mostom, pa su mi svašta govorili. Da želim da se uništi Topčider i slično.

Međutim i dalje me brine potpuno ukidanje studije visokih objekata koja ničim nije zamenjena, nego se prosto kaže da će se visine određivati od slučaja do slučaja. To je samo drugo ime za korupciju i slobodu za podmićivanje. Ako nema opštih principa, kriterijuma jednakih za sve i ako uklapnje u nasleđenu matricu zgrada više nije važno, a očigledno da nije, onda je sve moguće, pa da li će zgrada bilo gde imati X ili Y spratova niko živi više ne može predvideti niti se spolja može kontrolisati ispravnost takvih odluka. Što znači da sledi urbanistički haos koji neće ostati bez posledica i po saobraćaj. Tako da promena spratnosti Skyline-a uopšte nije za čuđenje. To je samo početak onoga što nas čeka.

Inače saobraćaj kroz tunel ispod Topčidera i svi ostali predlozi su već uračunati u simulaciju budućeg saobraćaja i ja ne vidim da je to baš puno (procentualno) pomoglo smanjenju saobraćaja po autoputu, pa čak ni po Kneza Miloša. Ovde je važno naglasiti da se zeleni brojevi koji daju nivo rasterećenja saobraćaja odnose na rasterećenje u odnosu na BUDUĆI nivo saobraćaja 2033. godine koji bi postojao kad se ništa ne bi preduzelo. Dakle auto put će se po smatrplanu posle utošene količine novca koja se meri milijardama Evra (kojih ionako nemamo) rasteretiti samo oko 7% u odnosu na BUDUĆI POVEĆANI SAOBRAĆAJ "Ne raditi ništa" scenarija u 2033. godini. Samo mala prezentaciona egzibicija autora. Što znači da se lako može desiti da gužva na autoputu posle svih ovih mera i utrošenog novca zapravo bude VEĆA nego danas (ako je to uopšte fizički moguće u stvarnosti za razliku od modela). A možda i bitno veća? S tim što je tek gigantsko pitanje na šta će saobraćaj ličiti ako NE URADIMO sve što su predložili i što decenijama nismo bili sposobni uraditi, čak i kad je bilo više para. Ništa od toga se nažalost previše jasno ne vidi u (javnom delu) Smartplana, ali je ipak dovoljno jasno da situacija sa saobraćajem UOPŠTE nije dobra, čak i u analizi koju su oni sami platili, i da čitav koncept visoke gradnje u starom delu grada ne stoji ni na čemu čvrstom.

Slika

Povratak na “Opšte diskusije o projektima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Zuma i 8 gosta